Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Wat is het stil hier!

Ik wacht op een nieuwe matras. Heb al mijn hele leven chronische lage rugpijn en sta nu steeds vaker met pijn in mijn rug op. Kuil in de matras dus dat helpt allemaal niet. Hopelijk komen ze een beetje op tijd want mijn moeder komt ook vandaag op visite. Drukke zaterdag dus haha

Verder is er wel alweer wat gewicht af. Vanavond wel een etentje met mijn ma maar als ik een beetje oplet hoop ik toch wel iets kwijt te zijn maandag, Sporten gaat ondanks de rugpijn weer goed gelukkig. We gaan het zien maandag.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Een goed matras is echt het halve werk!

Nou hier +1,4 hahaha niet normaal. Lang leve 3x je verjaardag vieren in 1 week. Vreten als een malle.
Aut viam inveniam aut faciam.
Waaaat ZoMa?? Oh dat is wel echt schrikken zeg. Oh oh oh, Nou ja gelukkig ben je daar weer een jaar vanaf. Sterkte meis

Ik heb dus sinds gisteren een ergonomische matras en 2 orthopedische kussens. Ik voel me wel een beetje een bejaarde zo maar goed als het maar helpt. Ik kan 2 weken proefslapen om te zien hoe het bevalt en hoef dan pas te betalen. Eigenlijk kan deze matras niet op een lattenbodem liggen (het is een pocketveringmatras) dus ik laat zo lang mijn oude matras er onder liggen tot ik geld heb voor een nieuwe bedbodem. Dat kan geen kwaad zei de verkoper zolang ik maar regelmatig de matras keer en lucht. Maar goed dat lijkt me sowieso logisch haha, Ik heb er nu 1 nacht op geslapen dus kan nu nog niet heel veel zeggen natuurlijk maar was niet zo naar de kl*te als de afgelopen nachten en heb ook n uur langer geslapen.

Mijn ma was hier gisteren ook en inderdaad niet zo gezond gegeten. Vandaag dus beetje opletten, 45 min sporten en dan morgen zien hoe het er voor staat!
Nou het is niet veel, maar toch -0.2 deze week. Er af is er af.

76.1 nu, volgende week wederom < 10 kilo moet lukken hahaha, Dit komende weekend ook geen eetdates en sporten gaat goed!
Komt Masof eigenlijk nog terug ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!
Weer een hele drukke week met twee dagen cursus achter de rug, met heel veel cijfertjes dus als echte (hele echte) alfa twee dagen lang achter de feiten aangelopen. Maar goed, afgezien van de cijfertjes was het wel nuttig! zoontje ziek, nu man ziek... nou ja... bijna zomer zullen we maar zeggen haha!

Van de week zal wel weer aardig druk worden vrees ik, ik moet het een en ander inhalen...

ZoMa O_O sow! niet te weinig zeg! Maar dat moet toch ook vocht zijn lijkt me - dat is er zo weer af!

Hamaika, hopelijk helpt de nieuwe matras, klinkt wel alsof je een nieuwe nodig had! En lekker weer een klein minnetje dus hup, volgende week onder de tien kilo en daar dan ook gewoon blijven he!

Hier: -0.4 eraf - dus net niet onder de 72 maar hopelijk lukt dat dan volgende week. We krijgen wel bezoek van het weekend en dinsdag nog een dubbele eet date. (1x cocktails, 1x eten) dus ik vrees het ergste. Maar dan tot na pasen niets meer, geloof ik dus hopelijk valt het mee.

Ik ga proberen voor eind april onder de 71, liefst nog onder de 70 te zitten - eind april willen we weer met een fertiliteitsbehandeling beginnen, dus er moet nog zoveel mogelijk af zonder dat ik mezelf uithonger ofzo! Eens kijken waar we landen!
I could go into detail...but I won't.
Hoi meiden,

Ik ben op het moment niet zo bezig met het wegen, heb morgen de punctie voor mijn eerste IVF behandeling. Veel stress over wat er op mij af gaat komen deze week en buikpijn. Wil graag gezond blijven doen, maar het lukt me niet altijd op het moment. Ik ga morgenochtend nog een keer wegen, ook om te kunnen monitoren of ik vocht vast ga houden na de punctie.
Dus ik denk dat er volgende week weer een update komt.

Jullie allemaal toitoi, en doet niemand aan snoep/slechte dingen onthouding voor pasen? Ook wel een goede toch?

Doeiiii
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Sasky ik moet ook onder de 72 en het liefst onder de 70 zitten eind april. Om dezelfde reden!

Mamamaria heel veel sterkte deze week!
Aut viam inveniam aut faciam.
Sasky oh ik word al moe van het lezen van al die cijfertjes in die cursus hahahaha. En gossie iedereen ziek thuis ja? Ze zullen elkaar ook wel aansteken denk ik. Er wacht je dus weer n pittige week lees ik. Succes alvast!

En ja ik zal mijn best doen hahaha om voor nu eens en altijd onder die < 10 te blijven. Zou moeten lukken komende week om daar te komen. En hopelijk ook te blijven, gezien de komende 3 weken maar 1 slechte avond gepland staat. We gaan ervoor. Ik hoop deze week iets te kunnen zeggen over de nieuwe matras, nu is het nog erg wennen natuurlijk maar ben benieuwd.

Netjes ook die - 04. en jij bent volgende week ook gewoon onder die 72 hoor! Ik duim mee, als de eetdate morgen al is lukt dat misschien nog wel. En je hebt een hele goede reden en motivatie. Ik duim mee!

Mamamaria snap heel goed dat jouw focus nu even bij de IVF en de punctie ligt. Punctie lijkt me behoorlijk stress geven ook. Hele veel sterkte alvast. het is niet niks en behoorlijk ingrijpend. Wat pasen betreft, ik heb gisteren pas mijn eerste paaseitjes op, 3 stuks. Heb n zakje van ongeveer 12 en daar wil ik het mee doen.

ZoMa bij jou dus dezelfde motivatie als Sasky. Hopelijk gaat het jou ook lukken maar zou haalbaar moeten zijn!
Alle reacties Link kopieren
Haha Hamaika, ik dus ook van die cijfertjes. Het ging voornamelijk om balance sheets. Ik hoef gelukkig geen berekeningen te kunnen, maar ik doe wel specifiek literatuuronderzoek voor een groep die ontzettend veel met balance sheets werkt dus een beetje weten wat wat is is wel goed. Nou dat is gelukt. Ik kreeg net een aanvraag voor literatuur over een bepaald onderwerp en Yes!! Nu snap ik ongeveer wat het is (ongeveer...). Dus hopelijk nu effienter omdat ik niet mezelf eerst nog moet gaan inlezen.
Ja, man heeft het vast van zoontje gekregen, dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij ziek wordt. In december had ik zo'n periode, 1x ziek en eigenlijk de hele maand verkouden en toen dacht ik: 'waarom krijgt man nou helemaal niks' Maar hij lijkt het nu dubbel zo hard terug te krijgen.

Dus ZoMa, wij gaan voor 69.9 op 30 april haha. :high5: Ik hoop dat het gaat lukken. Ik maakte de afspraken en bedacht opeens dat ik nog helemaal niet op mijn startgewicht ben waar ik wilde zijn.. en de laatste paar weken waren ook niet echt een afval succes.. maar goed, nu extra motivatie. Het wordt nu hopelijk ook warmer dus dan is het makkelijker om voor salades enzo te gaan.

Mamamaria, veel succes morgen - ik lees stiekem mee bij het IVF ICSI topic - het ziet er dus goed uit! Heb je morgen vrij, zodat je bij kan komen even. Het is best een ervaring lijkt me - ik ben altijd onder narcose geweest dus geen tips....
I could go into detail...but I won't.
Sasky ja het helpt altijd als je toch een beetje weet waar ze het dan over hebben, Maar pff wat een uitdaging haha. Super dat je ook een aanvraag kreeg! Veel succes alvast! En gossie voor je man hahahaha, je hebt het dus eigenlijk naar hem toegestuurd ja? Hahahaha, Nou hopelijk knappen ze snel weer op!
En klopt ja, nu de zomer er weer aankomt wordt het ook weer minder zware kost eten. Alhoewel het het weekend weer erg koud wordt. Mooi streven voor jou, 30 april. Dat kan jij of beter gezegd kunnen jullie!

Hier heb ik zojuist 3 kwartier gesport en als avondeten had ik vanavond ratatouille met kipfilet en aardappeltjes.W as even vergeten hoe lekker en groenterijk ratatouille ook alweer is,
Vanmiddag een taartje van een jarige collega overgeslagen en ook een paar XL jurkjes weggedaan die nu echt te groot zijn :lol:
Waar is iedereen????

Ik sla deze week even het wegen over. Ongesteld en een bah week vanwege de rugpijn en ook door de datums,. Afgelopen donderdag had ik 4 jaar samen geweest met mijn ex en met het contactmoment nu over 5 weken heb ik een echte slechte eetweek.

Volgende week dus weer wegen.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika! Ik doe met je mee! Ik weeg ook volgende week. Zoals ik al zei was ik helemaal los gegaan met mijn verjaardagsweek, de dagen erna eisprong gehad. En zit nu te wachten op mijn menstruatie. (Of niet!) Het is onze eerste kans om zelf natuurlijk zwanger te raken sinds 1 jaar tijd! Merk dat dat met mij geestelijk best wel veel doet.. waardoor ik maar blijf eten. En voel mij ook heel erg opgeblazen, en dan nog het vocht van de menstruatie... ik durf het niet aan deze week!
Aut viam inveniam aut faciam.
Zo jij dus ook een pittige week gehad ZoMa. Prima toch ook n weekje overslaan, normaliter doen we netjes elke week wegen. Ben ook een emo eter, en dit was gewoon een kutweek.

Ik ben net ongesteld geworden en heb gisteren een ordinaire snaaidag gehad. Echt niet normaal. Maar ik heb het mezelf ook vergeven op voorwaarde dat ik vaanf vandaag weer normaal doe.

Deze week gaan we er weer voor en dan volgende week hopelijk een minnetje!
Alle reacties Link kopieren
He meiden,
ZoMa, spannend! Ik herken dat (vr)eten wel als je op je mensturatie zit te wachten of niet natuurlijk, vooral als het al zo lang duurt.
En ooh... als ik me nou eens een beetje zou kunnen inhouden met snaaien tijdens de mensturatie dan was ik vast al veel meer afgevallen...

Hamaika, toch nog steeds veel rugpijn zelfs met nieuwe matras? Dat is toch wel vreemd of moet je rug daaraan wennen? Hopelijk voel je je snel weer beter.
Dan ben ik dus de enige met een weegresultaat - -0.5. Ik heb de hele week niet gesport maar wel aardig goed opgelet, behalve dit weekend, heb ik me niet helemaal aan mijn eetschema gehouden maar dat was dus niet zo erg blijkbaar. Ben er erg blij mee. Ik ben nu weer terug op mijn gewicht van eind januari ofzo maar goed. Nu onder de 71 proberen te komen in de komende twee weken.

Heb al meer dan een week een verkoudheid die niet echt doorkomt, dus heel rustig aan met sporten maar. Mn eetpatroon lijkt in ieder geval te helpen. Man is nog steeds ziek (achtig), vervelend. maar in ieder geval enigszins fit zodat als ik nu ziek wordt het geen groot drama is.

Verder hoop ik dat het nu eindelijk eens rustig wordt hier, sinds vorige week hebben we een nieuwe collega, dus hopelijk helpt dat - nu deel ik een van mijn grootste taken door drie en niet meer door twee ...

Gisteren lag hier plotseling 10 cm sneeuw! Mooi maar echt niet handig. zoontje vond het geweldig totdat ik een sneeuwbal probeerde te maken (wat niet lukte) en hij dat ook wilde doen... toen moesten we meteen naar binnen omdat zijn handen zo koud waren. Vreselijk ;-D zeker om half 9 's ochtends... haha. Ik heb het nu wel gehad met de sneeuw hoor, de zomer kan komen wat mij betreft.

Ik hoop weer wat actiever mee te schrijven vanaf nu, ik blij in ieder geval aan het afvallen, ook al is mijn menstruatie nu bijna een week te laat... :cry: als het niet snel komt moet ik mijn afspraken gaan verzetten... :furious:

Groetjes en tot gauw!!
I could go into detail...but I won't.
Sasky sneeuw ja? Ik ben ook zo helemaal klaar met die kou, bah. het is bijna april en nog voelt het als -10. Balen dat die verkoudheid er wel is maar niet wil doorzetten. Dat vind ik altijd zo vermoeiend. En hopen ja dat die nieuwe collega je wat werk uit handen kan nemen al moet die vast ook eerst nog worden ingewerkt. Sterkte in elk geval! En gefeliciteerd met je -0.5.

Ja ik heb nog veel rugpijn, kan een combi zijn van wennen, ongesteld zijn of iets anders. Maar dat iets anders mogen ze bij de rugpoli uitzoeken. Ik baal wel dat ik daar pas de 30e terecht kan. De eerste 9 behandelingen worden vergoed en ik ben bang dat ik er wel meer nodig heb. Ik maak me wel zorgen omdat het iet weggaat.

Mijn eetweek was gewoon bagger. Emo snaaidagen door alles bij elkaar. Rugpijn, spanning over contact zoeken met mijn ex en de wetenschap dat ik dus over 5 weken duidelijkheid heb, alle extra kosten die ik gemaakt heb en mijn beste vriendin die ik nogal zie veranderen wat afstand creert.... Niet mijn beste periode dit. Maar goed, vandaag begint er weer een nieuwe week.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Vanochtend toch maar op de weegschaal gaan staan. Wil mijzelf niet stimuleren mijn hoofd in het zand te steken als ik ergens tegenop kijk..

72.8 dat is dus 0,3 zwaarder dan voor mijn verjaardag.. dat wilt zeggen dat er weer 1.3 af is van mijn vreetfestijn de laatste tijd.
Aut viam inveniam aut faciam.
Goed van je ZoMa. Hier gaat het sinds maandag ook weer iets beter al kan ik nu weer niet sporten door een spierblessure aan mijn kuit. Gezeur elke keer.

Ik zou maandag een minnetje wel weer eens fijn vinden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! Vanochtend met nat haar 72,5.. eigenlijk prima als je ziet wat ik er aan gevreten had de laatste weken. Maar toch vind ik het irritant dat ik voor mijn verjaardag toch net iets lichter was! En met het voorjaar in het verschiet zal het afvallen niet hard gaan..

Eerste week van mei gaan wij trouwen, en de laatste week van mij gaan wij op huwelijksreis all inclusive. Ik vrees dat ik voor die bruiloft ook al ga vreten als een malle van alle spanningen enzo..

Oh lord have mercy :rofl:

Jullie moeten denk ik wat strenger zijn voor mij! :rofl:

Hoe is het bij jullie gegaan deze week dames? Hamaika hersteld van de blessure?
Aut viam inveniam aut faciam.
ZoMa netjes hoor! En snap het goed ja, dat is balen als je ook minder hebt gezien.
Spannend en leuk zeg, bijna trouwen!!! Maar inderdaad, ik snap wel dat je dan van te voren door de stress extra goed op moet letten. Maar onthoudt ook hoe geweldig het zou zijn om er super uit te zien op de trouwfotos en de huweilijksreis. Dus bij snaaitrek gezonde dingen snaaien haha,

Mijn blessure is gelukkig voorbij en ik heb dit weekend ook alweer voorzichtig gesport.
Weg nu 75.8 dus totaal 10.2 afgevallen. Hopelijk lukt mijn tussendoel van < 70 voor de zomer en einde jaar 65. Ik heb ook minder gezien deze week maar dit weekend best zout gegeten en daar had ik gelijk spijt van. Maar in elk geval wederom langs de 10 kilo grens. En nu graag aan die kant blijven Hamaika. :whip:
Alle reacties Link kopieren
He dames,
Het lukt hier allemaal ook niet erg. Na 2 weken tegen de verkoudheid gevochten te hebben ben ik nu ziek thuis. En het probleem is dat het wel gaat zolang ik niets moet doen, maar gisteren hadden we even bezoek (ok, duurde iets langer) en vandaag voel ik me echt weer zieker...

Zondag had ik een kleine min, -0.2 gelukkig maar. Sindsdien ben ik alleen maar aan het (vr)eten eerlijk gezegd. Ik heb er moeite mee honger te negeren als ik ziek ben zeg maar. Gelukkig is het nog maar woensdag en hebben we tot maandag geen afspraken meer haha!

Zoma, toch een klein minnetje, zet hem op hoor. Ik ga strenger zijn: ZoMa, hou je in!! Je wil toch nog in je trouwjurk passen of niet? nou dan! :whip: Zo beter? haha! Grapje natuurlijk. Ik zou inderdaad ook naar wat gezondere snacks kijken, zoals Hamaika zegt. Aan de andere kan moet je ook niet teveel afvallen anders is je trouwjurk te groot :-D

Hamaika, het zit ook niet mee he, nu weer even die blessure! Gelukkig is hij nu alweer voorbij. Maar wel de 10 kilo gehaald, en nu volhouden he! :whip: Je kan dit gewoon! Weet je al wanneer je je ex gaat schrijven? Kan me voorstellen dat dat wel moeilijk is en aangezien we allemaal emotieeters lijken te zijn hoop ik dat je je een beetje kan inhouden.

hier dus ziek, maar ook weer niet heel erg ziek.. Ik zat al twee weken tegen ziek zijn aan en was ook al 2 dagen thuisgebleven, maar toen kreeg ik er nog mega hoofdpijn bij en toen was ik het zat, dus ben naar de dokter gegaan (als ik langer dan twee dagen ziek ben moet ik naar de huisarts, die schrijft dan een attest dat ziek ben en niet kan werken, dat is normaal hier. ). Ik kreeg meteen een standje toen ik zei dat ik al twee weken klachten had, en meteen een briefje voor een week ziek, ik moest maar eens uitzieken. Wel lekker, zoontje naar de opvang en ik kan slapen, lezen Netflixen...

Ik geef mezelf ook maar even een schop onder mn kont: :whip: niet meer snoepen vanaf nu.

Mamamaria, hoe is het met je?

En Leyla??
I could go into detail...but I won't.
Sasky balen dat jij nu ziek bent meis. Ja op die lazy dagen is eten wel verleidelijk ja, snap dat die weerstand bieden lastig is. maar toch een minnetje dus. De dokter was dus boos ja? Maar hij heeft wel gelijk! Hopelijk kan je deze week n beetje bijkomen en blijf van die snoepjes af he? :whip:

ja die blessure is gelukkig weg dus ik sport weer. Haha ik wil echt aan de andere kant van de 10 blijven ja, zou zo goed voelen om ook eindelijk eens aan de andere kant van die 75 te komen. Dat is van 2014 dat ik dar het laatst was.
Het contact zoeken met mijn ex ga ik doen 21 april. Nog ruim 3 weken dus en ik vind het echt doodeng. Een gevaar dus zeker voor emo eten maar ook n extra motivatie. Heb geen idee hoe hij er in staat bijna anderhalf jaar later en wat hij gaat antwoorden. Ik hoop echt dat hij er voor open staat.

En komende vrijdag heb ik eindelijk die afspraak bij de rugpoli. Ook erg benieuwd.
Wat is het hier stil meiden de laatste tijd......

Dan maar weer ff een update van hier;

Rugpoli gistermiddag geweest. Het zijn gelukkig geen rugwervels meer die op slot zitten, maar het komt echt door een verkeerde houding en verkeerde bekkenstand. Ik moet wel fors aan de behandelingen, de eerste 6 weken 2 x per week en daarna waarschijnlijk 6 weken lang 1 x per week dus ik zal een fiks deel zelf moeten betalen. Mijn verzekering vergoed er maar 9. Het wordt dus een duur geintje maar ik moet het wel doen.

Ze hebben wel iets van een abonnementsvorm, dan betaal je met 52 euro per maand over een periode van een jaar je behandelingen terug. Al twijfel ik nog wel of ik dat doe want ik wil eigenlijk geen krediet-achtige dingen meer. Maar zelf ophoesten kost me 43 euro per keer dus als ik dan aan 1 x per week zit kost dat me 160 per maand. Dilemma dus .

Eerste behandeling zat er gelijk bij, manuele therapie, echt afgebeuld, dat je echt denkt dat ze je rug breken haha. Ik slaap beetje bij beetje wel beter en meer uren dus dat gaat wel iets vooruit., Hij heeft me ook laten zien hoe ik goed slaap op de body pillow. Hopelijk gaat het helpen.

Fijne Paasdagen ladies en ik hoop dat dit topic weer iets meer gaat leven.
Leyla, MamaMaria hoe gaat het met julie?
Alle reacties Link kopieren
Hai Hamaika! Ik vind het ook verdacht stil hier! Ik woog vanochtend 71.6! WTFFFF! Eindelijk onder die lang verwachte 72. Wat dus wilt zeggen dat ik nu meer dan 10kg ben afgevallen sinds november! Yeaaaaaaaa!!!

Fijne paasdagen!

Misschien is anders een facebookgroep makkelijker? Tenzij iedereen echt heel strikt anoniem wilt blijven?
Aut viam inveniam aut faciam.
ZoMa wat goed!!!!!! Jij ook over de 10 kilo en eindelijk onder die helse 72 !! Mooi resultaat!!
Ik heb nog geen idee wat ik morgen ga zien, Begin van de week ging niet, tweede helft van de week gaat wel.

Komende woensdag 2e behandeling in de rugpoli.

Facebookgroepen of whatsapp groepen doe ik zelf overigens niet aan, om privacy redenen, Vind het wel oprecht jammer dat we eigenlijk nog maar met zijn drietjes schrijven,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven