Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.

Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur

Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.

Dus wil je meeschrijven? Graag!
@Elfje33: Dat veel moeten plassen is idd heel herkenbaar. Opzich natuurlijk niet zo gek door het veel meer drinken, maar praktisch is het niet altijd.

(Enne die smoothies klinken lekker en zijn gezond )
Ja gistèren had ik vergadering met wethouders en l en s en ik moest zeker tot 3 keer plassen haha ja in die smoothies gaat ook een.hoop water haha maar komt goed
Ik herken het vele plassen ook.

Ik drink geen smoothies (heb geen blender of staafmixer), maar eet nu wel veel fruit en drink veel water en thee

Ik wil trouwens wel een van die twee apparaten gaan aanschaffen. Wat zouden jullie adviseren?
Veel drinken en veel plassen is juist hartstikke goed. Lekker gifstoffen afvoeren. Veel water draagt bij aan afvallen dus dat doen jullie goed hoor. ik drink zelf te weinig. Bij de metingen op de sportschool is mijn vochtpercentage altijd te laag...
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:JesyDoe schreef op 05 april 2017 @ 22:40:

Ik ben 1.72 en weeg ongeveer 75 kg maar ben eet gewoon alles wat ik lekker vind, gezond vooral maar ook lekkere dingen. Ik moet er niet aan denken af te vallen of vinden jullie dat raar?Ik ben 1.71 en 75 k vind ik voor mijzelf te zwaar. dan heb ik vooral een dikke buik en geen taille. maar als het bij jou mooi verdeeld is en je voelt je goed dan is er toch niks aan de hand? Daar heeft niemand iets over te zeggen, behalve jij. En als je gezond eet dan is er niks mis met je eetpatroon. Je klinkt nog jong. Dan heb je meer voeding nodig dan wanneer je oud bent zoals ik
quote:JesyDoe schreef op 05 april 2017 @ 23:09:

@wtn, weet ik eigenlijk ook niet.goede input!
ik begin zowaar het idee te krijgen dat er wat gebeurd lichamelijk gezien. Voel net iets meer ruimte in mijn broeken onderaan mijn billen. Mmmm... manlief zei het gister ook al (uit zichzelf , jaja!). Denk dat vooral het brute sporten wel zijn vruchten af gaat werpen.

Mag ook wel want sta als een malle te bankdrukken en ander ongein maar he, alles voor het resultaat!

Smoothies vind ik zelf niet zo wat, heb beetje idee dat je eten met kauwen en niet moet drinken.
JesyDoe ik zou zeggen, koop een taartje en ga het vieren!

Elfje klinkt al lekker!

Ik drink altijd veel, zeker 3 liter per dag, ook als ik niet op de lijn let, maar hoef niet vaker dan een ander naar toilet, zou wel grote blaas hebben.

mysterymoustache gewoon de draad weer oppakken!

Bagheera91 ik heb allebei, staafmixer ideaal voor soepen, dat kan ik blender trouwens ook wel. Verder gebruik ik staafmixer om hummus of guacamole te maken. Blender is ideaal voor smoothies..

Guppekop vind knap dat je zo aan het sporten bent, en super dat er al resultaat te zien is!

Dat sporten blijft bij mij een dingetje, dat gezonde eten dat lukt nog wel!

Vandaag dagje vrij, dus is mijn eetplan van vandaag, rond de 1600 kcal.

Ontbijt:

2 uitgeperste sinaasappels + halve citroen + tarwegras, opdrinken.

1 grapefruit opeten

1 gekookt ei

1 plak roggebrood, dun laagje roomboter en oude kaas.

Lunch:

Mexiaanse soep (zag recept van LINDA.lijnt) met 2 volkorenboterhammen uit de broodrooster.

Diner:

Klein bordje boerenkoolstamppot met runderlapje en jus (pakje).

Tussendoor:

Banaan

Appel met schil

Bakje yoghurt, halfvol

Aardbeien

Iniminie stukje pure chocolade 70% cacao.

Klinkt goed toch? Wat vinden jullie?
@Julia65: klinkt als een goed volwaardig dagmenu. Ik sta versteld dat het maar 1600 kcal is. Zelf heb ik geen idee hoeveel kcal ik dagelijks pak. Ik zal dat ook eens gaan uitvogelen met de ingredientenlijsten en internet, nu ben ik ook benieuwd.
calorien tellen vind ik lastig, vaak zie je dan een standaard hoeveelheid terwijl je maar een half plakje neemt bijv. Ik kijk er zijdelings wel naar hoor.

Julia: wat betreft sporten, mijn man en ik hebben dus samen 2 x per week training met een personal trainer, dat is echt super fijn. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Nu zijn we echt een heel uur goed bezig en ook met dingen gericht op wat wij willen. Af zeggen is echt een no go. We hebben training om 18.00 uur dus geen tijd om op de bank te zitten na het werk maar meteen dooooor! Na het sporten douchen, eten en ik zit vanavond gewoon om 20.30 klaar voor Temptation Island hoor

maar vraag me over 2 maanden nog eens of ik het nog leuk vind
Volgens eetmeter is het toch echt zo..

Probeer zoveel mogelijk variatie in mijn menu te krijgen + kleine porties..

Dan houd ik het makkelijk vol en heb ik geen behoefte aan meer.
Guppekop, haha klinkt goed! Ik heb ook wel periodes gehad dat ik 2,5 uur fanatiek sportte in de week, had toen vaste sportdagen + 2 vriendinnen die mee gingen. Helaas door werk / andere hobby heb ik totaal geen regelmaat meer in mijn week, dus dan schiet sporten er vaak bij in. En mijn vriendinnen hebben ook afgehaakt, wat ook niet echt helpt.

Morgen ga ik weer sporten en maandag staat sport ook op de planning!
Goed hoor Guppekop! fijn he met een trainer? ik mag zondag weer. ben dan wel gesloopt maar het voelt zo goed!

Julia, je menu klinkt lekker. Ik ben ook verbaasd dat het maar 1600 is! als je genoeg hebt aan kleinere porties is dat prima. als je maar geen honger hebt 's avonds.
Wat erg helpt is om al het drinken te vervangen voor water (met bubbels), dat scheelt al heel veel. De eerste keer viel ik daar best wel van af. Ben nu opnieuw aan het afvallen, na het samenwonen en klussen aan het huis ben ik flink aan gekomen.

Bij mij moet er ongeveer 10 kilo af, ik ben tot nu toe 4 kilo afgevallen. Ik woog 74, maar ik wil toch wel naar de 65 kilo weer, of iets lager . Het gaat wel ontzettend langzaam bij mij, maar het is wel goed dat ik nu een ander leefpatroon heb. 6 dagen per week 20- 30 minuten sporten op een fitnessapparaat en gezonder eten. Ik kook ook veel meer eigen gerechten dan alleen maar uit een pakje. Voelt veel gezonder dan al die vette sauzen uit maaltijdpakken. Wij eten ook steeds meer gerechten met groenten en veel minder vlees. In de ochtend drink ik een maaltijdshake van etos. Geen idee of het helpt met afvallen, maar ik vind dat wel makkelijk om te nemen voor dat ik ga sporten.
Boehoe snik gister hele dag sauna en al dagen niets gesnoept en ipv afgevallen 1 ons erbij... Weet wel dat dat de hormonale verschillen van de dag kunnen zijn maar toch... En nu vooral volhouden...
denkmetjehart
Hoi allemaal, zou ik mee mogen schrijven? ook ik wil graag afvallen. Voor 1 juli -6 kg lijkt me een goed streven. Ik weeg nu 73 kg bij 1.68 denk ik. Helaas is m'n weegschaal ermee gestopt dus ik moet eerst ff een nieuwe kopen dit weekend.

Omdat ik hier over vergelijkbare gewichten en struggles met snoepen en snaaien lees, leek me dit een fijn topic om mee te schrijven. Ik hou van sporten en beweeg ook redelijk veel maar mijn probleem is echt het snoepen, snaaien , koekjes en mee eten met het lekkers van mijn kinderen. Ik heb het dus wel in huis, en kan me dan zelfs te buiten gaan aan smarties of ander snoep van de kids. Soort suikerverslaving. Dus dat is een groot doel, dit vervangen door gezonde, voedzame tussendoortjes. Ik merk dat ik er ok vermoeid van raak, al die suikers.

Verder veel meer drinken, want dat doe ik ook te weinig.
Tuurlijk mag je meeschrijven! Als ik jouw verhaal zo lees dan moet het best te doen zijn als je inderdaad een rem op het snaaien zet. Klinkt simpel he? mijn valkuil is wijn die laat ik nu wel doordeweeks staan ( eh.. behalve als ik doordeweeks een business borrel of etentje heb)
Welkom uilebalk! ja ik ken dat wel.... snoep van de kids is voor mij ook vaak niet veilig. zit ik savonds bumba-cakejes te eten ofzo....

Maar goed, ik probeer nu dingen te kopen die zij lekker vinden en ik niet. dus geen koekjes of chocolade voor hen dus. is ook wel beter want ik heb ook wel een stel suikermonstertjes...
ik ben trouwens nu wel redelijk afgekickt van de suiker en ik moet zeggen dat ik er nu ook moe van wordt als ik een keer een gebakje eet of een flink stuk chocolade
Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie het met pasen gaan doen? ik zie overal zulke lekkere dingen liggen maar ik heb expres nog niks gekocht
@bagera ik zou gaan voor een blender

@deary we hebben nog wat choco eitjes in huis blijf ik vanaf eerste paasdag een brunch

Ik ga de dagen van te voren goed opletten

Met passen doe ik mee maar eet gewoon broodjes en van de snoep afblijven
Het is totaal mislukt vanavond. Kwam te moe thuis en heb er een onsamenhangende vreetbui opzitten. Baal enorm van mezelf.

Nou ja, morgen draad maar weer oppakken..... shit, waarom doe ik dit toch steeds weer? Ik zou onderhand beter moeten weten.
Heb zelfs dingen gegeten waar ik intolerantie voor heb (lactose). Dus ook nog buikpijn.
Ik ga maar slapen. Morgen is er weer een dag.
Welterusten Sapientia, alles komt goed. Morgen nieuwe dag met nieuwe kansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven