Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen begin juli 2012

01-07-2012 19:34 2473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het, het zoveelste afvaltopic. Maar ik zou graag met een nieuw groepje willen beginnen.

Aanleiding: ik zag vandaag foto's van mezelf, in korte broek en topje. voor en achter en schrok een beetje van mezelf.....

Dikke bovenbenen en armen, vet op m'n rug, echt uit vorm, ondanks dat ik nog redelijk sportief ben. Vorig jaar zag ik er na een dieet en fanatiek sporten in sportschool stukken beter en vooral strakker uit, dus het roer moet om. Af van mijn suikerverslaving, geen koekjes, cake, gebak, snoep.....Minder koolhydraten meer groente en fruit in combinatie met eiwitshakes.

Wie doet er mee? Ik begin morgen, start 2 juli. Ik weeg trouwens 73 kilo bij een lengte van 1 68. en er mag 8 kilo af....Buik is vooral heel vet: 90 cm omvang. Dus daar moet echt flink af!

Wie heeft vergelijkbare doelen en vindt het leuk om mee te schrijven?
Goed hoor Run! Het lijkt me zo fijn om lekker een stuk te kunne hardlopen, maar dat is voor mij met mn krotte enkels helaas echt niet weggelegd.

@ Yvess: Jij gisteren ook al een 'mislukte' dag dus.. Het hing zeker in de lucht! Goed dat je het zo snel weer opgepakt hebt!

Eigenlijk wil ik wel wat meer gaan sporten (dus echt sportschool, iets van groeplessen ofzo), maar ik ben nu best wel druk. Denk dat ik beter kan wachten totdat mn stage afgelopen is (begin februari) en tot die tijd gewoon thuis de crosstrainer gebruiken.

Heeft een van jullie ervaring met groepslessen op de sportschool?
Jaaa, Run is Back! Wat een goede motivatie om je op te geven voor zo´n 10km loop!

Yvess, nog even over die bio chocoladetaart, waar je laatst over vroeg. Ik woon in Rotterdam en daar hebben ze een hele grote biologische winkel met bakkerij. Daar verkopen ze die taart. Nu hadden we het overigens gegeten in het restaurant wat er aan vast zit. Is erg leuk, en hebben ze heeeel lekker eten! Wat leuk dat je ook het meeste biologisch koopt. Dat doen wij ook, mn bij deze winkel dus.

Cherellee, ik zit er ook over te denken om me weer aan te melden bij de sportschool. Ik zat daar voorheen ook, alhoewel ik niet veel meedeed met de groepslessen. Meer gewoon krachttraining en cardio apparaten. Bij mijn nieuwe werk waar ik in januari begin geven ze een kortingsregeling, dus dat is prima. Alleen krijg ik dan wel weer veel minder tijd. Ze zijn bezig ook een kortingsregeling te maken voor de sportschool waar ik voorheen zat, en die zit echt om de hoek. Ik hoop dat ze dat gauw regelen. Ik ben dan wel van plan om meer groepslessen te doen.

Strawberry, balen als iemand je wakker belt als je net kunt uitslapen

Ik vrees een beetje voor de weegschaal morgen. Was zaterdag al aan het zondigen en gisteren, zoals verwacht met Sinterklaasviering, weer. En ik ben ook nog ongesteld, dat scheelt ook altijd een paar ons.

Lijstje van gisteren

O sap banaan-mandarijn-spinazie-kiemen-witlof-lijnzaad-chiazaad

T 2 pannenkoeken, 1 met kaas en 1 met rozijnen

L banaan

T Sinterklaas-muffin, stukje gevulde speculaas, 4 marsepeinen aardappeltjes, paar chipjes, 1 tucje

D pompoensoep met geraspte kaas

T mandarijn, best wel veel gedroogde moerbeien

Lijstje van vandaag

O sap peer-spinazie-witlof-kiemen-lijnzaad-chiazaad

T havermout-speltvlokken-sojamelk-gedroogde abrikoos-vijg-hazenoten-zonnebloempitten-kaneel

L 1 rozijnenzuurdesem boterham met roomboter, salade van spinazie, groenlof, tomaat, blauwe kaas, zonnebloempitten, gekookt eitje

D spruitjes met ui, champignons en hazelnoten, met creme fraice

T 1 bonbon, 2 walnoten, straks nog fruit denk ik
Hahaha jaaaa i'm back!!! Net 7,3 gerend in 48 min. Doel is 10 km binnen een uur, dus heb nog ff te trainen! Heb er echt motivatie door! Ik deed nooit groepslessen cherellee, maar hoor vaak wel dat het leuk is! Anders een combi abonnement? Dat je ook zelf kunt sporten??

Heb je wel genoten van t zondigen eefje?? Deze week je best doen en je zit zo weer op je gewicht van voor t weekend!!! Doorzetten he!!

Morgen pas ik de tabel aan, beloofd! .
Cherellee, ik heb regelmatig groepslessen gedaan. Roeien, zumba, bodypump, spinnen, yoga.. vind het altijd spannend bij een nieuwe groep, maar wel een fijne manier van sporten. Uiteindelijk vind ik spinning het leukst, en nu t ff niet kan mis ik het. Een aanrader dus

Inderdaad zuur wanneer je wakker gebeld wordt strawberry.

Klinkt goed, zo'n grote winkel eefje. Hier alleen 2 kleintjes waar alles een fortuin kost, dus kies ik biologische producten in de supermarkt. Groenten haal ik vers op de markt, maar die zijn niet biologisch. Moet zeggen dat dat steeds meer begint te knagen, maar dat lan ik nu gewoon nog niet betalen.
Ps. Zag jouw bericht niet runrunrun... :s maar klinkt goed!
@eefje

Ach, maak je maar niet zo druk over de weegschaal. op die paar dagen per maand ben ik ook altijd stukken zwaarder.

@runrunrun

Yeey!! GO girl! Weer lekker bezig.

ow, ja als je soms hulp wilt met de tabel omdat je het kwa tijd niet red, moet je het maar aangeven, wil ik ook wel eens bijspringen..zodra ik weet hoe het moet.

@Yvess

alles op zijn tijd! En ach je maakt een bewuste keuze en dat is heel belangerijk..ook al kan de 1e keuze niet.

@hier

Vandaag relatief goed bezig geweest, maar ik kan niet stoppen met snoepen..er is teveel lekker in huis. Vandaag wel 3 grote kruidnoten met amandel gegeten en ipv. van nog meer 2 augurkes op.

En ahc, het wakker gebeld worden, is zeer vervelend, maar ik hoef geen enkele dag van de week de komende tijd voor half 9 mijn bed uit En de meeste dagen kan ik tot tienen blijven liggen...LOL.

Trouwens..ik weet niet precies meer wie het was met de Zuurdesemboterham..maar in de kantine verkopen ze klaargemaakte boterhammen van dat soort. En ikl wilde vandaag 1 proeven maar ze hadden alleen met tonijn en kipkerrie en ik hou van geen van beiden Dus ik moet nog even wachten!

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 boterhammen 1 kruidenboter en 1 pindakaas

T: krentenbol

L: boterham jam & flesje siroop

T: zakje chips & warme choco

D: Kommetje tomatengroenten soep & zuurkool met soort van karbonaadje.

T: Kop thee, 2 augurken & 2 amandelpepernoten
Goedemorgen!

3 grote kruidnoten valt toch wel mee? En knap dat je overgegaan bent op de augurken.

Hoe doe jij dat met warme chocola? Da's namelijk mijn lievelings maar ik vind het zo zonde van de kcal. Soms neem ik dan light maar eigenlijk is dat troep.

Vanochtend woog ik 55,1. -0,4

Niet helemaal het gewenste resultaat, maar na het weekend was dat te verwachten.

Lijstje vandaag (denk ik)

O: vanilleyoghurt all bran, 2 kleine glaasjes jus

T: fruit en kapje boterham met niets

L: 2 boterhammen (wel grote boterhammen) met philedelphia, komkommer

T: 2 snack a jacks

D: ? Waars 2 droge Italiaanse bollen, 500 ml optimel en 300 gram worteltjes want eet onderweg.

T: mandarijn
Bedankt strawberry maar t lukt wel hoor

Yves balen dat er voor jouw gevoel niet genoeg af is, maar is toch hartstikke goed na 'zo'n' weekend?

Ik woog vanmorgen ietsjes onder de 56 dus laat de 56 gewoon staan, ik hoop dat er volgende week weer iets af is, sta inmiddels 5 weken stil haha.

Succes allemaal vandaag!
Goedemorgen allemaal!

@ Eefje: Een kortingsregeling zou fijn zijn! Ik zou nu 25 euro per maand betalen als student en dan mag ik onbeperkt groepslessen volgen en zelf sporten. Voor dat bedrag hoef ik het dus niet te laten, maar het probleem is bij mij echt de tijd. Ben zo bang dat ik mezelf op gegeven moment voorbij loop en ziek thuis zit. Daar heb ik al helemaal geen tijd voor

Enne, die weegschaal komt vast wel goed!

@ Run: Wat goed, je bent al aardig op weg naar de 10 km in 60 min! Motivatie voelt heerlijk he Grote kans dat je de komende weken wel naar beneden zakt qua gewicht als je meer aan het trainen gaat!

@ Yvess: Wat heb je veel verschillende dingen al uitgeprobeerd zeg! Ging je dan altijd alleen? Dat houdt mij het meest tegen namelijk. Er is wel een vriendinnetje dat mee wil, maar die haakt ook nog wel eens af en dan moet ik zelf natuurlijk wel blijven gaan. Lastig! Enne, ik vind bijna een halve kilo eraf echt niet slecht na het weekend!

@ Strawberry: Ik ben zo jaloers op de tijd waarop jij op kan staan! Het laatste tijdstip waarop ik mn bed uit kan is op zaterdag, dan is het 08.00 ipv 06.30 en dat voelt al als uitslapen haha

Woog vanochtend 70,9 dus -0,2 ten opzichte van vrijdag. Dat is wel inclusief mc donalds, all you can eat spareribs en veel wijn, dus ik ben eigenlijk niet zo ontevreden.. Hoop vrijdag richting de 70,5 te zitten.

Vandaag weer een dagje stage, na het eten komt de kapper langs en dan maar even kijken op internet voor een kerstjurkje en even uitzoeken welke lessen er zijn in de sportschool op de momenten dat ik kan! Let's go!
Het gaat goed met de gewichten lees ik.

Ik ben ook blij, vanmorgen 70.4kg. Dat is 0.3kg minder dan vrijdag volgens mij.

Cherelee, durf je dat, een kerstjurkje kopen via internet? Ik vind het altijd leuk om op internet te kijken, maar moet toch altijd passen. Of stuur je gewoon terug als het niet past?

Yves, wellicht een tip voor chocolademelk: ik maak het heel soms zelf van sojamelk, bio cacaopoeder en een beetje zoetigheid in de vorm van maple syrup of gerstemoutstoop, maar honing, stevia, agavesiroop kan ook allemaal natuurlijk. Er zijn best zoetstoffen die niet zo erg zijn, een klein beetje en niet al te vaak. Je kan overigens ook gezoete sojamelk kopen. Sojamelk geeft trouwens wel een andere smaak dan koemelk, waar je wellicht aan moet wennen. Koemelk nemen kan natuurlijk ook.

Run, je gaat alweer hartstikke goed met hardlopen zie ik!

Strawberry, wat leuk dat je ook zuurdesembrood wil proberen! Er zijn wel grote verschillen vind ik, persoonlijk vind ik het brood dat mijn vriend bakt veel lekkerder dan dat wat we soms in de winkel kopen. Maar ook per winkel zijn er grote verschillen. Ik hoop dat je het lekker vindt!

Fijne dag iedereen!
Goedenmiddag!!

@Yvess

Ach, inderdaad die 3 kruidnoten vallen wel mee, maar het zakje chips was niet de bedoeling ...maar kon het niet weerstaan..

@Cherelee

Tja, ik vindt de tijden echt niks, zou liever les van 10 tot 1 hebben en daarna de hele middag voor mezelf hebben. Want nu krijg ik het 's ochteds niet voor elkaar om wat te doen aan school, en 's avonds is nooit mijn beste moment, en de tijden met het zwembad komen niet echt goed overeen.

Verder plezier met stage vandaag!

@Eefje

70,4 gaat de goede kant uit.

En tja het zuurdesembrood ik ben gewoon erg nieuwsgierig, vandaag maar eens kijke of ze er een hebben met iets erop wat ik lekker vindt.

@hier

Vandaag gewogen en zat op de 73.5 met ontbijt erin. Dus dat is vast nog wel iets lager.
@ Eefje: Ik bestel wat ik mooi vindt (gewoon op factuur oid) en check mijn maten in cm met de maattabel van dat merk. Grote kans dat het dan redelijk zit en vaak bestel ik ook meteen twee maten. Alles wat niet past gaat dan gewoon weer terug en door de factuur hoef je uiteindelijk alleen hetgene wat je houdt te betalen. Ik vond het altijd een beetje een asociale manier, maar ik heb helaas echt geen keus om in de winkels iets te halen.. Ik werk echt op alle openingstijden, dus ik begin steeds beter te begrijpen als iemand het zo doet..

@ Strawberry: Dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Zeker als ik vroeg klaar zo zijn zou ik het ook niet zo een probleem vinden om vroeg op te staan, maar in dit geval gaat het gewoon door tot minimaal half 6 en vaak ook half 10 :(

Nog 2 uurtjes!
Iedereen lekker bezig he!! Ik heb net een restje kruidnoten op, verder een keurige dag gehad! Morgen weer sporten of hardlopen

Ik heb die viva app nu maar dan kan ik jullie berichten niet zien dus is zo lastig reageren haha. Succes allemaal vanavond!
Ik heb vandaag 45 minuten extra beweging gehad.. maar was er niet heel blij mee. Had na school een afspraak bij de psycholoog , en toen ik van school vertrok stapte ik op de fiets..en ketting lag eraf!! En er zit zo'n beschermer om, waardoor ik het niet ter plekke kon maken.

Dus 10 minuutjes richting psycholoog gelopen en daarvan weer 40 minuten richting huis gelopen met de fiets aan de hand in de regen..

Morgenochtend maar even snel ketting maken..maar goed ik dwaal erg af..

Vandaag besloten voor meerdere dagen van snoepgoed af te blijven heb een lelijke exzeem plek achter mijn knie die brand als ik zweet. En ik krijg daar jeukaanvallen..En dat heeft te maken met teveel troep(snoep en voeding met veel kleurstof enz.) eten

Mijn lijstje van vandaag:

o: Boterham met jam & kop koffie

t: boterham duo penotti

L: Krentenbol & vruchtensap

T: boterham kaas, chocomel en glaasje water.

D: Pasta met tomatensaus & siroop

T: geprakte banaan met yogurt/kop thee met melk.
Zo, HEHE! Eindelijk ff mn laptop aan, dus de tabel is bijgewerkt en ik kan ff bijlezen en reageren.

Yves, leuk dat je mee schrijft en ook lekker actief bent!! Hebben we hier wel nodig! Wat goed dat je al zo snel die 0,4 kwijt bent. Hoe krijg je dat voor elkaar?! Ik sta nu 5 weken stil.. Heb niet alle weken even hard mn best gedaan, maar toch, gisteren zat ik iets onder de 56, vandaag weer iets er boven.. Zo gaat het al die tijd Wil nu gewoon verder naar die 53! En eind januari is mn deadline... Heb dan een fotoshoot en wil dat als afsluiting zien Hoeveel ben jij in totaal afgevallen?! Succes in ieder geval!!

Eefje, jij gaat ook nog lekker gestaag door he?! Goed man! Je zit bijna in de 60. Jammer trouwens, je weet wel wat ik bedoel he?

Strawberry, hoe was het bij de psycholoog? Goed dat je stopt met snoepen! Je zult merken dat je echt ff 'af moet kicken', maar je voelt je zonder snoep veel beter! En de kilo's gaan er dan natuurlijk ook makkelijker af...

Cherellee, hoe is t met je crosstrainer?? Jij zit ook bijna in de 60 he?? Super goed, bijna 10 kilo kwijt!! Straks haal je me nog in

Iedereen vanavond sinterklaas vieren?! Veel plezier in ieder geval!

Ik heb de tabel bijgewerkt, en helaas willeke eruit gehaald. Vrees dat ze niet meer terug komt. Echt jammer!! Ben ook benieuwd hoe het met sneeuwwitje is, heb haar al ff niet gezien. Maar die heb ik maar laten staan, omdat we weten waarom ze er niet is... En iedereen kan natuurlijk gewoon weer terugkomen !

Goed, ik ga mn sexy (not) hardloop outfit maar weer eens aan trekken en me klaar maken voor een rondje van 5 km, proberen in 10 km per uur. Vrijdag ga ik weer voor de 7,3 en dan proberen sneller te zijn dan afgelopen maandag.

Succes iedereen vandaag!
Zo! Net 5 km in 10 per uur gerend, 300 kcal!!
Zo! 5 km in 10 per uur gerend, 300 kcal!
Fijn dat de tabel weer is bijgewerkt, Run! Al terug van je hardlooprondje? Ik ga inderdaad langzaam maar gestaag door richting de 6 . Jammer ja, ik weet wat je bedoeld , maar ze was wel goed! Nu was ze er tenminste wel bij bij de Sinterklaas, alhoewel kort, want ze moest weer door voor opnames .

Strawberry, balen van je fiets, zeker als het regent . Goed om een tijdje snoepgoed te laten staan. Naar mijn mening kunnen de rare toevoegingen inderdaad allerlei rare uitwerkingen op je gezondheid hebben (en suiker ook natuurlijk). Als je ze nog meer wilt vermijden, moet je ook eens op de verpakkingen van 'normaal' voedsel kijken. Op jouw lijstjes staan regelmatig dingen waar ook troep in zit. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ie dat wil eten hoor, het is alleen een tip voor als je dat soort dingen nu (tijdelijk) wilt vermijden.

Cherellee, hoe zit dat dan met de verzendkosten? Als je de kleding terug stuurt, moet je denk ik zelf daarvoor de verzendkosten betalen? Dat lijkt me zo zonde...

Yves, weer netje in 't gareel na het weekend? Je bent toch mooi afgevallen.

Mijn lijstje van gisteren:

O: sap sinaasappel-wortel-witlof-lijnzaad-chiazaad

T: havermout/spelvlokken/sojamelk/vijg/gedroogde abrikoos/walnoot/sesamzaad/kaneel

L: salade spinazie/groenlof/tomaat/zonnebloempitten/blauwe kaas/gekookte eitje met mini zuurdesemboterham met roomboter

D: curry van bloemkool, erwten, sperziekbonen, tofu, kokosmelk, cashewnoten met zelfgemaakt curry pasta

T: 1 bonbon, halve roggecracker met appelstoop, peer, halve mandarijn, halve appel (had honger )

Lijstje van vandaag (concept):

O: sap appel-bietje-komkommer-lijnzaad-chiazaad

T: havermout/speltvlokken/amandel-hazelnotenmelk/kaneel/gedroogde pruim + abrikoos/kaneel

L: klein beetje curry over van gisteren, halve avocado, tomaat

T: ?

D: lasagne zonder pasta : van aubergines, tomaten, mozarella

T: ?

Vanaf donderdagmiddag tot vrijdagavond laat ben ik niet thuis. Ik kan dus vrijdagochtend niet wegen en gewicht door geven. Ik ga bij mijn zus logeren, en die eet meestal gelukkig ook wel gezond. Ze heeft denk ik zelfs wel sojamelk en havermout in huis Vrijdagavond een afstudeer-etentje (niet van mezelf ), maar ga dan gewoon gezonde keuze's proberen te maken..
Run:
@Runrunrun

Fijn dat je weer lekker rustig kunt meelezen en -schrijven vanaf laptop..is altijd veel makkelijker dan via mobiel of de app. Die is soms ook heel irritant.

Verder heerlijk gelopen merk ik

@Veel plezier bij je zus!! En ik vind jouw lijstjes altijd zo ingewikkeld lijken, maar eigenlijk valt het wel mee als je er goed naar kijkt.

@hier

alweer op school, heb pas om 2 uur les, maar kan veel beter op school leren dan thuis..thuis lukt momenteel niet door de sitautie.

Ow, ja en run gisteren bij de psycholoog was wel behoorlijk zwaar en voel me er ook wel beetje emotioneel door..maar in mijn ogen is dat juist goed want je raakt dan een kern.

Verder tja, vandaag niet echt uitgebreid geontbeten en heerste wat spanning in huis, en ik had geen trek.

Verder tja, ik kan onmogelijk alle "troep" mijdden, maar weet dat stoppen met snoepen al aardig wat helpt.

Een soort van concept lijstje:

O: verse jus d'orange & klein stuke wit turks brood met jam & kaas & kop thee met melk.

T: Boterham kaas of chocopasta & water

L: Boterham kaas of chocopasta(afhankelijk van tussendoor) & als er is zuurdesemboterham met ?? & kop thee

T: Sultana

D:???

T: ??
Hoe maak je lasagne zonder pasta???

Haha dat is idd leuk eefje, maar goed ze zal het nog druk zat hebben de komende tijd.

Lijstje vandaag

O 2 beschuitjes hagelslag

T kruidnoten, banaan

L 2 crackers light pathe

T mandarijnen

D hachee
Ohw strawberry, we hadden een crosspost! Fijn dat je een goed gevoel had bij het gesprek bij de psycholoog! Heeft het ook nut die gesprekken?

Hier heb ik t echt ff moeilijk, heb trek en te veel lekkere dingen in huis. Heb al thee genomen met een lekker smaakje, maar t is echt een strijd in mn hoofd whahaha
quote:runrunrun schreef op 05 december 2012 @ 20:14:

Ohw strawberry, we hadden een crosspost! Fijn dat je een goed gevoel had bij het gesprek bij de psycholoog! Heeft het ook nut die gesprekken?

Hier heb ik t echt ff moeilijk, heb trek en te veel lekkere dingen in huis. Heb al thee genomen met een lekker smaakje, maar t is echt een strijd in mn hoofd whahaha

hahaha..crosspost gebeurt vaak Ik moet zeggen dat de nut van het gesprek afhangt. Maar ik ga wel vooruit, in meerdere dingen ben ik toch veranderd..en ben veel zekerder van mezelf.

Verder...tja lekkere dingen in huis...moeilijk..sterkte ermee.

Hier daarstraks mijn fietsketting weer erop gezet, vorige keer deed ik er 2,5 uur over en vandaag in 1 uur...

Zo, vandaag ook nog dat zuurdesembrood geproefd..is wel lekker. Vond het alleen heel machtig met 1 broodje had ik genoeg voor de hele lunch..
Ha allemaal!

Eefje, veel plezier! Ik was weer netjes, maar vandaag sint op werk en bij schoonouders. Misdragen haha. Maar ik had toestemming van mezelf en morgen gewoon weer verder.

Heb je het volgehouden run? Ik was 16 kilo afgevallen en in 3 jaar (dacht 2) weer 5 kilo bij. Ben er 2,5 weer kwijt.

Fijn dat je al zekerder bent strawberry!
Zo knap hoor yves!!! En nu gaat het er ook goed af bij je. Bij mij niet helaas, sta nog stil . Heb me redelijk ingehouden, heb wat japanse mix op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven