Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cakebodems van eiwitrepen en citroencake?! Vertel!!!
Alle reacties Link kopieren
https://blog.bodyenfitshop.nl/recepten/ ... eiwitreep/

Net ff andere manier om ze te eten dan gewoon uit het knuisje.

De citroencake is een keto variant, gaat de vriezer in zodat ik af en toe eens wat bij de koffie heb
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier dames? Het is zo stil!
Hi Koettie,

Hier is het de afgelopen tijd niet zo goed gegaan. Van 65 naar 68, naar weer 65, naar weer 68. Over 3 weken moet de jurk gehaald worden, dus ik begin vanaf vandaag weer met IF (10-18u) i.c.m. calorierestrictie.

Ik merk dat het me allemaal weer een beetje teveel is ofzo. Afspraken, werk, verplichtingen. Het liefst zou ik me 1.5 maand opsluiten met water en brood i.p.v. continu verleidingen.

Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
03-08-2020 10:09
Hoe gaat het hier dames? Het is zo stil!
Hier vakantie!!! En ook if heeft even vakantie.

Wel veel sporten dus dat compenseert misschien nog iets.
Nu nog 2 weken daarna zien we weer even verder.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed: langzaam maar gewicht gaat nog steeds naar beneden, en ook in de vakantie redelijk volgehouden!

Nu bijna op 3 maanden, en dan rond de 10 kilo totaal kwijt.

Kokoro, dat gevoel dat het in combinatie met allerlei verplichtingen lastiger is, herken ik wel - wil nu het liefst op mijn tijd eten, en niet sociaal gedwongen later in de avond |-)
aivlys23 schreef:
03-08-2020 11:29
Kokoro, dat gevoel dat het in combinatie met allerlei verplichtingen lastiger is, herken ik wel - wil nu het liefst op mijn tijd eten, en niet sociaal gedwongen later in de avond |-)
Precies! Lamemetrusssttt :biggrin: !
Alle reacties Link kopieren
@kokoro, drukte na corona is weer helemaal terug he. Merk het ook. Was, ondanks corona pauze, alweer toe aan vakantie. Gelukkig heb ik dat nu ook!
Spannend met je jurk, hoop dat je je gewoon mooi voelt in je jurk, of je nou je streef haalt of niet!


@frietmetmayo (heb ik nu echt trek in!!) vakantie moet kunnen! En sporten is altijd goed!

Hier gaat het prima. If weer opgepakt. Had het even in de ijskast gezet omdat ik bleef afvallen maar nu ben ik stabiel. Vind IF fijn voor m'n lichaam dus blij dat ik het weer opgepakt heb. Voelt rustiger voor m'n buik.

Ga vanavond bloemkoolrijst sushi maken. Hele week al zo'n zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hoi IF-ers

Ik doe 20:4 met 1400 calorieën per dag. Is dit te heftig? Wil niet dat ik verkeerd bezig ben... ik heb voorheen weight watcher gedaan zonder IF en kwam erachter dat je met de punten die je mag per dag (zonder weekpunten) erg weinig calorieën per dag binnen krijgt. 1200 en soms zelfs 1000.... dat leek me dan weer niet echt gezond...
Alle reacties Link kopieren
@Koettie dat is ook een van mn favorieten, bloemkoolrijst sushi! Ik maak het vaak via dit recept: https://www.oanhskitchen.nl/wednesday-c ... ijn-sushi/, supermakkelijk en snel klaar.

@superduba ik doe niet echt aan calorieen tellen, vind ik persoonlijk teveel gedoe. Maar je kan uitrekenen wat je BMR is (zie https://www.berekenen.nl/a-z/bmr-berekenen), en dan kijken wat het beste bij je past.

Langere tijd een klein beetje minder is denk ik effectiever dan een heel heftig tekort.
Alle reacties Link kopieren
aivlys23 schreef:
03-08-2020 14:31
@Koettie dat is ook een van mn favorieten, bloemkoolrijst sushi! Ik maak het vaak via dit recept: https://www.oanhskitchen.nl/wednesday-c ... ijn-sushi/, supermakkelijk en snel klaar.

@superduba ik doe niet echt aan calorieen tellen, vind ik persoonlijk teveel gedoe. Maar je kan uitrekenen wat je BMR is (zie https://www.berekenen.nl/a-z/bmr-berekenen), en dan kijken wat het beste bij je past.

Langere tijd een klein beetje minder is denk ik effectiever dan een heel heftig tekort.
Ik een beetje uit de losse pols. Vandaag veel met zalm en avocado, heerlijk. Beetje zeekraal ernaast, helemaal chill!

Heb een ketonen ademmeter gekocht, heel handig om te zien waar ik op reageer. Helaas op de zoetstof van de kruidvat en die vind ik nou net het lekkerst haha. Die gaat achterin de la voor af en toe dus.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meedoen met kletsen? Ik doe 18:6. Ik heb 20:4 gedaan maar voelde niet goed...
Tuurlijk Superduba, maar zoals je ziet, is het topic een beetje stilgevallen. Ikzelf heb het IF even losgelaten gezien ik momenteel van stress afval.
Alle reacties Link kopieren
superduba schreef:
07-08-2020 15:14
Mag ik meedoen met kletsen? Ik doe 18:6. Ik heb 20:4 gedaan maar voelde niet goed...
Als het niet goed voelt idd niet doen. Hoe bevalt 18:6 je nu? Ik doe nu paar dagen per week if, net wat uitkomt. Wil ook keertje 24 uur vasten maar hou zo van eten. :proud:

Van de week zelf Nutella gemaakt. Pot is bijna op inmiddels, oeps. Heb voor m'n verjaardag maar een foodprocessor gevraagd, kan ik lekker kokkerellen
Ja jammer dat het zo stilletjes is hier!

Ben zelf inmiddels 5,5 kilo afgevallen. Ik hou me niet strikt aan het vasten, vakantie gehad en de weekenden doe ik sowieso niet.
Dan toch in 2 maanden zoveel afgevallen :)
Ik ga gewoon door zoals ik bezig ben. Het bevalt me wel.
Alle reacties Link kopieren
superduba schreef:
07-08-2020 15:14
Mag ik meedoen met kletsen? Ik doe 18:6. Ik heb 20:4 gedaan maar voelde niet goed...
Ik zit inmiddels ook meestal op 18:6! Ik denk dat ik 20:4 op zich wel zou volhouden, maar ik heb inmiddels al op verschillende plekken gelezen dat dit voor vrouwen helemaal niet goed zou zijn. Dat rigoureuze eetpatroon zou een te erge verstoring van je hormoonbalans kunnen veroorzaken... Ik heb voor mezelf besloten dit dus ook maar gewoon niet te proberen. En vooralsnog val ik gewoon nog af met 18:6 dus waarom zou ik? ;)
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
07-08-2020 19:54
Als het niet goed voelt idd niet doen. Hoe bevalt 18:6 je nu? Ik doe nu paar dagen per week if, net wat uitkomt. Wil ook keertje 24 uur vasten maar hou zo van eten. :proud:

Van de week zelf Nutella gemaakt. Pot is bijna op inmiddels, oeps. Heb voor m'n verjaardag maar een foodprocessor gevraagd, kan ik lekker kokkerellen
Whut? Zelf Nutella gemaakt! Dat klinkt als een heel g- uh, slecht idee! :-D
Heb je een goed recept daarvoor? Zal niet heel ingewikkeld zijn maar toch is het nog nooit in me opgekomen. Wil echter zo veel mogelijk stoppen met de consumptie van palmolie dus dan is zelf maken wel een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel en daardoor idd gevaarlijk haha. 200 gram hazelnoten roosteren en meeste velletjes eraf. Noten malen in een foodprocessor tot het echt een pasta is. Daarna gesmolten boter/kokosolie of beide erbij tot de gewenste dikte. Suiker of suikervervanger, ik had erythritol en twee eetlepels cacoa. Echt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Moet eerlijk bekennen dat met deze hitte. Ik me verre van aan een eetraam kan houden.

Heb bedacht dat dit wel weer komt waneer het koeler is en ik ook weer normale tijden werk.
Frietmetmayo schreef:
13-08-2020 03:36
Moet eerlijk bekennen dat met deze hitte. Ik me verre van aan een eetraam kan houden.

Heb bedacht dat dit wel weer komt waneer het koeler is en ik ook weer normale tijden werk.
Begrijpelijk! Ik heb geen moeite met niet eten. Ik ga alleen helemaal los in m’n eetraam. Vette hap, dat is waar ik nu steeds zin in heb. Chips, toastjes, dat soort geneuzel.
Frietmetmayo schreef:
13-08-2020 03:36
Moet eerlijk bekennen dat met deze hitte. Ik me verre van aan een eetraam kan houden.

Heb bedacht dat dit wel weer komt waneer het koeler is en ik ook weer normale tijden werk.
Ik hou me er ook niet aan nu hoor! Ik sta heel vroeg op en ga laat slapen, dan is het bijna niet te doen. En je lichaam heeft ook wat meer nodig nu volgens mij, qua zout bv, dus ik vind het niks om met deze hitte echt 16:8 te vasten. Ik probeer wel 12 uur tussen het eten te laten zitten. Dan kan ik het bij koelere temperaturen hopelijk weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen, mag ik me ook aansluiten?

Ik ben nu 17 dagen bezig met IF, en inmiddels 2,7kg afgevallen. Niet slecht. Ik hou de meeste dagen 16:8 aan, maar maak er soms 18:6 van als dat zo uitkomt. 7 dagen pw.
Tijdens mijn eetraam eet ik gewoon waar ik zin in heb, maar probeer eerst iets van noten of fruit te pakken als ik trek heb. Verder eet ik gewoon brood/pasta etc, een koekje of ijsje etc.

ik hoop in totaal zo'n 10kg af te vallen, en mijn darmziekte beter onder controle te kunnen houden.
En ik hoop minder last van snaaibuien te hebben en gezondere keuzes te zullen leren maken. Ik kijk uit naar de appetite correction.

Kennen jullie trouwens het boek Fast.Feast.Repeat. van Gin Stevens? Ontzettend interessant!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd begrepen dat melk in de koffie het vasten zou doorbreken.

Nu lees ik in een boek dat melk wel mag?!?!

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
14-08-2020 10:54
Ik heb altijd begrepen dat melk in de koffie het vasten zou doorbreken.

Nu lees ik in een boek dat melk wel mag?!?!

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik heb ook begrepen dat melk in de koffie het vasten verbreekt.
Tijdens een clean fast is het enige wat je mag consumeren: water zonder toevoegingen, groene of zwarte thee zonder smaakje, zwarte koffie.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
14-08-2020 10:54
Ik heb altijd begrepen dat melk in dee koffie het vasten zou doorbreken.

Nu lees ik in een boek dat melk wel mag?!?!

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik ga geen vette cappuccino of koffie verkeerd drinken, maar een klein scheutje melk in mijn koffie maak ik me niet druk om. Kauwgom zou ook niet 'mogen', dat vind ik ook flauwekul.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven