Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).

Succes allemaal!

We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4

Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen

De start van dit topic vind je hier
Oooh wat heerlijk een nieuwe tabel! Heel erg bedankt Sneeuwvlokje!

@flea Jeetje al bijna 9 kilo eraf, jij gaat echt als een speer! Wat is je geheim?

@hamaike Ik vind 1,3 kilo in een maand al best netjes hoor! Zie het maar zo: dat is toch weer anderhalve kilo die je met een beetje doorzettingsvermogen nooit meer terug gaat zien!

Ik heb goede hoop. Ik ben ongesteld, en normaal als ik ongesteld ben dan ben ik toch zeker 2 kilo zwaarder... net toch even op de weegschaal en een halve kilo lichter dan wat ik de vorige keer was toen ik op de weegschaal stond. Grote kans dus dat ik volgende week ineens twee kilo lichter ben. Fingers crossed!
Dank je wel sneeuwvlokje!

Deze tijd van t jaar is altijd zeer verleidelijk voor mij dus ik had gisteren mijn 1e chocolade met marsepein reep op

En ik zag vandaag allemaal marsepein liggen bij de ah maar ik heb me ingehouden. Heb nog t/m 5 december
@Jempo Dank je wel Ik vast 2 of 3 dagen in de week. Dan eet ik wel een avondmaaltijd en soms 's ochtends 1 of 2 eieren als ik veel moet sporten. De rest van de dagen let ik op dat ik tussen de 1500 en 1700 kcal zit per dag

havermout / muesli met fruit en rijstemelk als ontbijt

salade met veel groente + ei of tonijn als lunch, soms zelfgemaakte hartige taart

's avonds veel groente, soms klein beetje aardappelen of rijst en vlees of vleesvervanger

Tussendoortjes eet ik niet vaak, soms een mandarijn of appel, soms een blokje chocola of een stukje bananencake.

Soms heb ik dagen dat er een etentje is of een borrel op het werk. Dan probeer ik van te voren iets te minderen (met ontbijt en lunch bijvoorbeeld) en heb ik meestal een week met 3 vastendagen. Ik probeer ook veel (groene thee met een smaakje en water) te drinken.
Wow, interessant, en wil je dat vasten je leven lang vol gaan houden of nu alleen bij het afvallen?
Oeps vergeten uit te loggen, ik ben jempo
Zou iemand bij mijn startgewicht oktober 73.6 willen zetten?

Alvast bedankt

Mooi tabel trouwens!!
Ik wil in ieder geval 1 dag per week blijven vasten voor het effect op mijn gezondheid.
Inspirerend flea! Ik ga me eens verdiepen in vasten. Lijkt me wel erg moeilijk hoor, knap dat het jou lukt!
Nou ik had een zware week met mijn verjaardag en sowieso veel feestjes/taart/borreltjes dus helaas was ik wat (0,4) aangekomen, maar het viel me nog mee.

Morgen weer wegen dan vul ik dat in!
Geluk groeit door te delen!
Voor meer info over het waarom van vasten zou je kunnen zoeken naar de documentaire van Michael Mosley: Eat, fast and live longer voor BBC Horizon, of natuurlijk zijn boek het vastendieet. Ik lees ook regelmatig mee op het Engelstalige forum thefastdiet.co.uk
Flea klinkt interessant hoe jij het doet. Die docu heb ik gezoen ja met Michael Mosley. Ik heb zelf wel eens gevast met alleen fruit en groente, maar merk dat ik het moeilijk vind om tot de avond niks te eten. Hoe kom jij zelf de dag door tot de avond?

En Jempo helemaal waar hoor! Ik hoop de 85, de 85 en binnenkort de 84 nooit meer terug te zien! Langzaam is ook beter dan crashen, en zo lang de wijzer maar omlaag gaat. Wat fijn dat het feit dat je nu ongesteld bent toch zorgt voor afvallen!

CherokeeRose goed dat je zo sterk blijft! Bij mij hadden ze serieus op het werk al pepernoten neergezet (really....) maar daar kan ik gelukkig prima afblijven vanwege mijn principe: december food in december

Ik zet mijn startgewicht vast neer. Dinsdagochtend ga ik een kleine week naar Bilbao op minivakantie om mijn verjaardag te vieren dus zal de komende week weinig meeschrijven. Van de komende week verwacht ik niet vele vanwege het reisje, maar oktober is gelukkig nog lang!

Caribgirl herkenbaar, ik was vorige week ook aangekomen maar inmiddels was er alweer 2 ons af. Geef niet op!!!!!

Riboho ik heb je toegevoegd!
Ik heb twee manieren waarop ik het vol kan houden.

Of ik begin gewoon niet met eten Dan eet ik niets tot 's avonds ongeveer 17.30. Ik drink dan wel heel regelmatig grote bakken thee.

Of ik start met eieren als ontbijt (liefst later in de ochtend tussen 10.00 en 11.00)

Het voordeel daarvan is dat je geen suikers binnenkrijgt. Die zorgen namelijk voor een stijging van het bloedsuiker, waarna er een daling volgt en ik honger krijg. Zonder suikers schakel je eerder over op meer vetverbranding.

Ik vind het ook fijn om dingen te doen te hebben op een vastendag, anders ga je de hele dag bedenken wat je wilt gaan eten en dat je honger hebt. Als je dingen te doen hebt ben je daarmee bezig in plaats van met (niet) eten.
Gefeliciteerd nog Caribgirl! Met je verjaardag dan En die 0,4 heb je er vast snel weer af!
Trouwens, ik zit nu anderhalve kilo boven m'n streef, het gewicht wat ik had voordat ik te dik werd. En toch ziet het er absoluut nog niet uit zoals het was. Apart toch. Ben nog helemaal niet tevreden, en m'n oude kleding pas ik ook nog lang niet allemaal. Zou het zo kunnen zijn dat ik toen meer spieren had ipv vet? Ik fietste vroeger wel meer dan nu. Qua eetgewoonten zit ik nu weer hetzelfde als toen, dus dat kan het niet zijn.

Ik heb de 7 min app gedownload, wil ik elke ochtend gaan doen, hopelijk helpt dat.

Wow, en ik kom er zojuist achter dat ik weer op een gezond BMI zit! Hier ben ik toch zo ongelooflijk blij mee!
Wat fijn Jempo!

Wat houdt trouwens de 7 min app in?
Zojuist weer wat broeken en jurkjes in de zak van max gestopt die ik niet meer pas (1 broek zakte zelfs van m'n kont) en ook heel veel kleding uit de "te kleine kleding"-doos gepakt die ik weer pas! Er zit nu bijna niks meer in de doos, één broek die ik echt bijna pas, twee jurkjes en een blouse. Nog een paar kilo en dan pas ik die ook weer. Zóó fijn!

Wat heel apart is... ik had ook een pyjamabroek die me eigenlijk altijd te strak zat, die me nu ineens als gegoten zit. En één jurkje uit de doos met te kleine kleding die me nu te groot is. Hoe dat werkt snap ik ook niet haha. Blijkbaar is m'n lichaam gewoon heel anders.

Tot m'n teleurstelling moet ik helaas wel nieuwe bh's gaan kopen binnenkort... Die mooie D-cup verdwijnt helaas ook als sneeuw voor de zon...
quote:CherokeeRose1977 schreef op 02 oktober 2016 @ 23:38:

Wat fijn Jempo!

Wat houdt trouwens de 7 min app in?In 7 min allerlei oefeningen om al je spiergroepen te trainen (of per dag één spiergroep, kun je zelf bepalen). Dat moet je dan elke dag doen en schijnt heel goed te werken. Ook omdat het dus niet zo tijdsintensief is.
Goedemorgen

Dank voor de info Jempo!

Net gewogen. Mijn startgewicht voor oktober is hetzelfde als afgelopen vrijdag dus 59,6 Totaal afgevallen blijft dus hetzelfde.

Fijne dag allemaal!
Mijn startgewicht voor oktober is 66.6kg. Hetzelfde als vorige week. Valt me echt alles mee, want ik heb behoorlijk wat gesnoept, donderdag en zaterdag uit eten, en gisteravond ook nog pizza. Zoals gezegd, heel druk om m'n werk, daardoor veel stress en weinig aandacht voor eten en tijd voor sport, maar ook vaak 's avonds nog werkgerelateerde dingen, met etentjes/hapjes e.d. Die drukte met veel avonddingen blijft nog 2 a 3 weken, met als hoogtepunt volgende week (niet aankomende week) met 5 uit 5 doordeweekse avonden een werkgerelateerd avondprogramma . Maakt het extra moeilijk om goed op te letten. Maar er is nog niet eens een kilo af sinds de start begin augustus, dus wil er graag nog wat af. Fijn dat er meer doorgaan in oktober. Sommigen ook goede resultaten zeg!

Dat vasten gaat goed Flea, het lijkt me alleen zo vreselijk moeilijk. Doe je het ook op werkdagen? Ik val dan altijd al om 11h om van de honger (met echt misselijk en licht in mijn hoofd) terwijl ik wel behoorlijk ontbijt met noten, fruit en yoghurt.

Hamaika, geniet van je korte vakantie!

Jempo, het klinkt heel goed, al die kleding die niet meer past.

CherokeeRose, mooi gewicht hoor! Ik zou echt een gat in de lucht springen als ik onder de 60 zou zitten. Ik geloof dat ik dat nog nooit gewogen heb. Mijn laagste ooit dat ik me kan herinneren is 61.3kg (maar het hoogste 82 nogwat, dus het is misschien ook wat teveel gevraagd).
Ik heb ook een gat in de lucht gesprongen. Is echt lang geleden dat ik onder de 60 kilo woog

Ik woog tot ongeveer mijn 20e tussen de 50-55 kilo waarbij 50 wel te licht was. Toen ging ik op kamers en vlogen de kilo's eraan....

Nu is mijn streefgewicht 58 kilo.
Goedemorgen allemaal!

Wat goed Jempo! Tja, je lichaam verandert blijkbaar. Zelf heb ik in twee jaar 2 kinderen gekregen. Dat doet toch ook wel iets met je lijf.

Veel plezier Hamaika!

Eefje, herkenbaar. Daarom ga ik ook nog door. Ik vind het erg lastig om blijvend gezond te eten en niet teveel te snoepen/snacken. Tweede helft van de week komt de klad er vaak in.

Cherokee, knap van jou! Zeker ook als je zo naar het totaal kijkt.

Mijn startgewicht voor oktober is 70,4 Wil iemand dit voor mij in de tabel zetten? Maar 0,4 minder dus. Eigen schuld dikke bult, maarrrrrrr weer een berg goede voornemens en goede moed
Jempo en Cherokee, goed bezig hoor.

Hamaika, veel plezier op je minivakantie.

Startgewicht voor oktober is 66,5. Al weer een week stil staan, maar goed, die laatste anderhalve kilo zal vast heel langzaam gaan.

Wil iemand dit voor mij in de tabel zetten? Totaal afgevallen is dus hetzelfde gebleven.
Mijn startgewicht voor oktober is 50.8

Kan even zo snel niet terugvinden wat ik vorige week woog
Goeiemorgen

Wat fijn Jempo, een gezond BMI!

Veel plezier op je minivakantie Hamaika! en (alvast?) gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb gister twee spijkerbroeken in maat 36 besteld, hoop dat ze passen!
Mijn startgewicht in september was trouwens 53kg dus is nu 2,2kg eraf.

Moet er nog 0,8kg af nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven