Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met eiwitshakes/poeder?

16-06-2011 10:53 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil slechts 3 kilo kwijt, heb er nog 5 weken voor :P (Dan gaan we op vakantie) en mijn moeder zit aan de Weightcare shakes. Ik was erg sceptisch dat je van 1 drankje zo vol zou zitten maar ik heb het 1 keer geprobeerd en inderdaad! Alleen vind ik die drankjes te zoet en te duur dus ik zit te kijken naar eiwitpoeder. Puur om bijvoorbeeld als ontbijt te nemen om zo wat langer verzadigd te zijn. Ik wil verder geen vetten of koolhydraten of wat dan ook schrappen en ook normaal blijven avondeten.



Heeft er iemand ervaringen en welk spul is dan het beste voor mijn doeleinden? De tuinen heeft alleen maar enorme tonnen voor sporters maar is dat hetzelfde spul of niet? En Atkins producten hebben ze in de aanbieding maar kun je dat ook gebruiken als je verder wel koolhydraten eet?
Alle reacties Link kopieren
Oja nog een tip voor het mixen van de shake. Gebruik soyamelk en dan die van Alpo pro (rode label of light) zitten minder suikers in dan Magere koemelk.
Ik heb vroeger die eiwitshakes gedaan en die hebben er mede voor gezorgd dat ik nog veel dikker werd. Ik viel er niet eens veel mee af en het zat er binnen de kortste keren dubbel en dwars weer aan. Als je dan per se een shake wilt hebben, waarom stel je die dan niet zelf samen met behulp van een blender? Ik dacht dat er zelfs nog ergens een topic over was.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 juni 2011 @ 12:17:

[...]





Dat is erg rot dan, ook niet met uitzonderingen. Ik zou er niet aan moeten denken verplichte tijden waar mijn lijf zelf geen rekening mee kan houden.



Wat misschien ook lekker is is thuis zelf een shake maken met fruit, melk enzo? Vult bij mij ook erg goed en is heel lekker. En toch wat extra's



@rae: Ja dat klopt misschien ook wel maar zo bedoelde ik het echt niet. Het was gewoon aardig bedoeld. Ik wil geen botterik zijn.



Excuses



Dat is zeker rot, helaas niks aan te doen. Gelukkig werk ik parttime :P



Excuses aanvaard. Ik kwam wellicht ook botter over dan bedoeld, dat komt omdat ik deze discussie al vaker heb gevoerd terwijl ik echt wel weet wat goed is en wat niet en het zelden een antwoord op mijn vraag is



Maargoed, ik ga eerst brinta proberen en kan dan altijd nog kijken naar een klein busje eiwitpoeder!
quote:SeptemberGirl schreef op 16 juni 2011 @ 12:16:

Leo, ik snap dat wel, dat je Modifast doet. Crashdieeten zijn dan misschien ongezond, maar overgewicht is helemaal ongezond.



Hoe werkt het voor je?



Goed.

Heel goed zelfs.



Maar goed, ik moet veertig kilo afvallen. Voor mijn gezondheid vooral.
quote:perfect schreef op 16 juni 2011 @ 12:19:

Oja nog een tip voor het mixen van de shake. Gebruik soyamelk en dan die van Alpo pro (rode label of light) zitten minder suikers in dan Magere koemelk.Mijne worden aangemaakt met water.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 16 juni 2011 @ 12:20:

Ik heb vroeger die eiwitshakes gedaan en die hebben er mede voor gezorgd dat ik nog veel dikker werd. Ik viel er niet eens veel mee af en het zat er binnen de kortste keren dubbel en dwars weer aan. Als je dan per se een shake wilt hebben, waarom stel je die dan niet zelf samen met behulp van een blender? Ik dacht dat er zelfs nog ergens een topic over was.Omdat het gewoon makkelijk is?
quote:eleonora schreef op 16 juni 2011 @ 12:21:

[...]





Goed.

Heel goed zelfs.



Maar goed, ik moet veertig kilo afvallen. Voor mijn gezondheid vooral.I know. Juist daarom, in jouw specifieke geval, vind ik het helemaal niet gek dat je HA modifast heeft voorgeschreven. Het is en blijft lastig hè . Hopelijk gaat het goed met je.
Alle reacties Link kopieren
Pot XXL Nutrition Whey gebruikt zoon voor en na sport en inderdaad is officieel voor sporters,deze eiwitshake herstelt dus je spieren nadat je ze kapotgewerkt hebt bij intensief sporten maar deze eiwitshakes worden ook gebruikt ter vervanging van ontbijt en/of lunch van Dr Frank voor afvallen zodat je minder koolhydraten binnen krijgt maar door het eiwit breek je niet je spieren af maar vet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lughnasadh schreef op 16 juni 2011 @ 12:07:

[...]

Maar het is toch gewoon waar? Als je de shakes neemt heb je blijkbaar wel de wilskracht om niet meer te gaan eten of te snaaien. En wat voor tips zou ik dan moeten geven? Afvallen(of op het zelfde gewicht blijven) is nu eenmaal een combinatie van gezond eten, veel bewegen en wilskracht.

De "hulpmiddelen" zijn meestal niet gezond of maar zeer tijdelijk, waarna je dikker eindigt dan je was.Ja het is waar dat ik niet genoeg wilskracht heb, maar dat weet ik zelf ook wel, dat hoef je er niet nog eens in te wrijven. Waarom ik het met de shakes hopelijk wel volhoud (ik doe het nog maar drie dagen, dus weet niet zeker of het werkt) heb ik een paar reacties terug al uitgelegd. Het is iets heel anders dan brood eten, dus ik heb niet de neiging om alsnog een broodje te gaan smeren. Ik ben immers niet met brood bezig, maar met een shake. Tja, moeilijk uit te leggen. En de shakes zijn duur, dus als het niet helpt heeft het me voor niks geld gekost, dat is ook een aardige stok achter de deur
quote:SeptemberGirl schreef op 16 juni 2011 @ 12:25:

[...]





I know. Juist daarom, in jouw specifieke geval, vind ik het helemaal niet gek dat je HA modifast heeft voorgeschreven. Het is en blijft lastig hè . Hopelijk gaat het goed met je.



Heel lastig.

Maar het gaat goed hoor.
quote:eleonora schreef op 16 juni 2011 @ 12:23:

[...]





Omdat het gewoon makkelijk is?Hoi Eleonora, sorry voor het misverstand maar ik bedoelde dus eigenlijk TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens zo'n eiwitshake geproefd als zoon het nam.Altijd met magere melk mijn favoriet is bosvruchten.

Tis net aardbeienmilkshake:-))
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 12:30:

[...]





Ja het is waar dat ik niet genoeg wilskracht heb, maar dat weet ik zelf ook wel, dat hoef je er niet nog eens in te wrijven. Waarom ik het met de shakes hopelijk wel volhoud (ik doe het nog maar drie dagen, dus weet niet zeker of het werkt) heb ik een paar reacties terug al uitgelegd. Het is iets heel anders dan brood eten, dus ik heb niet de neiging om alsnog een broodje te gaan smeren. Ik ben immers niet met brood bezig, maar met een shake. Tja, moeilijk uit te leggen. En de shakes zijn duur, dus als het niet helpt heeft het me voor niks geld gekost, dat is ook een aardige stok achter de deur



Leg vooral niks uit.

De beste stuurlui staan aan wal en die leiden jouw leven niet en dragen jouw gewicht niet.



Ik gebruik shakes die in ziekenhuizen ook gebruikt worden en die de obestiaskliniek ook in het programma heeft. Ik breng mijn lichaam nu minder schade toe dan toen ik 'gewoon' at.

Juist het feit dat je nu eens níet hoeft na te denken over wat je gaat eten, wat je op je brood doet en of je nog een extra sneetje zult nemen maken dit soort dieten eenvoudig en goed vol te houden. Het is heel duidelijk en zoals bij veel mensen met

overgewicht maakt dát voor mij het verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben trouwens ook appeltaarsmaak.Vult goed die eiwitshakes misschien moet ik die ook maar nemen ter vervanging van ontbijt,ik heb een broodverslaving,stokbrood,bolletjes,en die volkoren met diverse zaden erop en erin en maisbrood en ga zo maar door
Alle reacties Link kopieren
Geweldig toch! Ik weet ook wel dat ik echt niks te klagen heb, het is puur een schoonheidsideaal maar dat neem niet weg dat ik het ook makkelijker wil doen en idd niet overal over na hoef te denken dan Als ik zo de ochtend kan doorkomen dan scheelt dat al de helft!



@Ellemichelle, welk merk was dat dan?
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 16 juni 2011 @ 12:32:

[...]





Hoi Eleonora, sorry voor het misverstand maar ik bedoelde dus eigenlijk TO.



Ha lieverd, ja, nee snap ik hoor, ik gaf even een algemeen antwoord. Het is gewoon heel makkelijk, ik denk dat dat voor veel mensen de motivatie is om er mee te beginnen.



Op persoonlijke titel is het zo dat ik diëtend of niet, altijd nadacht over eten, wat te eten, wat niet, hoeveel etc. Dat element is nu weg en dat geeft heel veel rust. Voor mij dan he? Ik kan me zo indenken dat dat voor anderen ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
XXL Nutrition Whey kun je op internet bestellen volgens personal coach zoon het beste eiwitpoeder

Ze hebben het in verschillende smaken,appel,limoen en chocolade vind ik niet lekker,maar banaan,aardbei,bosvruchten en appeltaart heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 16 juni 2011 @ 12:38:

[...]

Juist het feit dat je nu eens níet hoeft na te denken over wat je gaat eten, wat je op je brood doet en of je nog een extra sneetje zult nemen maken dit soort dieten eenvoudig en goed vol te houden. Het is heel duidelijk en zoals bij veel mensen met

overgewicht maakt dát voor mij het verschil.Precies!! Ik doe nu 's ochtends gewoon poeder door mijn yoghurt als ontbijt en maak een shake met melk om mee te nemen naar mijn werk. Klaar! Ik hoef verder nergens over na te denken, lekker makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik easyline shakes. Maar het is best duur indd er zitten bij mij vitamines in !! Denk dat whey ook goed is maar dat je dan vitamines erbij moet nemen. Ik

Gebruik in de ochtend een shake met verse fruit erdoor en optimel.

Verder eet ik normaal gezond zoveel mogelijk. Ik neem na het sporten ook wel is een shake dan krijg ik niet zo honger erna en goed voor de spieren.

Ik heb in de ochtend nooit zo honger dus een shake drinkt makkelijk weg
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
@Blauwbloempje nog wat gehad aan de site waar ik weleens mijn shakes heb besteld?
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 16 juni 2011 @ 12:47:

XXL Nutrition Whey kun je op internet bestellen volgens personal coach zoon het beste eiwitpoeder

Ze hebben het in verschillende smaken,appel,limoen en chocolade vind ik niet lekker,maar banaan,aardbei,bosvruchten en appeltaart heerlijkIs dat deze? http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition

Is die webwinkel ook wel ok dan? Beetje eng altijd wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:perfect schreef op 16 juni 2011 @ 14:43:

@Blauwbloempje nog wat gehad aan de site waar ik weleens mijn shakes heb besteld?Zeker! Heb al veel reviews gelezen Het is alleen zo jammer dat je bij al die sites vanaf een kilo kan bestellen en niet een probeerverpakking van 200 gram ofzo :(
Alle reacties Link kopieren
Dag Blauwbloempje,



Ik ben even de kast ingedoken voor het merk dat ik nu gebruik: Performance Sport Nutrition, Pure Whey. 900 gram.



Het is een witte pot, zwarte deksel en een blauw etiket. Ik zie op de website dat 900 gram ook de kleinste pot is. En de prijs zo'n 30 euro.



De shake is helemaal eiwit, maar de smaak is van koolhydraten. Per 100 gram poeder zit er 74,4 gram eiwitten in en 8.2 gram koolhydraten, weegt wel flink tegen elkaar op.



Je zit na 1 glas er wel een paar uur goed van vol. Ik ben nu na een week gebruik toch al bijna een kilo kwijt door gebruik van die shake.
Alle reacties Link kopieren
in gewone eiwitpoeder zit natuurlijk nooit de rest van je voedingsstoffen in. In een diet eiwitshake wel. 3 kilo? Een keer poepen toch. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Die whey delicious is zo!!!lekker, ik kreeg er helaas acne van, balen!



ik heb trouwens thuis nog zo'n emmer whey isolaat (aardbij)liggen ongebruikt, als er een van jullie in (de buurt)van haarlem woont mag diegene het van mij komen ophalen..



ik nam het niet meer vanwege mijn acne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven