Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen

11-11-2013 11:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik wil voor het eerst in mijn leven echt gaan afvallen. Maar heb hier geen ervaring mee. Mijn streven is om 20 kilo kwijt te raken. Dit wil ik doen door gezonder te gaan eten en minder. Verder ga ik 1 keer in de week zwemmen en doe ik wat spieroefeningen.

Dit heb ik nu 1 week gedaan zo en ben toch 1,5 kilo kwijt. Ik wil ongeveer een halve tot hele kilo per week afvallen.

Stiekem ben ik een beetje bang om overtollig vel over te houden. Hebben jullie hier ervaring mee?

En hoe vallen jullie af en houden jullie het vol zonder opnieuw aan te komen?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
Dag Yolanda

Als eerste wil ik je even succes wensen, en ten tweede wil ik je zeggen dat die kilo/1,5 kilo per week wel erg hoogmoedig is.

Hiervoor zou je dan echt speciaal dieet met sportschema moeten volgen.

De eerste week van lijnen verlies je vaak veel vocht, daarna zal het echt minder worden wat je kwijt raak. Een gezond gewicht om kwijt te raken per week is ongeveer een halve kilo tot uitschieters van een kilo. Dit is beter voor jou lichaam en ook hierdoor zal jou huid rustiger blijven en niet gaan hangen.

Zoek vooral gezonden producten die jij erg lekker vind en blijft afwisselend eten. Niet elke dag de zelfde producten. En vooral om de 2.5/3 uur iets eten om die moter brandend te houden

Succes!
Een kilo per week is veel. Zelf ben ik tussen april en juli van dit jaar 15 kilo afgevallen door 3 keer per week te hardlopen en gezond te eten. Veel bewegen en goed eten dus, veel succes!

Volhouden is moeilijker dan het afvallen zelf. Ritme is voor mij belangrijk. Als je eenmaal zoveel bent afgevallen, moet je er altijd rekening mee houden.
Ik ben ook bezig met afvalcoach en met de site van het voedingscentrum. Je kan daar een eetdagboek bijhouden. Echt superhandig! Aangezien ik het gewicht wat ik afval ook er echt af wil houden is het streven van 2 kilo per maand af te vallen. Anders ga je te snel en hou je het niet vol.Inderdaad gezond eten, veel bewegen (ik heb een stappenteller gekregen, is best grappig en helpt ook echt om meer te lopen vind ik). Kies gezonden tussendoortjes en echt de eerste 2 weken geen zoetigheid om af te kicken van de suikers. Bloedchagerijnig wordt je daarvan maar na 2 weken zal je merken dat je er minder trek in hebt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil inderdaad niet te snel afvallen en weet dat de eerste kilos sneller gaan. Ik reken zelf op een halve kilo per week. Ik denk dat dat wel realistisch is.

Verder ben ik gezonder gaan eten en tussen door iets gezonds.

Op het moment dat het mij gelukt is wil ik het er ook heel graag afhouden.

Wolkie toevallig was dat ook mijn bedoeling. Ben er al 1 week helemaal afgebleven :D Moet wel zeggen dat ik toch 1 keer in de week friet eet. Eet er alleen minder van. Maar anders is het ook niet te doen denk ik. En de rest eet ik dan wel gezond.

Wat eten jullie zoal op een dag/week?

En doen jullie veel aan sport? Zelf ben ik niet zon sporter.
Het belangrijkste van afvallen is, is dat je het volhoudt. Doe het dan ook in kleine stappen. Vervang nu bijvoorbeeld frisdrank en sapjes door water. En over een maand vervang je de snack in de avond voor een gezondere variant of je laat de snack staan. Zo slijten patronen in en zijn ze vol te houden.

Wat je niet in huis haalt eet je ook niet op.

Ik ben meer gaan wandelen, dat is voor mij goed vol te houden. Ik ben redelijk flexibel qua tijd dus kan dat ook afstemmen op het weer bijvoorbeeld. En wandelen is een goede beweging, lekker muziekje mee.
Pond per week is goed te doen. Ik snacks helemaal niet meer maar dat is voor mij heel makkelijk want ik hou niet van patat. Ik eet als ontbijt kwark (mager) met muesli. Lunch een omelet en s avond wat lichts of pasta. Tussendoor fruit, opkikkertje, popcorn, handje noten. Prima te doen.
quote:yolanda25 schreef op 11 november 2013 @ 11:36:

Hoi iedereen,

Ik wil voor het eerst in mijn leven echt gaan afvallen. Maar heb hier geen ervaring mee. Mijn streven is om 20 kilo kwijt te raken. Dit wil ik doen door gezonder te gaan eten en minder. Verder ga ik 1 keer in de week zwemmen en doe ik wat spieroefeningen.

Dit heb ik nu 1 week gedaan zo en ben toch 1,5 kilo kwijt. Ik wil ongeveer een halve tot hele kilo per week afvallen.

Stiekem ben ik een beetje bang om overtollig vel over te houden. Hebben jullie hier ervaring mee?

En hoe vallen jullie af en houden jullie het vol zonder opnieuw aan te komen?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen

Een tijdje geleden heb ik hetzelfde gedaan! Ik was echt 20 kilo te zwaar. Mij was het gelukt met eiwitshakes en minder koolhydraten in te nemen.

Succes in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven