Lijf & Lijn alle pijlers

[borsten] kleiner door sporten?

23-09-2009 14:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens gelezen dat je een kleinere cupmaat kunt krijgen als je doet sporten. Heeft iemand hier ervaring mee, en indien ja, welke oefeningen deed je?
Ja dat kan heel goed. Je verbrand dan calorieën en valt dus feitelijk af. Je borsten kunnen dus best wat kleiner worden.
Volgens je profiel ben je een man, waarom wil je dit weten?
Omdat het een man is met borstjes

*sorry
nou, als dat zo is, dan is sporten wel goed ja. En anders moet je de blog van Nynke even lezen.
@MrP. Waar staat de P voor?
Alleen als er vet in je borsten zit, als je borsten alleen bestaan uit klieren en weefsel zullen ze niet kleiner worden door te sporten....
Hoe oud ben je en wat is je lievelingseten?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
La Vie: hahaha
Over het algemeen bevatten borsten redelijk wat vetweefsel.

Bij vrouwen die duursporten bedrijven zie je dan ook dat ze bijna geen borsten meer over hebben. dus vooral veel cardio doen, en je dieet aanpassen, zodat je vetpercentage omlaag gaat.
Misschien kun je hem een privé bericht sturen LVER, dat willie graag
Dat durf ik niet zo goed ingmagh
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
@Mr. P. maakt zich zorgen over de cupmaat van zijn vriendin, die gaat sporten? Het gebruik van anabole steroiden heeft ook effect op de borsten. Mannen krijgen hier namelijk borsten van. Ik mag aannemen dat Mr. P. of zijn vriendin dit niet gebruiken.
MrP staat gewoon voor Paul ;). Het was niet een vraag voor mezelf maar een vriedin van me. Zij heeft tijdens het sporten (ze tennist) wel eens last van haar bosten. Ze heeft nu een cup C, maar vroeg zich af of ze door bepaalde oefeningen deze terug kon brengen naar een b cup.

Zijn er ook oefeningen die je qua fitness kunt doen om hier iets aan te doen?
in principe kun je vet niet plaatselijk verbranden, je kunt alleen je spieren steviger maken (maar daar worden je borsten dus niet kleiner van). Misschien moet ze gewoon een andere bh proberen? Als ik tijdens het sporten mijn altijd charmante Shock Absorber maatje 80E aanheb, heb ik nergens last van. En hardlopen veroorzaakt toch de zwaarste belasting, schijnt het.
Geen Mr. Pervert dus. Oke. Denk niet dat je borsten plaatselijk kunt verkleinen door bepaalde oefeningen. Enkel door af te vallen, willen ze nog wel eens krimpen.

Zou, net zoals ingmagh zegt, een (andere) sportbh proberen.
Inderdaad, gewoon een goede sportBH kopen. Ik sport 4 x per week en doe aan conditietraining en Zumba, beide dus veel springen/bewegen. Nergens last van en ik heb cup D.
Ik sport drie keer in de week en ik heb een vrij grote cupmaat. Deze is niks minder geworden. Door mijn sport blijven mijn borsten wel steviger. Het vet dat in borsten zit, is meestal niet het vet dat je weg traint.

Het kan zijn dat je borsten kleiner lijken te worden, omdat ze steviger worden.

Ik heb tijdens huppen en springen veel last van mijn borsten, maar ik kan daar niet veel aan doen. Ik heb ook een sportbh gekocht, maar bij mij werkt het niet.. ze blijven pijn doen.
Bedankt voor de tips/reacties. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik zelf ergens gelezen had dat iemand die cup B had, naar cup a was gegaan door behoorlijk veel borstspieroefeningen te doen.

Vandaar dat ik dacht dat dit soort oefeningen voor een kleinere cupmaat konden zorgen. BTW valt cup B volgens jullie in de categorie kleine borsten?
Ja, is waar, maar gaat met name op als je vetweefsel bij je borstspier hebt. Is dus niet bij iedereen automatisch zo, maar bij veel vrouwen wel. Ik ben door het sporten helaas van cup C naar B gegaan, maar ik kan niet zeggen dat het door specifieke oefeningen is gebeurd. Kan ook door combi kracht/cardio, want door cardio ga je vet verbranden en dat zit vaak op je borsten.

Tegenwoordig is cup B overigens klein. Vroeger was cup B de gemiddelde cupmaat, maar 'de jeugd' van tegenwoordig heeft gemiddeld cup C/D.
Ik heb laatst bij een lingeriezaak gehoord dat de gemiddelde cupmaat 75D is geworden.
quote:juffie89 schreef op 23 september 2009 @ 17:49:

Ik sport drie keer in de week en ik heb een vrij grote cupmaat. Deze is niks minder geworden. Door mijn sport blijven mijn borsten wel steviger. Het vet dat in borsten zit, is meestal niet het vet dat je weg traint.

Het kan zijn dat je borsten kleiner lijken te worden, omdat ze steviger worden.

Ik heb tijdens huppen en springen veel last van mijn borsten, maar ik kan daar niet veel aan doen. Ik heb ook een sportbh gekocht, maar bij mij werkt het niet.. ze blijven pijn doen.Ik heb een grote cupmaat maar heb inmiddels ene prima - stevige - BH gevonden via Anita van de sportBH winkel op internet (even googlen). Prima ding en ik kan ermee rennen en mee op de trampoline.
En de prijs?

Hebben ze ook alle cupmaten?
quote:juffie89 schreef op 23 september 2009 @ 18:38:

En de prijs?

Hebben ze ook alle cupmaten?Ja hoor, tot J geloof ik! Je kunt advies vragen adhv jouw maten, dan kan je kijken, ze hebben ontzettend veel modellen. Prijzen varieren per model, kijk even op de site van haar. Ik ben heel tevreden, kwam er bij toeval op via het hardloop forum.
Ik vraag me af of Mr. P. een bekende is van Nono2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven