Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ hamaika: ben benieuwd hoe het geweest is en wat jullie hebben gedaan. Ja Newcastle deden wij ook altijd. Vandaar mijn suggesties voor shoppen :-) Was altijd leuk maar toen hadden we nog geen hondje. We gaan nu ook vaak naar Engeland en nemen dan de hond mee maar nooit meer op een mini cruise eigenlijk. Kippetje was lekker :-) Manlief was weg die dagen en zo kon ik in de middag warm eten en dat vind ik wel fijn eigenlijk

@ aurorus: verstandskiezen.... paar jaar geleden eentje eruit laten halen die was niet goed en gaf ontzettend veel pijn echt niet fijn. Ik loop ook maar ik vind het meer joggen hahaha. Althans dat zouden anderen vinden. Ook best, ik heb er plezier in. Maar misschien moet ik wel een keer zo'n run gaan doen dan heb ik een beetje een doel.

@ anoniem: klinkt goed met die nieuwe schoenen. Waar loop je nu op? Trail/off road is op zich wel leuk maar je moet er rekening mee houden dat het langzamer gaat vanwege zand en andere zachte dingen. Wel goed voor de beentjes :-)

Ik was vanmorgen al heel vroeg op en bezig maar ik heb me speciaal weer even uitgekleed om op de weegschaal te stappen hahaha. Heb dat ding nog niet in mijn systeem, ben meestal weer snel uit de badkamer om me aan te kleden. Maar het was vandaag 79
Goedemorgen dames, even vlug tussen de bedrijven, therapieën en afspraken door.

Ik was echt heel erg van slag vorige week, blijkt toch echt zoveel te zijn geweest. Vanmorgen gaf de schaal 92,8 aan.
Dus ietsjes eraf...

Ik moet toch maar kijken hoe ik wel die knop om krijg!

Later probeer ik meer te reageren, ik moet nu door naar therapie!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik weeg even 2x niet. Vandaag zou het echt demotiverend werken, heb veel gegeten afgelopen week (familiebezoek, 2 keer met vriendinnen etc) en volgende week zijn we op vakantie.
Probeer wel deze week weer op te letten, maar ben die flow he-le-maal kwijt.......
Zit nu naast een paar kilo verse walnoten (gekregen) en kan er niet vanaf blijven, heerlijk! Maar teveel is teveel.
Hopelijk heb je het heel fijn (gehad) met je broer Hamaika! En hopelijk valt het met je gewicht ook weer mee.....?
Aurorus sterkte met je verstandkies!!
En Dikkerdjedap, heeeeeeeel herkenbaar die stemmingswisselingen.....word gek van mezelf....
Goeie week allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Hopelijk nu terug van weggeweest...
Hamaika, hoe was de cruise? Het is alweer een tijdje geleden dat ik in Engeland ben geweest, misschien nog maar even gaan voor Brexit, haha!
Maureen, hoe gaat het? Heb je al Wat van de cardioloog gehoord? Of heb ik dar overheen gelezen?
Dikkertjedap - naar dat je een dipje hebt, eruitschreeuwen doet af en toe wel goed. Stom van die stemmingswisselingen..

Polka, wat naar en ook vervelend dat dat hoge gewicht toch echt het juiste blijkt - ik hoop dat er volgende week toch weer meer af is - misschien wat hormoonachtigs?

Hier tot mijn grote verbazing 71,8 op de weegschaal vanochtend, dat is -0,7 dat had ik niet aan zien komen, ik heb zo vreselijk gesnoept vorige week, echt niet normaal meer.
Ik heb wel donderdag en zondag yoga gedaan en vrijdag heb ik een half uur gestept, maar dat kan eigenlijk niet zoveel uitmaken.. maar goed ik ben er blij mee en ga nu inderdaad proberen zoveel mogelijk yoga te doen met een, max. Twee wat intensievere sporteenheden, zoals dat steppen, eens kijken of dat helpt. Ik slaap ook super slecht, dus hopelijk helpt de yoga daar ook voor.

Volgende week sla ik ook even over, van het weekend gaan man en ik een nachtje alleen weg, vrienden van ons passen op zoontje. Ze zijn erg gek op hem, ik hoop dat dat na het weekend nog zo is - hij slaapt niet zo vreselijk goed, en wordt dan middenin de nacht wakker en dan moet je erbij blijven totdat hij weer slaapt...om 4 uur s ochtends is dat niet fijn, dus ik lig op het moment vaak een deel van de nacht op een dun matrasje op de grond... hopelijk slaapt hoij beter van het weekend... we zijn wel een beetje op ze aangewezen als het om oppas gaat, dus ik hoop dat het goed gaat..
Om het dan nog wat leuker te maken ben ik maandag ook nog eens op een teambuilding met overnachting en begint dan woensdag mijn dubbele muziekles, dus dat wordt me het weekje wel....
Ik ga maar eens wat yoga doen en slaap inhalen..tot snel!,
I could go into detail...but I won't.
Goedemorgen meiden! Hier weer terug uit Engeland van de minicruise. Was echt heel erg gezellig, ook erg leuk om aan boord mijn verjaardag in te luiden en te vieren. Heentocht vanuit IJmuiden was erg wilde zee, mijn broer was doodziek de hele avond en nacht. Ik heb er zelf nooit last van gelukkig. Slapen was overigens wel zo goed als onmogelijk want teveel herrie (we zaten op het hoogste dek onder de koelers etc) dus dat was wat minder. Maar verder super gehad en mooie boot.

In Newcastle hadden we zondag maar een aantal uur dus we zijn naar het Castle Keep geweest en hebben langs de Tyne geslenterd. UIteraard in een pub aan de cider gegaan haha. Tegen half zes hadden we de terugvaart. Nu was de zee gewoon rustig en hebben we dus in de nachtclub aan boord mijn verjaardag ingeluid. Echt heel leuk even er uit!

Haade bij mij ook veel mooie herinneringen boven, vroeger (in de jaren 90) gingen we altijd met Stena Line van Hoek van Holland naar Harwich voor muziekfestivals en vakanties. We waren echt kind aan huis daar en het was leuk om nu, 21 jaar later, dat gevoel op zo een ferry weer een keer te herbeleven al was dit nu dan DFDS, Blijft toch iets magisch hebben, vind ik dan tenminste,.

En nu dus weer thuis, en terug weer naar de dagelijkse routine. Vandaag trakteren op het werk. Wegen doe ik dus pas weer volgende week maandag want na die minicruise en met mijn verjaardag gisteren was wegen totaal niet representatief.

Aurorus hoe gaat het met je kies? Netjes dat je ondanks je verwachtingen toch gelijk bent gebleven.

Dikkerdjedap netjes die halve kilo er af! Verslag van de minicruise staat hierboven. Leuk dat jullie de hond mee op Engeland reis nemen!

Polkadot ook weer iets er af, netjes.

Maureen prima dat je even overslaat. Ik deze week ook. Het was supergezellig op de minicruise. Maar ben wel fiks aangekomen over de hele week dus volgende week maandag maak ik de balans weer op haha.

Sasky netjes die -0.7 ! Ja de Brexit leek wel al ingegaan zo lang duurde de paspoortcontrole in Engeland hahaha. Ik wil zelf nog een keer voor de Brexit teruggaan, nu het nog redelijk zonder gedoe kan. Fijn dat de Yoga zo goed helpt, maar wat rot dat je nog zo slecht slaapt.
Prima dat je even een week overslaat. Zijn jullie oppas-vrienden op de hoogte van het nacht-ritueel? En nou wat een week ja die je wacht. Succes alvast met alles en alvast veel plezier het weekend weg samen!

Ik ga hier ook voorbereiden om naar het werk te gaan, geen zin haha maar ja het moet!
Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat deze week wel goed tot zover sinds ik terugben. Morgenavond wel mijn verjaardagsborrel wat verlaat ivm de minicruise, er komen 10 mensen hahahaha. Heb er wel veel zin in maar zal stiekem ook wel blij zijn als het zaterdag is want de rest van het weekend heb ik niks gepland en kijk er wel naar uit.

Ben druk bezig deze weken met allerlei dingen van lang geleden. Oude fotos inscannen waarvan ik geen negatieven meer heb maar ook hobby's en bezigheden die ik jaren geleden had nieuw leven inblazen. Schrijven, fotografie, boeken lezen waar ik nooit tijd voor heb gemaakt.... Merk nu hoe zeer mijn leven eigenlijk heeft stil gestaan al die jaren met mijn ex en voelt wel goed om nu al die oude passies weer op te pakken. Want dat is uiteindelijk wie ik ben.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ hamaika: hier alles goed :) Vanmorgen stiekem even op de weegschaal. Zegt niks natuurlijk. Borrel klinkt druk. Nog gefeliciteerd! Jouw ervaring op de ferry klinkt ook goed. Ik denk dat we al 30 keer heen en weer gevaren zijn in de afgelopen 12 jaar ofzo :-) Deze winter voor het eerst niet waarschijnlijk en in mei/juni is ook nog maar de vraag want de cottage is verkocht waar we altijd heen gingen. Hoe lang ben je gescheiden nu? Ik weet niet of het nou echt door jouw ex komt, want ik merk dat ik ineens gewoon veel minder tijd heb nu we samen zijn. Ik probeer toch een beetje 'klaar' te zijn als hij thuis komt. En dan moet je ineens met iemand rekening houden. Ik heb eeuwen alleen gewoond en dat is heerlijk. Met niemand rekening houden, niks kost er tijd of in ieder geval zoveel als je zelf wilt. Eten niet belangrijk dus dat kan je overslaan als je wilt. Samen ontbijten kost ook al zoveel tijd. Ik word er soms kribbig van hahaha. Waarom stond jouw leven stil met jouw ex? Moest je dingen doen? Of iets anders?

@ plokadot: hoe is het nou?

@ sasky: hoop dat jouw zoontje een beetje doorslaapt :-) Zal je altijd zien, dat hij dan heel lief is bij anderen en dat zij niet begrijpen waar jij nou zo moe van wordt.

@ maureen: komt goed

@ aurorus: hoe is de kies?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn verstandskies gaat het weer beter, gelukkig! Wellicht moet ik er toch eens mee naar de tandarts, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, haha. En ze hadden tijdens mijn vorige controle al voorspeld dat het wat pijn zou gaan doen.

@dikkerdjedap Een doel hebben met hardlopen is wel fijn! Toen ik een doel had (dus die wedstrijd van 10 kilometer) was ik veel gemotiveerder om te blijven lopen. Nu zakt het een beetje in helaas. Ik probeer mezelf te dwingen twee per week te gaan en dat lukt meestal ook, maar echt van harte gaat het niet meer. Dus ik ga ook maar weer een wedstrijdje uitkiezen binnenkort..

@Hamaika Leuk dat je je oude hobby's weer op hebt gepakt! Ik kan me voorstellen dat dat goed voelt. Ik moet ook weer eens wat boeken gaan lezen eigenlijk.

Hier gaat het ook goed. Heb vanochtend op de weegschaal gestaan en toen woog ik ineens nog maar 70.5 kilo. Hopelijk blijft het zo, maar ik ga vanavond uit eten met collega's, dus ik hoop er maar niet al te veel op, haha.
Alle reacties Link kopieren
@ aurorus: wow bijna op streefgewicht :-) En dan al een heleboel eraf ook bij jou. Voelt goed he :-)

Ik bedacht laatst ineens dat ik zo eind 2009 zoveel was afgevallen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik toen 20 kilo meer woog dan nu. Ik vind nu de 5 kilo die ik 'te zwaar' ben al veel en dat voel ik dan al. Terwijl ik eigenlijk heel constant ben. Die 72 streef is niet zo realistisch denk ik, maar zo onder de 75 kilo zou fijn zijn dat is nét beter. Maar ik moet gewoon weer anders eten en dat gaat goed. Ik ontbijt met een bakje rijst met wat curcuma erin. Daar kan ik weer even op vooruit dan. Binnenkort zal ik weer eens lekker een ei ontbijtje maken dat is ook lekker :-)

Voor mijn handen wil ik ook gewoo proberen om met voeding minder pijn te hebben en dat lijkt een beetje te lukken dus wie weet. Voeding is zo belangrijk en ik weet het ook gewoon (wie niet) dat we eigenlijk alleen groenten, fruit en noten moeten eten. Maar dan nog.....
Maureen: Dat is toch niet erg, om even niet te wegen 
Hopelijk geniet je wel van je momenten met vriendinnen e.d. en zit je jezelf niet ondertussen helemaal op te vreten over het eten. :hug:

Sasky: Ik denk echt dat het het snaaiwerk is dat me zo nekt… Teveel snoepen is natuurlijk niet goed en gaat echt een keer “op je heupen zitten”.
Wat fijn, die min! Het sporten lijkt je goed te doen, fijn 
Ah, je gaat lekker een weekendje weg! Heel erg veel plezier!!

Dikkerdjedap: Bij jou een mooie min! Netjes. Jullie zijn dus al vaak naar Engeland geweest! Leuk zeg, ik wil er ook nog eens naar toe (nog nooit gedaan).

Aurorus: Fijn dat je minder last hebt van je kies. Ik stel zulke bezoekjes ook altijd uit hahaha.
Wat goed dat je weer een wedstrijd gaat uitzoeken om te lopen. Ik zou dat ook weleens willen doen, misschien toch maar kijken of ik daarvoor kan gaan trainen.

Hier: Met mij gaat het op dit moment redelijk, alhoewel dus wel druk. Gek is dat, ik werk maar een paar uur per week op dit moment en toch houd ik weinig tijd over…
Ik werk 3 ochtenden in de week (nu 3x2 en ik ga vanaf komende week ophogen naar 3x3). Verder ga ik vanaf 23 okt 2x in de week begeleiding krijgen, 2x 2 uur. Om zo mijn huishouden/ mijn regelmaat en ritme en onze structuur op orde te kunnen krijgen. Ik vind het wel spannend, er gaat daadwerkelijk iemand meekijken als ik bezig ben met het huishouden…
Qua sporten doe ik nu in ieder geval 1x Zumba en 1x pilates in de week. Voor mijn rug en andere klachten ga ik sinds kort 1x per week naar de Cesar therapeut. Ik hoop dat dat ook effect gaat hebben.
Zoon heeft individuele begeleiding op school, daar probeer ik zoveel mogelijk bij te zitten om ervoor te zorgen dat we hetgeen er daar gedaan word ook thuis kunnen implementeren waar nodig.
Qua eten is dit het niet. Mezelf voornemen om erop te letten lukt niet. Ik snoep en snaai me suf… Dus na toch een paar weken overwegen heb ik besloten om vanaf maandag weer kha te gaan eten. Maar dan met minder dingen die ik moet bakken, minder de maaltijden zo dat ik 2 volledige maaltijden moet koken. Ik maak het mezelf makkelijker dan eerst. Hopelijk lukt het me dan om het wel vol te houden.
Ik heb voor het avondeten al een weekmenu gemaakt en ik wil ook een schema/menu maken voor ontbijt/lunch, zodat ik daar niet op het laatste moment nog over moet gaan nadenken… Dat zorgde ervoor dat ik dan maar “ongezond” nam… Ik hoop dat dit mij gaat helpen. Ook zal het helpen dat mijn beste vriendin sinds kort ook kha eet. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren daarin 

Verder heb ik wel wat plannen staan. Vanmiddag het verjaardagscadeau voor mijn schoonvader ophalen (die is van de week 70 geworden). We hebben van onze zoon een mooie foto op hout laten afdrukken. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat ;-)
Vanavond en morgenochtend heeft zoon voetbalwedstrijden. Verder de usual, boodschappen, huishouden, proberen van het mooie weer te genieten!!
Fijn weekend allemaal
Zo daar ben ik ook weer even! Gisteren mijn verjaardagsborrel gehad met vrienden, er is aardig wat wijn en bier door gegaan hahaha maar het was wel heel erg gezellig. Rest van dit weekend gelukkig ff geen plannen, paar dagen niks is ook wel lekker want volgend weekend is weer druk.

Dikkerdjedap dank je wel nog!! Zo en ik maar denken dat ik jaren geleden vaak naar Engeland ging maar jij echt nog veel vaker. Leuk zeg! Jammer dat jullie vaste cottage is verkocht. Gaan jullie wel nog weer op zoek naar n nieuwe plek? En klopt wat je schrijft ja, af en toe moet je om te blijven zakken qua gewicht weer wat bijstellen aan je voedingspatroon. Bij mij zat het ook vooral in gebrek aan variatie toen ik stil bleef staan en nu ik meer varieer lukt het opeens wel weer.

Ik had eigenlijk ex-vriend moeten schrijven want hij en ik waren niet getrouwd. Hij woont in Spanje dus ik reisde jarenlang met grote regelmaat tussen NL en Spanje heen en weer. Mijn leven stond stil vanwege alle problemen die hij had (en wss nog heeft) met een drugsverslaving en behoorlijk wat psychische problemen (depressie/borderline).
Het was dus een enorm intensieve periode die veel van mij vroeg waardoor ik niet meer toekwam aan de dingen die van mij zijn. En nu dit allemaal achter mij ligt en ik alles verwerkt heb ben ik dus weer volop bezig om mijn eigen leven hier weer op te pakken en de dingen die ik te lang heb laten liggen weer uit het stof te halen. Gisteren hier thuis ook de laatste spullen van hem en mij opgeruimd. Veel weggedaan en de dierbare dingen in een zak in de berging gezet. En u oa aan het nadenken over wat ik thuis wil veranderen en dat soort dingen. Voelt lekker om weer met de toekomst bezig te zijn.

Aurorus fijn dat het beter gaat met je kies, wel K dat je er alsnog mee naar de tandarts moet.
En wat lekker zeg die 70,5. Hopelijk lukt het ondanks het etentje om het vol te houden. Goed bezig!!

Polkadot het voordeel van weten wat de oorzaak is is dat je dan ook weet dat daar de oplossing ligt. Al is het makkelijker gezegd dan gedaan, minder snaaien. Knap dat je nogmaals de KHA een kans gaat geven. Van tevoren nadenken over wat je gaat eten en alvast halen is wel handig ja, dan kom je niet op het laatste moment alsnog in de verleiding.
Wat spannend dat iemand gaat meekijken bij het huishouden. En bevalt het wel om weer het werken op te bouwen? Goed bezig met alles in elk geval.

Nou ladies ik ga ff de schade van de borrel opruimen, kan niks zeggen over verwachtingen voor maandag. Ik denk gelijk of iets erbij, we gaan het zien.

Fijn weekend!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 11:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morning! Hier vroeg wakker want ochtenddienst en dus ook al vroeg op de weegschaal gestaan. 70,6!! Dus -1,2 kilo. Super blij mee, want de afgelopen vier weken heb ik eigenlijk alleen maar stilgestaan. En bijna onder de 70 kilo :cheer2:
Wat goed Aurorus!!!!!!!!! Heerlijk zeg meis!!! En inderdaad bijna onder de 70 en bijna op je streef! Super!!!

Hier een plus, dat had ik wel verwacht na de minicruise en de verjaardagsborrel en de verjaardag zelf. Maar dat is nu allemaal voorbij.

Plus is 0.5 en nieuw gewicht is 73.9 kilo.

Wel heel positief is dat ik ook de andere dingen weer ff heb opgemeten. Vet is nu 36 en kom van 45.4 dus dat is overall bijna 10% vet er af. Spiermassa ook weer een procent erbij, water nu 41.6 en kom van 35.4 af en BMI nu precies 27.5 en kom van 30.6 af. Ook gaat er nu een jasje dicht dat ik voorheen alleen maar open kon dragen. Dus ondanks de plus ben ik toch wel tevreden, zeker met het vetpercentage, En nu weer door, komende weekend wel een high tea van de verjaardag van mijn moeder maar verder geen snaai verleidingen.

Ben benieuwd bij jullie!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 07:52
0.35% gewijzigd
Suikerbroodje hoe gaat het met jou meis? Ik heb je al een tijdje niet meer gelezen, hopelijk gaat alles ok.
Goedemorgen dames,

Aurorus, wat een enorm goed resultaat! Echt heel fijn om zo dicht bij je streefgewicht te zijn!!

Hamaika, jammer van je plus. Maar niet onverwacht dus :-) Hoe meet jij je vet? Ik heb een weegschaal die dat meet, maar ik vraag mij wel eens af of dat klopt.

Hier was het wat minder, vanmorgen 93,2 kg. Dus dat is wel een plusje... Maar dat gaat vanaf nu veranderen!!! Ik ben vanaf vandaag op kha over en heb er een goed gevoel over!

Vandaag ziet mijn eetlijstje er als volgt uit:
O: Griekse yoghurt met een el lijnzaad en een handje frambozen.
L: Sla, komkommer, handje cherrytomaatjes, eitje, rookkaas cracker met een halve avocado en wat peper en zout,
A: Broccoli-gorgonzola schotel met spekjes uit de oven.

Vanavond naar de bioscoop met een vriendin, daar wil ik wat snackgroente mee heen nemen, wat paprika, komkommer en cherrytomaatjes.

Iedereen een fijne dag! Succes weer deze week!
Jammer Polkadot van je plus. Mooi eetlijstje, hopelijk lukt het nu om de KHA vol te houden. Was het avondje uit leuk?

Mijn weegschaal meet dat, Vet, spier, vocht, bot etc. Ik twijfel ook weleens of het echt klopt allemaal, daarom vergelijk ik gewoon steeds de getallen op de schaal om te zien of het (daarop) daalt. Iets zal er wel kloppen omdat ik ook steeds ruimer in mijn kleding zit maar of het echt nauwkeurig is..... Twijfel er aan,
Hey Hamaika, jammer inderdaad. Maar het is niet anders. Ik heb me ook opgemeten dit keer. Dat wil ik ook bij gaan houden.
Gisteren ging het redelijk. Alhoewel ik 's middags wel trek had en even heel erg de neiging had om chocola e nemen. Maar niet gedaan!!!
's Avonds was erg gezellig, we zijn naar "A star is born" geweest. Prachtige film!
En qua snacken is het ook goed gegaan. Vriendin en ik doen nu allebei kha en we hadden allebei wat hapjes geregeld daarvoor :-)

Bij jou dezelfde dingen op de weegschaal dus. En inderdaad, kleding die ruimer valt is wel een grote graadmeter :-D
Goedemorgen dames, wat is het stil hier. Is iedereen zo druk? :-)

Hier gaat alles goed. Ik houd nog steeds vol, al is het soms even lastig. Qua koolhydraten zit ik erg laag, dus als het goed is zou ik vandaag ketose moeten komen. Ga ik vanmiddag testen, ben benieuwd!

Qua eten zorg ik voor allemaal lekkere dingen om het goed vol te houden. Gisteren had ik bv voor het avondeten gevulde paprika's. Daar ben ik zo gek op!!!En ik had er nog wat van over, dat heb ik vandaag mee voor de lunch!
Vandaag is mijn eetlijstje als volgt:
O: kokospap (was de eerste keer dat ik het maakte, maar damn, wat is dat lekker zeg!!!) met een klodder slagroom ;-)
L: Een halve gevulde paprika, wat cherrytomaatjes, komkommer en wat pesto olijven.
A: Vanavond oopsies met hamburger, dus een alternatief broodje hamburger, met verder een gebakken eitje, augurk, sla e.d. erop! Heb er wel zin in!

Voor de rest merk ik wel dat ik wat aan het afkicken ben van suikers, hoofdpijn is continu aanwezig. Maar dat zou met een paar dagen al beter moeten zijn.

Ik hoop dat het met jullie verder goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
@Polkadot Ik moest even opzoeken wat oopsies zijn, nog nooit van gehoord. Ziet er wel lekker uit. Maak je die zelf, of kun je dat ook ergens kopen?

Ik ben vandaag een dagje vrij. Eindelijk, na tien dagen achter elkaar werken. Vanavond even hardlopen, maar verder ga ik niks doen. Morgen moet ik eerst werken en daarna heb ik een bruiloft.
Aurorus, zijn heerlijk. En dus volledig koolhydraat-arm!
Je kan ze niet kopen, dus ik maak ze zelf.
Denk dat ik ongeveer 1x per week een batch zal maken.

Heerlijk even vrij. 10 dagen achtereen werken is wel veel! Wat voor werk doe je?
Leuk, een bruiloft morgen.

Ik ben inmiddels thuis. Vanmorgen gewerkt, daarna door om bij de begeleiding van zoon op school te zijn. zijn. En net heb ik het cadeau voor mijn schoonvader opgehaald. Ik ben helemaal op nu.
Ik twijfel ook of ik morgenochtend ga sporten, eigenlijk behoefte aan rust. Ook omdat ik morgenmiddag groepstherapie heb...
Maar goed, ik kijk het even aan nog.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
15-10-2018 07:48
Suikerbroodje hoe gaat het met jou meis? Ik heb je al een tijdje niet meer gelezen, hopelijk gaat alles ok.
Sorry allemaal. Ik ben er even helemaal uit geweest. Heb nog steeds een blessure, kan niet sporten en eet wel. Heb me wel steeds gewogen, maar kon het steeds niet opbrengen om mijn gewicht door te geven. Kilo's erbij.... Dus bleef ik maar steeds helemaal weg van het forum. Stom, hè. Want zo schiet het ook niet op. Dus nu maar met de billen bloot, ik ben 2 kilo aangekomen. Het is nog meer geweest de afgelopen weken. Ik had eigenlijk verwacht dat ik ondertussen uit de lijst gegooid zijn, maar ik zag me er nog staan. Dus als jullie het goed vinden, doe ik toch graag weer mee.
Suikerbroodje schreef:
18-10-2018 21:02
Sorry allemaal. Ik ben er even helemaal uit geweest. Heb nog steeds een blessure, kan niet sporten en eet wel. Heb me wel steeds gewogen, maar kon het steeds niet opbrengen om mijn gewicht door te geven. Kilo's erbij.... Dus bleef ik maar steeds helemaal weg van het forum. Stom, hè. Want zo schiet het ook niet op. Dus nu maar met de billen bloot, ik ben 2 kilo aangekomen. Het is nog meer geweest de afgelopen weken. Ik had eigenlijk verwacht dat ik ondertussen uit de lijst gegooid zijn, maar ik zag me er nog staan. Dus als jullie het goed vinden, doe ik toch graag weer mee.
Gezellig! Welkom terug!
Vervelend dat je nog steeds last hebt van je blessure... :hug:
Hey ladies beetje drukke week dus was ff paar dagen offline. Maar hier ben ik weer!

Deze week helaas weinig tijd om te sporten, te druk met van alles en nog wat. Eten gaat redelijk, wel hebben we zondag een high tea voor de verjaardag van mijn moeder. Ik verwacht dus maar niet teveel maandag, gelijk blijven streef ik naar haha.

Polkadot fijn dat je zo n leuke avond hebt gehad met je vriendin. Lekker ff er uit. Haha ja ruime kleding is zeker n graadmeter, ik moest zelfs mijn panty's meermaals ophijsen. Wordt nu wel n ding trouwens want ik moet echt meer nieuwe dingen hebben maar geld daarvoor ontbreekt even.
Fijn dat je KHA eten bevalt tot zover. Gevulde paprika's klinken lekker. :) . Hoe gaat het afkicken van de suikers nu?

Aurorus ook n drukke tijd dus. Hoe was de bruiloft? Was dat nog n beetje te doen qua hapjes etc?

Suikerbroodje welkom terug meis. Ik snap je wel maar vergeet niet dat we hier ook zijn om elkaar te steunen in de moeilijke momenten he? :hug: . Die horen er helaas ook gewoon bij dus schroom niet ook niet als het ff allemaal kut gaat,. Want nu ga je er alleen doorheen en dat hoeft niet. Laat maandag maar je nieuwe gewicht weten en hopelijk lukt het om er weer voor te gaan. Er was nog geen maand voorbij sinds jouw laatste update dus stond je er nog in. Pas goed op jezelf meis en vanaf nu hopelijk weer de goeie kant op. Wat rot dat die blessure ok maar blijft duren....

Hier een druk weekend ook weer en dus die high tea zondag. Allemaal wel leuke dingen dat wel maar wel erg veel. Jullie ook allemaal fijn weekend!!
Goedemorgen.

Weekend!!!!
Ik ben er in lange tijd niet zo aan toe geweest als nu... Man, wat was en ben ik moe. Ik denk dat dat een combinatie is van verkouden/grieperig wat sluimert, meer gaan werken en het koolhydraatarm eten waar mijn lichaam nog aan moet wennen.

Maar ik heb het dus wel volgehouden. Het waren een paar zware dagen met heel veel hoofdpijn en soms echt best wel veel zin in een stuk chocola of een koek.
Maar die kon ik laten liggen, dus dat is wel fijn!
Blijkbaar heb ik echt strikte regels voor mijzelf nodig en kan ik niet zeggen: ik ga minderen met suikers, ik probeer te letten op wat ik eet. Want dan is er teveel ruimte om iets eigenlijk wel te mogen, denk ik...

Anyway, gered dus. Wel ga ik morgenavond uit eten, nog voor de 70ste verjaardag van schoonvader. Het is all you can eat, dus ik kan wel redelijk kha gaan eten. Maar ik heb ook zin in wat gebakken aardappeltjes of frietjes en toch ook een toetje. Dus ik heb besloten dat ik morgenavond dat wel ga doen, met mate. En dan wil ik dus graag morgen al mijn gewicht doorgeven, als dat goed is :-)

Hamaika, wat is dat naar als je eigenlijk nieuwe kleren moet hebben en je kan ze niet gaan kopen :-(
Ik weet niet hoe jij daar tegenaan kijkt, maar ik haal soms best mooie (en af en toe ook nieuwe) kleding uit de kringloop. Vorige week nog, een gaaf spijkerjack en een ruitjes blouse. Van beide kreeg ik meerdere complimentjes toen ik ze droeg!
Dan kan je low-budget misschien toch je kledingkast vullen. Zeker omdat je toch nog wel een maat gaat verliezen waarschijnlijk.

Ik heb nog kleinere maten broeken liggen allemaal, alles bewaard, want ik zou er gauw genoeg weer in passen zei ik steeds... Nu hoop ik inderdaad dat ik er toch tzt in kan! Of in ieder geval die broek die dezelfde maat heeft, maar die een stuk krapper is en ik nu niet dicht krijg...
Polkadot snap goed dat je toe bent aan het weekend. prima als je morgen al doorgeeft maar ik verwerk het wel pas maandag in de tabel. Ben er zelf namelijk morgen niet, ivm de verjaardag/ high tea van mijn moeder. Die wordt 75.

Kan goed zijn ja dat je zo moe bent ook door het suiker afkicken en het werken weer opbouwen, Hopelijk heb je ondanks het etentje nog wel wat tijd voor jezelf. Goed bezig meis en deze week ook goed volgehouden, Ik herken dat wel hoor wat je zegt. Minderen, opletten, het is dan nog te vrijblijvend. Daarom heb ik dat zelf toen veranderd in 'ik mag 1 cheatdag per week'. En daar hou ik me redelijk aan. In feite is bij mij zondag zondigdag maar als ik dus eerder in de week al gecheat heb dan op die zondag niet.

Lief dat je meedenkt meis, alleen ben ik zelf geen kringloper. Af en toe haal ik wel spotgoedkope dingen bij de primark zoals tuniekjes ofzo voor 6 of 7 euro., Voor tijdelijk een prima oplossing. Ik snap wel dat je in een kringloop goed kan slagen, mijn beste vriendin gaat er ook regelmatig heen. Maar zelf ben ik niet van tweedehands, niet qua kleding en ook niet qua meubels bv. Ben bv ook geen rommelmarkten type. Ik zing het dus nog wel ff uit nu tot januari, dan kan ik weer gaan shoppen en hopelijk dan ook op of rond mijn streef. Maatje eraf zou nog wel goed zijn ja, ik zit nu tussen 38/40 en een mooie 38 is mijn doel. Hopelijk heb ik mijn streef in jaanuari, moet ik wel weer ff wat meer discipline hebben, :whip:

Net als jij heb ik ook nog wel kleding in kleinere maten liggen en in 2 broeken en een jasje pas ik weer. Probleem is alleen dat het meer zomer dingen zijn haha. Hopelijk gaat het bij jou ook de goede kant uit zodat het knoopje binnenkort weer dicht kan!

Over die streef gesproken..... Gisteren te buitengegaan aan M&Ms met pinda's en een biertje bij een film..... Wel beetje spijt achteraf maar de me-time avond was zo welkom dat ik me er ook niet echt kut over voel. Al zal het met de high tea morgen ook nog wss wel zijn weerslag hebben op de weegschaal maandag.

Fijn weekend allemaal ladies, ik hoef vandaag ff helemaal niks dus ga foto's uitzoeken en wat meer van dat soort dingen waar ik niet aan toekom normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven