Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Sorry again voor de stilte, ik wil wel meer actief meeschrijven maar op een of andere manier lukt het even niet op het moment. ik hoop dat na Pasen alles weer een beetje rustiger wordt en ik ook weer eens wat meer kan posten,....

Facebook zou voor mij denk ik niets uitmaken, bij mij is het echt een gebrek aan tijd en waarschijnlijk organisatie, en zoals gezegd hoop ik dat het nu beter wordt.

ZoMa, gefeliciteerd met je mega goed resultaat! 10 kilo sinds November daar mag je met recht trots op zijn! Ik ben er een beetje jaloers op want ik heb net rond de 9 kilo sinds juni! Maar goed, ik ben dan ook een oude doos, dan gaat het niet meer zo snel! :-D

Hamaika, jeetje, dat klinkt allemaal erg heftig (en ook duur, stomme verzekeringen!) maar als het echt helpt is het wel de moeite waard denk ik. Dat bedrag is wel echt een dilemma zeg - snap dat je geen kredietachtige dingen meer wilt, maar het maakt wel wat uit natuurlijk

Ik had trouwens helemaal niet door dat je zulke problemen had meis, chapeau dat je toch steeds bent blijven bewegen en zo 10 kilo afgevallen bent!
Gelukkig lijkt het al wel te helpen. Hebben ze ook zoiets als cranio-sacrale therapie of is dat te zweverig? Ik heb daar zelf veel baat bij maar ik heb geen chronische rugproblemen.

Hier: heerlijk een paar dagen niets doen, het lijkt erop als of mijn verkoudheid eindelijk weg is, na een paar nachten goed slapen :-D ik ben ook braaf niet aan het snoepen en goed aan het eten dus ik heb een flinke min gezien vanochtend, maar die was waarschijnlijk wat aan de grote kant omdat ik net naar de wc geweest was, haha! Ik ga morgen officieel wegen,

:cheer2: :cheer2: voor ons alledrie! Inderdaad jammer dat we nog maar met zijn drieeen zijn....
I could go into detail...but I won't.
Zo gewogen vandaag en helaas was aangekomen. Had ik al verwacht,

+ 0.2 deze week, dus nu 76 precies, Volledig eigen schuld. Ik moet echt weer even mezelf in het gareel krijgen maar goed, is ook debet aan de paasdagen en die zijn gelukkig ook niet elke week.

Sasky leuk je weer te lezen! Haha ik ben ook jaloers hoor op ZoMa, mijn 10 kilo zijn ook sinds januari vorig jaar, Ook een oude doos hahahaha. En dan ben ik ook nog n oude doos met soms gebrek aan discipline.

Helaas heb ik al zeker 10-15 jaar last van die rugklachten, Dat is ook waarom ik niet altijd kan sporten. Soms weken nergens last van, soms weken achtereen veel pijn zoals nu. Het is hier een combinatie van manuele therapie en origene therapie.
Cranio-sacraal hebben ze niet maar dat is ook niet mijn ding, Inderdaad, te zweverig naar mijn zin, Dat had ik bv ook bij mindfulness. Dan moest je visualiseren dat je leven een kom met troebel water was waar je dan in roert of dat je als een boom verankert staat in de grond en de wind voelt ruisen door je bladeren, Daar ben ik echt allemaal veel te nuchter voor hahaha, dan ga ik wel n stuk wandelen om tot rust te komen of schrijven, Maar er zullen vast mensen baat bij hebben en voor die mensen is het fijn dat het er is. Maar ik ben daar echt te nuchter voor.

Fijn dat je verkoudheid weg is meis! En jij dus ook n paar rustige dagen nu? Ik ga vandaag ook niks doen, heerlijk, Ben benieuwd of jij wel n grote min hebt!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 07:57
10.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry lieve meiden, ik heb jullie zwaar verwaarloosd.
Ik zit er btje doorheen, op het werk is het ontzettend druk (normaal gesproken gooide ik in de ochtend even berichtje online voordat ik met m'n werk begon maar nu is het meteen aan de bak zeg maar), ik ben zelf dit weekend ontzettend grieperig geworden en al mijn vrije tijd gaat op aan of voor de babykamer shoppen of uitrusten omdat ik de vermoeidheid steeds meer begin te voelen.
Verder gaat gelukkig alles wel goed, 20 weken echo was goed, alleen wat extra groeiechos voor een iets groter taille dan gemiddeld. Maar die extra echo's kreeg ik sowieso al door mijn BMI dus verder geen verandering. Ben nu 23 weken en merk dat mijn lichaam mij soms steeds meer tegenzit, vind het lastig om daar mijzelf aan aan te passen.
Ik denk gooi even een berichtje van mijzelf erin, ik hoop echt weer wat actiever te zijn komende weken en ik zal.dan ook even op jullie allemaal reageren, ga nu eerst even uitzieken :(
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Ik had gisteren wel een update gedaan van mijn resultaat maar toen stond ik ingelogd als StrongTogether en ik kon niet meer uitloggen! toen tablet even weggelegd en totaal vergeten! :facepalm:
Maar nu ben ik weer mezelf haha!

Leyla, wat fijn om weer van je te horen en blij dat alles goed gaat! 23 weken alweer, het schiet op! Blijf rustig aan doen zou ik zeggen en goed uitzieken hoor! heb jij een grotere taille dan gemiddeld of de baby?

Hamaika, ja haha, soms is cranio-sacraal best zweverig inderdaad. Maar ik vond het verrassend 'fysiek' zeg maar. Mijn therapeut heeft wel meteen door als ik ergens mee zit ofzo (geestelijk dus). Ik was vorige week bij haar en toen had ik net een paar dagen paniek om een paar afspraken bij mijn kliniek gehad die ik moest verplaatsten etc en na een halve behandeling zei ze dat ze het idee had dat er nog wat anders dwars zat - dat merkte ze aan mijn spierspanning en de manier waarop mijn heup plotseling weer helemaal vast zat... :O en het was niet de eerste keer dat ze zoiets meteen merkte (maar wel nav een fysieke behandeling dan, als er niets is hebben we het er ook niet zo over).


Klinkt pragmatisch over wel of niet abonnement,

Hier, ik had inderdaad zo'n grote min (-1 kilo!!!) dat ik dat niet op durf te schrijven dus ik heb de -0.5 die ik op zondag had en wat ik ook al een hele grote min vond omdat ik de eerste helft van de week überhaupt niet heb opgepast met eten maar opgeschreven. In ieder geval loopt het op dit moment redelijk goed en daar ben ik blij mee. En, ik zit onder de 71 kilo!!! joehoe!! Ik dacht nog dat mijn doel om voor eind april onder de 70 kilo te zitten echt nauwelijks haalbaar was maar zoals het nu is ga ik dat redden! :-D
Ik moest mijn afspraken bij de fertiliteitskliniek verleggen vanwege mijn lange cyclus dus ik smokkel er nog even twee weken bij wat betreft afvallen. Hoewel ik wel aan de pil ga midden april, ik weet niet hoe dat op mijn gewicht gaat uitwerken

Heb wel vanaf vrijdag last van mn knie, dat is nieuw. Ik ging op mn hurken zitten en oei... niet heel erg mar toch. Ook vreselijke last van mijn heup, raar allemaal. Waarschijnlijk te weinig bewogen ivm niet lekker zijn enzo. Maar nu durf ik niet echt te gaan sporten eerlijk gezegd. Misschien wat yoga vanavond om het los te maken. Anders ga ik klagen bij mijn therapeut haha, het zou beter moeten worden, niet slechter...

Nou dames, zet hem op vandaag!!
I could go into detail...but I won't.
Zo net n ovenschotel met broccoli en gehakt weggewerkt, was lekker! Morgen tweede sessie bij de fysio, ben benieuwd. En hopelijk deze week normale resultaten als in een min volgend weekend haha.

Leyla wat leuk je weer te lezen! Enorme drukke tijden dus zowel op je werk als thuis lees ik. Schiet de babykamer al op? Ja dat lijkt me wel pittig, je gaat steeds minder makkelijk dingen kunnen. 23 weken alweer! Dat wordt dus een zomerbaby, leuk! Beterschap ook meis, dat er ook nog bij....

Sasky wel goed van de therapeut dat ze dat gelijk aan je merkte, en ook kon verhelpen. Dit waar ik kom is echt n rugpoli, met manuele therapie en chiropractie (schrijf je dat zo). Morgen word ik weer afgebeuld haha.
Wat lekker die fikse minnen! Jij hebt het ook wel verdiend hoor, jouw weken zijn ook niet altijd even makkelijk gegaan. En je tussendoel nadert ja! Ben benieuwd wat de pil voor je gewicht gaat doen, hopelijk valt het mee. Wat vervelend dat je die afspraken moest verzetten.
En bizar zo die knie opeens, niet ergens een verkeerde beweging gemaakt? Niks forceren hoor, wat overigens erg herkenbaar is want ik wil soms ook meer al dat ik kan,

Succes met de yoga mocht je gaan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!

Voor mij moet ik even mijn doel bijstellen. Ik wilde 70 wegen voor de bruiloft. Maar ik denk dat als ik nog 2 kilo afval dat mijn trouwjurk niet meer gaat passen. Ik moet dus even op gewicht gaan blijven..

Verdomd lastig denk ik :facepalm:
Aut viam inveniam aut faciam.
Oh ZoMa ja daar moet je ook nog rekening mee houden..........
Meiden ik ben mijn motivatie kwijt om in dit topic te blijven posten omdat er zo enorm weinig wordt geschreven,.....

Ik heb besloten om alleen nog in mijn eigen afvaltopic te blijven schrijven, daar leeft het meer en ik heb die stok achter de deur nodig.
Ik heb mezelf dus uit de tabel gehaald en wens jullie nog veel succes met afvallen. Ik kom nog wel over 2 weken melden hoe het is afgelopen met mijn ex,

Sorry girls.... Hopelijk gaat jullie afvalstrijd verder ook goed en ik kom dus zeker nog wel n keer langswaaien. Maar op deze manier heeft in dit topic blijven schrijven voor mij geen toegevoegde waarde meer. Behalve dan dat ik jullie toppertjes vind.

Jullie kunnen ook evt aanhaken bij mijn topic natuurlijk, mochten jullie hier niet doorgaan en er toch iemand verder wil.
lijf-lijn/afvalchallenge-2017-deel-2/li ... ges/375357
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, jammer! Maar zo ervaar ik het ook een beetje..
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hamaika en Zoma,

Ik ervaar hetzelfde eigenlijk. Ik kijk oomwel eens op jou topic en wilde vorige week al voorstellen bij jouw andere topic aan te haken Hamaika, dus fijn dat er een goed alternatief is. Ik ga me morgen bij jullie melden, vandaag weinig tijd (once more), morgen hopelijk weer normaal tijd...
I could go into detail...but I won't.
Hoi dames,

Sorry ik heb jullie ook echt verwaarloost de laatste tijd. Gelukkig met goede reden dat wel, mijn eerste IVF poging is namelijk gelukt!!!
Nog heeel spannend dat wel maar ik ben nu dus 6 weken en vooral misselijk. Totaal niet bezig met de weegschaal, zal vast niet goed zijn (eet de hele dag door tegen de misselijkheid) maar dat is effe minder belangrijk nu.
Dus voor iedereen hier, nog heeel veeel succes en wie weet ‘spreken’ we elkaar in de toekomst weer bij een ander topic.

:hug: :cheer: ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mamamaria! Dat is geweldig nieuws! :cheer2:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd MamaMaria!! Super fijn!

Hamaika snap het heel goed, wens je veel succes, en wie weet sluit ik na mijn zwangerschap wel aan bij jouw topic! :) Ik vind jou en alle anderen hier ook toppertjes!!
De rest natuurlijk ook nog heel veel succes!!
Jullie zijn altijd welkom in dat topic meiden, kijk maar.

Ik had nog even beloofd te laten weten hoe het contact zoeken met mijn ex is afgelopen:

Ik heb hem de 21e gesproken. Hij was erg respectvol en heeft erkend dat wat er toen gebeurde niet mijn schuld is en nooit had mogen gebeuren. Hij heeft zijn oprechte excuses aangeboden en die heb ik geaccepteerd. Ik heb hem zijn gedrag van die avond vergeven. Er is nu geen woede en hysterie meer tussen ons. Hij stond die avond, zoals ik al dacht, tussen 2 vuren en kon dat niet handlen.

Wat wel erg moeilijk te verkroppen is is dat hij zelf wel weer contact zou willen, maar dat niet kan zo lang zij samen zijn. Zij zijn ondertussen getrouwd en hebben een kind gekregen. En hij wil niks riskeren door weer contact met mij op te nemen. Contact tussen ons kan dus alleen hersteld worden mochten zij ooit uit elkaar zijn. Maar ja, voor hetzelfde geld blijven ze tot de dood samen. Niemand kan in de toekomst kijken en dat is in dit geval zowel een vloek als een zegen denk ik...

Ik heb hem het allerbeste gewenste en gezegd dat als hij er in de toekomst behoefte aan heeft hij mij altijd mag bellen of berichten. En we hebben het nu dus op een volwassen manier kunnen afsluiten, al moet ik wel het definitieve ervan nu verwerken. Maar ik ben wel erg dankbaar dat er nu geen negativiteit meer is tussen hem en mij.

Maar dit is er dus uitgekomen en wilde ik jullie nog laten weten want jullie hebben ook altijd meegeleefd.

Heel veel succes meiden en wie wil mag altijd aanhaken bij mijn andere topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven