Buikvet! Arghhh
zaterdag 15 juli 2017 om 22:18

zondag 16 juli 2017 om 08:07
Volgens mijn diëtiste is kh arm eten niet zo gezond. Je moet daar niet zomaar mee beginnen als er geen goede reden voor is.

zondag 16 juli 2017 om 08:24
Koolhydraatarm zorgt voor minder darminhoud maar alleen maar zolang je koolhydraatarm eet.
Onmiddellijk na het eten van koolhydraten neemt de bacteriepopulatie in je darmen weer toe en daarmee de darminhoud.
Low carb zorgt niet voor snellere verbranding. Dat is zowel mijn ervaring als de uitkomst van tests.
Succes.
Onmiddellijk na het eten van koolhydraten neemt de bacteriepopulatie in je darmen weer toe en daarmee de darminhoud.
Low carb zorgt niet voor snellere verbranding. Dat is zowel mijn ervaring als de uitkomst van tests.
Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 16 juli 2017 om 08:24
zondag 16 juli 2017 om 08:31
Ik herken het "probleem" ook veel aan het sporten en overal gespierd, mooie lijnen... buik is flink afgenomen maar het blijft mijn probleem-zone.
Al vinden anderen dat ik mij nu erg aanstel als ik zeur over mijn "buikje"
Maarja... zo hebben we allemaal wel wat.
(Als de gouden tip alsnog komt ben ik wel erg benieuwd natuurlijk)
Al vinden anderen dat ik mij nu erg aanstel als ik zeur over mijn "buikje"
Maarja... zo hebben we allemaal wel wat.
(Als de gouden tip alsnog komt ben ik wel erg benieuwd natuurlijk)
zondag 16 juli 2017 om 08:45
Superhuisvrouw schreef: ↑15-07-2017 23:28Lijkt me nog best lastig om koolhydraatarm te eten. Uit koolhydraten haal je toch je energie en smaakt een koolhydraat arm brood net zo lekker als een gewoon brood.
Dat gaat heel prima, ik heb een hele tijd maar bij 1 maaltijd per dag koolhydraten gegeten. Brood is niet de enige ontbijt/lunch optie. Ik at bv yoghurt, kwark, groente, salade, soep, ei, banaan/ei pannenkoekjes etc. Maar geen koolhydraatarm brood, lijkt me nix
Moet zeggen dat ik me er een stuk beter bij voelde dan nu ik weer gewoon brood eet. Naar ik ben nu eenmaal gek op brood...
vutje wijzigde dit bericht op 16-07-2017 08:45
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
6.48% gewijzigd
zondag 16 juli 2017 om 08:54
Nope. Het lichaam heeft óf koolhydraten óf vetten nodig als brandstof. Je hebt duizenden calorieën vet tot je beschikking als brandstof, maar daar kan je lichaam alleen maar bij als je weinig koolhydraten eet.
Ik eet zelf low carb high fat, intussen meer dan een jaar. Hoewel ik niet superlicht ben (68 kg bij 1,71 meter, gezond bmi), is vooral mijn buikvet sterk verminderd.
Mijn huisarts weet dat ik zo eet en staat er volledig achter.
Ik heb veel info gevonden op www.dietdoctor.com
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode

zondag 16 juli 2017 om 08:55
Dat wist ik niet. Dank ook voor de link.malibu82 schreef: ↑16-07-2017 08:54Nope. Het lichaam heeft óf koolhydraten óf vetten nodig als brandstof. Je hebt duizenden calorieën vet tot je beschikking als brandstof, maar daar kan je lichaam alleen maar bij als je weinig koolhydraten eet.
Ik eet zelf low carb high fat, intussen meer dan een jaar. Hoewel ik niet superlicht ben (68 kg bij 1,71 meter, gezond bmi), is vooral mijn buikvet sterk verminderd.
Mijn huisarts weet dat ik zo eet en staat er volledig achter.
Ik heb veel info gevonden op www.dietdoctor.com
zondag 16 juli 2017 om 08:57
Hier ga ik niet helemaal in mee... wij Nederlanders hebben zelf het concept brood en aardappels bedacht. In veel andere (veelal mediterrane) landen doen ze ook bij de andere maaltijden veel meer met groentes e.d. Zonder perse meteen een konijn te worden. Dus wel mooie gerechten met gegrilde groenten bijvoorbeeld.
Koolhydraatarm beteken niet dat je ze helemaal skipt. Maar minder.
Eerlijk... ik voelde me veel energieker bij minder koolhydraten.

zondag 16 juli 2017 om 09:22
Mwoah, ik vind dit geen afkraak post hoor, snap het wel.Bestaardigopzich schreef: ↑15-07-2017 22:50Maybe.. wat is je lengte en wat weeg je? Wat jij mooi slank noemt is mss toch nog gewoon te zwaarhelaas verdwijnt vet vaak pas het laatst op de plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Ken iemand die gewoon nog heel wat kilo's kwijt moet voordat dat bolle buikje verdwijnt maar zelf krampachtig vasthoudt aan: ik ben al .. kilo afgevallen.
Ja, is ook zo maar neemt niet weg dat ze nog steeds teveel weegt en dat zit dus vooral rond haar buik/billen/bovenbenen. Toen ze ooit nog een kilo of 15 minder woog was die buik er niet maar als ik dat zeg ontploft ze dus voortaan hou ik mijn mond maar.
Ze is nog geen 1.70 lang en weegt zo'n 75 kilo -ik denk eerder 80 maar goed- en dat is gewoon teveel om een platte strakke buik te hebben.
Geeft niks, ze ziet er goed uit en hoeft van niemand af te vallen maar ze ziet volgens mij écht niet in dat ze gewoon te zwaar is om een strakke platte buik te hebben ook al beweegt ze volgens eigen zeggen(!!) voldoende. Een patatje speciaal werk je niet weg met even een boodschapje doen (met de auto)![]()
Heb zelf ook jaren lang de illusie gehad dat ik niet te zwaar/dik was maar enkel een buik had.
Totdat ik begon af te vallen...toen zag ik voor en na en besefte ik me pas dat ook mijn benen, gezicht, armen etc slanker werden, niet alleen mijn buik.
Inmiddels 3jaar een stabiel gewicht. 62kg bij 1.78, bmi van 19,6.
Ook met een paar kilo erbij zou ik nog een gezond gewicht en bmi hebben, wat wel zo is dat deze kilos dan gelijk richting buik gaan.
En dus probeer ik rond dit gewicht te blijven.

zondag 16 juli 2017 om 09:22
+1Bimzarellio schreef: ↑16-07-2017 09:16Zal eens kijken of er echt lekkere dingen bij n kh-arm-laag zitten....maar 1 ding niet uit t oog (maag) verliezen: jullie hebben waarschijnlijk allemaal al n mooi buikje (of er nou weinig-matig-iets te veel vet zit) !

zondag 16 juli 2017 om 09:28
Bestaardigopzich schreef: ↑15-07-2017 22:50Maybe.. wat is je lengte en wat weeg je? Wat jij mooi slank noemt is mss toch nog gewoon te zwaarhelaas verdwijnt vet vaak pas het laatst op de plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Ken iemand die gewoon nog heel wat kilo's kwijt moet voordat dat bolle buikje verdwijnt maar zelf krampachtig vasthoudt aan: ik ben al .. kilo afgevallen.
Ja, is ook zo maar neemt niet weg dat ze nog steeds teveel weegt en dat zit dus vooral rond haar buik/billen/bovenbenen. Toen ze ooit nog een kilo of 15 minder woog was die buik er niet maar als ik dat zeg ontploft ze dus voortaan hou ik mijn mond maar.
Ze is nog geen 1.70 lang en weegt zo'n 75 kilo -ik denk eerder 80 maar goed- en dat is gewoon teveel om een platte strakke buik te hebben.
Geeft niks, ze ziet er goed uit en hoeft van niemand af te vallen maar ze ziet volgens mij écht niet in dat ze gewoon te zwaar is om een strakke platte buik te hebben ook al beweegt ze volgens eigen zeggen(!!) voldoende. Een patatje speciaal werk je niet weg met even een boodschapje doen (met de auto)![]()
Als je het nou alleen bij die eerste paar zinnen gelaten had..,, wat heeft TO eraan dat jij al je uitspraken over je vriendin op haar projecteert? Gesneer over patat speciaal lijkt me nou niet echt op TO van toepassing, het klinkt meer alsof je je ergernis over je vriendin even wil ventileren.

zondag 16 juli 2017 om 09:39
Mee eens. Schrap suiker (dus automatisch snoep, ijs, chocolade enz.), brood, pasta, kant-en-klare producten en ga kaas, volle yoghurt, avocado's, roomboter, vette vis, vlees, eieren, ongebrande en ongezouten noten, olijfolie enz. eten. Je buikvet smelt weg.Pinkiepink schreef: ↑15-07-2017 22:54Koolhydraatarm dieet volgen. Meer eiwitten, gezonde vetten en weinig koolhydraten. Werkt echt!

zondag 16 juli 2017 om 09:45
Ik doe het ruim een jaar nu en het bevalt mij erg goed. Wat neem ik mee naar mijn werk? Een lunchtrommel met verschillende vakjes met blokjes kaas, soms opgerolde plakjes rosbief, rookvlees, cervelaatworst, tomaatjes, ongebrande en ongezouten noten, gekookt ei of koude omelet en een bakje volvette Griekse yoghurt.HasseSimonsdochter schreef: ↑16-07-2017 07:50Voor de mensen die kHA fan zijn..
Doen jullie dit al lang? Hoe lastig is het om dit lange termijn vol te houden? Wat nemen jullie mee naar het werk? Ik heb me dit altijd afgevraagd nl. Als jullie willen reageren, bedankt alvast

zondag 16 juli 2017 om 12:01
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ik heb zelf liever een buikje dan dat ik al het lekkere eten moet laten. Ik vind het knap dat veel mensen dat wel kunnen.

zondag 16 juli 2017 om 12:40
zondag 16 juli 2017 om 12:41
Elfje, dat vind ik dus ook het lastige er aan. Ik heb nu een goede balans qua gezond en ongezond en weeg hierdoor al lange tijd hetzelfde. Ik weet dat ik dus toch nog een tandje bij moet zetten om die buik weg te werken, maar houd ik dat dan weer levenslang vol? Of kan ik na een periode van streng zijn weer wat meer mijn eigen balans zoeken en toch die buik er af houden?
zondag 16 juli 2017 om 12:43
Nog even een aanvulling:
Ik heb twee jaar lang echt gezorgd voor zo min mogelijk slechte dingen. Pas toen ik op mijn streefgewicht was, ben ik weer wat losser gaan eten en heb een passende balans gevonden. Ik vind het dus geen probleem om een tijdje te doen zonder allerlei voeding (bv koolhydraten), maar is het resultaat dan ook blijvend als ik weer wat kh toevoeg? En dan bedoel ik niet extreem snoepen ed hoor.
Ik heb twee jaar lang echt gezorgd voor zo min mogelijk slechte dingen. Pas toen ik op mijn streefgewicht was, ben ik weer wat losser gaan eten en heb een passende balans gevonden. Ik vind het dus geen probleem om een tijdje te doen zonder allerlei voeding (bv koolhydraten), maar is het resultaat dan ook blijvend als ik weer wat kh toevoeg? En dan bedoel ik niet extreem snoepen ed hoor.

zondag 16 juli 2017 om 12:43
Ik heb een eetstoornis gehad en ik heb besloten mezelf niet meer zo'n strenge beperking op te leggen. Kh arm eten voelt voor mij als een strenge beperking. Daarbij draait het leven in mijn ogen niet alleen om de buitenkant en heb ik besloten (soms nog steeds met moeite, haha). dat ik mezelf zo laat als ik nu ben. Ik probeer ervoor te zorgen dat ik niet dikker word, maar ben ook niet zo streng voor mezelf.jules schreef: ↑16-07-2017 12:41Elfje, dat vind ik dus ook het lastige er aan. Ik heb nu een goede balans qua gezond en ongezond en weeg hierdoor al lange tijd hetzelfde. Ik weet dat ik dus toch nog een tandje bij moet zetten om die buik weg te werken, maar houd ik dat dan weer levenslang vol? Of kan ik na een periode van streng zijn weer wat meer mijn eigen balans zoeken en toch die buik er af houden?
Als je het voor de gezondheid doet vind ik het wat anders, niet om er beter uit te zien.