Buikvet! Arghhh
zaterdag 15 juli 2017 om 22:18

dinsdag 18 juli 2017 om 12:56
Fantastisch!!!!!!
Ik ben nu ook bezig, de eerste resultaten zijn nu gekomen en het geeft kracht om door te gaan, het is erg zwaar.
Ik doe net als jij een combinatie van cardio (hardlopen minimaal 20 minuten en 15minuten cross-trainer) en krachttraining.
Voeding gaat redelijk goed, maar ken nog wel te veel zwakke momenten.
Ik ga 4x per week en ben dan 2 uur aan het trainen in de sportschool.
dinsdag 18 juli 2017 om 13:01
Ik denk dat proberen minder vet en suiker te eten/meer te sporten om zo toch nog wat vet kwijt te raken de beste optie is. Afvallen op 1 specifiek punt kan dan wel niet, maar als jij makkelijk vet vasthoudt bij je buik lijkt het me dat dat vet dan in verhouding in een hoger tempo weggaat dan vet op andere plekken.
dinsdag 18 juli 2017 om 13:54
Nee, eigenlijk niet. Ik zat niet lekker in mijn vel, psychisch en ben op aanraden van mijn ha gaan sporten. Dit heeft me zo'n goed gedaan dat ik hier mee door ben blijven gaan. Resultaat qua lijf was een prettige bijkomstigheid, maar niet de hoofdreden.
dinsdag 18 juli 2017 om 13:54
Heb niet alles gelezen, dus als ik mosterd ben; excuse me.
Jules, heeft jouw personal trainer geen voedingsadviezen dan? Het enige wat ik kan bedenken is idd droger worden. Ik zit met hetzelfde probleem; dikkere buik in verhouding met rest vh lichaam. Sport ook veel, maar moet gewoon beter op mijn voeding letten. Tot nu toe slaag ik daar niet in
Ik ben een tijd terug al googlend bij Optima Vita gekomen; http://www.optimavita.nl. Op haar website staan recepten en tips/trucs. Heel veel informatie, ook specifiek over het verliezen van buikvet. Ik volg ook haar thuis-workouts, maar dat heb jij niet nodig als je een personal trainer hebt.

Jules, heeft jouw personal trainer geen voedingsadviezen dan? Het enige wat ik kan bedenken is idd droger worden. Ik zit met hetzelfde probleem; dikkere buik in verhouding met rest vh lichaam. Sport ook veel, maar moet gewoon beter op mijn voeding letten. Tot nu toe slaag ik daar niet in

Ik ben een tijd terug al googlend bij Optima Vita gekomen; http://www.optimavita.nl. Op haar website staan recepten en tips/trucs. Heel veel informatie, ook specifiek over het verliezen van buikvet. Ik volg ook haar thuis-workouts, maar dat heb jij niet nodig als je een personal trainer hebt.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
dinsdag 18 juli 2017 om 13:59
Vrouwen hebben een hoger vetpercentage dan mannen. Om als vrouw buikspieren zichtbaar te hebben moet je echt heel droog zijn. Ik heb zelf ook buikspieren zichtbaar gehad in het verleden en was toen 48 kg en 1.68 lang. Viel toen om de haverklap flauw, echt te licht. Dus ook al lijkt het een mooi streven, ik zou dit niet zomaar iedereen aanraden zonder goed te monitoren of je wel gezond bent/blijft.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

dinsdag 18 juli 2017 om 14:04
Ik ben hartstikke gezond.Harvey_Specter schreef: ↑18-07-2017 13:59Vrouwen hebben een hoger vetpercentage dan mannen. Om als vrouw buikspieren zichtbaar te hebben moet je echt heel droog zijn. Ik heb zelf ook buikspieren zichtbaar gehad in het verleden en was toen 48 kg en 1.68 lang. Viel toen om de haverklap flauw, echt te licht. Dus ook al lijkt het een mooi streven, ik zou dit niet zomaar iedereen aanraden zonder goed te monitoren of je wel gezond bent/blijft.

dinsdag 18 juli 2017 om 15:19
+1Harvey_Specter schreef: ↑18-07-2017 14:25Ttass, dat is heel fijn maar hoeft dus niet voor iedereen zo te zijn
Toen ik een heel strakke buik had, was ik echt niet gezond bezig.

dinsdag 18 juli 2017 om 15:24
Toen niet, maar nu. Je bent zo goed bezig en volgens mij is je buik het enige wat niet echt lukt. Ik vraag me dus af of je het nu alleen voor de buitenkant doet of dat het echt nog noodzakelijk is.
Als ik een strakke buik wil moet ik er heel hard voor werken en wat mij veel meer gezondheidsklachten oplevert. Ik leg me er maar bij neer dat mijn buik niet zo is als ik zou willen.

dinsdag 18 juli 2017 om 15:42
Strak zijn niet, wel gezond zijn. Niet sporten en ongezond eten (en drinken!) is niet echt een gezond leefpatroon, of je er nou dik of slank bij bent.Bimzarellio schreef: ↑16-07-2017 07:56Heb mn buik vol van al dat sporten...niet lekkere dingen mogen eten/ drinken...is het strak zijn ècht een levensdoel ?
Qua buikvet; dat is en blijft een lastige plek. Een stukje acceptatie zou kunnen helpen. Je leeft gezond, dat is al belangrijk.
dinsdag 18 juli 2017 om 19:53
Overmorgen voor kort tripje naar Mallorca...zal gewoon lekker iedere dag n aantal keren wat gaan spartelen in t bassin...het bier het bier laten...rode wijn kan minder kwaad zegt men...en gin-tonic ook redelijk funest?...och ik hoef er de vrouw van mn leven niet tegen te komen en mn babyvet nemen ze maar voor lief !!

Bimzarellio...what else

donderdag 20 juli 2017 om 10:30
Gewoon lekker genieten en nergens op letten, als je toch al gaat zwemmen. Op die manier heb je de beste vakantie (in mijn ogen). Fijne vakantie in ieder geval!Bimzarellio schreef: ↑18-07-2017 19:53Overmorgen voor kort tripje naar Mallorca...zal gewoon lekker iedere dag n aantal keren wat gaan spartelen in t bassin...het bier het bier laten...rode wijn kan minder kwaad zegt men...en gin-tonic ook redelijk funest?...och ik hoef er de vrouw van mn leven niet tegen te komen en mn babyvet nemen ze maar voor lief !!![]()
zondag 23 juli 2017 om 14:40
Lekker weer...in n sterrenrestaurant gegeten...bijpassende wijn bij ieder gerecht...vandaag gaan we weer normaal doen ?!
Tuurlijk zag ik mannen met strakke buiken (strakkere) ...maar t genot van gepamperd en verwend te worden woog niet op tegen een (misschien niet haalbaar en uiteindelijk weer ook niet zo belangrijk) six of five of zelfs een four pack
Tuurlijk zag ik mannen met strakke buiken (strakkere) ...maar t genot van gepamperd en verwend te worden woog niet op tegen een (misschien niet haalbaar en uiteindelijk weer ook niet zo belangrijk) six of five of zelfs een four pack
Bimzarellio...what else
zondag 23 juli 2017 om 15:59
Goed eten kan ook lekker zijn...Bimzarellio schreef: ↑16-07-2017 07:56Heb mn buik vol van al dat sporten...niet lekkere dingen mogen eten/ drinken...is het strak zijn ècht een levensdoel ?
En strak zijn is niet het levensdoel, maar gezond zijn, en blijven, wel lijkt me. En laat buikvat nu net het gevaarlijkste vet zijn qua bedreiging van de gezondheid. Teveel buikvet is de bron voor heel veel huidige (welvaart)ziektes.
zondag 23 juli 2017 om 16:25
Waarschijnlijk heb je gelijk maar iedereen voor zich maakt zijn/haar afwegingen...anderen zullen tegen mij zeggen: je bent echt niet (te) dik, en ik weet zelf ook wel dat n (overdadige) buik sneller eraan komt dan eraf zien te krijgen...gezond zijn voor mij idd belangrijker dan jaloerse blikkenviva1966 schreef: ↑23-07-2017 15:59Goed eten kan ook lekker zijn...
En strak zijn is niet het levensdoel, maar gezond zijn, en blijven, wel lijkt me. En laat buikvat nu net het gevaarlijkste vet zijn qua bedreiging van de gezondheid. Teveel buikvet is de bron voor heel veel huidige (welvaart)ziektes.
Bimzarellio...what else