Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oei heftig Baby12345! Knap van je dat je je trauma aanpakt en logisch dat daar nu de focus op ligt! Fijn dat het al wat beter met je gaat. Hopelijk kom je in een goede opwaartse trend!

Mooi Envelop, dat je toch nog bent afgevallen, je doel al bijna bereikt zelfs! Rot he die eikenprocessierups :( Eikenbomen staan ook echt zo’n beetje overal! Die buik heb ik ook… Heb een gewicht dat ik eerder heb gewogen, maar daar had ik niet zo’n buik bij ;) Hoor ook wel van vriendinnen met kinderen dat ze echt moeten blijven trainen om de boel een beetje bij elkaar te houden.

Ah Nijntje weer een nieuw doel! Goed streven :) Hoe gaat het met WW? De voedingen vind ik trouwens geen issue hoor! Hij krijgt wanneer hij wilt en dat is blijkbaar 6x per dag ;) Hij groeit als kool, volgt netjes zn (+2, grote kerel!) lijn en het CB kan me wat met hun ‘hoe kom je dan aan 6 voedingen als hij al doorslaapt?’ ;) Het is meer dat ik hoop als er een voeding afgaat dat een fles kan zijn en geen borstvoeding, maar als ik afga op de afgelopen week gaat hij er denk ik binnenkort de laatste voeding ’s avonds als volgende aflaten. Nou ja, we zien wel hoe het loopt :)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het toevoegen van mij in de tabel Nijntje!
Leuk om te lezen hoe jullie het allemaal aanpakken (en tegen welke herkenbare hindernissen en valkuilen jullie aan lopen).

Baby12345: dat klinkt heftig zeg. Wat knap dat je de stap naar hulp gezet hebt!

Bananapancakes en Envelop: hier ook zo’n zwembandbuik... Beetje jammer! Hopelijk trekt het uiteindelijk toch ook weer weg.

Ik ben sinds een week op aan het letten met snoepen. Ik vind het super moeilijk, maar anders wordt het nooit wat. Deze week wil ik weer gaan sporten, en ik heb sinds kort een fitbit om mezelf te motiveren van de bank af te komen. De eerste kilo is er af! Nieuw gewicht: 65.3
Alle reacties Link kopieren
@octaviana: voor hoeveel stappen ga je per dag of week? Wat is voor jou haalbaar maar ook uitdagend?
Ik heb zelf een Apple watch en vind het super fijn dat alle beweging wordt waargenomen!

@mrsbanana: gelukkig trek je je niks aan van cb opmerkingen. En ook al zo’n grote baby? Mijn jongedame zit ook op +2. Zij heeft die laatste avondvoeding helaas wel nog altijd nodig en soms ook nog een nachtvoeding. Maar verder mag ik niet klagen want het is een lekker tevreden ding.

WW gaat lekker. Ik mag 28 punten en dat was in het begin wel even wennen, want ik was gewend om veel brood te eten en brood tikt hard aan, zeker met het beleg erbij. Inmiddels heb ik best wel wat wijzigingen aangebracht, zoals veel vis en ei eten en veel meer rauwkost mee naar mijn werk. En sindsdien gaat het lekker. Ben nu twee weken achter elkaar goed afgevallen. En heb tussendoor ook nog wel wat lekkers op, want mag dat mag dus ook als je wat punten over hebt. Ik vind het ook motiverend om te bewegen, want met beweging verdien je weer punten en mag je dus meer eten (of je kiest ervoor om dat niet te doen en dan val je dus iets sneller af. Maar ik kies voor het eten)
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dus die zwembandbuiken :-( Je hoort het natuurlijk vaak maar aangezien ik er na mijn eerste zwangerschap geen last van had had ik het nu ook niet verwacht. Hopelijk gaat die nog weg door sporten....

Ik heb een heerlijk weekend gehad, vrijdag heel uitgebreid gekookt voor vrienden en lekker wijntjes gedronken. Ik heb er echt van genoten en dan mag zondigen van mij best. Zaterdag gezond gegeten maar door een kater (ik ben echt niks meer gewend) ook erg weinig gedaan. Gister een feestje van neefje en daar een tompouce en 2 saucijzenbroodjes gegeten maar verder redelijk netjes aan gedaan. Vandaag lekker veel groenten en fruit gehad en heerlijk fanatiek gesport.
Morgen hebben man en ik beiden een dag vrij genomen zodat we eindelijk wat kleine klussen in huis kunnen aanpakken terwijl de kids op het kdv zitten, met de beweging komt het dan ook wel goed. Woensdagavond en zaterdag ben ik van plan weer te sporten dus ik zit in een lekkere flow!

Ik merk nog wel dat ik avonds altijd iets moet eten voor dat we naar bed gaan, door de bv is het te lang om tussen avondeten en ontbijt niks meer te nemen. Herkennen jullie dat? Soms eet ik dan yoghurt met fruit en havermout of een restje avondeten maar regelmatig heb ik geen puf iets te maken en grijp ik naar de zak chips, voor een keer niet erg maar dat wil ik wel minderen.

Netjes hoor Nijntje! Ben je niet heel veel bezig met eten door WW? Daar zou ik persoonlijk wel wat moeite mee hebben omdat je steeds overal bij stil moet staan.

Als ik mijn doel heb gehaald is het goed, ik heb dan een bmi van 21 en dat is ook wat ik eerder altijd heb gewogen. Mijn volgende doel wordt vooral mijn billen weer omhoog trainen en sterker worden in mijn core.
Alle reacties Link kopieren
@Baby: ik kan me voorstellen dat je dan wel even wat anders aan je hoofd hebt / had dan bezig zijn met afvallen en forum. Wat goed van je en fijn dat je met behandeling kunt beginnen, zal wellicht in eerste instantie pittig zijn maar daarna als het goed is snel beter! Succes!

Ik zag in de tabel dat ik twee weken mijn gewicht niet had doorgegeven en dat is er nu opeens wel aardig wat af, de weegschaal zegt nu 71,2! Toch ben ik er niet eens superblij mee. Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met zwangerschapskleren opruimen (yessssss!) maar merk dat ik toch nog niet in mijn oude kleren pas. En dat is zo frustrerend. Het is eigenlijk precies wat jullie zeggen. Qua benen en billen pas ik prima in mijn oude spijkerbroeken... maar ze gaan niet dicht! Want die buik! Ik zit nog steeds wel boven mijn oude gewicht, maar dat kan toch haast niet allemaal alleen maar in mijn buik zitten?

@Envelop: wat goed dat je bijna bij je doel bent! En je billen omhoog trainen, wat voor oefeningen doe jij daarvoor? Ik heb het gevoel alsof mijn hele lichaam hangt.

@mrsbanana: ik zou me idd ook niet teveel op laten jutten door het CB, jij kent jouw mannetje tenslotte het beste! Hij geeft het wel aan!

@ nijntje: wat goed dat je nu een ritme hebt gevonden met WW! En als het nieuwe doel te hoog gegrepen is kun je altijd nog aanpassen toch? Maar je bent volgens mij al een paar weken heel goed bezig dus waarom niet!

@Octavina: een goed begin! Nu doorzetten en opletten met het snoep, je kan het want afgelopen week heb je het ook goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
@envelop: nee valt wel mee. Maar ik weeg sowieso mijn eten niet af, behalve dan rijst of spaghetti ofzo. Maar dat deed ik altijd al. Dus opscheppen is als vanouds. Sta alleen s Avonds wat beter stil bij wat ik allemaal mee wil nemen aan eten richting mijn werk de volgende dag. En of er nog snack-ruimte is.
Alle reacties Link kopieren
Even een teken van leven hier hoor, ik lees mee maar reageren lukt even niet door drukte (meer gaan werken, kinderen niet fit, man stressperiode op werk en ga maar door). Ook al even niet gewogen, ik denk/weet haast zeker dat er niets af is, hopelijk niet weer in de plus.
Ik reageer ergens komende week weer even inhoudelijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het allemaal goed gaat, met bewegen en eten hier. En knap hoor Nijntje, voor de discipline.

Hier staat het sporten even stil. Mijn 30 dagen programma is afgelopen en ik schuif steeds voor me uit dat ik met een nieuwe 30 dagen wil beginnen. Helpt ook niet mee dat ik vaak al om 21 uur in bed lig en de avond vaak druk ben met baby, afwas etc.

Dus als ik dan een tijdje op de bank kan zitten, doe ik dat liever dan sporten...

Er is niks af, maar gelukkig ook niks bij :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Wat zijn jullie lekker bezig! Hoe werkt WW? Behalve de punten, moet je betalen om mee te doen ofzo? Ik heb er vaag weleens iets over gehoord en even geen tijd om het uit te zoeken. Ik moet ook billenoefeningen hebben eigenlijk haha.

Hier gaat het wel oke. Ik heb wel weer start to run gedaan (les 9, even wat overgeslagen), maar heb vandaag ook chocola gegeten. Ik heb vaak dat als de nacht slecht ging, ik zoooooo veel zin heb in lekkers. En dan de hele dag thuis, het is zo moeilijk om te weerstaan. Maar frisse moed er weer tegenaan! Misschien ga ik vanavond weer sporten, al ben ik gister ook geweest. Baby slaapt sinds kort 's avonds altijd in bed dus ik heb er de tijd weer voor :yes:

Qua gewicht blijf ik schommelen tussen 88,5 en 89 dus die sla ik nog een ekertje over. Volgende week dinsdag ga ik voor een update op de weegschaal staan. Succes iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Hier schommel ik nog steeds rond de 64 kilo dus dat is prima. Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en ik merk meteen dat ik ook minder trek krijg, grappig hoe dat werkt! Alleen het sporten gaat iets minder, ik ben op vakantie geweest en ben nu grieperig, dus dat staat even op een laag pitje. Maar over een week of 10 doe ik mee aan de dam tot dam (16 km) dus ik moet wel echt meer gaan hardlopen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@zwembandbuik, ik hoop het echt dat ie weggaat! Ik doe nu sinds een maand een plank challenge via een app en het is echt al erg hard als ik mn spieren aanspan! Alleen daaroverheen zit echt nog een flinke blubberlaag… Nou ja, gewoon door blijven gaan

Wat goed Octaviana, de eerste kilo er al af! Ben je al gaan sporten? Wat voor sport doe je?

Haha ja Nijntje hier ook een uit de kluiten gewassen baby! Ik ben zelf maar 1,63, dus als ik m vast heb lijkt het helemaal een reus ;) Ik had me ook ingesteld op nog een poos nachtvoedingen, zeker met borstvoeding, maar de kleine man besloot met 6 weken al om door te slapen! Ik wist niet wat ik meemaakte, dacht altijd dat mensen die dat zeiden vast overdreven ;) Nu zit ie alweer een poos steady op 6 voedingen overdag en dat is prima :) Fijn dat WW goed gaat! En effectief ook dus! Lijkt me ook wel een ‘leuke’ puzzel ;)

Helemaal mee eens Envelop, zeker als je ervan geniet en een leuke avond met vrienden hebt is zondigen helemaal prima! En nu ben je alweer lekker bezig zo te lezen :) Hou je van koken? Een BMI van 21 is zeker netjes! Daar komt mijn einddoel idd ook op neer. Strak zijn en blijven zal wel een uitdaging blijven om aan te werken vrees ik haha.

@’s avonds eten, had ik eerder ook, maar nu niet meer. Kleine man drinkt meestal rond 19 en 21/22u ’s avonds en dan de volgende ochtend pas weer. Op zich zijn dat nog steeds 3 voedingen tussen avondeten en ontbijt, maar blijkbaar red ik dat ;) Ik nam dan meestal yoghurt met Brinta, is bijna net zo weinig werk als een zak chips opentrekken ;)

Oh lekker Mango, veel afgevallen! Zelfde hier, positiekleding de deur uit gedaan, maar nog wel moeite met oude kleding, ondanks een gewicht waarbij dat normaal gesproken wel paste… Sinds ik veel buikspieroefeningen doe gaat dat wel beter moet ik zeggen, de meeste broeken kunnen weer aardig dicht. Heb zelf veel lage modellen en dat is nog niet zo charmant met alles wat erover heen hangt haha… Ik kan van mn moeder als het goed is wat broeken lenen die wat hoger zitten, is voor nu nog even wat beter.

Succes Menmo, klinkt als een pittige periode zo met alles bij elkaar!

Herkenbaar Cookieholic, dat slapen verkiezen boven sporten, is toch essentieel om een beetje op de been te blijven… 1x per week maak ik daar een uitzondering voor op woensdagavond voor Mama Actief. Dan accepteer ik dat ik te laat op bed lig, want anders komt het er nooit van… Heb je in het weekend overdag nog gelegenheid?

Goed bezig met hardlopen Kiwimeisje! En ook heel herkenbaar, slaaptekort geeft mij ook altijd veel meer zin in slechte dingen, zeker als het gecombineerd wordt met frustratie. Fijn dat baby in bed slaapt nu ’s avonds!

Wow Gioia, 16 km hardlopen, wat knap! Heb je in ieder geval een mooi doel om naartoe te trainen. Fijn dat je ook minder trek krijgt bij het afbouwen van de borstvoeding :) En fijn dat je op je streefgewicht blijft :D
Alle reacties Link kopieren
@kiwimeisje: het is 17,95 per maand en via iemand die al lid is krijg je een maand gratis. Kortste abonnement is 3mnd. Die heb ik en ik betaal dus 35,90 voor die drie maanden.
En je krijgt dan dus toegang tot de app. In de app vind je hoeveel punten jij mag eten, hoeveel punten alle voedingsmiddelen zijn en er is ook een Facebook achtig gebeuren vol met tips en ervaringen van andere mensen die ww doen. Daar kijk ik veel van af.

Je kan ook een duurder abonnement nemen met bijeenkomsten maar dat vind ik niks.

Leuk dat je ook start tot run doet! Ik volg ook een opbouwschema en ga morgen voor les 14.
Alle reacties Link kopieren
@ Nijntje: interessant!! Mag je veel eten of valt het tegen? Ik zit nu nog met de borstvoeding dus eet wel veel. Misschien ga ik na de bv-periode ook wel zoiets doen, even een andere manier van afvallen is wel lekker denk ik.

Les 14 schiet al op! Ik heb vandaag even sportschool gedaan, wat trouwens vet slecht ging. Overmorgen doe ik les 9 nog een keer en daarna ga ik naar 10. Goed bezig hoor! Ik vind het zo fijn dat je een schema hebt met Evy. Kun je gewoon tevreden zijn na iedere les :-D
Alle reacties Link kopieren
Je kan opgeven dat je bv geeft. Bij volledige bv krijg je er echt heel veel punten bij om te eten (18 geloof ik). Dat zijn bijvoorbeeld een stuk of 4 boterhammen met hartig beleg. Of 9 met kipfilet of ei ;-)
Bij gedeeltelijke bv helaas maar 4 punten extra, al kan je dat zelf veranderen natuurlijk.

Mag je veel eten? Ligt er aan wat je wil eten. Fruit, groente, vis, ei, magere yoghurt en kip mag je bijvoorbeeld onbeperkt. Dat zijn nul punters. Al spreekt het voor zich dat je van dagelijks 10 stuks fruit ook dik kan worden. Maar je zou dus echt geen honger hoeven hebben als je daar genoeg van nuttigt. Maar als je erg op je boterhammen en liga gesteld bent of grote borden pasta/rijst gewend bent, kan het juist wel erg magertjes aan voelen. Je moet je dan realiseren dat het dan ook echt vraagt om wat gewoontes aan te passen.
De eerste weken kan het dus mager aanvoelen maar nu na drie weken heb ik het onder de knie en kom ik heel prima uit. Ook mét zo nu en dan wat extra's. Ik ontbijt tegenwoordig ineens met Skyr met havermout en vruchten. En neem niet meer 4 boterhammen mee naar het werk, maar 2 en dan aangevuld met een salade, eitje, soepje of stuk vis.
En tussendoor kies ik sneller voor de volkoren cracker, fruit of groente. Voorheen nam ik een zogenaamd gezonde reep of snackte ik op werk. Maar sommige gewoontes zijn ook lastig te doorbreken. Rond drie uur is de hartige trek er toch nog steeds.

Mocht je lid willen worden laat het dan even weten. Want dan kan ik je mijn code doorgeven zodat we beide een gratis maand krijgen ;-)
Sorry als ik nu een ww verkoper lijk haha
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens niet of ik ook Evy doe of een ander opbouw schema. Mijn volgende les is volgens mij 2-3-6-6-7 qua hardloopgedeelte. Ben benieuwd, best flinke stukken..
Zonder schema zou ik na 3 minuten al stoppen!
Leuk dat je het combineert met sportschool. Loop je daar dan ook op de loopband of doe je dan vooral andere dingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog mee. Zie al goede dingen langskomen!

Maar gaat hier even niet zo lekker. Ben erg moe, slechte nachten. Baby is ziek. Al aantal dagen koorts. Laatste dagen voor zomervakantie, klas moest ingepakt en verhuisd worden.
Heb ongezond gegeten, niet gesport.
Is nu een vicieuze cirkel waar ik uit moet proberen te komen.
Maar nu eerst veel knuffelen met baby en ergens nog tijd voor mijn (jarige) peuter vinden...
Alle reacties Link kopieren
Misschien ga ik inderdaad ook wel WW doen! Moet ik even over nadenken. Ik geef nog fulltime bv haha dus dat scheelt.

Ik combineer hardlopen omdat ik er echt slecht in ben (ook na een half jaar trainen ben ik nog langaam/ hou ik het niet goed vol), terwijl bijv fietsen wel heel goed gaat. En ik vind het leuker om wat af te wisselen en ook spieren te trainen. Dus ik loop niet hard in de sportschool! Probeer naast 2x per week hardlopen, 1x sportschool te doen. Ik vind sporten een stuk leuker dan minder eten hahaha

Ja dat klimkt als Evy, ik doe nu 1-2-4-4-5. Vond ik ook al behoorlijk lang.
Alle reacties Link kopieren
Aww Giraffe die momenten herken ik heel erg! Even rustig aan met afvallen, komt wel goed als je er weer energie voor hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit de tabel, snik!

Hier steady state. 77,3 kilo. Mijn afvaldoel is ver weg!

Mijn hardloopdoel daarentegen is behaald! Wedstrijdje uitgelopen en ik kan 35 minuten aan 1 stuk lopen.

Wel frappant dat dat op mijn gewicht geen invloed heeft helaas. Zwemband is nog prominent aanwezig....
Alle reacties Link kopieren
Voor in de tabel, ik zit nu op67,6

Vandaag lekker kunnen lopen met de kleine, dus in elk geval iets van beweging.

Goed hoor Kiwi, zo lekker veel bewegen. Snap dat je het lekker combineert, moet wel leuk blijven.

Sterkte giraffe! Hopelijk is je baby snel beter en kun jij een beetje bijtanken.
Alle reacties Link kopieren
Het afvallen bij mij gaat niet heel hard. Ik weeg nu 76,9. Ik heb momenten dat het goed gaat en dan kan ik ineens zn vreetdag hebben dat ik alles eet wat los en vast zit.

Ben langzaam aan,ook het sporten weer aan het oppakken. Begin nu met 1x per week.

Qua eten blijf ik het lastig vinden.. merk toch vaak dat ik uitgeput ben en dan geen zin heb om te koken of geen inspiratie heb...
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Hoe gaat het weekend? Ik ben voor het eerst weer ongesteld, vreesde er al voor nu de nachten zo goed gaan. Wel heel weinig? Gelukje, hoop dat t zo blijft!! Wel weer gesport, maar ook weer veel gegeten. Mis nog een beetje de echte knop die om moet. Laatste weekje thuis gaat nu in, daarna moet ik écht aan de slag ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?

Hier toch weer iets eraf na een hele tijd stil te hebben gestaan, 70,6 nu, maar buik blijft stuk groter dan de rest. Was een tijd terug met een abb challenge begonnen maar na 3 dagen haakte ik af vanwege ziek, zwak en misselijk. Toch maar weer oppakken, maar ik heb zo'n hekel aan buikspieroefeningen!

@giraffe: hoe gaat het daar, hopelijk is baby alweer beter! Bijna einde van het schooljaar nu toch? En gefeliciteerd met je peuter!

@Baby12345, heb je niet een aantal simpele recepten waar je niet te lang over na hoeft te denken maar wat toch gezond is? Dat bewaar ik altijd voor zware dagen, bijvoorbeeld een simpele pasta of pastasalade waarbij je verder alleen maar wat hoeft te snijden. Als je er geen antwoord op wil geven is het prima hoor, maar ben benieuwd hoe het gaat met therapie. Kan me voorstellen dat dat wat extra vermoeidheid met zich meebrengt namelijk. Hoe dan ook, eens ga je toch echt afvallen, hou vol!

@mrsbanana: via welke app doe je die plank challenge? Misschien is dat ook wel wat voor mij!

@ nijntje: goed dat je al bij les 14 bent met Evy, en fijn dat WW goed bevalt! Volgens mij ben je ook nog steeds hartstikke goed bezig!

@kiwimeisje: fijn dat eerste ongesteldheid meeviel, bij mij voelde het als een slagaderlijke bloeding. Kan heel erg variëren begreep ik, maar fijn om achter de rug te hebben voordat je weer begint met werken. Geniet van je laatste weekje thuis!
Alle reacties Link kopieren
@Mango
Wat fijn!
Ik vind buikspieroefeningen ook altijd zo'n drama. Maar als ik het eenmaal gedaan heb voelt het toch wel weer fijn. Heb ik eigenlijk met het meeste sporten haha.

@kiwi
Oooh die ongesteldheid weer... ik ben nu 1x ongesteld geweest en had eigenlijk de 2e keer al verwacht maar nog niks... cyclus zal nog wel niet regelmatig zijn.
Al zin om weer te gaan werken?


Ik heb nu vakantie!!!! Echt aan toe. Want afgelopen weken nauwelijks geslapen. Baby wel weer koortsvrij maar nog steeds snotterig en veel hoesten. Vannacht toch maar een fles gegeven want de borst hielp afgelopen nachten niet. Nou daarna sliep hij gewoon door! Alleen was peuter daarna weer wakker ivm kou en haar neus deed pijn. Zucht.

Maar. Ik heb weer de motivatie om af te vallen. Deze week weer sporten na 3 weken niet (daarna weekje op vakantie, dus dan weer even niet). Ik weersta tot nu toe de taart in de koelkast (over van verjaardag). Mag van mezelf vanmiddag een stukje. En verder lekker fruit gehad. Nu salade als lunch. En vanmiddag nog rauwkost.
Alle reacties Link kopieren
@mango: slagaderlijke bloeding :HA:
Ik vrees voor mijn eerste menstruatie..
Lekker dat er weer wat af is

@giraffe: goed dat je de verleiding weerstaat! En gemotiveerd om te sporten ook nog, wordt vast een goede week dan!

@baby12345; kun je misschien op goede dagen wat extra maken? Zo heb ik laatst op een zondag 20 porties bolognesesaus staan maken. Ik vries het per gezinsportie in en heb dus altijd snel saus ter beschikking staan.


Hier deze week 800 gram er af :hyper:
Matcht ook wel met mijn gevoel dat ik echt goed mijn best heb gedaan met zowel eten als 3x sporten, maar alsnog is het meer dan verwacht.
Vandaag mijn eerste borstvoedingvrije dag. Mixed feelings maar ik geloof dat ‘het is goed zo’ toch wel overheerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven