Lijf & Lijn alle pijlers

Borstentopic

06-08-2019 09:19 367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Het leek me leuk om een borstentopic te openen waarin we onze ervaringen en wensen kunnen delen t.a.v. borstvergrotingen, -verkleiningen, -correcties, etc. en borsten in het algemeen.

Ik zal aftrappen. Vorige week woensdag heb ik een borstvergroting ondergaan. Mijn borsten zijn van een kleine B-cup naar een volle C-cup/kleine D-cup gegaan (zo ziet het er tot nu toe tenminste uit en de compressie-bh die ik nu draag is een 75C). Ik ben vrij klein en slank dus groter zou niet passen bij mijn lijf. Ik heb gekozen voor anatomische implantaten omdat ik dat er het meest natuurlijk uit vond zien.

De operatie zelf ging goed en ik mag niet klagen wat betreft te pijn. Op het moment ben ik van de meest zware pijnstilling af en slik ik alleen nog paracetamol (2x 1000 mg en 2x 500 mg). Momenteel zijn mijn borsten wel nog erg gezwollen en staan ze redelijk rechtop, dus dat moet nog flink gaan zakken. Tot nu toe ben ik wel al blij met het resultaat. :)

Ik voel me wel behoorlijk onthand. Ik mag en kan heel veel dingen nog niet, die ik wel graag zou willen. Het huishouden en de verzorging van de hond komt nu voor 99% neer op mijn man. Erg frustrerend voor iemand die niet echt stil kan zitten. :|

Donderdag heb ik nacontrole, ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen over het herstel.

Ik hoor graag van medeforummers hoe jullie je eventuele operatie hebben ervaringen. Had je veel pijn? Hoe heb je de eerste weken ervaren? Ben je tevreden met het resultaat?

Ook als je twijfelt om een operatie te ondergaan of ontevreden bent over je borsten, voel je vrij om te posten!

Liefs
herfstwind wijzigde dit bericht op 06-08-2019 09:32
0.25% gewijzigd
Blankepit schreef:
09-08-2019 12:21
Dat vrouwen nog aan borstvergroting doen met alle kennis (en risico's) van nu vind opmerkelijk.
Daarnaast ben ik als man van mening dat de grootte van je borsten echt niet uitmaakt hoe aantrekkelijk of vrouwelijk je bent. Niet in bed en niet met kleding aan.
Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf heel kleine borsten (AA). Daar ben ik toen ik jonger was best wel onzeker door geweest. Ondertussen heb ik mogen ervaren dat mannen me ook met deze borsten aantrekkelijk vinden. Niet allemaal, maar dat hoeft ook niet. Ik vind ook niet alle mannen aantrekkelijk, om verschillende redenen.

Kleine borsten zijn fijn met sporten, met bepaalde kleding en met slapen. Ik vind het nu prima. Ik ben wel benieuwd of ze groter worden als ik zwanger word, maar vooral uit nieuwsgierigheid.

Als er helemaal geen risico’s waren en de operatie eenmalig was, had ik wellicht een vergroting overwogen toen ik jonger was. Nu hoeft het niet meer voor mij, dit ben ik.
Alle reacties Link kopieren
kittyfantastico schreef:
10-08-2019 09:05

Kleine borsten zijn fijn met sporten, met bepaalde kleding en met slapen. Ik vind het nu prima.
En nog meer voordelen:

Je kunt BH-loos door het leven: geen knellend kledingstuk dat je thuis direct uittrekt + kostenbesparend.

Mannen praten met jou, niet met je borsten. (behalve soms als ze doorhebben dat je geen bh draagt, ik draag in de zomer daarom wel iets bh-achtigs onder dunnen shirtjes/bloesjes)

Je oogt slanker.

Potloodtest, glansrijk geslaagd.

Je kunt kleine borsten groter maken met een push-up bh, terwijl het een stuk lastiger/oncomfortabeler is om grote borsten met een bh te verkleinen.

Geen gezweet in alle plooien bij 30+ graden.



Kleine borsten :cheer2: :cheer2:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
10-08-2019 10:07
En nog meer voordelen:

Je kunt BH-loos door het leven: geen knellend kledingstuk dat je thuis direct uittrekt + kostenbesparend.
Ik had voor de steun ook geen bh nodig, maar ik had twee verschillende borsten en een beetje puntvormig. Voelde me niet echt prettig om dan zonder bh rond te lopen.
Nou persoonlijk durf ik het om de risico’s ook niet te doen, maar ik heb zelf ook echt maar een AA cupje. En het meest erge is nog dat het nu binnen 2 jaar nog enorm slap is geworden ook, geen inhoud.. En dan ben ik nog maar midden 20. Ik dacht echt.. dan heb je al bijna niks doordat er maar zeer weinig klierweefsel is ontwikkeld, hoe kan het dan ook nog verslappen.. En ik ben slank (64kg bij 1.70), maar de rest verslapt ook al wel.

Enkel 3 dagen met de menstruatie zijn ze fatsoenlijk gevuld en stevig. Daar ben ik al zo vaak op afgewezen, dat doet wel pijn. Maar begrijpelijk is het ook, want het is nu eenmaal niet zo aantrekkelijk.

Ik zie er de voordelen ook wel in, maar het blijft ook wel lastig. Zou het met kracht training misschien wat beter worden? Heeft een van jullie daar ervaring mee?
anoniem_6362b14e742c2 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 10:40
14.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herfstwind schreef:
10-08-2019 10:29
Ik had voor de steun ook geen bh nodig, maar ik had twee verschillende borsten en een beetje puntvormig. Voelde me niet echt prettig om dan zonder bh rond te lopen.
:|

En zo zal voor elk van de voordelen van kleine borsten wel gelden dat er vrouwen zullen zijn die dat dan weer niet hebben of niet zo ervaren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Fleecedekentje10 schreef:
10-08-2019 10:37
Nou persoonlijk durf ik het om de risico’s ook niet te doen, maar ik heb zelf ook echt maar een AA cupje. En het meest erge is nog dat het nu binnen 2 jaar nog enorm slap is geworden ook, geen inhoud.. En dan ben ik nog maar midden 20. Ik dacht echt.. dan heb je al bijna niks doordat er maar zeer weinig klierweefsel is ontwikkeld, hoe kan het dan ook nog verslappen.. En ik ben slank (64kg bij 1.70), maar de rest verslapt ook al wel.

Enkel 3 dagen met de menstruatie zijn ze fatsoenlijk gevuld en stevig. Daar ben ik al zo vaak op afgewezen, dat doet wel pijn. Maar begrijpelijk is het ook, want het is nu eenmaal niet zo aantrekkelijk.

Ik zie er de voordelen ook wel in, maar het blijft ook wel lastig. Zou het met kracht training misschien wat beter worden? Heeft een van jullie daar ervaring mee?
sorry? je begrijp wel dat je afgewezen wordt om je borsten? je gaat dan niet denken dat je het verkeerde type man aantrekt en dat dit niets te maken heeft met hoe je eruit ziet maar alles te maken heeft met hoe je tegen jezelf aan kijkt?
Herfstwind schreef:
09-08-2019 21:54
Ik heb op het moment nog vakantie, en ik heb het ook bespreekbaar gemaakt met mijn leidinggevende. Als ik weer begin met werken dan krijg ik wat extra hulp bij fysieke taken.
Goed dat je het kon bespreken met je leidinggevende, en dat je straks nog wat hulp krijgt.
Geniet nog maar van de rust in je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-08-2019 10:47
sorry? je begrijp wel dat je afgewezen wordt om je borsten? je gaat dan niet denken dat je het verkeerde type man aantrekt en dat dit niets te maken heeft met hoe je eruit ziet maar alles te maken heeft met hoe je tegen jezelf aan kijkt?
Precies, een man die je afwijst omdat ie je borsten niet mooi vindt, is een oppervlakkige eikel. Weg ermee en zoek een leukere.

Ik heb ooit een scharrel gehad die voor mij totaal onverwacht zei: Zou je niet liever grotere borsten hebben?
Als we het nou op dat moment over onze uiterlijken gehad zouden hebben, ok, dan kan het, maar hij maakte die opmerking out of the blue. En later maakte hij nog een soortgelijke opmerking over mijn ultra korte haar, waardoor ik begon te denken: "Ok, je wil dus liever iemand in je bed met een grotere cup en lang haar."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
10-08-2019 10:07
En nog meer voordelen:

Je kunt BH-loos door het leven: geen knellend kledingstuk dat je thuis direct uittrekt + kostenbesparend.

Je oogt slanker.

Potloodtest, glansrijk geslaagd.
Dit zijn juist bij mij de voordelen nu ik wel een borstvergroting gehad heb. Draag nu bijna nooit meer een BH, ik oog slanker omdat het allemaal net wat meer in balans is en potloodtest haal ik met gemak.
Karbonksel schreef:
10-08-2019 13:19
Dit zijn juist bij mij de voordelen nu ik wel een borstvergroting gehad heb. Draag nu bijna nooit meer een BH, ik oog slanker omdat het allemaal net wat meer in balans is en potloodtest haal ik met gemak.
met dikkere borsten oog je niet slanker hoor
Na de borstvergroting bij mijn vriendin lijkt het nu alsof ze een slankere taille heeft.
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
10-08-2019 13:19
Dit zijn juist bij mij de voordelen nu ik wel een borstvergroting gehad heb. Draag nu bijna nooit meer een BH, ik oog slanker omdat het allemaal net wat meer in balans is en potloodtest haal ik met gemak.
Dat kan natuurlijk ook!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Blondie456 schreef:
10-08-2019 13:31
Na de borstvergroting bij mijn vriendin lijkt het nu alsof ze een slankere taille heeft.
met een zwaarder bovenlijf
S-Meds schreef:
10-08-2019 13:58
met een zwaarder bovenlijf
Haar borsten zijn niet heel erg groot hoor. Ze is er wel op vooruit gegaan want ze had echt een paar theezakjes over. Nu staat alle kleding haar ook veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben wel geschrokken van de risico's die je loopt met siliconen in je borsten.
Ik heb lang gezocht naar een goede plastisch chirurg en dacht die gevonden te hebben een paar jaar geleden.
Ik wist wel dat er in het verleden sprake is is geweest van lekkende vullingen, maar verkeerde in de veronderstelling dat die problemen verleden tijd waren. En mijn dokter verzekerde me dat het 100% veilig was.
Als we op vakantie zijn geweest, ga ik me goed inlezen en actie ondernemen.
Bedankt dus voor de informatie!
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
10-08-2019 08:02
Ik laat een echo maken, geen probleem. En hoef ik niet zelf te betalen.
Helaas zijn op een echo sommige tumoren minder goed zichtbaar aldus mijn radioloog. Ik krijg, wanneer ik dat zou willen, een mammografie en een echo.
sophiax schreef:
10-08-2019 15:37
Helaas zijn op een echo sommige tumoren minder goed zichtbaar aldus mijn radioloog. Ik krijg, wanneer ik dat zou willen, een mammografie en een echo.
Zeiden ze tegen mij ook hoor. Hij moest lachen toen ik zei dat ik vast wel een keer ergens dood aan zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
10-08-2019 15:37
Helaas zijn op een echo sommige tumoren minder goed zichtbaar aldus mijn radioloog. Ik krijg, wanneer ik dat zou willen, een mammografie en een echo.
Is dan wat niet goed te zien is op de mammografie wel zichtbaar op de echo en omgekeerd?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
S-Meds schreef:
10-08-2019 10:47
sorry? je begrijp wel dat je afgewezen wordt om je borsten? je gaat dan niet denken dat je het verkeerde type man aantrekt en dat dit niets te maken heeft met hoe je eruit ziet maar alles te maken heeft met hoe je tegen jezelf aan kijkt?
Ik begrijp je punt, ik heb het wat ongenuanceerd geschreven. Maar toch doet uiterlijk ook wel iets en kan ik wel begrijpen dat het als onaantrekkelijk gezien wordt. Zo zijn er ook genoeg mannen en vrouwen die zich niet aangetrokken voelen bij personen die obesitas hebben. Wil niet zeggen dat ik dat niet kortzichtig vind, maar als ik het nuchter bekijk snap ik het ergens wel.

Daarom afgewezen worden is niet leuk, geeft mij ook aan dat ik niet samen wil zijn met zo’n persoon. Mijn zelfbeeld is verder prima, maar ieder heeft wel iets wat hij/zij zou willen verbeteren toch ;)
Fleecedekentje10 schreef:
10-08-2019 16:37
Ik begrijp je punt, ik heb het wat ongenuanceerd geschreven. Maar toch doet uiterlijk ook wel iets en kan ik wel begrijpen dat het als onaantrekkelijk gezien wordt. Zo zijn er ook genoeg mannen en vrouwen die zich niet aangetrokken voelen bij personen die obesitas hebben. Wil niet zeggen dat ik dat niet kortzichtig vind, maar als ik het nuchter bekijk snap ik het ergens wel.

Daarom afgewezen worden is niet leuk, geeft mij ook aan dat ik niet samen wil zijn met zo’n persoon. Mijn zelfbeeld is verder prima, maar ieder heeft wel iets wat hij/zij zou willen verbeteren toch ;)
ik bedoel er vooral mee dat mannen die zich negatief uitlaten over je uiterlijk of borsten, een bepaald type mannen zijn. mannen die je willen kleineren. waarom laat je je daarmee in?
Een van de voornaamste redenen voor een borstvergroting hier lijkt te zijn dat grote borsten je vrouwelijker maken. En dat vind ik echt jammer om te lezen, dat vrouwelijkheid door velen gereduceerd wordt tot de maat van je borsten.

Echt, vrouw zijn is zoveel meer, en borsten hebben er bitter weinig mee te maken. De pot op met mannen ook, die zich blindstaren op borsten. Hoe triest eigenlijk.

Ik denk zelden na over de maat van mijn borsten, en de mannen waarmee ik het bed deel gelukkig ook niet. Mijn vrouwelijkheid zit wel wat dieper dan een A, B, C, D ... cup.
Ik heb dat hier eigenlijk nooit verteld maar borsten zijn bij mij een gevoelig onderwerp. Ik was 17 toen mijn moeder borstkanker kreeg. Haar borst werd afgezet en toen ze uit het ziekenhuis kwam heb ik haar wond verzorgd. Het was een hele diepe wond die van binnen uit moest genezen. Het was echt een gat. Mijn moeder schaamde zich toen tegenover mijn vader en zodoende kwam het op mij neer dat ik haar wond verzorgde. Dat heeft echt diepe indruk op mij gemaakt als jonge meid zijnde. Jaren later kreeg ze het ook aan haar andere borst en die is ook verwijderd. Mijn moeder was verminkt, echt waar. De huisarts kwam toen vaak langs en zei tegen mij van je bent een meisje en je moeder heeft borstkanker en daardoor heb jij ook meer kans om het te krijgen. Ik wil graag dat je een afspraak met mij maakt en dan leg ik je uitgebreid uit hoe jij je borsten moet controleren. Dat heb ik toen ook gedaan en vanaf toen controleer ik mijn borsten ook. Ben eerlijk gezegd altijd bang geweest om het ook te krijgen. Mijn moeder was 51 toen ze ziek werd. Ik ben nu 54 en ik heb rust gekregen omdat ik al een aantal jaren geleden besloten heb om een borstamputatie nooit te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit het al jaren te overwegen.. Een borstvergroting/borstlift. Ben midden 20 en altijd super bewust geweest van mijn borsten. Daar waar ik vind dat ze ver uit elkaar staan, lichtelijk hangen etc. Echter valt het bedrag mij enorm tegen en vind het dan ook een hele uitgave.. De mensen die een dergelijke ingreep zijn ondergaan, hoe hebben jullie dit financieel aangepakt? Lang gespaard, geleend oid? Hier ben ik heel benieuwd naar...


(Ohhhh en wat lijkt mij die vrijheid van bh loos leven heerlijk...)
Blondie456 schreef:
11-08-2019 01:27
Ik heb dat hier eigenlijk nooit verteld maar borsten zijn bij mij een gevoelig onderwerp. Ik was 17 toen mijn moeder borstkanker kreeg. Haar borst werd afgezet en toen ze uit het ziekenhuis kwam heb ik haar wond verzorgd. Het was een hele diepe wond die van binnen uit moest genezen. Het was echt een gat. Mijn moeder schaamde zich toen tegenover mijn vader en zodoende kwam het op mij neer dat ik haar wond verzorgde. Dat heeft echt diepe indruk op mij gemaakt als jonge meid zijnde. Jaren later kreeg ze het ook aan haar andere borst en die is ook verwijderd. Mijn moeder was verminkt, echt waar. De huisarts kwam toen vaak langs en zei tegen mij van je bent een meisje en je moeder heeft borstkanker en daardoor heb jij ook meer kans om het te krijgen. Ik wil graag dat je een afspraak met mij maakt en dan leg ik je uitgebreid uit hoe jij je borsten moet controleren. Dat heb ik toen ook gedaan en vanaf toen controleer ik mijn borsten ook. Ben eerlijk gezegd altijd bang geweest om het ook te krijgen. Mijn moeder was 51 toen ze ziek werd. Ik ben nu 54 en ik heb rust gekregen omdat ik al een aantal jaren geleden besloten heb om een borstamputatie nooit te laten doen.
:hug:
Zeikmatras schreef:
11-08-2019 01:46
Ik zit het al jaren te overwegen.. Een borstvergroting/borstlift. Ben midden 20 en altijd super bewust geweest van mijn borsten. Daar waar ik vind dat ze ver uit elkaar staan, lichtelijk hangen etc. Echter valt het bedrag mij enorm tegen en vind het dan ook een hele uitgave.. De mensen die een dergelijke ingreep zijn ondergaan, hoe hebben jullie dit financieel aangepakt? Lang gespaard, geleend oid? Hier ben ik heel benieuwd naar...


(Ohhhh en wat lijkt mij die vrijheid van bh loos leven heerlijk...)
je maakt je niet druk om de risico’s?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven