Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.

Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur

Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.

Dus wil je meeschrijven? Graag!
maar ik doe het echt niet hoor!
Don't cry, buy a bag and move on.
Moeilijk moeilijk wil nu eten... en het maakt niet uit wat!!

We gaan over klein uurtje eten dus wil eigenlijk dat niet maar O die drang tot snaaien is zo groot!
quote:Frietmetmayo schreef op 03 april 2017 @ 17:13:

We gaan over klein uurtje eten dus wil eigenlijk dat niet maar O die drang tot snaaien is zo groot!

Dat gevoel ken ik maar al te goed

Ik heb me vandaag netjes gehouden en de rest van de dag moet ook wel lukken. Dan ook deze week doorzetten

Volgende week maandag is er hopelijk dan weer iets af
quote:Frietmetmayo schreef op 03 april 2017 @ 17:13:

We gaan over klein uurtje eten dus wil eigenlijk dat niet maar O die drang tot snaaien is zo groot!Vervelend is dat hé?! Vraagje, eet je tussen lunch en avondeten ook iets? Tussendoortje zoals fruit of eierkoek? Kan lekker even het moment breken dat je voorafgaand aan avondeten niet zo extreem een hongerig gevoel hebt. En voldoende thee of water drinken. En als je het even niet trekt, tomaatjes snoepen is best een goede keuze. Desnoods met blaadje basilicum
Goedemorgen allemaal,

Ik heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen week, sorry! Vorige week was een onwijs drukke week op het werk en donderdag werd ik door het kinderdagverblijf gebeld dat mijn zoon ziek was geworden en 2 dagen later ben ik zelf ook ziek

Ik heb daardoor de weegsessie afgelopen zaterdag gemist. Nou ja, er volgt wel weer een zaterdag Qua eten niet heel gek gedaan (ben niet misselijk dus kan gewoon eten). Ik heb alleen helemaal geen smaak door de verkoudheid die nu blijft hangen dus dat is altijd zo saai. Heb ik ook minder zin om te snaaien want ik proef het toch niet.

Hier zie ik allemaal goede berichten voorbij komen van jullie! Frietmetmayo: 17.00 uur vind ik ook een moeilijk moment, wel al trek maar nog geen tijd voor het avondeten. Kun je op die momenten niet alvast beginnen met koken of zo, dan ben je even afgeleid van de snaaitrek en heb je je eten in het vooruitzicht
Frietmetmayo Als ik echt iets wil eten dan eet ik gewoon wat en als ik over een uur ga eten, begin ik vast met wat groente ofzo, dan heb ik dat ook weer gehad. Of zoek afleiding en drink een groot glas water.

Trijntje, ben je al weer beter?

Gisteren een super lijndag gehad! 1600 kcal, alleen maar gezonde dingen, totaal geen hongergevoel gehad en ook nog gesport!

Als alle dagen zo ging, was ik binnen no - time slank!
Ohja, en in plaats van alleen maar calorieën tellen wil ik ook minimaal 30 gram vezels binnen krijgen per dag.
Wat fijn Julia dat het zo goed gaat

Na mijn baal moment van maandag op de weegschaal gelijk de draad goed opgepakt.

Gisteren keurig gegeten en vandaag tot nu toe ook

Gisteravond ook nog wat oefeningen gedaan thuis en vandaag boodschappen gedaan en de hele ochtend geklusd in ons nog redelijk nieuwe huis

Zondag viert mijn vriend zijn verjaardag. Ik weet nog niet hoe ik dat wil aanpakken.
Klinkt in ieder geval als veel beweging.

Ik heb zondag ook een feestje, moet overdag eerst werken en dan gelijk door.

Zit ook nog te bedenken hoe ik dat ga doen met eten en de drankjes..

Verder wil ik even zeggen dat ik vanavond op de fiets naar mijn werk ga, moet dan wel in donker naar huis fietsen dus dat was twijfel punt.

Maar nu ik het hier heb getypt, moet ik wel!
Ik zie voor zondag dus ook met het eten, drankjes vind ik niet zo moeilijk. Water en thee lust ik ook graag

Vriend gaat in ieder geval gebak en zoutjes halen. Hij wil eigenlijk Chinees bestellen voor het avondeten

Moeilijk moeilijk
Als je de rest van de week nou niets extra's eet en er rekening mee houd, misschien wat extra beweegt dan komt het vast wel goed.. En op het feestje alleen de dingen neemt die je echt lekker vind, komt het vast wel goed. Ik ga het denk ik ook zo doen..
quote:Julia65 schreef op 04 april 2017 @ 15:01:

Als je de rest van de week nou niets extra's eet en er rekening mee houd, misschien wat extra beweegt dan komt het vast wel goed.. En op het feestje alleen de dingen neemt die je echt lekker vind, komt het vast wel goed. Ik ga het denk ik ook zo doen..Dit zou ik ook doen. en dan van de chinees gerechten met groente en weinig nasi/bami. of een loempia maar dan alleen de binnenkant. dat doe ik wel eens.
ik heb vandaag zware dozen van zolder naar de berging gesleept en gesjouwd. nu heb ik honger want ik ben vergeten te lunchen.
ik ga er toch vanuit dat ik van een verjaardag niet aankom de rest van de week gewoon rustig aan, komt goed!

Eind vd middag snaai/honger: ik heb hier tegenwoordig altijd hard gekookte eitjes in de koelkast en pak op zulke momenten graag een ei. * Geen idee of dat eigenlijk echt een goede keuze is maar lijkt me redelijk gezond en het vult goed.

* soms met komkommer op een cracker, soms gewoon lekker uit het handje

Vanavond etentje met vriendin, zal wel weer proberen een goede keuze van het menu te nemen (nagerecht slaan we meestal over ..of eh.. die vervang ik voor ene neut bij de koffie maar zal er toch wel weer ene wijntje of 3 bij drinken. Tja, mijn leven hangt (gelukkig) van etentjes en sociale events aan elkaar, ik probeer die te compenseren met sport en minder eten op de dag. Als dat niet voldoende is, dan word ik maar dik . mar wel gezellig
haha, guppekop! lekker toch dat sociale gebeuren! niet voor de lijn maarja, het is ook wel lekker om te genieten. ik kom ook vaker dan mij lief is in de verleiding en compenseren is volgens mij wel ok.

Ik heb een gemengde salade gegeten en een wrap met een sausje van zongedroogde tomaat en kwark, kalkoenfilet en sla. erg lekker!
Die wrap klinkt goed

Ik heb zojuist een paas chocolaatje gegeten

Dat is het voor de zoetigheid voor vandaag,of misschien wel de rest van de week.

Verder hou ik mij netjes aan mijn nieuwe eetpatroon
Oh, die wrap klinkt echt lekker!

Hier gaat alles nog steeds prima, vul op de eetmeter een dag van tevoren in wat ik ga eten. En dat werkt goed, straks een uitgebreide lunch op menu staan.

Tosti van volkorenbrood met kaas, ham en beetje roomboter, grote bak sla met tomaat, ei, pijnboompitten en een beetje honingmosterddressing.
Julia, dat klinkt ook super goed

Ik lunch nu met twee volkoren boterhammen met zuivelspread en kipfilet. Daarnaast nog wat stukjes komkommer
Hi ik wil ook mee doen

Ik ben al eens veel afgevallen maar helaas weer bijgekomen

Ik ga voor gezond eten zo veel mogelijk natuurlijk niet snoepen duh haha en sport al

En groene smoothies die ik geleukig lekker vind ik hen nog geen aantal kilo war ik kwijt wil

Wil vooral me fitter en minder moe voelen en andere manieren dam eten vinden om mezelf te troosten of verdriet heb of boos ben enzo
Elfje, welkom!

Oeh, wat voor groene smoothie maak je? Recept??
Ik ben 1.72 en weeg ongeveer 75 kg maar ben eet gewoon alles wat ik lekker vind, gezond vooral maar ook lekkere dingen. Ik moet er niet aan denken af te vallen of vinden jullie dat raar?
quote:JesyDoe schreef op 05 april 2017 @ 22:40:

Ik ben 1.72 en weeg ongeveer 75 kg maar ben eet gewoon alles wat ik lekker vind, gezond vooral maar ook lekkere dingen. Ik moet er niet aan denken af te vallen of vinden jullie dat raar?Waarom zouden wij dat raar willen vinden? Jij bepaalt toch hoe je de dingen doet? Alleen vroeg ik mij af waarom je in een afvallen-topic reageert terwijl je niet aan moet denken om af te vallen?
@wtn, weet ik eigenlijk ook niet.
@Julia

Ik maak verschillende smoothies

Ik heb een lekker met banaan advocado spinazie komkommer de banaan overheerst

Maar ik maak er meerdere dus maar dinsdag pas begonnen dus moet nog nieuwe dingen ontdekken

Begin nu iedere ochtend met citroen met cayenepeper en water en er na een groene smoothie vanmidag een salade van spinazie euvels veldsla fruit tomaat nu al zin in.

Drink veel thee ook wel koffie wil ik me niet ontzeggen moet alleen enorm veel plassen

Hebben julie dat ook ?
Hoi!

Heb jullie, en het afvallen, een beetje verwaarloosd afgelopen week, sorry! Stressvolle en drukke dagen achter de rug, nu hopelijk weer rustiger vaarwater.

Elfje, veel plassen enorm herkenbaar ja!
You like icecream? We have icecream.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven