Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

22-03-2009 15:24 4931 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Waterfiets!!

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het vorige topic: Afvallen met Boer zoekt Vrouw!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 25 april 2009 @ 16:59:

Update: we hebben één optreden gezien en toen ging de schermbeveiliging aan... nu moet dat dus anders ingesteld Jij realiseert je gewoon niet dat Xan een avondvullend programma heeft voorbereid en dat dit er allemaal bij hoort
quote:Drift schreef op 25 april 2009 @ 17:13:

[...]

Jij realiseert je gewoon niet dat Xan een avondvullend programma heeft voorbereid en dat dit er allemaal bij hoort
Ha het is gezellig in huize Erwt/ Xan!

Ik heb gestudeerd, ben met mijn bril langs de winkel geweest, nog tien minuten gepowershopt (1 winkel en de marktkraam voor de winkel ) en tussen de bedrijven door mijn teen onzinnig hard stuk gestoten. Gelukkig was het thuis, mocht Kees fijn dokteren. Nu Kees de hort op en moet ik bedenken wat ik zo ga eten.

Oh iemand nog zinnige ideeen met vier mango's ?

(nee, niet opeten als avondeten.. )
Ik weet na het lezen van onderstaande stukje wat ik ga eten

Schuldgevoel

Als fruit heilig is dan vertegenwoordigen kroketten de zonde. We eten er 350 miljoen per jaar van,26 met schuldgevoel. Die slechte naam was ooit terecht. Kroketten worden gefrituurd, en frituurvet was vroeger heel ongezond. Het zat vol met transvetzuren die het slechte LDL cholesterol in je bloed verhogen en het goede HDL cholesterol verlagen. Maar sinds we dat effect van transvetzuren 17 jaar geleden ontdekten is er veel veranderd. Er wordt steeds

minder vet verkocht met transvetzuren erin. Eerst verdween het uit de margarines, daarna verschenen de knijpflessen met vloeibare frituurvetten zonder transvetzuren en nu gebruiken zelfs de meeste snackbars vloeibare olie zonder transvetzuren. Het vet in een kroket kan even gezond zijn als olijfolie. (op www.friturenindehoreca.nl kun je controleren of jouw snacktent

frituurt in gezonde olie). Behalve frituurolie bevat een kroket tarwebloem en vlees.27 Slachtafval, varkensogen en koeienuiers gaan er niet in, die werden in 1979 verboden. Er gaat vooral paardenvlees in28, want dat is goedkoop. Paardenvlees is gezond, want vlees van hardlopers zoals paarden en

herten bevat minder vet en meer vitamines en ijzer dan vlees van luie beesten zoals koeien.

Voor vrouwen in de vruchtbare leeftijd gaat er niets boven een stukje paardenvlees om het maandelijkse ijzerverlies te compenseren. Een kroket is dus helemaal niet zo slecht. Vergeleken met bijvoorbeeld een broodje kaas bevat een broodje kroket minder vet en calorieën29, veel minder van het ongezonde verzadigde vet, iets meer ijzer, en qua vitamines schelen ze weinig30. Kaas levert wel veel meer kalk. Maar alles bij elkaar verdient de kroket zo langzamerhand een betere reputatie.

De moraal: dankzij de vooruitgang in de voedingswetenschap wordt vroeg of laat elke voedingswijsheid achterhaald. Wat gezond was, zoals kaas, wordt minder gezond omdat we er teveel van zijn gaan eten. Wat slecht was, zoals kroketten, wordt goed omdat de producenten de samenstelling aanpassen aan nieuwe inzichten. Veel populaire ideeën over gezonde voeding zijn dan ook achterhaald. Het probleem van onze tijd heet niet scheurbuik maar vetbuik, en daarvoor is geen simpele boosdoener te vinden.
Oe, lekker MdK!

Zo kun je het ook zonder schuldgevoel doen
MdK

XFactor gezien, maar relaxt was anders: Xan rende om de tien minuten naar de laptop om de muis te bewegen zodat de screensaver niet aanging, toen moest er stroom komen omdat de accu leegging

Wij eten nasi. Ik zou eigenlijk eten met meiden van kookclubje, maar heb me afgemeld omdat mijn maag niet helemaal lekker voelt, misschien toch door taart+hapjes gisteren...? Nu maakt Xan nasi. Even kijken hoe dat valt.

Hier trouwens 's middags weinig zon meer. Ik ga es even kijken hoe het morgen wordt.
Peas on earth!
Zoekt likkebaardende smiley.. Zo dat was lekker ongezond. Mjam. Heb me bedacht dat ik mangoijs ga maken, lijkt me leuk.

Nu het eind van Pay it forward kijken, moet ik altijd om huilen, watje die ik ben

/ Erwt ik zag je topic maar heb niet zo veel meer toe te voegen dan ik hier al heb gedaan, succes!
Mango-ijs klink lekkerrrrr! Wauw! Heb je daar een recept van?

Oh, maar je tips hier waren al heel goed, waarvoor dank! Ik ben net je linkjes aan't bekijken. Ik weet ook niet of dat topic me gaat helpen, want iedereen heeft natuurlijk z'n persoonlijke voorkeur voor merken en soorten, maar het geeft misschien wel goede adviezen waar ik aan moet denken.
Peas on earth!
Erwt, moet je er niet bij zetten dat je graag een spiegelreflex wil, voor mensen met compactcamera-adviezen komen?
Ehm, nou ik heb wat rond gegoogled en ik denk dat het suikerwater met citroen gaat worden, daar de mangoblokjes even in meekoken, blender en vriezer wordt, klonk goed te doen, maar ik heb het nog nooit gemaakt.

Misschien roer ik er ook nog wat yoghurt door.
Klinkt goed! Ik vind het altijd lastig om iets in te vriezen wat niet gaat kristalliseren. Ik wacht jouw ervaring even af
Ohja, das wel een goeie KikkerT. Ik voel me best dom, want eigenlijk weet ik helemaal niet precies wat een spiegelreflex nou precies in en wat dat dan beter maakt...

Zonder yoghurt klinkt trouwens als een soort sorbetijsvariant (lekker...)
Peas on earth!
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 april 2009 @ 19:14:

Nu het eind van Pay it forward kijken, moet ik altijd om huilen, watje die ik ben

Keesie is een watje...

Leuk dat je zelf ijs gaat maken! Heb je daar een masjien voor?

Erwt, balen van je maag die een beetje moeilijk doet!

Hier nog steeds erg duf. Ik heb het opgegeven dat ik vandaag nog echt wakker ga worden en heb maar besloten dat ik vanavond op tijd naar bed ga.
Ah, ik zie dat je gaat blenderen en vriezen... Niet echt een masjien voor nodig dus?
Ik denk dat regelmatig roeren de truuk maar moet doen, geen ijsmachine ook, we zullen wel zien. Ach en in het ergste geval verknal ik een euro aan mango's, komen we ook wel weer overheen

/ kijk uit hé Drift, dat ik het zeg is tot daar en toe maar of jij dat ook mag...
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 april 2009 @ 19:25:

/ kijk uit hé Drift, dat ik het zeg is tot daar en toe maar of jij dat ook mag... Duikt snel weg in een hoekje
Volgens mij is de truc met niet kristalliseren dat het ijs tijdens het bevriezen in beweging moet blijven, en daar heb je dus een masjien voor. Denk dat MdK dus gekristalliseerde ijsjes gaat krijgen, maar gelukkig kan dat ook best lekker zijn

Zo, Age en ik zagen elkaar vanmiddag nog even en hebben elkaars outfits goedgekeurd, en ik ga zo richting schouwburg. Hoop dat het een beetje een leuk feestje wordt, heb ik zin in Zo niet, dan ga ik nog wel ergens anders uit ofzo, ik voel een rock 'n rollbui op komen zetten. Drift, heb je nog plek op het bankje voor me?
Hehe, had de 2 voorgaande postings nog niet gezien. Succes met het ijs, MdK! *duikt weg*
quote:Moosey schreef op 25 april 2009 @ 19:28:

Zo, Age en ik zagen elkaar vanmiddag nog even en hebben elkaars outfits goedgekeurd, en ik ga zo richting schouwburg. Hoop dat het een beetje een leuk feestje wordt, heb ik zin in Zo niet, dan ga ik nog wel ergens anders uit ofzo, ik voel een rock 'n rollbui op komen zetten. Drift, heb je nog plek op het bankje voor me?

Plek zat op mijn bankje!

Vrees dat ik er vanavond niet bij kom zitten gezien mijn suffigheid, maar ik kan er geloof ik vanuit gaan dat Age naast je komt zitten

Doe je haar de groeten? En heel veel plezier vanavond!!!
Nou heb me even ingelezen en heb besloten dat er eiwit en kokos bij gaat, nou ik ben kokkerellen, later

Veel plezier Moosey, groetjes aan Age!
Zal ik doen en thanks! Eiwit erbij klinkt wel profi, MdK

Tot later!
Profi eiwit
Peas on earth!
Jummie, wanneer kunnen we komen proeven?
Morgen, location my place Kikker! Geen garanties over smaak want ik ben geloof ik genetisch belast met het volstrekte onvermogen recepten te volgen. Na 4 totaal verschillende recepten te hebben gelezen heb ik ongeveer dit gedaan:

Half suiker half water (maatbekerwerk, weinig nauwkeurig) 200 ml opgezet (achteraf nog zo'n 100 ml over), ongeveer 5 theelepels citroensap bijgemikt. Mango's schillen. Vloeken omdat grootste gedeeltes mango bruin is. Overgebleven stukjes mango (+/- anderhalve mango) in opgeloste suikerwater gedaan. Ondertussen drie eieren gesplitst. Eiwitten met flinke klodder poedersuiker stevig gemixt. Mango na even koken met een deel van het suikerwater in de blender gedaan. Bedacht dat ik er nog kokos in wilde. Klein beetje suikerwater weer opgezet, stukjes kokos (van zo'n blok) erbij gedaan, even op het vuur totdat de kokos oploste. Bij het mangoprutje gedaan. Beetje volle yoghurt erdoor geroerd omdat dat me lekker leek. Eiwiten er min of meer voorzichtig doorgespateld. Bak in de vriezer gezet.
Wat een culinaire creabea ben jij, MdK!

Klinkt goed, ben erg benieuwd hoe het smaakt. Heb je al stiekem geproefd?

Ik ben vanmiddag even bij neef, zus en zwager geweest. Ik had me ingesteld op het ergste, dan valt het altijd mee, nietwaar? En dat deed het dus ook! Neef is duidelijk ziek, maar hij voelt zich al duidelijk beter dan de voorgaande dagen. Lag op een bepaald moment zelfs een beetje te murmelen richting zijn mama en tante, dus...

Heb een filmpje van 'em gemaakt, zooooo lief!

Nu maar duimen dat 'ie snel zijn voedingen binnenhoudt, dan mag 'ie een paar dagen naar huis voordat opname nummer 2 daar is!

Ben nu wel heel erg moe, dus duik zo mijn bed in. Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven