Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met eiwitshakes/poeder?

16-06-2011 10:53 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil slechts 3 kilo kwijt, heb er nog 5 weken voor :P (Dan gaan we op vakantie) en mijn moeder zit aan de Weightcare shakes. Ik was erg sceptisch dat je van 1 drankje zo vol zou zitten maar ik heb het 1 keer geprobeerd en inderdaad! Alleen vind ik die drankjes te zoet en te duur dus ik zit te kijken naar eiwitpoeder. Puur om bijvoorbeeld als ontbijt te nemen om zo wat langer verzadigd te zijn. Ik wil verder geen vetten of koolhydraten of wat dan ook schrappen en ook normaal blijven avondeten.



Heeft er iemand ervaringen en welk spul is dan het beste voor mijn doeleinden? De tuinen heeft alleen maar enorme tonnen voor sporters maar is dat hetzelfde spul of niet? En Atkins producten hebben ze in de aanbieding maar kun je dat ook gebruiken als je verder wel koolhydraten eet?
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:11:

[...]





Hoe weet jij nou hoeveel ik/wij binnenkijg?



Een shake is ongeveer 200 kcal, wat prima is voor ontbijt me dunkt! Dan lunch, 3 boterhammen met kipfilet, 's middags nog wat fruit of een soepje en 's avonds gewoon warm eten.

Dit is geen crashdieet maar maakt het door de eitwitshake wel wat makkelijk om niet tussendoor nog extra te snoepen bijvoorbeeld.Ja je krijgt 200kcal binnen maar weet je ook wat je nog meer binnen krijgt ? zitten er genoeg voedingsstoffen in ed ?
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken zou ik niet voor shakes zijn, maar als het om 3 kilo gaat die je kwijt wil voor de vakantie zodat je net wat lekkerder in je bikini zit, waarom niet.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou gewoon wat uit de super halen als ik jou was.



Uiteraard zijn die 3 kilo niet blijvend weg, na je vakantie zullen ze er ws alweer bij aanzitten, maar dat weet je vast zelf ook wel.

Ik denk niet dat ik het ervoor over zou hebben, 5 weken "afzien" voor een lullige paar kilo, maar dat is aan jou natuurlijk.



Edit: ik had nog niet gelezen dat je alleen je ontbijt wilde vervangen. Dat lijkt me een beetje onzin om eerlijk te zijn. Neem havermoutpap of zo, met wat banaan, zit je ook lang vol van.
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:15:

[...]





Dat doe ik allemaal al, ik drink nooit frisdrank, ik eet al magere yoghurt en mager broodbeleg (kipfilet, 30+ kaas), ik drink veel water en beweeg zeker 4 dagen in de week minimaal 30 minuten (wandelen en paardrijden) maar ik val niks af. Ik eet blijkbaar gewoon te veel van alles.Of je eet te weinig, waardoor je lichaam is spaarstand staat, en alles wat jij eet zoveel mogelijk wil vasthouden / opslaan. Dus, misschien een bam of 2 meer eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juni 2011 @ 11:16:

[...]





Ja je krijgt 200kcal binnen maar weet je ook wat je nog meer binnen krijgt ? zitten er genoeg voedingsstoffen in ed ?Oke serieus wat is het verschil tussen een shake met melk of een bakje magere yoghurt als ontbijt? De overige nodig voedingsstoffen haal ik uit die boterhammen met vleeswaar, het fruit, groenten en aardappelen bij het avondeten en ik slik standaard een vitaminepil en visolie.
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:14:

[...]





Waarom zou je een beter mens zijn als je het zonder hulpmiddelen kan? Respect voor ieder die dat wel kan maar ik voel me prettiger met een hulpmiddeltje.Ik zeg toch ook niet dat je dan een beter mens bent? Een gezonder mens, dat wel. Want die 3 kilo is er zo weer aan plus nog een beetje. En dan moeten die 5 kilo er weer af voor de volgende vakantie. Hup, aan de shakes. Kilo's er af, na een tijdje 7 er weer aan. En zo kom je aan de jojo.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:15:

Maar ik wil geen terechtwijzingen hier! Ik wilde ervaringen en advies over welk product het beste en, ook belangrijk, lekkerst is.



De potten kun je ook bij sportscholen krijgen, en ik drink momenteel de vanille shake. Wil je minder calorieen, dan kun je i.p.v. (magere of halfvolle) melk ook water nemen.



Op mijn pot staat maximaal 4 shakes van 300 ml per dag, maar ik vind dat wat veel. Ik drink er echt maar eentje per dag (of eentje extra als ik echt honger heb tussendoor, maar dan geen 300 ml).
Alle reacties Link kopieren
quote:BarbaraAnn schreef op 16 juni 2011 @ 11:15:

Blauwbloempje, ik gebruik ook eiwitshakes momenteel. Die drink ik 1 per dag. Bij het ontbijt met een beetje yoghurt/kwark of een cracker. Als ik je goed begrijp doe je dit momenteel, toch?



Ik heb dus nu ook zo'n grote pot staan, dat is inderdaad die voor sporters. Maar dat is ook goed om af te vallen. Dit, als ik de pot goed gelezen heb, om je spieren goed te behouden.



Zelf drink ik zo'n shake omdat ik te weinig eiwitten eet. Ik ben te gehecht aan mijn boterham, en zo eet ik minder koolhydraten en meer eiwitten. Komt het goed in balans en ik val nu af daardoor!



Bedankt voor deze nuttige bijdrage! Dit is idd precies de bedoeling Ik wil ook echt niet alle maaltijden vervangen door die eiwitproducten, moet er niet aan denken! Maar ik ben toch al geen ontbijter en dit lijkt me een goed begin van de dag zonder dat je een paar uur later omvalt van de honger

Wat gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:lughnasadh schreef op 16 juni 2011 @ 11:18:

[...]





Ik zeg toch ook niet dat je dan een beter mens bent? Een gezonder mens, dat wel. Want die 3 kilo is er zo weer aan plus nog een beetje. En dan moeten die 5 kilo er weer af voor de volgende vakantie. Hup, aan de shakes. Kilo's er af, na een tijdje 7 er weer aan. En zo kom je aan de jojo.



Heb je gelezen hoe mijn eetpatroon er verder uit ziet? Daar ga je echt niet van jojo'en. Daarbij zit er in mijn reguliere ontbijt nog minder kcal (en eiwit) dan in zo'n shake!



Ik ben trouwens 1.74 en schommel al jaren tussen de 65 en 68 kilo. 68 vind ik wat te, 65 vind ik prettig dus zo rampzalig als jij het neerzet is het allemaal zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:09:

Jammer deze reacties.. het is vast goed bedoeld maar dit wil ik niet horen ;) Ik zal het nogmaals even benadrukken dan.. Ik wil helemaal niet drastisch aan alleen maar shakes, ik wil slechts het ontbijt vervangen (wat nu ook alleen maar een bakje yoghurt of 2 crackers zijn want ik ben geen ontbijter) om zo wat langer zonder hongergevoel te zitten. Ik lunch en diner gewoon (wel wat magerder natuurlijk) en geen snoep meer tussendoor. Ik merkte dat die ene shake echt mijn trek/honger langer weg hield en dat is precies de bedoeling!



Je bent geen ontbijter? Hoe kom je dan aan een hongergevoel? Want als je honger hebt ga je toch ontbijten? Waarom zou je dan aan shakes moeten.



Ga lekker sporten.



Ik eet om de 2 uur nu, (ik praat mee in het vivaforum gedeelte daar voor), drink veel water, sport veel zeker een uur per dag fiets ik (ala 16km) en dan val je tenminste gezond af.
Alle reacties Link kopieren
Begin dan de dag met een bakje yoghurt! Veel goedkoper en gezonder!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:18:

[...]





Oke serieus wat is het verschil tussen een shake met melk of een bakje magere yoghurt als ontbijt? De overige nodig voedingsstoffen haal ik uit die boterhammen met vleeswaar, het fruit, groenten en aardappelen bij het avondeten en ik slik standaard een vitaminepil en visolie.last van een middag humeurtje ?? jeetje mina wat kan jij kattig reageren zeg ...
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:19:

[...]





Bedankt voor deze nuttige bijdrage! Dit is idd precies de bedoeling Ik wil ook echt niet alle maaltijden vervangen door die eiwitproducten, moet er niet aan denken! Maar ik ben toch al geen ontbijter en dit lijkt me een goed begin van de dag zonder dat je een paar uur later omvalt van de honger

Wat gebruik jij?



Meid lees eens wat barbara zegt in plaats van te zeggen dat dat jouw bedoeling ook is ? Want jij wilt alleen de shake drinken als ontbijt? Zei eet er ook nog iets anders bij.



Maar stomme vraag waarom wil je perse met shakes afvallen en niet door te sporten ?
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 juni 2011 @ 11:20:

[...]





Je bent geen ontbijter? Hoe kom je dan aan een hongergevoel? Want als je honger hebt ga je toch ontbijten? Waarom zou je dan aan shakes moeten.



Ga lekker sporten.



Ik eet om de 2 uur nu, (ik praat mee in het vivaforum gedeelte daar voor), drink veel water, sport veel zeker een uur per dag fiets ik (ala 16km) en dan val je tenminste gezond af.Als ik moet werken om half 8 dan heb ik écht geen honger. Ik moet echter wel eten van mezelf. Dus eet ik iets lichts. 2 uur later val ik om van de honger maar ik kan op mijn werk niet tussendoor gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel niet thuis, maar zal straks het merk eens voor je bekijken. Ik heb de kleinste pot gepakt, lijkt nog best groot, maar je bent er snel doorheen (1 best groot toegevoegd schepje per shake).



En de vanille vind ik heel erg lekker, lekker zoet! Mijn vriend heeft meer shakes geprobeerd (is een ervaren sporter) en vind deze ook het lekkerst. Aarbeien en chocolade kun je ook krijgen (en vast meer smaken) maar die verveelde snel zei 'ie.



De eiwit shake is niet slecht voor je, als je idd niet al je maaltijden gaat vervangen. Het is een toevoeging op je dieet of sportprogramma (eiwit is goed voor het behoud van je spieren) en niet bedoeld als crash - dieet. Maar als ik je zo lees had je die boodschap zeker begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:20:

[...]





Heb je gelezen hoe mijn eetpatroon er verder uit ziet? Daar ga je echt niet van jojo'en. Daarbij zit er in mijn reguliere ontbijt nog minder kcal (en eiwit) dan in zo'n shake!



Ik ben trouwens 1.74 en schommel al jaren tussen de 65 en 68 kilo. 68 vind ik wat te, 65 vind ik prettig dus zo rampzalig als jij het neerzet is het allemaal zit.



Pas je post even aan want je spreekt je zelf een beetje tegen. Met jouw gewicht ga je niet jojo'en? :-D



Nee waarom schommel je dan al jaren tussen 65 en 68 kilo ?
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 juni 2011 @ 11:23:

[...]





Meid lees eens wat barbara zegt in plaats van te zeggen dat dat jouw bedoeling ook is ? Want jij wilt alleen de shake drinken als ontbijt? Zei eet er ook nog iets anders bij.



Maar stomme vraag waarom wil je perse met shakes afvallen en niet door te sporten ?Omdat ik een hekel heb aan sporten :P Ik fiets wel elke dag 12 km naar mijn werk. Ik eet er verdulleme toch ook andere dingen bij! In plaats van yoghurt wil ik alleen slechts een shake gaan gebruiken als ontbijt. Verder eet ik normaal! Echt mensen, gooi dit topic maar op slot. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 juni 2011 @ 11:24:

[...]





Pas je post even aan want je spreekt je zelf een beetje tegen. Met jouw gewicht ga je niet jojo'en? :-D



Nee waarom schommel je dan al jaren tussen 65 en 68 kilo ?:') Wat denk je van feestdagen, wat meer eten, 68 kilo wegen, daarna weer wat opletten en terugzakken naar 66, 67? Onder jojo'en versta ik niet die 3 kilo.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:23:

[...]





Als ik moet werken om half 8 dan heb ik écht geen honger. Ik moet echter wel eten van mezelf. Dus eet ik iets lichts. 2 uur later val ik om van de honger maar ik kan op mijn werk niet tussendoor gaan eten.Je hebt toch vast wel een koffiepauze rond 10 uur en dan eet je wat :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:23:

[...]





Als ik moet werken om half 8 dan heb ik écht geen honger. Ik moet echter wel eten van mezelf. Dus eet ik iets lichts. 2 uur later val ik om van de honger maar ik kan op mijn werk niet tussendoor gaan eten.Tja daar ga je al de fout in, de belangrijkste maaltijd van de dag is je ontbijt.
quote:BarbaraAnn schreef op 16 juni 2011 @ 11:24:

Ik ben momenteel niet thuis, maar zal straks het merk eens voor je bekijken. Ik heb de kleinste pot gepakt, lijkt nog best groot, maar je bent er snel doorheen (1 best groot toegevoegd schepje per shake).



En de vanille vind ik heel erg lekker, lekker zoet! Mijn vriend heeft meer shakes geprobeerd (is een ervaren sporter) en vind deze ook het lekkerst. Aarbeien en chocolade kun je ook krijgen (en vast meer smaken) maar die verveelde snel zei 'ie.



De eiwit shake is niet slecht voor je, als je idd niet al je maaltijden gaat vervangen. Het is een toevoeging op je dieet of sportprogramma (eiwit is goed voor het behoud van je spieren) en niet bedoeld als crash - dieet. Maar als ik je zo lees had je die boodschap zeker begrepen.



Hebben ze ook 'niet zoete' smaken?



Ik vind dat zo'n misverstand, alle dieetproducten hebben zo'n vieze zoete smaak, chcocolade, aardbei, vanille, bah! Niet alle dikkerds zijn enorme zoetekauwen!
Alle reacties Link kopieren
quote:lughnasadh schreef op 16 juni 2011 @ 11:11:

[...]

Tsja, kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. Als je door een aandoening niet anders kan is het wat anders, maar dit vind ik gewoon slap. Want waarom kan je na een shake wel ophouden met snaaien en snoepen en als je gewoon eet niet? Je kan het blijkbaar wel, je hebt de wilskracht er niet voor.



Tja, misschien ben ik ook wel een slappe dweil, fijn dat je dat er nog even inwrijft, dat doet mensen met overgewicht echt goed! Nu ga ik vast minder eten!



Waarom ik het met een shake wel kan, is omdat het iets volledig anders is dan gewoon eten. Ik kan niet stiekem nog een broodje extra smeren, want ik maak geen broodje. Voor jou onzin misschien, maar voor mij werkt het. Tenminste dat denk ik, ik ben nog maar drie dagen bezig, dus wellicht praat ik volgende week heel anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juni 2011 @ 11:26:

[...]





Tja daar ga je al de fout in, de belangrijkste maaltijd van de dag is je ontbijt.Ja daar ben ik me van bewust, daarom moet ik van mezelf ook eten zoals ik al zei. Het staat me alleen zo enorm tegen dat het écht niks meer kan zijn dan een bakje yoghurt, of een drankje of een stuk fruit maar daar hou ik het niet de hele ochtend op vol.
Alle reacties Link kopieren
je wilt alleen maar horen wat je hartje begeert maar er zijn ook mensen die met andere adviezen komen en dat geef ik ze goed recht.



Je wilt niet sporten, maar afvallen met shakes en sowieso wat iemand al zei daar zal niet alles in zitten wat je lichaam nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hé, ik gaf toch een goede tip.

Waarom reageer je daar niet op?



Als jij 3 gekookte eieren eet 's ochtends i.p.v. je bord yoghurt heb je echt geen trek meer tot de lunch.

Dan hoef je geen dure shake te kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BarbaraAnn schreef op 16 juni 2011 @ 11:24:

Ik ben momenteel niet thuis, maar zal straks het merk eens voor je bekijken. Ik heb de kleinste pot gepakt, lijkt nog best groot, maar je bent er snel doorheen (1 best groot toegevoegd schepje per shake).



En de vanille vind ik heel erg lekker, lekker zoet! Mijn vriend heeft meer shakes geprobeerd (is een ervaren sporter) en vind deze ook het lekkerst. Aarbeien en chocolade kun je ook krijgen (en vast meer smaken) maar die verveelde snel zei 'ie.



De eiwit shake is niet slecht voor je, als je idd niet al je maaltijden gaat vervangen. Het is een toevoeging op je dieet of sportprogramma (eiwit is goed voor het behoud van je spieren) en niet bedoeld als crash - dieet. Maar als ik je zo lees had je die boodschap zeker begrepen.



Zeker, ik ben het ook niet van plan, ik hou teveel van eten Maar een steuntje in de rug is nooit weg. Dan ben ik maar een slappeling.

Ben benieuwd naar welk product jij hebt! Er is teveel op de markt met ook enorme prijsverschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven