Lijf & Lijn alle pijlers

Boksen, vragen..

19-02-2017 15:10 30 berichten
Mijn vriend heeft iets nieuws opgevat, hij wil gaan boksen. Geen punt natuurlijk, echter is hij nogal een alles of niks type en dus wil hij een grote bokszak (op standaard) kopen, deze ergens boven neerzetten en gaan met die banaan.

Daar begon dus onze discussie, ik vind dit namelijk geen goed plan. Ten eerste vanwege geld, dergelijke bokszak-op-standaard dingen zijn niet enorm goedkoop. Daarnaast lijkt het me ook niet verstandig om vanuit het niets als een malloot te gaan lopen rammen zonder dat je weet waar je mee bezig bent en hiervan blessures op te lopen. Ik raadde heb dus aan om eerst eens een maandje naar een boksschool te gaan. Dan kan hij kijken of hij het überhaupt leuk vind en ook heeft hij dan enige begeleiding wat betreft techniek en houding.

Nou goed, vriend is het niet met me eens, vond me een negatieve zeur en zit nu enigszins gepikeerd op de bank.

Is hier iemand die verstand heeft van boksen en hierin advies kan geven?
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort zit ik zelf op boksen. Ik ben erachter gekomen dat je zelfs onder begeleiding van professionals beslures kan oplopen (kan op zich met elke sport, humm????). Techniek blijft belangrijk. Je hand in de verkeerde stand en je hebt zo een gekneusde vinger.

Je kan het hem zeggen, 100 keer, maar als hij je advies niet wilt aannemen moet hij hier helaas zelf achterkomen.

Wat ik me wel afvraag is wat hij wil bereiken met boksen? En wat hem tegen houdt om een les te nemen? Hebben jullie het hier al over gehad?

Boksen is steeds populairder aan het worden. Er worden genoeg lessen en zelfs cursussen aangeboden voor beginners (incl. voor mannen).
We hebben vanavond nog een goed gesprek hierover gehad en ik heb hem de reacties hier ook laten lezen. Waarvoor dank!

Hij geeft aan de stap naar een sportschool nogal eng te vinden, hij is natuurlijk niet piep meer en is ook niet in topconditie. Hij is in de veronderstelling dat er enkel Vin Diesels rondlopen en daar voelt hij zich niet prettig bij. Vandaar dat hij thuis een prettigere omgeving vindt. Hier hebben we dus een lang gesprek over gehad en hij gaat nu eerst een intakegesprek doen en kijken hoe het aanvoelt. Dan eens een proefles en van daaruit verder kijken.

De reden dat hij wil gaan boksen is een combinatie van willen afvallen (buikje), meer spieren kweken (ook al is hij al heel gespierd) en agressie kwijt willen. Iemand hier schreef over cardio, veel cardio en hij snapt ook dat hij dat nodig heeft, zeker als hij wil afvallen.

We zijn er dus goed uitgekomen :D Nogmaals bedankt voor alle reacties.
quote:Belle73 schreef op 19 februari 2017 @ 19:24:

Wel met zo'n zak, niet met een echt persoon.Soms is een echt persoon, ook een zak.............
quote:aatjuhh123 schreef op 19 februari 2017 @ 22:50:

[...]

Soms is een echt persoon, ook een zak.............Ha , ha, ja inderdaad en ik beeldde me ook vaak in dat die zak echt iemand was.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Klinkt goed Ginny! Mijn ervaring is dat boksscholen zeker niet alleen bevolkt worden door Badr Hadr-achtige figuren (ik ben zelf inmiddels overgestapt naar een andere vechtsport maar als kleine, tengere vrouw paste ik ook nooit in dat plaatje). Maar dat zie je vanzelf als je er heen gaat en wat rondkijkt. Fijn dat jullie er samen zo uit zijn gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven