Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen

09-09-2013 07:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door medicijngebruik ben ik aangekomen .. En (uiteraard) heb ik zelf ook schuld aan extra kilo's .. ik ben gaan snaaien.. zat slecht in mijn vel etc.. dus ... ik ben eerder al veel afgevallen en daarvan is nog steeds een groot deel er nog steeds af maar dat deed ik door streng lijnen.. en daar heb ik geen zin in..het werkt averechts en ik word er ook niet gelukkig van .. Ik hoef niet superslank te zijn., maar wel gezond gewicht ..

Ik ben gestopt met snaaien ..

Maar goed .. Omdat iki altijd gelijnd heb ben ik kwijt welke hoeveelheden je mag eten ..

Door mijn ziekte kan ik niet sporten . Ik fiets, wandel en zwem wel.

Wie helpt me even op weg ..

Ik ben overigens geen eter ( brood) in de ochtend en eet graag warm en niet graag brood
Toch gaan eten in de ochtend. Je went er vanzelf aan
Internagelaktisch
Ik eet wel hoor, maar dan meestal vloeibaar ( yoghurt met fruit ) of een eitje maar ik eet geen brood .. Krijg ik niet weg..
Yoghurt is toch ook goed? Of crackers?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik denk dat het verstandig zou zijn een afspraak te maken met een diëtist. Die kan je heel goed aangeven wat een goed dagmenu zou zijn voor je en dat geeft je misschien wat zekerheid en vertrouwen. Check even bij je zorgverzekeraar wat je vergoed kan krijgen.
Diëtisten werken veel met light rommel .. En daar heb ik geen zin meer in ...

Ben ervaren lijnen helaas en heb daarmee mij hele stofwisseling naar de mallemoer geholpen
Eet 's ochtends warm door 'n eitje te bakken. Eventueel een omelet met tomaat en champignons erdoor (en 'n beetje kaas voor de smaak) En dan geen brood erbij. Lekker eiwitrijk, verzadigt goed!
Ik eet om een uur of elf warm. Sinds ik dat doe zit ik veel fijner in m'n vel. Tegen een uur of vijf a half zes eet ik dan brood.
Krijg je dan geen snaaitrek als je 's avonds al zo vroeg eet?
Nope. Ik ben helemaal geen snaaier, nooit geweest.

Edit: Het voordeel van zo vroeg eten is dat het al verteerd is tegen de tijd dat ik ga slapen, dus de calorieën zijn dan ook al verbrand en zetten zich tijdens de slaap niet om in vet.
Wat goed dat je gezonder wilt zijn! 2 Factoren zijn belangrijk, 1) meer bewegen. Dit hoeft niet perse sporten of sportschool te zijn. Maar meer wandelen (10.000 stappen per dag bijvoorbeeld) of meer gaan fietsen. 2) minder calorieën nemen. Maar niet te weinig, dus geen crash dieet. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat je gezonde dingen gaat eten. Dus geen light rommel.

De inzichten over wel of niet ontbijten zijn wat veranderd. Je "moet" niet meer ontbijten. Sommige mensen slaan het ontbijt liever over.

HET dieet dat voor iedereen werkt en geschikt is bestaat niet. Er zijn mensen die veel baat hebben bij het verminderen van de simpele koolhydraten of paleo dieet (geen brood, pasta, rijst en oppassen met fruit), maaltijd vervangen door een eigen gemaakt groene smoothie (oppassen met veel fruit toe voegen) of het vastendieet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als ik koolhydraten verminder, dan sterf ik van de honger, continu.
Knuffel voor jou. Medicijngebruik is al vervelend genoeg. En dan ook nog niet lekker in je vel zitten, waardoor je extra 'troostend eten' wil.

Maak jezelf geen verwijten. Het is al goed van je dat je fietst, wandelt en zwemt.

Je hoeft helemaal geen light spul of brood te eten.

- Als je courgette of tomaten bakt in een klein beetje olijfolie en daarna de staafmixer erop zet, heb je een heerlijk dikke soep.

- Misschien houd je van havermoutpap? Daar krijg je een lekker warme buik van.

Bijvoorbeeld: 's ochtends of laat in de ochtend havermoutpap of soep van de vorige avond

's Middags: lekkere groenten en wat rijst o.i.d.

's Avonds: idem, met een lekker groentensoepje erbij

Tussendoor: bosbessen eten als snoepjes

Zoiets? Je ontdekt wel weer wat je lichaam nodig heeft.

Het gaat je zeker lukken om af te vallen en je fit te voelen.
Met medicijnen is het van belang dat je bij zoetigheid weg blijft, die kilo's zijn blijvend of heel moeilijk kwijt te raken, dus als je trek hebt in een tussendoortje, neem dan iets hartigs.

De allergrootste dooddoener voor je lichaam is de combinatie van zoet en vet.
Mwah, ik ben beslist geen zoetsnoeper maar ga juist voor de bijl voor al het hartige (kazen, chips, friet, snacks e.d.) en ben ook te dik.
quote:Cateautje schreef op 09 september 2013 @ 08:41:

Edit: Het voordeel van zo vroeg eten is dat het al verteerd is tegen de tijd dat ik ga slapen, dus de calorieën zijn dan ook al verbrand en zetten zich tijdens de slaap niet om in vet.Heb je hier een bron voor? Deze bewering wordt namelijk al een tijdje als fabel afgedaan.
Ik ben ook geen zoetekauw , gek op hartig ...

Ben nu begonnen met gewoon minder te eten .. Snoepen laten en meer gezonde tussendoortjes ..
quote:Cinna schreef op 09 september 2013 @ 09:27:

[...]

Heb je hier een bron voor? Deze bewering wordt namelijk al een tijdje als fabel afgedaan.

Waar en door wie wordt dat als fabel afgedaan?

Het lijkt me logisch dat als je de calorieën hebt verbruikt, dat ze dan niet meer tot vet omgezet kunnen worden.
quote:elninjoo schreef op 09 september 2013 @ 08:33:

Eet 's ochtends warm door 'n eitje te bakken. Eventueel een omelet met tomaat en champignons erdoor (en 'n beetje kaas voor de smaak) En dan geen brood erbij. Lekker eiwitrijk, verzadigt goed!Hier moet ik weer niet aandenken in de s'ochtens vroeg.
quote:Cateautje, 14 minuten geleden

quote:

Cinna schreef op 09 september 2013 @ 09:27:

[...]

Heb je hier een bron voor? Deze bewering wordt namelijk al een tijdje als fabel afgedaan.

Waar en door wie wordt dat als fabel afgedaan?

Het lijkt me logisch dat als je de calorieën hebt verbruikt, dat ze dan niet meer tot vet omgezet kunnen worden.Dat lijkt me ook, maar de hoeveelheid calorieën die je verbruikt is toch niet afhankelijk van hoe laat je eet? Als je later zou eten, zou je overdag calorieën verbruiken die je eerder had gegeten, en dan zouden de calorieën die je later at, dat weer aanvullen?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Die worden dan eerst omgezet in voorraad, vet dus.
quote:Cateautje schreef op 09 september 2013 @ 09:58:

Die worden dan eerst omgezet in voorraad, vet dus.

Nee hoor, je spijsvertering werkt 's nachts gewoon door. Iets langzamer dan overdag. Maar het slapen kost ook gewoon energie hoor. Ik heb geen bron voor je, maar het maakt niet uit of je die warme maaltijd nou 's middags of 's avonds neemt.

Het gaat er om of je een goede balans hebt tussen de energie die je uit je eten en drinken haalt en de energie die je lichaam gebruikt.
Deze energie wordt gewoonlijk niet volledig door het lichaam gebruikt in de nacht.
Vervelende situatie voor je, misschien heb je baat bij een andere manier van eten? Ik doe al ruim 2 maanden de Paleo methode. Voor mij (na heel veel jo-jo-en...) een uitkomst. Even lastig maar als het eenmaal onderdeel van je rituelen is prima te doen.

Sinds kort heb ik ook hun Paleo Dieet Facebook pagina. Handige tips en andere ervaringsdeskundigen.

Succes!
TO, er zijn heel veel soorten diëtisten. Ook Diëtisten die niet met light-producten werken.

Ik hoop alleen dat je zelf ook de ironie inziet dat je zonder die verfoeilijke light-producten van je, je lichaam behoorlijk naar de knoppen hebt geholpen. Misschien waren die light-producten toch niet zo'n slecht idee geweest...
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven