BHs en autisme
zaterdag 3 juni 2017 om 21:35
Hey ik weet niet of het in deze categorie behoord maar goed.
Ik ben Kimberley heb licht autisme en om maar even met de deur in huis te vallen.
Wie ervaart nog meer met bhs hele erge irritatie?
Ik kan achtersluitingen niet hebben en over de hoofd trek bhs als ze ook maar even bewegen irriteerd het me al plus het is inmiddels zo erg dat het erg strak om me lichaam moet zitten anders vind ik het te los.
Met bh metingen zeggen ze dat ik een 70C ben (in america zowiezo een b heb ik getest) maar voor het gevoel een 65C , met een 70C kan hij al gelijk op het middelste haakje en soms zelfs op het laatste.
Maar sinds ik al gezien heb ik een 65 lastig te krijgen en vroeg me dus al een heletijd af of een 70C dan goed ondersteunt.
Merkte wel dat met een rits of een rij haakjes een 70C echt te los zit.
Ook met een gewone bh zit de band te los als 70C maar is dit strakker bij sport bhs met 3 haakjes achter?
Heb mezelf onder de borst gemeten en kom ong op een 72-73cm uit.
Kennen jullie trouwens deze sport bh? feminine medium sport bh
Merk dat bij sommige over de hoofdtrek ze omhoog kruipen en vroeg me af of deze dat niet doet en hoe goed werkelijk de support is plus hoe die valt en eruit ziet onder een shirt.
Heb inmiddels al zoveel geprobeerd wat me niet beviel en zoveel geld maandelijks eraan uitgegeven.
oh trouwens weet iemand of je een medische bh ook gewoon voor langdurig als gewone bh kan dragen zonder dat je een operatie gehad heb en of dat er natuurlijk uitziet en beetje lift.
Wou dit gewoon ff kwijt en misschien hebben sommige van jullie dit probleem ook, als om me heen kijk lijkt het net of iedereen in een bh zich top voelt terwijl ik met de geringste beweging het als een hell voel wat met werk nu ook niet lekker gaat.
zit eraan te denken naar een psygoloog weer te gaan maar dan denk ik wat kunnen die hiermee?
Ik ben Kimberley heb licht autisme en om maar even met de deur in huis te vallen.
Wie ervaart nog meer met bhs hele erge irritatie?
Ik kan achtersluitingen niet hebben en over de hoofd trek bhs als ze ook maar even bewegen irriteerd het me al plus het is inmiddels zo erg dat het erg strak om me lichaam moet zitten anders vind ik het te los.
Met bh metingen zeggen ze dat ik een 70C ben (in america zowiezo een b heb ik getest) maar voor het gevoel een 65C , met een 70C kan hij al gelijk op het middelste haakje en soms zelfs op het laatste.
Maar sinds ik al gezien heb ik een 65 lastig te krijgen en vroeg me dus al een heletijd af of een 70C dan goed ondersteunt.
Merkte wel dat met een rits of een rij haakjes een 70C echt te los zit.
Ook met een gewone bh zit de band te los als 70C maar is dit strakker bij sport bhs met 3 haakjes achter?
Heb mezelf onder de borst gemeten en kom ong op een 72-73cm uit.
Kennen jullie trouwens deze sport bh? feminine medium sport bh
Merk dat bij sommige over de hoofdtrek ze omhoog kruipen en vroeg me af of deze dat niet doet en hoe goed werkelijk de support is plus hoe die valt en eruit ziet onder een shirt.
Heb inmiddels al zoveel geprobeerd wat me niet beviel en zoveel geld maandelijks eraan uitgegeven.
oh trouwens weet iemand of je een medische bh ook gewoon voor langdurig als gewone bh kan dragen zonder dat je een operatie gehad heb en of dat er natuurlijk uitziet en beetje lift.
Wou dit gewoon ff kwijt en misschien hebben sommige van jullie dit probleem ook, als om me heen kijk lijkt het net of iedereen in een bh zich top voelt terwijl ik met de geringste beweging het als een hell voel wat met werk nu ook niet lekker gaat.
zit eraan te denken naar een psygoloog weer te gaan maar dan denk ik wat kunnen die hiermee?
zaterdag 3 juni 2017 om 21:56
Volgens mij heeft dit niks met autisme te maken.
Bh shoppen is voor elke vrouw erg lastig. En sommige maten nóg lastiger.
Heb je al eens 75 b geprobeerd?
Volgens mij is 75b gelijk aan 70c. 85 c gelijk aan 80 d enz. Door de kleinere cub zit het qua wijdte strakker.
Gewoon blijven proberen, verschillende maten en verschillende winkels.
Je zou verder zo'n topje kunnen proberen, die jonge meisjes vaak als eerste dragen. Kort hemoje soort van. Of gewoon een strak hemd. Met of zonder beugels.
Ook per merk en bh verschilt de maat.
Verschillende maten passen dus.
Volgens mij is 75b gelijk aan 70c. 85 c gelijk aan 80 d enz. Door de kleinere cub zit het qua wijdte strakker.
Gewoon blijven proberen, verschillende maten en verschillende winkels.
Je zou verder zo'n topje kunnen proberen, die jonge meisjes vaak als eerste dragen. Kort hemoje soort van. Of gewoon een strak hemd. Met of zonder beugels.
Ook per merk en bh verschilt de maat.
Verschillende maten passen dus.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 03-06-2017 22:07
7.88% gewijzigd
zaterdag 3 juni 2017 om 22:07
Ik denk dat je het beste naar een goede lingerie winkel kunt gaan.
Marie Jo heeft wel jouw maten. Deze bh van Marie Jo voelt heel zacht aan:
http://www.mariejo.com/nl/marie-jo-lave ... 0120822sca
Model Rafael van Marie Jo is ook heel zacht.
Succes. Ik denk dat je de Marie Jo Tom niet voelt als je hem draagt.
Marie Jo heeft wel jouw maten. Deze bh van Marie Jo voelt heel zacht aan:
http://www.mariejo.com/nl/marie-jo-lave ... 0120822sca
Model Rafael van Marie Jo is ook heel zacht.
Succes. Ik denk dat je de Marie Jo Tom niet voelt als je hem draagt.
zaterdag 3 juni 2017 om 22:15
of dat een bh goed zit, niet goed zit, irriteert of niet, heeft absoluut niets met autisme te maken.
ga naar een goede lingeriezaak en laat je goed voorlichten en opmeten. de maten in Nederland zijn vaak toch echt heel anders dan in Amerika. en kan ook per merk verschillen.
en lees eens in wat hoe cupmaten gemeten worden en wat deze betekenen
ga naar een goede lingeriezaak en laat je goed voorlichten en opmeten. de maten in Nederland zijn vaak toch echt heel anders dan in Amerika. en kan ook per merk verschillen.
en lees eens in wat hoe cupmaten gemeten worden en wat deze betekenen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

zaterdag 3 juni 2017 om 23:01
Voor iedereen die zo stellig zegt dat het niets met autisme te maken heeft: ikzelf (vrouw, Asperger), en een vriend van mij (PDD-Nos) trouwens ook, vinden zelfs opgedrukte prints op t-shirts vaak al slecht te doen. Of opgenaaide, of drukkertjes en knoopjes, labeltjes, etc.
Een BH is/kan echt de hel zijn.

zaterdag 3 juni 2017 om 23:11
Het kan idd zijn dat je door ASS gevoeliger bent voor stoffen, druk, materialen en meer van dat.
Maar bh's passen en de juiste vinden is voor veel vrouwen best lastig, en je bouw heeft niets met autisme te maken.
Dus: niet alles op autisme gooien. Je zou, als je hier hulp bij wil, eerder aan een senso-motorische therapie moeten denken.
O, en het bewijs dat veel vrouwen hier last van hebben: cabaret van Lenette van Dongen https://youtu.be/fgWvq4LpiAQ
Maar bh's passen en de juiste vinden is voor veel vrouwen best lastig, en je bouw heeft niets met autisme te maken.
Dus: niet alles op autisme gooien. Je zou, als je hier hulp bij wil, eerder aan een senso-motorische therapie moeten denken.
O, en het bewijs dat veel vrouwen hier last van hebben: cabaret van Lenette van Dongen https://youtu.be/fgWvq4LpiAQ

zaterdag 3 juni 2017 om 23:47
Heb je alle keren zelf je BH-maat opgemeten? Dat kun je nl. beter in een speciaalzaak laten doen (en dus ook niet bij de Livera of Hunkemöller) door de verkoopster. Zij kunnen je ook het beste adviseren welke BH voor jou geschikt is.
Een goede BH vinden, is voor veel vrouwen zonder autisme ook een ramp hoor. Je BH-maat laten opnemen door de verkoopster vindt ook niet iedere vrouw prettig (of ze nu wel of geen autisme heeft). Maar dat opmeten, is in 30/60 seconden gebeurd en ze kunnen over een dun shirtje/hemdje heenmeten, mocht je dat prettiger vinden.
Een goede BH vinden, is voor veel vrouwen zonder autisme ook een ramp hoor. Je BH-maat laten opnemen door de verkoopster vindt ook niet iedere vrouw prettig (of ze nu wel of geen autisme heeft). Maar dat opmeten, is in 30/60 seconden gebeurd en ze kunnen over een dun shirtje/hemdje heenmeten, mocht je dat prettiger vinden.
zondag 4 juni 2017 om 00:20
Helemaal eens! (ook hier een asperger die standaard elk label uit kleding verwijdertshala91 schreef: ↑03-06-2017 23:01Voor iedereen die zo stellig zegt dat het niets met autisme te maken heeft: ikzelf (vrouw, Asperger), en een vriend van mij (PDD-Nos) trouwens ook, vinden zelfs opgedrukte prints op t-shirts vaak al slecht te doen. Of opgenaaide, of drukkertjes en knoopjes, labeltjes, etc.

Ik denk dat hier wel degelijk sprake is van een verband tussen autisme/asperger en gevoeligheid voor (letterlijke) prikkels, dus ook op het lichaam.
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
zondag 4 juni 2017 om 03:16
Als je een 65/70 bent, moet je zeker geen 75 nemen. De band geeft voor 80% de ondersteuning, dus een band die niet strak zit, geeft weinig ondersteuning. Ik zie dat zo vaak dat vrouwen een bh dragen die je in het midden naar voren kan bewegen omdat die te ruim is. Een bh die goed aansluit is zo veel mooier. Het gaat er niet alleen om dat hij past, maar ook dat hij goed zit en ondersteuning biedt.Gele_Suikerspin schreef: ↑03-06-2017 21:56Volgens mij heeft dit niks met autisme te maken.
En TO, de meeste bh's van tegenwoordig zijn elastisch, waardoor je dus niet je omvang in cm moet nemen maar smaller.

zondag 4 juni 2017 om 18:17
Ik denk dat elke vrouw zich in meer of mindere mate in bh-irritaties kan vinden.
Bh's die voorover kiepen en tussen je borsten irriteren, bh's met dubbele boobies op welke plek dan ook, rugband zit bijna in je nek, schouderbandjes vallen eraf, beugel knalt door de stof heen, bh sluit niet aan, jeuktepels, gapende gaten in de cups, cup te breed, te smal, etiket irriteert zowel bij eraan laten als het afgeknipte randje.
Ik ben te lui om omvang 65 of 60 te bestellen, dus ik ga voor redelijk zittende A70's
. Fysiek in de winkel passen vind ik fijner, ondanks de problemen die de cabaretmevrouw beschrijft. En in de winkel zijn er sporadisch 65B's of 60C's.
Bh's die voorover kiepen en tussen je borsten irriteren, bh's met dubbele boobies op welke plek dan ook, rugband zit bijna in je nek, schouderbandjes vallen eraf, beugel knalt door de stof heen, bh sluit niet aan, jeuktepels, gapende gaten in de cups, cup te breed, te smal, etiket irriteert zowel bij eraan laten als het afgeknipte randje.
Ik ben te lui om omvang 65 of 60 te bestellen, dus ik ga voor redelijk zittende A70's