Lijf & Lijn alle pijlers

Beoordeling van mijn trainingsschema

18-02-2017 17:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Pas ben ik weer begonnen met sporten nadat ik heel lang ziek ben geweest. Voel me weer helemaal top!

Maar omdat ik altijd het gevoel heb dat ik tijdens het sporten niet genoeg doe, heb ik voor mezelf een training gemaakt.

Zou iemand dit even kunnen beoordelen? Voor het geval ik teveel ga trainen of juist verkeerd.

Ik heb het liefst een full body workout dus daarom zullen er verschillende dingen voor verschillende spiergroepen in voor komen.

Thanks!

PS: Ik train om de dag en het weekend niet.

Warming up:

-5 minuten springtouwen

-Stretchen

-Glute activation

Training:

Round 1:

- 10 pushups

- 10 Plank Half Jacks

- 10 alternating curl

- 10 squats

- 10 Full Body Flys

- 10 lateral raise

- 10 dead lifts

- 10 Airplanes

- 10 overhead press

Round 2:

- 10 lunges

- 10 Plank Up & Out Tucks

- 10 burpees

- 1 min wall sit

- 10 Flutterkick Crunches

- 10 chest fly

- 10 jump squat

- 10 Knee Tuck Crunches

- 10 dumbbell wide row

Round 3:

- 10 calf raises

- 10 Jackknife Crisscross Crunches

- 10 mountain climbers

- 10 lunges

- 1 min plank

- 10 leg lifts

- 10 arm circles

- 10 dead lifts

- 10 crunches

Cooling down:

-Stretchen.
Train je ook met gewichten? Ik zou een ronde pakken met oefeningen waarbij je gewichten kan gebruiken en dan drie dezelfde rondes. Bij elke ronde een hoger gewicht pakken.
Don't waste your time or time will waste you.
Ik train met gewichten, ja. Alleen kan ik nog niet zo zwaar. Ik kan niet meer dan 5 kilo en dan gebruik ik nu alleen maar dumbbells. Dus je raadt me aan om kettlebells te gebruiken?
Niet per se kettlebelts, ligt er aan wat handig is per oefening. Voor een lunge vind ik het zelf prettiger om twee dumbells vast te houden, terwijl ik bij de squats en deadlifts een kettlebelt gebruik.
Don't waste your time or time will waste you.
Aha oke ja dat is slim. Is mijn schema verder goed?
Wat is je doel? Waarom doe niet een paar setjes van dezelfde oefening of 2 oefeningenomen afwisselend meerdere setjes? Waarom zoveel verschillende oefeningen in 1 training? Zo pak je niets echt aan en doe je 30 oefeningen half?

Waarom heb je geen begeleiding?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik wil een strak lichaam, en een beetje afvallen. Ik raak snel verveeld en ik heb elke keer t gevoel na een training dat ik weinig heb gedaan.

En ik heb geen begeleiding omdat ik niet weet van waar ik dat moet halen.

Ik sport thuis namelijk.
Het heeft weinig zin om 10 lunges te doen en daarom heen weinig aan benen. Je verandert niet wanneer het geen pijn doet. Bij lunges loop je de ruimte heen en weer tot je boven benen zeer doen. Soms betekent dat 20/30 herhalingen 3x (dus 3 sets van 20/30).

Je raakt ook verveeld wanneer je geen resultaat ziet. Trainen is vooral herhalen tot het zeer doet. Soms kun je beter 3x 5 zware herhalingen doen met pauze of een andere oefeningen er tussen dan 1x 10 waar je bijna niets van voelt.

Nee het is geen effectief trainingsschema. Het is wel beter dan met chips op de bank hangen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe kan ik het aanpassen dan?
Vraag begeleiding op je sportschool. Of zoek wat schema's op Internet.
Wellicht vergis ik me, want ik ken heel van die termen niet, maar volgens mij zie ik geen oefeningen voor zowel je rug als je borst (behalve push ups, maar zelfs dat ligt aan de uitvoering).

Echt full body houdt trouwens meer in dat je een paar compound oefeningen doet in plaats van een hele hoop oefeningen met veel herhalingen. Dat is lactaat training, ik vind dat persoonlijk zeer onprettig, maar goed ik weet natuurlijk ook of jij dat wel leuk vindt en ik weet niet wat je doel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven