Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen

09-09-2013 07:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door medicijngebruik ben ik aangekomen .. En (uiteraard) heb ik zelf ook schuld aan extra kilo's .. ik ben gaan snaaien.. zat slecht in mijn vel etc.. dus ... ik ben eerder al veel afgevallen en daarvan is nog steeds een groot deel er nog steeds af maar dat deed ik door streng lijnen.. en daar heb ik geen zin in..het werkt averechts en ik word er ook niet gelukkig van .. Ik hoef niet superslank te zijn., maar wel gezond gewicht ..

Ik ben gestopt met snaaien ..

Maar goed .. Omdat iki altijd gelijnd heb ben ik kwijt welke hoeveelheden je mag eten ..

Door mijn ziekte kan ik niet sporten . Ik fiets, wandel en zwem wel.

Wie helpt me even op weg ..

Ik ben overigens geen eter ( brood) in de ochtend en eet graag warm en niet graag brood
Deborah .. Ik heb juist door crashen , Sonja bakker , Shakes én diëtisten die veel met alleen maar mager en light werken mijn lijf naar de knoppen geholpen ...

Ik wil gewoon eten , zonder ingewikkelde dingen , normaal koken gewone boodschappen doen op gewicht komen .. Enige light wat ik ooit gebruikgemaakt overigens optimel .. Ik lust geen zoetstoffen ben inmiddels achter . Ik proef het direct .. Ik ben zoals gezegd geen zoetekauw

Bij mij gaat het mis door emotie eten ( waar ik al heel wat jaren aan werk maar waar ik toch nog steeds niet hét heb gevonden ) mijn chronische ziekte, het minder kinnen bewegen en uiteindelijk g toch verkeerde eetkeuzes en daaruit voortvloeiend zwichten voor crash diëten

Zoek maar een diëtist die daarmee aan de slag kan....
Lulu als ik jouw link volg over het paleo gebeuren dan krijg ik daar de kriebels van.. Zoals die man schrijft en de website in elkaar steekt voelt voor mij enorm nep.. En als ik verder Google en lees hoe ingewikkeld er gekookt moet worden , ingrediënten die ik niet ken, niet makkelijk kan kopen én een enorme aanslag is op je budget ( ik heb een gezin) dan is het niet zomaar iets. Ik geloof direct dat de basis van paleo, het gezonde oereten min of meer vast werkt ..

Tuurlijk weet ik waar ik van aankom .. Maar nu moet het er af .. Blijvend graag ..
Normale porties voor het avondeten zijn:

(het eerste getal is voor een grote eter - het tweede getal een voor een kleine eter.)

aardappelen 250 - 150 gram

rijst (onbereid) 100 - 60 gram

pasta (onbereid) 85 - 50 gram

groente 200 gram

vlees, vis 120 - 100 gram

pasta en rijst nemen nog water op tijdens de bereiding.

Verder is het van belang om onderscheid te leren maken tussen hoofdhonger en maaghonger.

Hoofdhonger wordt veroorzaakt door emoties (verveling, spanning, verdriet etc.) Deze honger kun je leren negeren.

Maaghonger wordt is een aankondiging dat je je energie weer aan moet vullen. Deze honger mag je niet negeren.
Ik weet dat het voedingscentrum hier regelmatig verketterd wordt, maar vul de eetmeter eens in. Geeft een beetje info over je voeding en welke voedingsstoffen en vitaminen er te weinig en voldoende inzitten. Niet te precies kijken: Helemaal eraan voldoen lukt vrijwel niemand.

Als je uitrekent hoeveel calorieën je lichaam nodig heeft om niet aan te komen of af te vallen kun je daar net iets onder gaan zitten. Hoef je geen ingewikkelde recepten voor te koken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dank je frya..
Is 17.00 17.30 zo vroeg dan? Doen wij altijd. Vroeger nog wel eerder
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:lulu81 schreef op 09 september 2013 @ 10:32:

Vervelende situatie voor je, misschien heb je baat bij een andere manier van eten? Ik doe al ruim 2 maanden de spammethode Voor mij (na heel veel jo-jo-en...) een uitkomst. Even lastig maar als het eenmaal onderdeel van je rituelen is prima te doen.

Sinds kort heb ik ook hun affiliate programma. Handige tips en andere ervaringsdeskundigen om niet vermoedende forummers geld aan je te laten betalen zonder dat ze het weten! Je doet gewoon net alsof hun sores je echt iets kan schelen leidt ze naar een website die op de lijst van het programma staat en cashen maar.

Succes!

Stop je nou met je gespam!

Als ik op je links druk word ik naar je opgegeven sites (bijvoorbeeld voor je groene smoothies, maar ook deze twee weer) geleid VIA Paypro! (Dat zie je in je adresbalk verschijnen kortstondig voor je doorgeleid wordt naar de echte website) En wat is dat Paypro? Juist, een affiliate netwerk waarmee je centjes kunt verdienen door het plaatsen van linkjes. Zoek iets minder dom publiek uit voor je kunstjes. Je topic van net is niet voor niets verwijderd door de mods.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 09 september 2013 @ 12:06:

[...]

Stop je nou met je gespam!

Als ik op je links druk word ik naar je opgegeven sites (bijvoorbeeld voor je groene smoothies, maar ook deze twee weer) geleid VIA Paypro! (Dat zie je in je adresbalk verschijnen kortstondig voor je doorgeleid wordt naar de echte website) En wat is dat Paypro? Juist, een affiliate netwerk waarmee je centjes kunt verdienen door het plaatsen van linkjes. Zoek iets minder dom publiek uit voor je kunstjes. Je topic van net is niet voor niets verwijderd door de mods.
Zorg dat je een eetpatroon kan volgen wat je je hele leven kan volhouden.

Kijk ook eens naar een voedingsconsultant.

bijvoorbeeld deze hoor ik goede verhalen over. Zij werkt niet met light etc. Maar je kunt natuurlijk ook eens kijken op internet of je een ander voedingsconsultant kan vinden.

http://www.groenevrouw.nl/consult/voedingsconsult/
quote:poldervrouw schreef op 09 september 2013 @ 11:04:

Deborah .. Ik heb juist door crashen , Sonja bakker , Shakes én diëtisten die veel met alleen maar mager en light werken mijn lijf naar de knoppen geholpen ...

Maar Sonja Bakker is geen diëtist en haar 'dieet' wordt door diëtisten dan ook alom gezien als een crash dieet. Een diëtist die je op een crash dieet zet, is niet goed bezig (tenzij je morbide, morbide obees bent, dan gelden er weer andere regels geloof ik).

Magere of light producten zijn niet slecht voor je, maar het hangt er maar net vanaf hoe je het gebruikt. Zelf drink ik bijvoorbeeld vrijwel nooit frisdrank. Maar als ik het drink, neem ik wel een cola light.

Een voedingsconsulent is een niet geregistreerd beroep, dus dat mag ik me ook noemen.

Diëtisten zijn er in soorten en maten en je moet gewoon één zoeken die snapt waar jij naar op zoek bent.
Occam's razor
Ik zeg niet dat sb een diëtiste is ... Ik noem wat ik al heb gedaan .. En ik heb tot op heden geen diëtiste gevonden die psycholoog is.. Bestaan die eigenlijk wel ?
Ik herken je verhaal, inclusief het moeite met bewegen door klachten. Het enige wat helpt is een standaard eetpatroon wat bij jou past die je altijd vol kan houden en een vast beweegpatroon wat ook haal baar is. Als je de lat te hoog legt wat betreft bewegen kan het demotiverend werken (tenminste is bij mij wel zo)

Ik heb mijn eetpatroon aangepast middels het boek: het geheim van slanke mensen. Het gaat ook voornamelijk over de psychische kanten van eten en welke lijnsmoesjes/excuses je hebt. Ik ga nog weleens uit de bocht maar het boek leert je wel om je eigen regie weer te pakken.
quote:poldervrouw schreef op 09 september 2013 @ 14:07:

Ik zeg niet dat sb een diëtiste is ... Ik noem wat ik al heb gedaan .. En ik heb tot op heden geen diëtiste gevonden die psycholoog is.. Bestaan die eigenlijk wel ?

Ehm... Geen idee? Misschien wel een psycholoog omgeschoold tot voedingsconsulente. Of een dietist die coaching is gaan doen.

Wat je kunt doen, is een personal trainer nemen die ook een voedingsschema kan samenstellen. Kost even wat geld, maar dan heb je het hele pakket: coaching, training en voeding.
Occam's razor
Poldervrouw, wat ik je kan aanraden is het volgende boek:

Dé 10 principes voor een leven lang slank

geschreven door Sonja Kimpen.

Zij is alles-in-1. Voedingscoach, geestelijk begeleider, motivator en ervaringsdeskundige. Zij heeft een enorm motiverend verhaal (althans voor mij werkte het) over hoe je ja leert zeggen als het gaat om lekker, goed en genoeg eten. Eten die je maag vult zodat je je energie kunt gebruiken voor die dingen die je belangrijk vindt in het leven. Zodat je positief in het leven leert staan (= al minder snoepen) zodat je leert wat goed voor je is (= minder rotzooi naar binnen werken of te veel of te weinig van het goede eten).

Ze hanteert geen speciale boodschappen, beveelt niet speciaal biologisch aan (mag wel) en al waar ze het over heeft is gewoon te koop in de supermarkt. En bovenal: je gezin gaat niet lijden onder je nieuwe eetgewoonten.

En wat ik heel fijn vond: elke dag is een dag om te leren. Toch in de snaai val gelopen? Hopelijk heb je er van genoten: de volgende keer is een kans om weer te oefenen. Om de bui voorbij te laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven