Lijf & Lijn alle pijlers

Banenzwemmen

04-08-2021 12:07 1052 berichten
Volgende week ga ik beginnen met banenzwemmen. Ik denk dat dit bijdraagt aan een fitter leefstijl (naast het fitnessen). En ik vind zwemmen gewoon super leuk, vandaar dat het me leuk lijkt om dit als sport erbij te doen. In eerste instantie wil ik beginnen met één keer per week. Maar ik heb totaal geen ervaring hiermee. Ik heb wel een badpak gekocht die chloorbestendig is. Maar waar moet ik nog meer op letten? Heeft iemand tips? Is bijvoorbeeld een brilletje nodig voor één keer per week zwemmen? Daarnaast heb ik van mezelf sluik, dun haar. Natuurlijk is chloor ook gewoon niet al te best en dat weet ik ook. Na het zwemmen afdouchen ga ik dus ook zeker doen. Welke shampoo/ conditioner is aan te raden om mijn haar toch zoveel mogelijk te beschermen tegen het chloor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Choco-fan schreef:
13-12-2023 17:06
Die 'regel' van schoolslag in de snelle baan hebben wij niet hoor.
Nee, wij ook niet, maar het zou soms wel fijn zijn :-p
De wedstrijdzwemmende banenzwemmers doen immers ook gewoon af en toe schoolslag, maar dan op een slimmer moment want daar heb ik eigenlijk helemaal nooit last van.
Choco-fan schreef:
13-12-2023 17:06
Maar ik ben eind 30 en heb geen topconditie. Wel een goede techniek omdat ik als kind/tiener intensief trainde en competitie zwom. Maar tegenwoordig ben ik een paar kilo te zwaar
Ahh dat boeit niet, extra drijfvermogen is dat.
Ik heb er al meerdere gevraagd hoe ze heetten omdat ze een goede techniek hadden. Ze zagen er altijd net iets anders uit dan 15 kilo en 15 jaar geleden en zodra ze hun naam noemden was het O ja! Maar de techniek verleren ze dus niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey zwemsters, zijn jullie er nog??
Ik was zelf even een tijdje niet zo actief op het forum....druk met werk en zo.

Ik zwem nog steeds 1 keer per week, maar nu meestal op donderdag.
Het lijkt dan iets rustiger, hoewel er vanmorgen al 4 of 5 mensen in de snelle baan zwommen. Maar gelukkig ging er ook steeds weer iemand weg dus de laatse 20 minuten zwom ik alleen! Heerlijk!

Ik heb vandaag mijn nieuwe pullbuoy uitgeprobeerd. Ik dacht dat het zwaarder zou zijn voor mijn armen, maar het ging wel lekker eigenlijk!
Ik kon me alleen niet meer herinneren dat gewone keerpunten maken een beetje irritant is vanwege het drijfvermogen van dat ding. Aan de andere kant is het ook al meer dan 25 jaar geleden dat ik een pullbuoy gebruikt heb,.
(Waarvan ik als kind/tiener dacht dat het 'zwembadjongen' betekende :-D )

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven