Lijf & Lijn alle pijlers

Afwezig gedrag vriend

05-02-2012 11:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand waarbij ik me voel alsof ik aankleding ben, daar zou ik ns ernstig mee praten.

De ideale man bestaat overigens niet, zet dat maar snel uit je hoofd.
Dit klinkt niet als een gezellige, fijne stabiele relatie. Jullie zijn duidelijk te verschillend.
oke ff wat punten die je opnoemt

je mist diepgang

je moet je te veel aanpassen

je vind hem oppervlakkig

je erriteerd je

wat is er wel leuk aan je relatie??

ik vind dit niet puur mannen dingen die je opnoemt

als dit voor jou niet goed voelt geef je eigenlijk zelf het antwoord al
De ideale man bestaat niet, maar als jij zelf twijfelt, is dat natuurlijk niet goed. Het gaat er niet om of je je zou aanstellen of wat een ander hiervan zou vinden. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je relatie. Dat ben je dus niet. Als je diepgang mist is dat iets heel essentieels, niet zomaar een ergernisje over vuile sokken die rondslingeren.

Maar goed, omdat je toch om meningen vraagt: natuurlijk moet je je frustraties niet aan de kant zetten. Die komen namelijk vroeg of laat altijd weer terug.

Het ismakkelijk gezegd dat hij 'typisch man' is en daarom niet over wat moeilijkere dingen kan praten. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Een volwassen man moet dat prima kunnen. Dus maak hem duidelijk wat jij nodig hebt.

Verder vind ik het asociaal om in gezelschap continu te bellen en smssen.

Hoe vaak je elkaar in een relatie ziet, daar is geen standaard voor, maar daar moet je het samen over eens worden.

Als ik het zo lees zijn er best grote verschillen tussen jullie. En het klinkt inderdaad alsof jij er meer moeite voor doet dan hij. Ik zou hierover een heel serieus gesprek aangaan. En zeggen dat hij moet veranderen, omdat jij er anders geen zin meer in hebt.
Je geeft toch zelf antwoord? Zie je jezelf de komende 65 jaar met deze man leven?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De ideale man bestaat niet. Wel past de ene man beter bij je dan de ander.

Over diepgang gesproken. Dat heb ik ook bij een voormalige partner gemist. Heb toen ook de relatie beëindigd. Daarna kwam een man in mijn leven die op dezelfde golflengte zit, wat heerlijk was dat! (en helaas over) Maar ik heb mezelf voorgenomen om op dat vlak niet voor minder te gaan. Dat past beter bij me.

Zie jij jezelf nog jaren zo doorgaan? Zie je het voor je dat je zonder hem ook gelukkig kan zijn?
'We zijn ook heel gek op elkaar en zolang ik niet (zo zie ik het dan) weer over problemen en gevoelens begin hebben we het leuk en we kunnen goed praten over alledaagse dingen.'

Kijk, dit werkte bij mij dus niet. En het was een verademing toen ik daarna met een man was met wie ik over alles kon praten. Die ook moeilijkheden kende, die met me meedacht, me geruststelde en soms ook kritisch was. Die me andere zienswijzen toonde.

Nou ja, het is maar wat je wilt in een relatie. Je kunt niet verwachten alles in 1 persoon te vinden. Maar sommige dingen zijn belangrijk in een relatie. Vraag is, is dit belangrijk voor je?
Lastig. Waar de grens ligt, kan iemand anders niet voor je bepalen. Dat is heel persoonlijk.

Ik heb zeker andere dingen waaraan ik mij irriteer, maar ondanks dat ben ik 100% zeker van mijn relatie. Dus irritaties op zich zijn niet erg. Maar als je hierdoor gaat twijfelen moet je ze toch wel serieus nemen.

Het gezellig hebben kan overigens met het gros van de mensen; praten over gevoelens en moeilijkheden lijkt mij toch wel van groot belang als je een relatie hebt

Hoe kan je trouwens iets verpesten door twijfels? Je doet het toch niet expres? Die twijfels zijn er nou eenmaal. Misschien loopt het uiteindelijk daarop stuk, ja. Ik Maar waarom moet je dat verpesten noemen?

Waarom denk je trouwens dat de relatie in de toekomst zal verbeteren? Samenwonen gaat dit alles niet oplossen, hoor. Meestal komen verschillen tussen mensen juist des te sterker naar voren.
Is je vriend niet afwezig omdat hij doodmoe wordt van het feit dat jij je steeds aanpast? Verwacht hij van jou dat jij je steeds aanpast of vind jij dat jij je moet aanpassen 'voor de lieve vrede'? Als hij het niet van jou verwacht en jij doet het toch, dan kun je van hem niet verwachten dat hij hetzelfde doet. Waarom gedraag je je niet zoals je wilt als jullie bij elkaar zijn? Als jij hem afwezig vindt, dan wil je dat hij dat niet is. Dat bereik je niet door je aan te passen maar door concreet te vragen waarom hij zo afwezig is.
Na je eerste bericht dacht ik al negatief over jullie relatie. Na het tweede helemaal.

Samenwonen is niet de oplossing voor een onstabiele relatie.

Jij mist diepgang. Hij lijkt niet echt interesse te hebben in jou.

Je probeert het gedrag van je vriend en jullie minpunten goed te praten en te gooien op 'mannengedrag', maar in mijn ogen is dit gewoon een slechte, niet werkende relatie.
Als jij dit de rest van je leven wilt, go for it? Dit zal namelijk de laatste en allerleukste vent zijn die je ooit bog zult tegenkomen. Dus!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, wat bedoel je met: 'Dit zal namelijk de laatste en allerleukste vent zijn die je ooit nog zult tegenkomen'?

kv_moi79: Daar heb je gelijk in, ik pas me vaak aan en ik heb het idee dat ik dat vaker doe om mijzelf blij te maken, niet eens zozeer om hem een plezier te doen. Ik heb mezelf ook voorgenomen me minder aan te gaan passen vanaf nu. En dan merk ik wel in hoeverre hij zich voor mij aanpast. en zoals Angela 76 al zei, misschien is dat juist wat ik wil, iemand die meer over zijn gevoelens praat. En het is dus niet raar om dat te eisen van een man, dat heb ik van jullie reacties geleerd.. bedankt!
Waarom staat dit bij lijf&lijn?
Volgens mij staat ie nu in relaties. (ben nog niet zo'n ervaren forumster)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven