Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen voor de bruiloft

01-09-2019 23:30 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn gewicht is altijd een dingetje geweest in mijn leven. Het jojo effect is me niet onbekend en ik merk dat ik een emotie eter ben. Ook eet ik meer als er niemand thuis is in de avond en is de AH to go op het station voor en na mijn werk een ramp.

Ik heb soms dagen dat ik een bakje mango, een koek en een zak Maltezers op heb en dan is het nog lang geen lunchtijd.. Hier schaam ik me echt voor. Na een eetbui ook altijd ontzettend spijt, maar tijdens zo'n bui gaat er alles in wat ik maar kan vinden. Hoe meer hoe beter.

Volgend jaar ga ik trouwen, ben 1.68 meter en weeg nu 71.5 kg. Ik zou dolgraag 5 kg kwijtraken, maar lijk maar niet de juiste motivatie te kunnen vinden. Soms lukt het (na maanden proberen) om de knop om te zetten en kan ik 1.5 kg in een week kwijt zijn. De week erop eet ik alles weer wat los en vast zit en weeg ik dat er weer bij (plus meer).

Hoe kom ik van mijn bizarre eetbuien af en creëer ik een stok achter de deur om door te gaan? Ook al geeft de weegschaal een keer een "plus" aan?

Ik wil gewoon super graag lekker in mijn vel zitten tijdens mijn eigen bruiloft en hoop dat jullie wat tips hebben :)

Groetjes van mij
Alle reacties Link kopieren
Twee zakjes popcorn valt onwijs mee hoor, vooral als je daarna een “balans” avondje doet.
Heel knap! En geniet ook van je weekend hè, lekker veel kletsen en lachen, en vergeet je te snoepen ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha thanks voor de support! Helpt me goed :)
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je het zo snel oppakt hoor, en wat fijn dat je er direct het resultaat van ziet. Keep up the good work!
Alle reacties Link kopieren
Yes! Na 1 week ben ik 1.3 kg afgevallen. Zelfs met het weekendje weg erbij. Super blij mee :)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Nog maar 3,7 te gaan! Goed bezig hoor! Nog moeilijk gehad met hapjes en zo dit weekend? Bij mij helpt het ook als ik het mensen vertel met/bij wie ik ben dat ik wil afvallen, dan is dat mijn stok achter de deur. Dan neem je minder snel een graai uit de chips schaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik had inderdaad een vriendin verteld dat ik hiermee bezig ben. Dat hielp al een beetje. Overdag geprobeerd om rustig aan te doen. Ik had eigen crackers meegenomen voor het ontbijt en met de lunch soepje en halve tosti genomen. In de avond dan genoeg "gespaard" om lekker wat hapjes te mogen eten. Werkt goed voor mij!

Heb nu ook een vivosmart 3 gekocht. Super fijn horloge waar mijn verbranding en calorieën worden bijgehouden. Ook een extra motivatie!
Ik wil wel met je meeschrijven Melondaan. Ik ben tussen januari en juni 8-9kg afgevallen en sindsdien wiebel ik tussen de 72 en 69kg (1.76m). Ik wil graag een keer definitief naar de 65, maar ben net als jij een emotie-eter en een jojoer. Soms ijzeren discipline, soms de ruggengraat van weekdiertje ;-D . Ik trouw over een jaar en wil eind november een jurk uitzoeken. Jij?

Mijn Fitbit heeft me trouwens ook echt enorm geholpen. Vanaf maart sport ik 2-3x per week 30 min in de ochtend (HIIT) met daarnaast nog 2x/week een andere sport. Maar goed, sporten alleen is niet genoeg, het zit hem écht in het eten.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Kokoro! Alles wat je zegt is bij mij precies zo! Wij trouwen in mei volgend jaar. Wil me gewoon weer lekker in mijn vel voelen.

Bij mij is het vooral het snaaien en slecht eten wat de +5 kg heeft veroorzaakt. Dat ik vanaf maart geblesseerd was en niet kon sporten heeft ook niet geholpen. Gelukkig kan ik dat nu weer oppakken.

Ik probeer op dagen dat ik niet sport een km of 4 te wandelen. Wat is HIIT eigenlijk precies? Doe je dat thuis of in de sportschool?

Volgens mij heb je met jou lengte en 69 kg al een heel mooi gewicht te pakken. Super gedaan!
Alle reacties Link kopieren
High Intensity Intercourse Training ;) kun je volgens mij zowel thuis als in de sportschool doen
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
10-09-2019 23:29
High Intensity Intercourse Training ;) kun je volgens mij zowel thuis als in de sportschool doen

Nou, dat zou ik toch niet in de sportschool doen hoor. :HA:
.
Alle reacties Link kopieren
Whahahahhaha lang leve autocorrect :rofl:
Moet natuurlijk Interval zijn :rofl:

Altijd even checken Naat voordat je op send drukt.... :facepalm:

(Mijn telefoon heeft een dirty mind blijkbaar ;) )
Ja precies! Lekker in je vel, lekker in je jurk. Ben jij al gaan shoppen? Ik ben idd niet ontevreden op dit moment en dat heeft ervoor gezorgd dat ik al sinds juni blijf hangen rond die 70. Zo zonde want ben er bijna.

Ik word dit jaar ook 30 en heb gewoon echt het idee, nu of nooit ofzo. Ik wil al zo lang een goede conditie, spieropbouw en 65kg. Die eerste 2 is gelukt, nu de laatste nog.

Wat voor blessure heb je opgelopen? Nu weer volledig hersteld? Vier km wandelen is wel echt een eind! Goed dat je daar tijd voor maakt.

De HIIT doe ik thuis, voor werk aan. Ik sta om 615u op, start om 630u en ben 710u klaar. Als die wekker eenmaal gegaan is vind ik het zonde om niet op te staan. Het programma wat ik voor heet bodyboss. Ik doe het nu al 5 maanden en mijn conditie is echt zoveel beter. Beter dan ooit. Sinds 2 weken heb ik hardlopen er ook bij opgepakt. Dat was vroeger echt onmogelijk voor me, miltsteken, pijnlijke knieën en heupen.. nu kon ik plots zonder looptraining makkelijk 6km!

Verder doe ik aan paaldansen en (nu nog) paardrijden. Dat laatste stopt per 1 okt, dan zal ik standaard eens per week gaan hardlopen.

Sinds maandag heb ik het netter eten weer opgepakt. Het plan is dat nu vol te houden, 1700kcal per dag ipv de standaard 2100-2200. Wat is jouw plan?
Naatje2000 schreef:
10-09-2019 23:29
High Intensity Intercourse Training ;) kun je volgens mij zowel thuis als in de sportschool doen
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse hulpmiddelen ingeschakeld. De knop is om wat eten betreft. Ik mag 1730 calorieën hebben. Gaat nu 1.5 week al best aardig! Hou het bij in de food app zover het kan. Betekent ook géén dieet en soms gewoon een handje chips ipv bakje kwark als avondsnack = zelfde calorieën. Geen ongezonde dingen werkt bij mij niet.

Daarnaast de Vivosmart 3 (horloge tracker) gekocht. Die houdt mijn stappen beter bij dan een app op mijn gsm. En vele andere dingen. Hij geeft zelfs aan dat ik weer moet gaan bewegen (kantoorbaan). :-) Mooi steuntje!

Ik heb lang een knieblessure gehad. Gaat sinds 2 weken gelukkig weer goed en ga nu 1 tot 2x in de week sporten. Ook pak ik op het werk de lift niet meer. Werk op de 4e verdieping.

Dus eigenlijk een combi van meer bewegen én bewuster met calorieën bezig zijn.

Laatst had ik zo'n zin in chocola... Op het werk in de automaat lag een milka & biscuits die ik heerlijk vind! Ingevuld in de foodapp... 530 calorieën denk ik. Daarom uiteindelijk niet gedaan omdat ik nog maar 600 calorieën over had voor die dag. Achteraf blij! Maar die 30 minuten alleen maar aan die milka denken zijn bagger...

Iemand nog tips voor lekkere tussendoortjes? Heb nu vaak 2 maria koekjes, cracker met beleg, fruit, kwark of doosje krentjes. 1x uitgepakt met een grote eierkoek om erger te voorkomen haha. Ben benieuwd!
Gekookt ei, kop bouillon, groente met een dip.
Ah ja, ik kan het ook niet, al het lekkers schrappen. Als het in de kcal van de dag past, dan past het. Wel probeer ik lekkers uit te stellen tot het einde van de dag.

Kantoorbaan is echt slecht qua beweging he? Ik had voorheen een heel actieve baan, maar nu ook deskjob. Elk uur gaat mijn fitbit af voor minstens 250 stappen. Ik loop dan 125 traptreden omlaag en 125 weer omhoog. Kom ik direct aan mijn trappendoel. Wat naar, een knieblessure. Knieen zijn zo kwetsbaar. Ik weet er helaas alles van.


Mijn top tussendoortjes bestaan uit een klein bakje gezoete kwark, wortels met hummus, rosbief met peper en een beetje zout of toch gewoon bijv. een stukje cake. Maar dat ligt wel in kleine porties ingevroren. Dus het moment dat ik het wil tot het moment dat ik het kan eten zorgt soms voor genoeg bezinning ;-D . Hier vanochtend 67.9. Nog 2.9kg te gaan. Vraag me wel af of ik dan tevreden ben..
Alle reacties Link kopieren
Je kunt voor de trek in chocola ook voor die kleine doosjes smarties gaan. Die in je tas voor “nood”. Als je dat hele doosje leegeet is er nog geen man over boord en je hebt “een hele verpakking leeg” voor je gevoel dus meer hoef je ook niet. Zo werkt het althans bij mij. Die kleine uitdeelzakjes snoep werken ook zo bij mij.

Verder stuk fruit, rijstwafel of maiswafel (met evt beetje huttenkase en tomaatjes of een klein likje appelstroop), worteltjes, blokje kaas, rolletje kipfilet met een augurkje ertussen, stuk komkommer met een beetje paturain, dat soort dingen? Je hebt ook van die portiezakjes met kleine rijstwafeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Mooie tip van die Smarties :) Soms is de trek in chocola zó erg haha. Nu probeer ik het te vermijden door 1 van mijn crackers in de middag met hagelslag te pakken. Altijd beter dan een reep Milka :)

Vanochtend woog ik ineens 68.9! Hoop dat het klopt... Dat betekent namelijk al 2.1 kg afgevallen in 1.5 week! Wellicht een beetje snel allemaal. Hopelijk blijft het eraf.

Ik probeer de lekkere dingen inderdaad ook tot de avond te bewaren. Net lekker 15 gram heartbreakers op. Mijn traktatie na een harde dag werken :)
Alle reacties Link kopieren
Melondaan schreef:
13-09-2019 20:18
Dank jullie wel! Mooie tip van die Smarties :) Soms is de trek in chocola zó erg haha. Nu probeer ik het te vermijden door 1 van mijn crackers in de middag met hagelslag te pakken. Altijd beter dan een reep Milka :)

Vanochtend woog ik ineens 68.9! Hoop dat het klopt... Dat betekent namelijk al 2.1 kg afgevallen in 1.5 week! Wellicht een beetje snel allemaal. Hopelijk blijft het eraf.

Klein doosje smarties is bijna 100 calorieën hoor. Verkijk je niet
Mijn tip blijft toch om 2 weken (met wilskracht) helemaal geen toegevoegde suiker te eten. Dan heb je na twee weken dus geen zin meer in chocola. Geloofde ik eerst ook niet maar het was echt zo. Maar het hoeft niet natuurlijk he. Fijn dat het op deze manier goed voor je gaat!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-09-2019 20:53
Klein doosje smarties is bijna 100 calorieën hoor. Verkijk je niet
Ja maar het is wel beter dan een hele reep Milka...vandaar. Is ook meer voor die momenten dat je het niet meer trekt en je een reep zou willen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
13-09-2019 21:20
Mijn tip blijft toch om 2 weken (met wilskracht) helemaal geen toegevoegde suiker te eten. Dan heb je na twee weken dus geen zin meer in chocola. Geloofde ik eerst ook niet maar het was echt zo. Maar het hoeft niet natuurlijk he. Fijn dat het op deze manier goed voor je gaat!
Klopt hoor
Net zoals na het avondeten gewoon niet snaaien. Na paar dagen ben je er vanaf
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-09-2019 20:53
Klein doosje smarties is bijna 100 calorieën hoor. Verkijk je niet
Jee, ben jij zelf wel helemaal gezond bezig met eten? Eerst probeer je TO al aan te praten dat ze echt geen gezond bmi heeft - terwijl ze met 1 kilootje minder alweer in de groene bmi-zone zou vallen (k heb het opgezocht) en bmi sowieso natuurlijk ook niet heilig is.

En nu dit weer. Tjongejongejonge, bijna 100 calorieën. Alsof dat zo veel is. Nou, ook dat heb ik opgezocht: paar minuutjes fietsen en je bent het alweer kwijt ( https://www.avogel.nl/Indicaties/10x-sn ... randen.php ). En belangrijker nog, wat TO zelf ook zegt: beter een klein doosje smarties dan een hele Milka-reep toch?

Op mij komt dat enorm strikte alles aan precieze cijfertjes ophangen (precieze aantal kilo's, calorieën en bmi-getallen) wat jij hier propageert allesbehalve gezond over.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij het belangrijkste is, is om geen dieet te hoeven volgen. Ik wil niet 100% van de snoepjes en chipjes af, simpelweg omdat ik het én niet vol zou houden én ook gewoon wil genieten.

Als ik in de avond ipv een bakje kwark een paar chipjes pak, dan vind ik dat heerlijk. Ik kan ook gewoon stoppen na die paar chipjes. Dat is al tof!

Ondertussenal 68.6 kg, dus bijna 2.5 kg kwijt! Helemaal terug in de groene BMI cijfersen ik voel me al super goed. Als ik ergens tussen de 66-68 kg uit kom ben ik happy!

Volgende week is mijn vriend 5 dagen weg. Dat wordt wel een uitdaging... Normaal het moment om lekkere dingen te eten en waar ik zin in heb. Nu wil ik overdag gewoon blijven eten hoe ik nu doe en in de avond gewoon elke keer iets kleins wat ik lekker vind, ipv meteen een hele zak chips :)
Melondaan schreef:
14-09-2019 07:24
Wat voor mij het belangrijkste is, is om geen dieet te hoeven volgen. Ik wil niet 100% van de snoepjes en chipjes af, simpelweg omdat ik het én niet vol zou houden én ook gewoon wil genieten.

Als ik in de avond ipv een bakje kwark een paar chipjes pak, dan vind ik dat heerlijk. Ik kan ook gewoon stoppen na die paar chipjes. Dat is al tof!

Ondertussenal 68.6 kg, dus bijna 2.5 kg kwijt! Helemaal terug in de groene BMI cijfersen ik voel me al super goed. Als ik ergens tussen de 66-68 kg uit kom ben ik happy!

Volgende week is mijn vriend 5 dagen weg. Dat wordt wel een uitdaging... Normaal het moment om lekkere dingen te eten en waar ik zin in heb. Nu wil ik overdag gewoon blijven eten hoe ik nu doe en in de avond gewoon elke keer iets kleins wat ik lekker vind, ipv meteen een hele zak chips :)
Goed bezig melondaan!

Zo doe ik het ook. Bewuster zijn van de hoeveelheden die ik eet.
Ik ben 14 kilo afgevallen en zit nu ook op een gezond gewicht (65 kilo).

Ik begrijp lilalinda ook wel.
Het bewust worden van wat je eet en hoeveel calorieën er in een product zitten.
Mij helpt het om betere keuzes te maken.

Bij mij kwamen er door de jaren steeds meer kilo’s bij doordat ik niet in de gaten had dat ik veel teveel at.
Nu eet ik met mate maar ook ruimte voor soms een koekje of wat anders lekkers.
Ik compenseer dat weer op een ander moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven