Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.

Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur

Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.

Dus wil je meeschrijven? Graag!
gisteren gestart met Alpro soya light met cornflakes ( van die speciale , lunch twee roggebroodjes 1x met smeerkaas (milner slankie) en plakje kipfilet met komkommer, andere met appelstroop en plakje kaas. Tussen door 1 pakje (dus twee koeken meergranenkoek. Avond eten : magere rundergehaktballetjes uit de stoomoven met tomatensuas en volkoren spaghetti. Tussen door 2 x koffie (zwart) en 2 cappuccino met halfvolle melk en veeeel water. oh kut, en een klein glaasje witte wijn.

Vanmorgen zelfde ontbijt, straks lunch met waldkorn broodje met rosbief en vanavond sport en wegen, spannend! Daarna gaan we los met witte bollen en kroketten uit de oven, ha! Tenzij het wegen erg tegenvalt...
lekker kroketten! ik heb me weten te beheersen vanmiddag op het terras. ik was lunchen maar heb toch netjes carpaccio besteld met spa rood. De kroketten trokken wel mijn aandacht maar heb het kunnen weerstaan. maar uit de oven zullen de calorien toch wel meevallen. Volgens mij mag dat best hoor Guppekop!
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik had gisteren beetje slechte dag, niet teveel gegeten maar wel slechte keuzes gemaakt..

Maar toen ontdekte ik dat ik nog een pure reep chocolade had ( 70 % cacao) en nam een klein stukje ervan, zo'n 5 gram, echt heel weinig. Ik hou helemaal niet van pure chocolade. Al mijn "zin" in lekkers was weg na het eten ervan. Had ik daar nou maar eerder aan gedacht, dus nu als ik weer zo'n dag heb.. Klein stukje van die pure chocolade en hopelijk werkt het dan weer zo goed! ..

Daenerys79 afgevallen is afgevallen, wie weet ik er volgende week zo weer een kilo eraf. Niet opgeven nou, maar gewoon doorgaan!

Mysterymoustache wat voor noodles? Met iets erbij? Ik ben gek op noodles!

Guppekop haha, geniet van je kroketten... Heb laatst wel gelezen dat ze uit de oven meer kcal bevatten dan uit de frituur . Maar een keer mag het best!

Hoe was het op de weegschaal?
Hoi Hoi,

ik ben ook weer boven water. Afgelopen dagen gewerkt, voornamelijk de nachten en heb me redelijk in kunnen houden met vreetbuien!

Daar ben ik echt wel trots op, en heb ook gewoon een ijsje gegeten met dit mooie weer (:

Vanmorgen op de weegschaal -200 gram. In eerste instantie wat teleurgesteld, maar zoals iemand hier al zei, ik ben in ieder geval niet aangekomen! Daarnaast gisteravond frietjes gegeten (zout) en last van mijn darmen. Dus morgen nogmaals erop staan...

Ik ga lekker verder. Morgen maar eens kijken of sporten nog gaat lukken...!
Yes, het zout heeft mijn lichaam verlaten > 83.3! Dat is -900 sinds vorige week!
Visea super van die 900 gram.

Ik ga morgen voor eerst wegen, denk ik.. Durf niet zo goed.

Vanmorgen op tijd op gestaan, vind ik zelf voor een vrije ochtend. Lekker rustig douchen en ontbeten met vriend. Ik nam een groot glas sap, bestaande uit, sinaasappel, citroen, grapefruit, water en tarwegras met 2 gekookte eieren, mijn vriend vond het nogal weinig voor ontbijt. Wat vinden jullie?

Daarna even 3 kwartier wezen wandelen met de hond, heerlijk dit weer! Jammer dat ik straks moet werken..

Deze week niet gesport, super slecht ik weet het!

Maar heb wel een afspraak staan voor maandag, dus kan er niet onderuit.

Vanavond staat er soep en pizza op het menu, pizza maak ik zelf dus er komt veel groente op en dan vallen de kcal erg mee! En het is erg lekker, nu al zin in.

Hoe gaat het met de rest?
Visea, wat goed 900 gram! bijna een kilo gewoon.

Ik heb vanmorgen al bijna 2 uur gesport inclusief mijn sessie met personal trainer. Dus dat heb ik maar weer gehad. ben nu een beetje futloos, kinderen zijn er niet dus ben even met mezelf aan het overleggen wat te gaan doen de komende uren. en wat te gaan eten zometeen en vanavond. Man wil tonijn eten, maar dat eten we niet vaak dus ik weet niet zo goed wat erbij. ideeen iemand?
@Visea: wat fijn! Goed dat je je eerst niet van slag liet brengen. En besefte dat het ook zout kan zijn (heb ik ook altijd na sushi door de sojasaus).

@Julia: ik vind je ontbijt ook wat karig, maar wel heel gezond. Vult het genoeg tot aan je lunch of volgende eetmoment? Anders zou je kunnen overwegen de sinaasappel en grapefruit gewoon te eten. Ik probeer mijn fruit altijd te eten, niet te drinken. Op zich goed dat je eieren pakt in de ochtend, die eiwitten helpen je goed de ochtend door. Je zou er anders nog een cracker aan toe kunnen voegen (Wasa Volkoren bijvoorbeeld).

Soep en zelfgemaakte pizza: klinkt gezond en lekker.

Ik heb het wat zwaarder vandaag. Ik heb nu mijn ontbijt en lunch al op. En het is nog niet eens half 12. Vanmiddag borrelen. Gelukkig heb ik aangeboden om te rijden, dat scheelt alweer m.b.t. alcohol-calorieën. Nu nog voor elkaar krijgen dat ik alleen de olijven pak bij het borrelen. Daarna hebben we om 18.00 uur een tafel gereserveerd. Dan wil ik vis en groenten kiezen. En 5 frietjes, niet meer. En geen toetje.

Ik ga eerst maar even naar buiten met dit lekkere weer en proberen de flow weer terug te krijgen. Voor we vertrekken eet ik dan nog een groot bord zelfgemaakte groentesoep. Hopelijk lukt het vandaag....

Succes dit weekend allemaal!
Overdag gaat het goed, door de bank genomen ziet mijn dag qua eten er zo uit:

6:30 Brinta

10:00 Fruit 2x

12:00 2 boterhammen (rookvlees en tomaten spread van heinz) en karnemelk

13:30 eierkoek

17:30 avondmaal, niet volgens dieet, maar wat ik de pot laat schaften, vanavond macaroni. (Grootte van portie wel beperkt als in: niet 10 cm hoog opgeladen)

Dit samen met veel thee/koffie en water, geen frisdrank of andere vloeistoffen.

In principe wil ik de avond door de weeks niet eten, echter wil ik ook niet me verbijten met een hongergevoel, dus als ee halve liter water de trek niet stilt, pak ik wel wat pinda's (handjevol, wel veel kcal) of een toastjes (gisteren 12 melbatoastjes met wat kipkerrie gesnoept) bij de film.

Gewicht gaat wel omlaag, nu na bijna 2 weken mooi 4 kg kwijt, wel stagneert het wat meer en is niet elke dag op de weegschaal progressie te zien, vandaag bijv. 0,1 kg meer dan gisteren, maar de trendlijn is in elk geval goed. Nog belangrijker, ik voel me er goed bij icm 2x p wk hardlopen en 1x p wk voetbaltrainen voor de gezelligheid. Dit is goed vol te houden.

Succes allemaal.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2017 17:33
Reden: spam
% gewijzigd
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2017 17:08
Reden: spam
% gewijzigd
Nou, wegen viel me gisteren alles mee! In twee weken 900 gr eraf (ik reken dan meteen: oh, dus zegmaar 2 kg per maand, mijn doel is 6 a 7 eraf, dan ben ik voor mijn 40e verjaardag klaar hahahaha!), weinig vergeleken met Linda de Mol ( 2 kg in 1 week? zal vast alleen vocht zijn) maar goed, beter dan niets.

Mijn vet& was bijna 3 % om laag en spierpercentage bijna 3 omhoog! Ik ben blij! En ja: de kroketten hebben goed gesmaakt!

maar nu.. weekend morgen groot feest waar zeker (te) vele gedronken gaat worden. Dat ga ik me ook niet ontzeggen dus verder doe ik maar even rustig aan.

Wtn: dat is veel zeg! 4 kg, hoe doe je dat in godsnaam. Ik sport me de blubber
quote:guppekop schreef op 31 maart 2017 @ 17:04:

...

Wtn: dat is veel zeg! 4 kg, hoe doe je dat in godsnaam. Ik sport me de blubberDat weet ik eigenlijk ook niet, ik denk dat het niet meer snaaien (ik vrat makkelijk één of twee repen chocolade geregeld weg op een avond, daarna lekker sugar-high) icm hardlopen wel wat doet, daarnaast fiets ik de doordeweekse dagen 28 km per dag, op een e-bike dat wel, maar dat is toch mooi twee keer een ruim half uur op de fiets.
WTN wat goed!

Guppekop, geniet iig van het feest, dat is ook belangrijk.

Sapientia hoe ging je etentje?

Gister met het mooie weer heb ik weer lekker buiten de deur geluncht met een lekkere salade met zalm. was erg lekker en genieten buiten op het terras. Toetje overgeslagen terwijl ze daar zulke lekkere dingen hebben. dat vond ik best knap. s avonds ook licht gegeten. maar later film gekeken en daar wel wat chocola bij gegeten. Daar baal ik een beetje van nu.
Sapientia op een vrije ochtend vind ik het een prima ontbijt, want als ik dan trek heb pak ik weer wat. Heb gisteren dus ook om 10:30 uur nog een beschuitje gehad en toen door tot de lunch.

En het fruit gewoon eten.. Ik drink juist dat sap om de tarwegras binnen te krijgen, dat is zo goed voor mijn darmen en voel me er goed bij, dus daar hou ik niet meer op.

wtn klinkt als een goed plan van aanpak.

Guppekop 2 kilo per maand zou toch super zijn, hoop voor je dat het zo werkt.

Ik heb me vanmorgen gewogen..

En ik woog 70.0 kilo! 4,6 kilo eraf op de 13e dag.. Dat kan toch niet?

Oké bij eerste weegmoment had ik volle darmen (had echt veeeel gegeten die dagen ervoor, plus veel vocht van al dat zout) Maar zoveel, kan toch haast niet??

Maar ben er blij mee hoor, maar verder valt het nog niet echt te zien. Misschien iets aan de buik, maar voor de rest nog genoeg vet, dus we gaan lekker gewoon door.

Weet nu in ieder geval dat mijn manier wel werkt, dus ga op dezelfde manier verder.
Julia65: Goed hoor. Een vliegende start!!! Ongetwijfeld is het voor een deel vocht en nog wat... maar kom op, het is ook gewoon een superprestatie. Volhouden dus en lekker op deze wijze doorgaan!

Daenerys79: lekker hoor zo'n salade. En een toetje overslaan is puur op karakter. Moeilijke keuzes op dat moment maar wanneer je thuis bent zul je vast blij zijn. Die chocolade was misschien een uitgesteld toetje. Niet een vervelend gevoel om hebben, dan ook van genieten. Ik durf nog niet aan de chocolade te beginnen, dan blijft het niet bij een klein stukje, dan wordt meteen de hele reep geslacht
Hier gisteravond 3 biertjes en toastjes... veel toastjes en ander lekkers en vond dat het mocht, niks geen schuldgevoel. Had op de dag zelf een smoothie, 2 boterhammen met ei, plakje ontbijtkoek en een dadel gegeten dus onderaan de streep valt het denk ik nog best mee. En 20 km gefietst erbij.
Na drukke nachtdiensten zonder veel tijd voor snoepen maar ook absoluut geen tijd voor strenge dieetvoorschriften toch weer 3 ons eraf (en ik hou juist altijd veel vocht vast als ik in de nachtdienst zit, denk door minder slapen of zo)

Valt me niet tegen
denkmetjehart
Gisteren gewogen en toch 900 gr afgevallen over de laatste 8 dagen. vind het prima! als het zo doorgaat red ik mijn streefgewicht wel op tijd. Als beloning gister sushi besteld. zo lang niet meer gegeten! het was echt heerlijk. vandaag maar even een balansdagje...
Daenerys79, Wtn en Julia65, dank voor de motivatie en complimentjes (: Jullie zijn ook allemaal zo mooi afgevallen, goed hoor!

Stiekem ben ik dus wel een beetje bang voor donderdag, dat het er dan gewoon allemaal weer bij zit. Haha, neurootje hier hoor.

Ik probeer dit weekend zeker wel op te letten of hoeveel ik eet, en wat ik eet, maar probeer er niet obsessief in te worden.

Heb dus gewoon geluncht met witbrood, en dan voor rosbief/fricandeau gegaan. En veel drinken, dat vergeet ik nog wel eens.

Succes weer iedereen
..
Goedemorgen allemaal

Ik ga jullie zo even bijlezen

Van het weekend niet zo goed gedragen. Vanmorgen woog ik dan ook 58,1

Een beetje aangekomen dus
Goeiemorgen!

Weer een nieuwe week met nieuwe kansen! ik ben maar met een gezond ontbijtje begonnen vandaag. Een speltbroodje met huttenkase en tomaat.

Heb het hele weekend niet gesport dus dat gaan we vanavond maar weer oppakken. ik heb zo'n spierpijn in mijn buik gehad dit weekend, dus dat had even rust nodig.

Succes allemaal!
wtn haha inderdaad een vliegende start.

Frietmetmayo waarom had je op de dag zelf zo weinig gegeten dan? Druk?

Second13 weer 3 ons eraf, gaat super zo!

Daenerys79 bijna een kilo eraf, super! Haha, belonen met eten is niet echt een goed idee he?

Maar sushi klinkt goed!!

Klinkt ook lekker dat ontbijtje, ik ga vanavond ook weer sporten.

Visea dat probeer ik ook, niet te obsessief worden. Maar merkte gisteren (was op visite) dat ik niet overal nee tegen kan zeggen en dan stiekem toch wel baal.

Bagheera91 kop op en gewoon weer doorgaan!

Heb je wel genoten? :D

Hier is het weekend ook niet heel goed gegaan, maar geen vreetbuien ofzo. Maar wel teveel kcal + ongezonde dingetjes. En dat is puur mijn eigen schuld, geen nee zeggen tegen gebak + niet voldoende groente in huis hebben. Leermomentje, voortaan meer groente kopen!
Nee Julia, dat klopt, belonen met eten is idd niet goed, haha. maar het was voor man en mij meer een beloning dat we het beiden al zo lang zo goed volhouden. al meer dan een maand. dus wat ons betreft mocht het wel een keer

Ik heb net een ander topic gelezen over eten... nu heb ik trek in taart met ferrero rocher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven