Lijf & Lijn alle pijlers

Borstvoeding en afvallen

06-04-2020 15:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn zoon van 4 mnd nog smorgens en savonds nog bv en tussendoor krijgt hij een fles moedermelk.
Ik kom niet aan maar val ook niet af.
Weet dat je niet streng mag kijken vanwege de bv maar is er misschien toch een manier om langzamerhand mijn laatste 6 kilo kwijt te raken. Weet dat ik hier nog 5 mnd de tijd voor heb ( 9 mnd op, 9 mnd af) eet 3x daags en gewoon fruit.
Alle reacties Link kopieren
bij mij kwam het kantelpunt met 6 maanden, toen begon ik (hard) af te vallen
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding alleen is niet voldoende om alle kilo's kwijt te raken. Het kan zijn dat ze er niet meer af gaan. En geeft dat? Nee. Want zolang je gezond eet en drinkt en voldoende beweging hebt vanwege dagelijks wandelen met je baby is alles goed.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er zo lang de tijd voor als je nodig hebt. De een doet daar 10 jaar over, de ander is na de kraamweek weer strak in het pak. En weer een ander maakt zich er helemaal niet druk om.

Gewoon gezond eten en voldoende bewegen en jezelf vooral niet opleggen dat je 'nog 5 maanden de tijd hebt' om die 6 kg kwijt te raken. Ga vooral niet diëten :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen gram afgevallen tijdens de borstvoeding. Ik ben echt op dieet gegaan, en dat was nog niet zo gemakkelijk. Stugge kilo's, maar het is mij gelukt.
Calorieën tellen. Blijkbaar eet je toch niet minder dan je verbruikt. Ik ben tijdens de borstvoeding van de oudste heel veel afgevallen, maar was ook echt te zwaar en at wel minstens 1800 calorieën per dag. Bij de jongste de hele borstvoeding periode de geeuwhonger gehad. Dat ging wat moeizamer.
Alle reacties Link kopieren
hoeveel calorieën eet je op een dag?
als je 2.200 - 3.000 calorieën eet ga je niet afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geef ik nu ruim 6 maanden borstvoeding, en ik ben na de kraamweek ook niet meer afgevallen. En eten dat ik kan. Die 500 calorieën die je extra nodig hebt consumeer ik zeker en vast.
Bij mij oudste gebeurde het afvallen sowieso pas nadat ik gestopt was met de borstvoeding. Al was ik toen ook wat jaartjes jonger.
Tja, komt wel weer.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ongeveer 1700 calorieen op een dag dus niet teveel volgens de voedings meter.
Had gewoon gehoopt dat ik door de bv mijn kilo's weer kwijt zou raken, kraamverzorgster zei dat de kilo's er vanaf zouden vliegen, in het begin wel ja maar nu helaas niet meer.
Zou me er weer prettig bij voelen als ik weer op mijn oude gewicht zou zitten.
Tijd he..
Langzamerhand gaan ze er straks wel weer vanaf en anders even streng op dieet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven