anderhalve kilo in 1 maand
zondag 12 februari 2012 om 21:29
Hallo allemaal
Ik weet het even niet meer en misschien dat jullie wat objectiever hiernaar kunnen kijken.
Ik eet sinds een maand erg bewust, gezond en verdeelt over de dag. Gewoon zoals het hoort dus.
Op dezelfde manier ben ik zo'n 8 jaar geleden veel afgevallen. Alleen heb ik nu het idee dat het veeeeeel langzamer gaat.
Ik sport er niet bij maar beweeg door de dag erg veel. (Zelfde als 8 jaar geleden).
Ik ben in de tussentijd mamma geworden, heb twee jaar een spiraaltje en ben sinds twee maanden gestopt met roken.
Is anderhalve kilo in één hele maand (pffff moet echt veel discipline laten zien), zeker in het begin, niet erg weinig of heeft het inderdaad te maken met de drie dingen hierboven? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ow, ik weeg nu 92,5. Maand geleden dus 94. Ik ben 1.75.
Ik weet het even niet meer en misschien dat jullie wat objectiever hiernaar kunnen kijken.
Ik eet sinds een maand erg bewust, gezond en verdeelt over de dag. Gewoon zoals het hoort dus.
Op dezelfde manier ben ik zo'n 8 jaar geleden veel afgevallen. Alleen heb ik nu het idee dat het veeeeeel langzamer gaat.
Ik sport er niet bij maar beweeg door de dag erg veel. (Zelfde als 8 jaar geleden).
Ik ben in de tussentijd mamma geworden, heb twee jaar een spiraaltje en ben sinds twee maanden gestopt met roken.
Is anderhalve kilo in één hele maand (pffff moet echt veel discipline laten zien), zeker in het begin, niet erg weinig of heeft het inderdaad te maken met de drie dingen hierboven? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ow, ik weeg nu 92,5. Maand geleden dus 94. Ik ben 1.75.
zondag 12 februari 2012 om 21:32
Dit is inderdaad redelijk weinig. Een goed tempo is 0,5 tot 1 kilo per week, dus daar zit je wel wat onder.
Misschien er toch bij gaan sporten? Wat eet je zoal op een dag? Ik kan ook niet meer zo veel snoepen als waar ik vroeger voor mijn kinderen en het stoppen met roken mee weg kwam, maw, ik moet er nu echt wel wat harder voor werken. Kan me zo voorstellen dat dat voor jou ook het geval is.
Bewegen is niet hetzelfde als sporten!!
En toch: niet slecht om afgevallen te zijn terwijl je gestopt bent met roken!! Kan er zo een paar opnoemen die graag met je zouden willen ruilen hoor!
Misschien er toch bij gaan sporten? Wat eet je zoal op een dag? Ik kan ook niet meer zo veel snoepen als waar ik vroeger voor mijn kinderen en het stoppen met roken mee weg kwam, maw, ik moet er nu echt wel wat harder voor werken. Kan me zo voorstellen dat dat voor jou ook het geval is.
Bewegen is niet hetzelfde als sporten!!
En toch: niet slecht om afgevallen te zijn terwijl je gestopt bent met roken!! Kan er zo een paar opnoemen die graag met je zouden willen ruilen hoor!
zondag 12 februari 2012 om 21:37
ik weet wel dat roken je eetlust verminderd en je stofwisseling versneld. dus daar zou het wel aan kunnen liggen omdat je nou net gestopt bent met roken. dus je stofwisseling is nou ook trager en je zou meer eetlust hebben. (maar eetlust zal je denk ik nou wel op letten.
en zoals hierboven al gezegd is. bewegen is niet hetzelfde als sporten.
veel succes en je hebt het al goed volgehouden
en zoals hierboven al gezegd is. bewegen is niet hetzelfde als sporten.
veel succes en je hebt het al goed volgehouden
zondag 12 februari 2012 om 21:40
Dank je 19 juni, ik heb het bewust zo gedaan, stoppen met roken en op het eten gaan letten. Vond 94 kilo wel genoeg.
Sporten wordt erg lastig. Ben alleen met kind en studeer fulltime, ben blij als ik om 23:00 uur mijn huiswerk af heb. Voor een sportschool heb ik geen geld.
Norma Jeane:
7:00 Smorgens cornflakes en melk
10:00 fruit
12:00 lunch 3 of 4 boterhammen
14:00 fruit of soep of boterham
16:00 idem als 14:00
18:00 gewoon warm
In grote lijnen. Kan wel eens een kwartier verschillen of een boterham bij ontbijt. Maar dit was 8 jaar geleden perfect.
Sporten wordt erg lastig. Ben alleen met kind en studeer fulltime, ben blij als ik om 23:00 uur mijn huiswerk af heb. Voor een sportschool heb ik geen geld.
Norma Jeane:
In grote lijnen. Kan wel eens een kwartier verschillen of een boterham bij ontbijt. Maar dit was 8 jaar geleden perfect.
zondag 12 februari 2012 om 21:45
Goed om eens te zien dat je in elk geval niet te weinig eet. Eet je voldoende goede vetten (olijfolie, noten, vette vis, enz)? Die zijn ook erg belangrijk voor je verbranding.
Sporten kan inderdaad lastig in te passen zijn als je het druk hebt en een kind hebt. Maar er zijn natuurlijk een hoop mogelijkheden, ook als je geen geld hebt voor de sportschool. En anders blijf je voorlopig gewoon even lekker zo doorgaan, dan ga je wel wat minder snel dan wanneer je wel sport, maar er komt vast wel een tijd dat je sporten ook in kunt passen.
Sporten kan inderdaad lastig in te passen zijn als je het druk hebt en een kind hebt. Maar er zijn natuurlijk een hoop mogelijkheden, ook als je geen geld hebt voor de sportschool. En anders blijf je voorlopig gewoon even lekker zo doorgaan, dan ga je wel wat minder snel dan wanneer je wel sport, maar er komt vast wel een tijd dat je sporten ook in kunt passen.
zondag 12 februari 2012 om 21:49
Voor de gein heb ik het eens nagerekend op zo'n calorieën berekenaar en ik kwam op de 1800 ongeveer. Maar verder wil ik me daar liever niet teveel mee bezig houden. Ik voel me hier goed bij en heb geen honger. Soms moet ik mezelf echt dwingen om een boterham te eten.
Ik heb nu wel veel meer energie.
Ben blij om te lezen dat het idd ook met het ouder worden te maken kan hebben.
Rush1990: eigenlijk merk ik niet zoveel van die eetlust of dat alles lekkerder is. Wat ik in het begin wel had was dat ik niet wilde eten want eten stond voor mij gelijk aan een sigaret als 'toetje'.
:p Geluk bij een ongeluk
Ik heb nu wel veel meer energie.
Ben blij om te lezen dat het idd ook met het ouder worden te maken kan hebben.
Rush1990: eigenlijk merk ik niet zoveel van die eetlust of dat alles lekkerder is. Wat ik in het begin wel had was dat ik niet wilde eten want eten stond voor mij gelijk aan een sigaret als 'toetje'.
:p Geluk bij een ongeluk
zondag 12 februari 2012 om 21:51
Van 12 tot 18 heb je 4 eetmomenten namelijk lunch, 2 keer tussendoortje en avondeten. Dat wel beetje veel vind ik.
Waarom niet 's avonds om 21 uur nog wat ipv2 keer tussendoor tusen lunch in diner.
3 x per dag fruit is ook te veel, ik fruit zitten fruitsuikers en daar moet je mee matigen als je wil afvallen. Ik zie geen zuivel in je eetpatroon. Bakje kwark tussendoor?
Eet je veel brood?
Waarom niet 's avonds om 21 uur nog wat ipv2 keer tussendoor tusen lunch in diner.
3 x per dag fruit is ook te veel, ik fruit zitten fruitsuikers en daar moet je mee matigen als je wil afvallen. Ik zie geen zuivel in je eetpatroon. Bakje kwark tussendoor?
Eet je veel brood?
zondag 12 februari 2012 om 21:51
quote:apestaartje30 schreef op 12 februari 2012 @ 21:40:
Dank je 19 juni, ik heb het bewust zo gedaan, stoppen met roken en op het eten gaan letten. Vond 94 kilo wel genoeg.
Norma Jeane:
In grote lijnen. Kan wel eens een kwartier verschillen of een boterham bij ontbijt. Maar dit was 8 jaar geleden perfect.Je eet echt enorm veel koolhydraten, zoals de cornflakes en boterhammen. En in fruit zitten heel veel suikers, het zijn wel goede suikers, maar suikers blijven suikers die ook weer worden omgezet in koolhydraten.
Norma Jeane:
In grote lijnen. Kan wel eens een kwartier verschillen of een boterham bij ontbijt. Maar dit was 8 jaar geleden perfect.Je eet echt enorm veel koolhydraten, zoals de cornflakes en boterhammen. En in fruit zitten heel veel suikers, het zijn wel goede suikers, maar suikers blijven suikers die ook weer worden omgezet in koolhydraten.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zondag 12 februari 2012 om 21:52
Pimpelmeesje:
twee tussendoortjes smiddags omdat ik anders naar word tussen rond 17:00.
En gewoon eten is voor mij (zeker met klein kind hier, goede voorbeeld geven enzo) aardappelen (gekookt of gebakken) vlees en groente met kruiden. En curry, kan niet zonder. Maar dat zal het wel niet zijn.
En 1 keer in de week rijst, 1 keer pasta en 1 keer makkelijk: soep en brood.
twee tussendoortjes smiddags omdat ik anders naar word tussen rond 17:00.
En gewoon eten is voor mij (zeker met klein kind hier, goede voorbeeld geven enzo) aardappelen (gekookt of gebakken) vlees en groente met kruiden. En curry, kan niet zonder. Maar dat zal het wel niet zijn.
En 1 keer in de week rijst, 1 keer pasta en 1 keer makkelijk: soep en brood.
zondag 12 februari 2012 om 22:05
Volgens mij is 1800 cal juist een beetje veel als je wilt afvallen.
Met 1800 blijf je op gewicht.
Ik zeg niet dat je minder moet eten, maar kijk eens of je wat dingen kunt vervangen voor iets met minder cal.
Als je het kunt verlagen tot 1500 cal, dan zou je, nog steeds op gezonde wijze, iets meer af moeten gaan vallen.
Ik zeg niet dat je minder moet eten, maar kijk eens of je wat dingen kunt vervangen voor iets met minder cal.
Als je het kunt verlagen tot 1500 cal, dan zou je, nog steeds op gezonde wijze, iets meer af moeten gaan vallen.
zondag 12 februari 2012 om 22:17
Ja, het klinkt niet veel, maar ik weet bv niet wat je op je brood tussen de middag doet, maar als je 2 boterhammen op elkaar doet, met wat kipfilet, een gekookt ei, komkommer en sla (om maar iets te noemen) dan kan het zijn dat daar een heel stuk minder calos in zit, dan wat je nu eet.
En zo'n dik belegd broodje "gezond" is nog steeds een hele maaltijd.
(het is maar een voorbeeld )
En zo'n dik belegd broodje "gezond" is nog steeds een hele maaltijd.
(het is maar een voorbeeld )
zondag 12 februari 2012 om 22:31
Hoe ouder je bent, hoe lastiger het wordt om slank te worden. Moeder Natuur heeft bepaald dat mama´s een buffer nodig hebben. Welkom bij de club.
Gestopt met roken... gefeliciteerd. Volhouden!!
Je gewicht heeft niet alleen te maken met vet, maar ook met vocht en spiermassa. Het kan dus goed zijn dat je wel vet bent kwijtgeraakt maar ook wat meer spieren hebt opgebouwd. Het kan ook dat je vocht vasthoudt, zeker als je pas begonnen bent met afvallen. En je eet gezond, dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Bedenk; als je zo doorgaat ben je tegen de zomer 10 kilo kwijt én gestopt met roken. Meid, wat wil je nog meer??
Gestopt met roken... gefeliciteerd. Volhouden!!
Je gewicht heeft niet alleen te maken met vet, maar ook met vocht en spiermassa. Het kan dus goed zijn dat je wel vet bent kwijtgeraakt maar ook wat meer spieren hebt opgebouwd. Het kan ook dat je vocht vasthoudt, zeker als je pas begonnen bent met afvallen. En je eet gezond, dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Bedenk; als je zo doorgaat ben je tegen de zomer 10 kilo kwijt én gestopt met roken. Meid, wat wil je nog meer??
zondag 12 februari 2012 om 22:37
Ik eet ook ongeveer zoals jij. Doe het bewust gezond en rustig aan. Zolang jij hier van afvalt doe je het prima toch? Misschien zit je in een fase dat het net wat minder hard gaat, mogelijk door je stofwisseling na stoppen met roken. Of iets anders. Je lichaam is geen machine... Ik zou lekker doorgaan zo.
zondag 12 februari 2012 om 22:42
quote:mclean72 schreef op 12 februari 2012 @ 22:05:
Hangt af van je lichaamsbouw, lengte en overgewicht.
Ik hield voor mezelf 1600 kcal aan, maar merk afgelopen week dat ik met 1800 ook nog afval. Dus dat is een kwestie van uitproberen.
Misschien kan je proberen iets lager te gaan zitten, maar je zegt wel dat je het nu goed volhoudt en dat is ook wat waard!
Hangt af van je lichaamsbouw, lengte en overgewicht.
Ik hield voor mezelf 1600 kcal aan, maar merk afgelopen week dat ik met 1800 ook nog afval. Dus dat is een kwestie van uitproberen.
Misschien kan je proberen iets lager te gaan zitten, maar je zegt wel dat je het nu goed volhoudt en dat is ook wat waard!