Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen 2019

07-01-2019 09:33 395 berichten
Hoi iedereen,

Al eerder heb ik meegeschreven in een topic hier om af te vallen. Door niet op te letten zit er nu weer wat extra kg's aan die ik met wat een aantal extra kg graag kwijt wil. Maar motivatie is welkom en dacht ik ik open een nieuw topic want misschien zijn er wel anderen die mee willen schrijven.

Mijn doel hiervoor is gezonder eten en meer bewegen.

Succes allemaal.

Liefs Woeffie.
[tr/][
NaamLengteStart gewichtStreefgewichtWeek +-Totaal
Woeffie1,70m93,4kg80kg92,9kg0,5kg
Chrome1,68m62,7kg58kg62,3kg0,4kg
Lovetodance1,73m95,5kg85kg90,2kg5,3kg
Niesjuh1,66m75,5kg68kg77,4kg
Judith1,69m71,5kg65kg69,7kg1,8kg
RodeTandenborstel1,77m91kg80kg90,0kg1kg
TeAmoKiwi1,65m67kg60kg60kg?0kg
Neilra1,69m72kg65kg72,2kg?0kg
Madeliefje19951,69m91kg80kg89,5kg1,5kg
Muzje1,72m76,5kg68kg74,8kg1,7kg


Graag elke maandag je gewicht vetgedrukt doorgeven in het topic zodat ik de tabel up to date kan houden. Mocht je je gewicht tijdelijk niet kunnen doorgeven laat het dan even weten zodat je wel in de tabel blijft staan.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 26-03-2019 08:48
66.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@judith: ik ben natuurlijk nog maar een beginner en ik wil het steeds iets verder uitbreiden, maar een uur hoepelen???
Wow, dat klinkt echt als enorm lang! Kijk je dan tv ondertussen ofzo of sta je gewoon een uur te hoepelen? Kan me er nog weinig bij voorstellen :)
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry,

Hier ook een enorme dip net als Judith :-?

90,8 kilo dus aangekomen . Ben ook echt uit mijn ritme nu ik niet de sportschool innkan. Zelfs dansen gaat niet goed / mag ik ook niet volliut doen.
Bij huisarts geweest en was toch erger dan ik dacht.
Overbelast been, blessure aan hamstring en een slijmbeursontsteking in mijn heup. Zelfde kant als dat been dus.
Morgen naar fysio. Mag geen kracht meer zetten op dat been. Dus sporten is no go. Ballet mag ik voorzichtig doen maar geen snelle bewegingen en geen kracht. Lekker dan ,,,dat is dus beetje mee huppelen. Ohhh nee dat mag ook niet.

Klaag klaag :hyper:

Hoepelen zou ik niet meer kunnen denk ik. Deed het vroeger zo veel maar 15 jaar geleden voor laatst gedaan lukte voor geen meter ahhahha
@ Rodetandenborstel: Ben er nog niet over uit, maar ik denk dat het misschien ook wel een ‘gewone’ wordt die alleen het gewicht aangeeft. Al die extra informatie doe ik waarschijnlijk toch niet heel veel mee :-D

@ love2dance: Wat vervelend van die blessure! Ik zou even niet focussen op wat niet allemaal kan op dit moment, maar goed aan jezelf denken en de rust pakken die de huisarts je voorschrijft. Des te eerder kan je weer sporten als het meezit.

@Judith; Ik ben ook vaak genoeg de motivatie kwijt. Maar tegenwoordig zie ik het niet meer als een faalmoment als het even niet lukt en juist dat helpt me om me weer snel te herpakken. Rome is ook niet in een dag gebouwd!

Hier gaat het denk ik met afvallen wel goed. Nog steeds geen weegschaal, dus hoeveel gram of kilo’s ik ben afgevallen weet ik niet. Wél merk ik dat mijn broeken weer wat losser zitten en mijn onderbuik weer wat platter is. Ik probeer sinds kort elke dag 10.000 stappen te zetten en dat lukt me tot nu toe goed! Ook houd ik alles wat ik eet bij in een hele handige app :) Ik wil er zo’n 5-7 kilo af, maar ik moet er echt heel veel moeite voor doen om dat er af te krijgen helaas. Iedereen in mijn familie heeft de aanleg om dik te worden en/of is stevig tot dik.. letterlijk verkeerde genen dus. Maar ik doe m’n best :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@rodetandenborstel: Ja ik kijk meestal 2 serie afleveringen hahaha

@love2dance: Wat enorm balen, ik merk dat ik me dan ook nog extra aan mezelf irriteer hahaha.

@brownietaart: Ik heb dat ook, nog 5-7 kilo, de eerste (kom van 80) gingen heel snel, maar nu blijft het echt hangen, wat ik ook doe. Het herpakken laat op zich wachten, helaas.

Gisteren uit eten geweest, heb toen een trio van vis (zalm, zeebaars, reuze garnalen) op met wat groenten daarbij - op zich redelijk gezond qua keuze dus.
Vanavond zou ik *ook* uit eten gaan, maar hier twijfel ik zelf nog erg over - ik heb dat wel vaker, dat ik vtv afspraken maak maar op de dag zelf me eigenlijk helemaal niet goed voel (gisternacht geen oog dicht gedaan) - aan de andere kant kan ik de gezelligheid wel gebruiken.

Ik ga een maand lang niet wegen, heb ik besloten, en gewoon puur eten op gevoel. Ik denk dat dat me misschien meer gaat helpen op dit moment, even los van de weegschaal dus.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen alvast op de weegschaal gestaan 86,5. Deze week 1 kg afgevallen. In totaal nu 4,5kg eraf! Blij mee :)

@love2dance: hoe gaat het nu met je? En met je been? Heb je het idee dat het al een beetje de goede kant op gaat?

@brownietaart: lukt het een beetje met de 10.000 stappen? Hier lukt het tot nu toe nog elke dag. Ik let er ook echt op dat ik ze haal. Als bewegen er gedurende de dag niet echt van komt, loop ik Slavonische een extra rondje zodat ik toch minimaal de 10.000 stappen haal.

@judith: en... Was je nog uiteten geweest woensdag? Soms is het ook gewoon prettig om even een tijdje niet op de weegschaal te staan, gewoon om dat even los te laten. (Ik sta er momenteel 2x per week op en dat werkt momenteel voor mij goed)

Fijne Pasen allemaal! En als je paaseitjes eet... Geniet er dan van!!!
Alle reacties Link kopieren
Oooooh.... zucht. Het lukt niet. Ik ben er weer met weer extra motivatie. Laatste dagen met Pasen e.d. is er helemaal niets terecht gekomen van het opletten. Mijn kleine min is er al weer bij aan. Ook een stukje vocht hoop ik, want mijn benen staan best strak van vocht.

Maaar ik ga weer vol goede moed verder. Dit weekend was het echt jurkjes en korte broekenweer. Bah, dan baal ik er weer van. Ik pas niet alles van vorige zomer meer en het staat gewoon ook niet als het te strak zit. Dus: ik. ga. weer. van. start.
@ Rodetandenborstel; De stappen haal ik gelukkig ook wel elke dag, maar dat is mede dankzij m’n werk, anders zou ik het waarschijnlijk al lang hebben opgegeven. :$ De afgelopen twee dagen is er door Pasen helaas niks van terecht gekomen, maar ik vond het ook wel fijn om even helemaal niks te moeten.

Dat geldt overigens ook voor het eten.. Ik heb gewoon een stuk vlaai gegeten, gebruncht met kleine afbroodjes en ook nog gebbqt inclusief stokbrood, salade en frietjes. Zucht. Had ik beter niet kunnen doen, maar als ik eenmaal ervoor ga dan lijkt het wel of al mijn goede voornemens meteen verdwenen zijn.. Vanaf vandaag ben ik weer streng voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
@rode tandenborstel nee gaat nog niet beter helaas. Huisarst heef5 verkeerde diagnose gesteld blijkbaar. Heb een beknelde zenuw in mijn wervelkolom iov ontsteking in mijnheup en overbelast been. Vandaar dat ik last had van “uitstralingen “ mag wel gaan sporten nu maar moet erg opletten en mag niet alles doen. Gaat lang duren maar komt gied zei de fysio dus daar gaan we dan maar voor. Hopelijk komt het ritme weer beetje terug dan want dat ben ik echt kwijt. Moet ook maar op gaan schrijven wat ik eet. GEEN PAASEIEREN ! (6) O_O

Zo fout gegeten stommmmmm op naar beter gelukkig ben ik niet de enige las ik hier al.
We kunnen het maar moeten het zelf doen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Start gewicht Streefgewicht Week +- Totaal
Woeffie 1,70m 93,4kg 80kg 92,9kg 0,5kg
Chrome 1,68m 62,7kg 58kg 62,3kg 0,4kg
Lovetodance 1,73m 95,5kg 85kg 90,2kg 5,3kg
Niesjuh 1,66m 75,5kg 68kg 77,4kg
Judith 1,69m 71,5kg 65kg 69,7kg 1,8kg
RodeTandenborstel 1,77m 91kg 80kg 86,5kg 4,5kg
TeAmoKiwi 1,65m 67kg 60kg 60kg? 0kg
Neilra 1,69m 72kg 65kg 72,2kg? 0kg
Madeliefje1995 1,69m 91kg 80kg 89,5kg 1,5kg
Muzje 1,72m 76,5kg 68kg 74,8kg 1,7kg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even de tabel gekopieerd, en even mijn nieuwe gewicht en totaal afgevallen kilo's aangepast aangezien de tabel al een tijdje niet aangepast is.
Als je ook je nieuwe gewicht en afgevallen kilo's in deze tijdelijke tabel wil, geef dit dan even vetgedrukt aan, dan kan ik het hier even in aanpassen. Dan houden we toch nog een beetje een overzicht, nu woeffie er even niet aan toe komt om het bij te houden...
Alle reacties Link kopieren
@love2dance: wat rot dat er een verkeerde diagnose was gesteld!
Wel prettig dat je weer voorzichtig mag gaan sporten. Beterschap en succes!

@brownietaart: niet te streng voor jezelf zijn hoor! Af en toe kun je best iets nemen. (Maar niet alles tegelijk :) :) )

@neilra: succes met weer van start gaan!!

Ik heb vanavond heerlijk genoten van een stukje brownie! Ik heb met Pasen niet echt iets extra's gehad, dus mocht van mezelf nog iets echt lekkers als ik daar zin in had. Ik had als avondeten een maaltijdsalade, dus dat compenseerde het al een beetje. Voelt prima dat ik het genomen heb.

Ik hoop dat degene die de motivatie even niet hebben, deze weer snel terug zullen vinden! Fijne week!!
Alle reacties Link kopieren
@rodetandenborstel: Wat fijn, zou je mijn gewicht nog aan willen passen naar 69,4 - dat was nog niet gebeurd. Ik weeg pas weer op 6-5 - hoop op een positiefje haha
@love2dance: Wat balen! Hoop dat er toch 'snel' verbetering komt voor je!
@neilra: Zo dat was hier inderdaad ook confronterend! Ik draag altijd jurkjes (ja echt) maar nu was het tijd om pantyloos te gaan, nou... pffffff.... menig huilbui gehad (ja echt) - heb zoveel cellulite op mijn bovenbenen, schaam me echt rot.

Ik voelde me net wat beter, maar al mijn zomerjurkjes zijn maatje 36 --- en da's nog echt te enthousiast --- wel *het* excuus om te gaan shoppen.
Ik wil tussen 36/38 blijven - dan blijf ik iig alles passen haha.

Hier weer echt de knop om, even super streng, niet cheaten, blabla, maar ja, het is vakantie en ik merk *nu al* dat ik dan toch meer 'eetafspraken' plan dan nu handig is, maar goed..... ik heb nog ongeveer een maand voor het uitje met mijn collega's inclusief zwembadbezoek... dus.... KNALLEN! Hahaha
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 goede dagen op de teller. Aardig beweging gehad en gezonde keuzes gemaakt. Hopen dat de weegschaal binnenkort ook een beetje mee wil werken. Ik ben nog niet weer op die 72 die ik hier als startgewicht had opgegeven. Dat moet eerst maar even weer verschijnen.

@Judith, ja die jurkjes zijn dan iets om naar uit te zien. Goed in het zicht hangen voor de motivatie, haha.

@Lovetodance, dat is dan helemaal lastig als je wilt afvallen en niet echt wat kunt bewegen. Of niet extra in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Start gewicht Streefgewicht Week +- Totaal
Woeffie 1,70m 93,4kg 80kg 92,9kg 0,5kg
Chrome 1,68m 62,7kg 58kg 62,3kg 0,4kg
Lovetodance 1,73m 95,5kg 85kg 90,2kg 5,3kg
Niesjuh 1,66m 75,5kg 68kg 77,4kg
Judith 1,69m 71,5kg 65kg 69,4kg 2,1kg
RodeTandenborstel 1,77m 91kg 80kg 86,5kg 4,5kg
TeAmoKiwi 1,65m 67kg 60kg 60kg? 0kg
Neilra 1,69m 72kg 65kg 72,2kg? 0kg
Madeliefje1995 1,69m 91kg 80kg 89,5kg 1,5kg
Muzje 1,72m 76,5kg 68kg 74,8kg 1,7kg
Alle reacties Link kopieren
@judith: hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Is je knop weer om?

@neilra: je schreef dat je 2 goede dagen had gehad.. Is de rest v d week ook goed gegaan?

Het hoepelen is er afgelopen week een beetje bij-in geschoten... Ik zal hem zo weer even pakken en kijken of ik 2x 5 minuten achter elkaar vol kan maken.

Vanmiddag feestje. Ik heb al besloten dat ik lekker voor een stukje kwarktaart ga en dan kies ik verder alleen gezonde dingen. Nu al zin in :)

Ik heb vanmorgen al even op de weegschaal gestaan, maar zal het morgen pas doorgeven. Het afvallen gaat prima, maar ik zou het zo graag nog iets sneller zien... Ik weet wel dat het beter is als het niet te snel gaat en ik heb mijn doel van 80kg ook heel reëel pas op augustus gezet, maar het gaat me af en toe gewoon te langzaam. Ik zie wel resultaat, maar ik wil meer resultaat zien:) Herkenbaar??

Zou wel leuk zijn als er weer wat actiever geschreven wordt...
Alle reacties Link kopieren
Ook al schrijft er momenteel verder niemand, geef ik toch even m'n gewicht door...
86kg, dus nu 5kg afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
@rodetandenborstel: Helaas helaas. Ik kom er niet in, maar dat heeft ook wel te maken met dat ik vakantie heb, de regelmaat kwijt haha.
Ik merk dat ik zelf hier minder mee schrijf omdat het een beetje voelt alsof het topic stil staat - misschien moeten we hem bumpen naar een nieuw topic? Nu we ook van Woeffie niets meer horen?

Wat goed bezig ben jij zeg! Ik wil ook!

Ik ben vandaag een OMAD dagje aan het doen, poging tot iig, kijken of dat helpt met 'resetten'
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog dames hier? ik zit op 71,6 momenteel.
@Judith, hielp het OMAD-dagje?
Meiden mijn excuses van mijn afwezigheid. Persoonlijke redenen. Ben ik nog welkom ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft wel, al is de interactie niet heel groot hier....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven