Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met behulp van...

08-09-2012 18:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat? Modifast? Cambridge? personal trainer?

Wat heeft voor jullie gewerkt, en wat vooral niet?

Sinds 5 maanden heb ik nu kindje nr 2. En ik weet heeel zeker dat ik uitgekoterd ben . Tot nu toe heb ik nog niets ondernomen om van die kilo's af te komen. In tegen deel, ik snoep juist nog wat extra, ben toch al te dik (hoezo fout).

Maar ondertussen begint het wel te knagen. Ik heb nu gewoon overgewicht, (93 kilo bij 173 lang). Heel erg streng ben ik nog niet, want net mama geworden. Maar ik wil me eens gaan oriënteren.

Vandaar dit topic. Tuurlijk, ik weet het, het leefpatroon. Niet (zoveel) snoepen, sporten... maar eerst moeten die kilo's eraf. 5 of 10 om te beginnen.

Terug naar de vraag, ik neig nu naar modifast, wat zeggen jullie?
lotje,ik heb toen het sporten weer opgepakt.Was i.v.m. de

verhuizing vanuit Duitsland naar Nederland (ben van Duits-Deense afkomst dus dat verklaart misschien ook mijn spel-en

taalfouten... 10 kilo aangekomen).Alle kilos zijn er weer vanaf.Vanaf het begin 3 x 2 uur per week gesport en doordeweeks gewoon minder gesnoept.Nu sport ik nog steeds

6 uur per week,wandel veel,eet gezond,maar ontzeg mezelf ook

niets.Ik neem ook af en toe iets lekkers en geniet ervan.
quote:trotter schreef op 08 september 2012 @ 20:16:

Bordjes niet meer leegeten? Je kunt ook gewoon minder opscheppen natuurlijk. En het op een wat kleiner bord doen, op een groot bord staan die paar scheppen zo sneu en weinig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben na mijn bevalling afgevallen door 3x p/w hard te lopen, veel te sporten (thuis voorde tv als mijn zoontje sliep)

Niet teveel snoepen, en het ging er redelijk snel af. Die laatste paar kilo duurde alleen een eeuwigheid wat ik ook deed. Na 9 maanden was alles eraf, maar ik was dan ook 25 kilo aangekomen
5 zakken is ook niet wat k nu eet. was bij wijze van. vaak gaan mensen die alleen in t weekend wat snoepen dan ineens ook heel veel doen. en das dus net niet de bedoeling. niet alles zo letterlijk nemen,

borden worden in de keuken opgeschept door manlief, dus vandaar dat k zei ik eet t niet meer leeg. er kan uiteraard ook minder opgeschept worden. ook hier ging t om t idee.

maar crashen is volgens iedereen dus gewoon geen optie. ook niet als 'goede start' om daarna goed op te letten wat je eet, en ook meer te gaan sporten..
Een goede start maak je door meteen op te letten op wat je eet en te gaan sporten. Dat is gewoon veel effectiever.
quote:lotje__ schreef op 09 september 2012 @ 10:28:

5 zakken is ook niet wat k nu eet. was bij wijze van. vaak gaan mensen die alleen in t weekend wat snoepen dan ineens ook heel veel doen. en das dus net niet de bedoeling. niet alles zo letterlijk nemen,

borden worden in de keuken opgeschept door manlief, dus vandaar dat k zei ik eet t niet meer leeg. er kan uiteraard ook minder opgeschept worden. ook hier ging t om t idee.

maar crashen is volgens iedereen dus gewoon geen optie. ook niet als 'goede start' om daarna goed op te letten wat je eet, en ook meer te gaan sporten..Met deze reden schep ik al jaren mijn eigen bord op. De verleiding is groot om het op te eten als het erop ligt en je maakt niet je eigen keuze mbt tot de samenstelling van je eten (bijv meer groente).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien is het ook wel handiger om tijdens de maaltijden juist niet minder te eten?

Op die manier kun je tussen de maaltijden door meer honger krijgen en dus sneller snoepen.

Ik ben zelf begonnen door bij de maaltijden beter te eten en vooral ook aan tafel te eten zodat je er echt even aandacht voor hebt. Daarbij eet ik tussendoor nog z'on 3 keer, waarvan veel fruit, noten en rauwkost. Soms een cracker.

Je hoeft denk ik niet eens zo veel minder te eten, als je er maar op let dat, wat je eet echt iets opleverd aan voedingsstoffen.
Nog 1 ding, heb plezier in dat wat je eet! Probeer te expirimenteren, zoek wat leuke dingen op internet, koop dingen in de winkel die je eerder nooit kocht.

Iedere dag dar volkorenbroodje met smeerkaas (voorbeeld) is misschien heel kcal arm maar het gaat uiteindelijk vervelen.

Als je zelf niet zo goed bent met koken gooi dan gewoon een stuk of 4 dingen door elkaar en je ziet wel of het lekker is, zo niet dan maak je de volgende keer wat anders:)
dank voor de tips

t klinkt altijd zo lekker makkelijk he ;)

plezier hebben in wat ik eet... ja.. das nou net t probleem bij mij ;) iig iets minderen, en weer echt meer gaan bewegen.

dat moet het dan gaan worden!
Dan bedoel ik dus de gezoende dingen he;)

Niet dat je perze dat en dat gaat eten omdat het minder kcal bevat maar je iets anders veel lekkerder vind (dat laatste moet natuurlijk wel gezond zijn) Kennis over eten is hierbij ook belangrijk.
owja, das idd wel n goeie. een gaan inlezen op voedingscentrum.nl of iets.
Van het voedingscentrum zal ik zelf niet alle info zo overnemen omdat zegesponsord worden door de voedingsmiddelen industrie.

Er staan vast wel dingen op die kloppen maar dat bijvoorbeeld optimelvla gezond is, wat zij dus zeggen klopt echt niet.

Er zitten weinig kcal in maar wel veel zoetstoffen, dit kan de zin naar echte suiker ook weer aanwakkeren. Daarnaast zijn al die E nummers ook niet goed. Maarja, Optimel is blijkbaar een goeie sponsoor dus moeten ze dat merk wel als gezond neerzetten.
Voor mij heeft hardlopen en gezond eten gewerkt. Beide doe ik nog steeds en ik ben slanker en strakker dan ooit. Dus ik ga er lekker mee door. Modifast of andere crashdieten is niks voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven