Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melk (en andere zuivel) geeft een sterke insuline-reactie, dus lijkt me beter het niet te nemen tijdens vasten. Dit is een goede blog met uitleg: https://www.marksdailyapple.com/dairy-insulin/

Ik vind vasten nu met die hitte eigenlijk wel makkelijk, omdat ik dan meestal toch al minder trek heb. Wat wel lastig is is dat het veel te warm in huis wordt als ik de oven gebruik |-)
Alle reacties Link kopieren
Melk (en kauwgum ook) geeft een suikerspiegelpiek dus dan stopt het vasten voor je lichaam. Ik zou het zelf niet doen maar iedereen doet 't op z'n eigen manier ik ga zo maar eens aan m'n' ontbijt' beginnen. Moet eerst m'n keuken opruimen, geen zin in dus stel het uit. Een smoothie en een 90sec keto tosti. Zin in.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, hier is het helemaal fout gegaan. Die hoopvolle 73 kg van hierboven... 79,8 was het op een gegeven moment. Nu inmiddels 79,3 (en de vlag gaat al uit...), ik ben nu officieel 'te zwaar' en daar baal ik van. Maar ja, chocola in huis halen en dat vervolgens laten 'verdwijnen' helpt natuurlijk ook niet.

Nu twee weken thuis zonder kinderen en mét een heleboel kluswerk (verven, vloeren leggen) dus niet zozeer IF als wel extra bewegen op evenveel calorieën. Aangevuld met IF dan, want ik ontbijt 's ochtends niet, zorg er alleen voor dat ik meer dan genoeg drink.

Gisteren te druk geweest, en kanoën, en klussen, dat breekt een mens op. Dus gisteravond met migraine op de bank, lekker overgeven en koppijn hebben en geen fijne houding kunnen vinden :@@: Om er vanochtend achter te komen dat ik in alle chaos een lens ben kwijtgeraakt... Dure grap!
Alle reacties Link kopieren
Poeh Femke dat klinkt naar, wat vervelend voor je joh. Migraine lijkt me echt verschrikkelijk.
En balen zeg dat je gewicht omhoog is gegaan. Maar elke dag is een nieuwe kans. ga lekker klussen en vasten de komende weken en vergeef jezelf.

Ik zag op een IF facebook groep zo'n goede tip: eens in de week je middel meten met een touwtje en deze op dat formaat afknippen en ophangen. Dan zie je na een tijdje visueel dat je cm's verliest door de korter wordende touwtjes.

Ik heb gisteren voor het eerst 20 uur gevast. Dat ging verrassend goed. Ik was dan ook druk bezig met werk, dat helpt altijd goed. Ik heb daarna stevig geluncht en had daarna geen trek meer. Ik heb overwogen om er dan een OMAD da van te maken maar ik was bang om later te hongerig te zijn dus toch maar een kommetje yoghurt met aardbeien gegeten voordat mijn eetraam sloot.
Vandaag ging het vasten minder makkelijk. Ik wilde eigenlijk 18 uur vasten maar besloot na 16 uur toch maar wat te eten omdat ik zo'n honger had. Gesmult van een saladebowl met zoete aardappel, linzen, broccoli, hummus etc. En een spinazie feta borec erbij.
Alle reacties Link kopieren
Het kan heel goed dat je nu eerder 'moest' eten, omdat je gisteren zo lang gevast hebt. Goed dat je daaraan toe hebt gegeven :)

En knuffel voor jou, Femke :hug: I think we all know how you feel, en da's rot.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ook een goede tip die ik las is om je (bijvoorbeeld) elke ochtend te wegen, maar dan het week-gemiddelde te nemen. Want soms kom je wat aan op een dag, maar op langere termijn bekeken ben je wel aan het afvallen. Of sowieso minder vaak wegen :)

What goes up must come down!
Alle reacties Link kopieren
aivlys23 schreef:
18-08-2020 17:57

What goes up must come down!

Was dat maar waar :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
aivlys23 schreef:
18-08-2020 17:57
Ook een goede tip die ik las is om je (bijvoorbeeld) elke ochtend te wegen, maar dan het week-gemiddelde te nemen. Want soms kom je wat aan op een dag, maar op langere termijn bekeken ben je wel aan het afvallen. Of sowieso minder vaak wegen :)

What goes up must come down!
Dat is een goed idee dat maakt het echt zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn er helaas weer wat kilo's bijgekomen. Eigen schuld ik at alles op wat wij kregen op het werk. Sinds de corona dagelijks taart en snoep van de familieleden van onze bewoners. Mijn vakantie er nog achteraan waarin ik ook niks bijgehouden heb.
Nu sinds maandag weer in het gareel en start ik weer met IF. Totaal geen moeite met het niet ontbijten maar des te meer met de avonden.
Na het avondeten niks meer nemen is wel moeilijk vind ik. Meestal ga ik een leuke film kijken met mijn zoon die dan vaak wat lekkers erbij pakt. Wat zijn jullie moeilijkste momenten?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vanochtend moeilijk moment, nou ja, ik had een rammelende maag om 8:00, was net op mijn werk. Ik had me al voorgenomen om een broodje te eten zodra ik opgestart was en koffie op had, maar de koffie moest ik nog zetten en ik was druk. Lang verhaal kort: om kwart voor negen de eerste kop koffie en vlak daarvoor bedacht ik dat de rammelende maag eigenlijk wel over was, dus uiteindelijk toch netjes niks gegeten :yes:
Na het avondeten valt wel mee, maar als ik te laat naar bed ga, wordt het snaaigevaar groot, dus da's een valkuil hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al een paar maanden op streefgewicht, voor 't eerst ooit. Het is gewoon stabiel! Echt heel chill.

En sinds vorige week weer IF. Ik zit al tijden in ketose en voelde me goed maar merk echt dat IF goed is voor m'n lichaam. Voel me nu nog chiller, lekkerder in m'n vel en meer rust in m'n lichaam. En beter in ketose, heb paar weken terug een ademmeter gekocht en zie gewoon dat 't effect heeft. :yes: M'n gewicht is wel weer aan het zakken dus moet wel ff opletten.

Volgende week ben ik jarig. Wordt gewoon eten met de fam ivm corona ipv een groot feest. Heel jammer, ben gek op m'n verjaardag. Heb via fb een doos met low carb taart besteld, lekker helemaal voor mezelf. Paar taartjes eten en de rest in de vriezer. Nu al super veel zin in, beter zijn ze lekker. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Koettie, wat fijn dat je zo lekker in je vel zit! En lekker op je verjaardag verheugen, ook al is dat anders dan anders, wordt vast gezellig!

Wat bedoel je met een ademmeter?
Alle reacties Link kopieren
Koettie fijn dat je je zo goed voelt dankzij de IF. Lekker he niet steeds meer van die suikerschommelingen waar je weer trek van krijgt. Het wordt evengoed vast een heel gezellige verjaardag volgende week.

Femke die koffie werkt dan prima dus bij een rammelende maag ideaal om het zo nog even uit te zingen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het qua eetraam goed alleen wat ik in het eetraam eet niet. Koekjes, snoepjes etc etc.

Volgende week is onze vakantie voorbij en heb besloten dat ik de eerste werkdag start met een vast van 24 uur.
Dus van zondag avond tot maandagavond even niks tot zeer weinig eten. Dit als reset.

Daarna ga ik weer keurig if en opletten wat ik eet.

Merk wel aan mijn lichaam dat het helemaal niet tevreden is met al dit vele eten. Ben erg moe,hoofdpijn en buikpijn. Terwijl als ik keurig eet ik dit allemaal niet heb. Dus nog een extra reden om weer op te gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
21-08-2020 08:38
Koettie, wat fijn dat je zo lekker in je vel zit! En lekker op je verjaardag verheugen, ook al is dat anders dan anders, wordt vast gezellig!

Wat bedoel je met een ademmeter?
Als je het keto dieet volgt kan je je ketonen level meten. Ik heb daar een ademmeter voor.

@meatlover. Ja, voel me echt zo fit, energiek en fijn. Heb echt geen behoefte meer aan suiker of 'normale' pizza, friet, koekjes. Geeft ook een hoop hoofdrust
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je dan als je jezelf een beetje wilt verwennen, Koettie?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
21-08-2020 22:13
Wat eet je dan als je jezelf een beetje wilt verwennen, Koettie?
Gewoon een lekkere maaltijd, omelet met spek en paddestoelen oid. Of ik maak een cake/chocola/iets anders. Maar dan zonder suiker en met veel minder koolhydraten. Bakje slagroom met cacao, yoghurt met zelfgemaakte granola of zelfgemaakte hazelnotenpasta op een cracker ofzo. Of een lekkere hamburger met kaas en spek, pannenkoekjes... Bijna alles kan je keto maken
Alle reacties Link kopieren
Zo, koekjes, snoepjes en chocolade zijn op. Alleen maar gezonde producten gekocht vanmiddag in de supermarkt.
Ik ben er klaar voor!!
Mijn super vast is al 3 uur begonnen.
Plan is om vanaf dinsdag tot aan het weekend gezond te eten binnen lf.

Even streng maar nu toch wel nodig zo na de vakantie.

Had een nieuwe werk broek 6 weken geleden gekocht maar al die tijd niet aangehad vanwege vakantie en het warme weer. Vandaag even gepast.... STRAK!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee.
Ik heb voor de vakantie een periode van 6 weken IF gedaan en dat beviel zo goed. Meteen 5 kilo eraf. Daarna kwam de klad erin omdat we op vakantie gingen en niet meer opgepakt. Nu wil ik er weer mee verder.
Niet alleen om af te vallen maar ook voor de gezondheid.

Startgewicht is 65, streefgewicht voorlopig 60 en dan kijken hoe ik me daarbij voel (mocht ik dat halen).

Ik ben altijd petitie geweest, dus dit is gewoon te veel voor mij. Schurende dijen, vettige armen. Daar wil ik vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer begonnen. 5:2 en 4 keer per week sporten.
Ik ga mezelf niet meer wegen, ecbt noit mee. Bij mij werkt het zo averechts. Aanfezien ik veel te makkelijk aankom. Voor de corona met bloed zweet en tranen bijne 10 kilo afgevallen. Dmk koolhydraatarm vasten en sporten.
In letterljk 1 week laten gaan tijdens corona ( vooral veel wijntjes) 5 kilo aangekomen. Daarna direct opgepakt, meteen weer koolhydraatarm. Viel ik niets meer af van die 5 kilo. Toen dacht ik stik er maar in. En in 1 maand zaten die andere 5 er ook weer aan. Ik heb geen vreetbuien ofzo.

Maar goed. Nu dus nooit meer wegen. En hard trainen plus 5:2. Door de week geen wijntjes meer en letten op koolhydraten.
Ik doe dit al sinds mijn eigenwijze pubertijd en ben er geen gram door afgevallen. Desalniettemin veel succes gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren mijn supervast tot 22 uur kunnen rekken.
Daarna heerlijk gegeten: salade met sperziebonen en vegetarische balletjes.

Vandaag een goede dag! Zowel qua gezond eten als lf. Heb de drijf weer even goed te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Frietmetmayo! Ik zit er ook weer lekker in, voel me ook echt heel lekker zo.
Alle reacties Link kopieren
Hey dit topic heb ik nog niet eerder gezien.

Door de weeks vast ik dagelijks 16 tot 18 uur. In het weekend vast ik niet heel bewust. Dit doe ik nu een maandje of 2.

Ben voor het eerst in mijn leven ook iets te zwaar (bmi 25,5 :) ), had al een jaar niet meer op de weegschaal gestaan.
Opzich eet ik best gezond, alleen zodra er iets lekkers in huis is gaat het (in het weekend) gewoon hartstikke fout.

Dus ik hoop dat de combinatie van vasten (bij mij niet ontbijten en zeer vroeg in de avond eten), en op mijn calorie inname letten, er voor gaat zorgen dat ik weer iets afval.

Qua honger is het gelukkig goed te doen, en voordeel vind ik ook wel dat ik minder calorieën binnen krijg door het ontbijt over te slaan.

Ben benieuwd komende maanden... volg dit topic in ieder geval graag :hello:
Frietmetmayo schreef:
14-08-2020 10:54
Ik heb altijd begrepen dat melk in de koffie het vasten zou doorbreken.

Nu lees ik in een boek dat melk wel mag?!?!

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik zou het niet doen. Maar ik ben ook wel een beetje van de “melk is voor kalfjes club”. Hoe dan ook zijn het toch calorieën toch. Staat erbij waarom het mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven