Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 1:1 dieet 2021

10-02-2021 09:26 1219 berichten
We gaan over naar het ViaFora!

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021

Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.


Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!

Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen :)
LengteStartgewichtStreefgewichtAfgevallenHuidig
GoalDigger1.6880,968,0-15,365,6 :cheer2:
Vajana1.68107,080,0-14,592,5
Honing141,70102,875,0-14,290,2
LovelyLady891.5669,752,0-14,555,2
AltijdGefeest1.6574,962,0-6,768,2
Slank45671.6792,272,0-7,684,8
Ikbengek1.70135,5100,0-14,0121,5
Wangzakeekhoorn1.6593,570-0,193,4
Selleriesalade1.7285,065,0-6,079,0
Caroline731.6085,670,0-5,680,0
Feliz19901.76107,2/td]80,0X107,2
OneTrickPony1.6483,563,0-21,362,2 :cheer2:
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:

Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363

Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153

Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol :cheer:
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757

Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529

Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67

P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden :heart:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Rubble
Tot ziens dan maar

Welk forum gaan we heen?
Hoor ook over via fora forum
Wat jammer Rubble, maar bedankt voor je support en wees trots op je mooie resultaat…en je weet ons te vinden mocht jij je bedenken .

Honing idd naar het viaforum..als het goed is heb jij een ook pb.
Ik worstel een beetje met het andere forum, had een heel verhaal geschreven, kan het niet geplaatst worden omdat er linkjes in zitten…bij mijn weten niet, maar wat zien zijn dan als linkje.. opnieuw geprobeerd doet gewoon een korte zin..weer dezelfde mededeling..iemand enig idee wat ik fout doe?
Even teruglezen Honing, daar vind je alle info!

@Caroline: ik weet dat je na 25 Posts pas linkjes mag plaatsen maar had hetzelfde met de tabel. Ik denk even zorgen dat je 25 Posts hebt en dat je er dan vanaf bent.
Alle reacties Link kopieren
Schrijven we hier nog verder tot Viva dicht is?
Hier de draad weer opgepakt
Ben weer lekker aan het hardlopen waardoor het eten vanzelf beter gaat.
Het drinken gaat ook beter
Gisteren bij consulente weer 4 ons eraf maar hield wat vocht vast zei ze ( was de avond ervoor uit eten geweest Wel KH arm maar toch meer dan thuis )
Ik hou maar even mijn eigen weegschaal aan Dan zit ik nu op 90,2

De repen ben ik wel een beetje zat merk ik
Herkenbaar?
Ik probeer maar wat nieuwe smaken en evt een extra shake Ipv reep
Nu lekker aan golden syrup havermout Smaakt naar pannenkoeken vind ik Hihihi
Ja ik vind het wel fijn om hier nog even door te schrijven of echt allemaal over te gaan naar het nieuwe. Ik merk dat mijn aandacht verveeld wordt tussen beide fora en dat daardoor de informatiestroom zo veel is dat ik niet meer veel zin heb om te reageren :-$ terwijl ik zoals jullie weten heel graag hier schrijf en het jammer zou vinden als de conversatie doodbloedt.

Fijn dat het lekker naar beneden gaat Honing! Niet herkenbaar voor mij ik heb eigenlijk alleen de peanut crispy repen gegeten al die weken lang. Af en toe een keer een andere om te proberen maar die vond ik veel minder lekker. De peanut was elke dag weer een traktatie en ik mis hem nu echt :proud:

Hier gaat het ook goed. Ik blijf netjes kcal tellen en probeer op maximaal 1600 uit te komen. Vanochtend weer een ons er af sinds donderdag en dat terwijl ik gisteren wat extra chocolade heb gegeten (wel binnen de max kcal) ;-D

Vriend wilde gisteren graag eten bestellen maar ik kon niets vinden wat me lekkerder leek dan zelf koken. Het valt altijd zo tegen vind ik: niet lekker, koud, te vet. Dus maar weer een visje gebakken.

Toen ik begon met het dieet heb ik een lijstje met droomkleding gemaakt in de hoop dat het me zou passen en ook mooi zou staan als ik op streef zou komen. Ter inspiratie waarvoor ik het deed. Gisteren in de uitverkoop een droombroek weten te scoren voor de helft van het geld en het is gewoon… een maat 27! :hello: en nog belangrijker: ik vind dat het fantastisch staat :D
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig OTP !
Wat heerlijk die droom broek !
En maat 27 😳 Dat had ik toen ik 17 was Hahaha
Hoe hij jij je calorieën bij?

Ik krijg nu opmerkingen vsn mensen of ik ben afgevallen Ondanks dat ik dus nauwelijks ben afgevallen sinds mijn vakantie
Mijn consulente zei gisteren ook dat je het asn mijn gezicht gaat zien Misschien door het sporten
Anyways Ik zit weer lekker in de flow
Aankomende dagen verwacht ik wel mijn menstruatie Dus dat is altijd even spannend Soms heb ik dan zo’n enorme eetlust
Slik nu teunsbloemolie tegen pms klachten Vorige cyclus hielp het wel Ik had minder last van die schreeuwende honger
OTP wat fijn, lijkt me echt een heerlijk moment als je zover bent…kleding kunnen dragen waar je lange tijd alleen van hebt kunnen dromen..als het je lukt, tijd en zin hebt blijf nog even meeschrijven als te volgen voorbeeld ;-).
Ik heb zolang ik mijn kan herinneren nog nooit een gezond BMI gehad…nu weet ik dat dat in mijn geval wel een heel extreem doel is…maar ik zou mezelf best wel eens willen zien, willen voelen hoe dat is.
Honing mooi dat je de draad weer opgepakt hebt en de eerste bijna halve kilo er weer af is. Dat is toch weer een motiverend begin. Top dat je weer aan het hardlopen bent..hoeveel loop jij ?

Ik herken nog niet het probleem met de repen, ik ben meer van de hartig als van de zoet dus vind het allemaal een beetje zozo, maar voor mij springt de chocolade er echt uit..ik kies er wel bewust voor om te variëren met smaken die in minder lekker vind…die eet ik dan vooral op momenten dat ik geen keus heb (mee naar werk, of andere momenten waarop ik niet huis eet) zodat de lekkere ook een lekkere blijft er er niet op uitgegeten raak.
Zijn jullie ook bekend met de callowfitsauzen, ik zie ze bij mijn consulente staan, maar ben nog niet zover in stap 1, is het een aanrader?
Oh ik ben nu ook lichter dan ik me sinds mijn puberteit kan herinneren. Ik geloof dat ik toen ik 15/16 jaar was zo om en nabij de 63 kilo woog, daarvoor was gewicht nooit een ding dus heb ik het niet bewust opgeslagen (gelukkig, ik vind het echt afschuwelijk om te lezen dat er zoveel kinderen al heel jong met hun gewicht bezig moeten zijn). En na in 2012 cambridge500 te hebben gevolgd heb ik 1 keer de 62,9 gezien en daarna bleef ik hangen rondom de 63-66 kilo.

Daarom kon ik me ook niet voorstellen dat het deze keer zou lopen zoals het is gegaan. Ik had verwacht bij een gezond BMI (= voor mij 68 kilo geloof ik) te stoppen. Maar vanochtend stond er toch echt 62,1 op de weerschaal :yes: .

Ik hou mijn kcal bij met de FatSecret app en weeg álles af. Dus zelfs de pindakaas op mijn brood. Zo ben ik er achtergekomen dat een klodder meer of minder zomaar 100 kcal kan schelen. Hetzelfde geldt voor brood: goed volkorenbrood van de bakker is veel zwaarder en levert meer kcal per snee op.

Fijn dat je zoveel complimenten krijgt Honing en steek ze in je zak hé! Je hebt ze helemaal zelf verdiend! Hopelijk valt het mee met je menstruatie deze keer :)

Ik blijf graag meeschrijven Caroline, wat lief van je. Het fijnste van een gezond BMI hebben vind ik dat je je echt lichter door de ruimte beweegt en ik me zoveel minder bewust bent van mijn gewicht bij alles wat ik doe. Het maakt het leven (voor mij) echt een stuk gemakkelijker. Bijvoorbeeld: ik had laatste een top aan die niet heel lang was en ging op de fiets ergens heen. Ik merkte halverwege dat die top was opgekropen en had het gevoel dat er een flinke zwemband buiten hing. Toen ik voelde om het shirt goed te trekken was er gewoon een reepje blote huid maar puilde er niks uit. Dat was echt even een besefmomentje.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft kunnen we inderdaad hier nog wel even blijven schrijven tot we écht over moeten :-D

Ik ben nu ook eindelijk weer op het gewicht dat ik had toen ik begin 20 was. Hierna was het omhoog geschoten :cry:

Pfff ik heb een slecht weekend gehad. Althans ik voel me er slecht door, heb nog niet op de weegschaal gestaan. Naar de bios geweest :popcorn: , wezen uiteten (alleen vlees gegeten) en zaterdag bleef ik eten bij vriendin en die bestelde pizza.. Heb er wel van genoten! Ik zal niet veel bijgekomen zijn, maar ik wil nog wat afvallen ipv gelijk blijven hahah. Volgend weekend word ook lastig, heb ik een verjaardag (=wijn bij vrienden :facepalm: ) Dus ik ga dat verder wel proberen de compenseren met het eten en sporten. Deze week heb ik op de planning staan om zeker 3x te gaan lopen en thuis wat te trainen :yes:

@OTP wat gaaf om dan toch je droombroek aan te kunnen en hij nog mooi staat ook :jump: Daar heb je het toch voor gedaan hé! Super goed!

Ik heb me voorgenomen om min 1x per week te gaan lopen, en min 3x pw thuis oefeningen te gaan doen. Ik ga vaste dagen pakken, zodat ik me er gewoon aan móet houden hahah. Ik heb een app op mijn telefoon, dan train je in 10min je gehele lichaam. Of een bepaalde spiergroep. Ik wil ook graag strakker worden. Want mijn vetpercentage is ook nog wat hoog, vind ik. Terwijl ik nu een laag gewicht heb, heb ik nog wel dikke knieën en benen :sarcastic: Daar wil ik nog aan werken dus!

@Honing leuk als mensen het nu op valt! Lekker in die flow blijven :yes: Herkenbaar wat menstruatie betreft. Ik slik nu de pil al een paar maanden bewust door. Ben zo bang dat ik dan weer een terug val krijg, terwijl het eindelijk goed gaat,,
Wat fijn dat het in je omgeving opvalt, maar kan ook bijna niet anders na 14 kilo…goed gedaan. En je zult vast al wel wat moeten met kleding..of heb je zo’n stapeltje achterin de kast liggen….waarvan je denkt, ok nu pas ik er niet in…maar en er komt een moment….
LL89 structuur en plannen werkt idd over het algemeen het beste..en wat ook helpt is als je het leuk gaat vinden..maar voor de niet sporters onder ons komt dat pas later, tenminste bij mij wel..ik ben veel zwaarder geweest als dit, zo’n 125 kilo en toen was het een noodzakelijk kwaad..in de eerste afvalperiode heb ik geleerd dat ik het ook echt leuk vind..maar dat duurde wel even, eigenlijk pas toen ik wat beter kon bewegen en meer conditie kreeg en niet altijd het gevoel had dat ik als spuit elf overal maar..als laatste..achteraan hobbelde…maar ja die fase moest ik natuurlijk wel even door.
OTP dat klinkt idd als bijzonder..mezelf lichter de ruimte bewegen..ik kan meer er nog niet zoveel bij voorstellen, maar als het zo goed blijft voelen als nu hou ik het nog wel een poosje vol..dus je weet maar nooit.
Gisteren gewogen en 79 kilo…deze is wel overtuigend. Gaat nog steeds lekker hier, behalve soms wat duizelig en bij een actieve dag echt doodop s’avonds. Dat is voor mij wel een beetje gevaarlijk..als ik moe ben, heb ik minder controle over mijn impulsen, lichamelijk valt wel mee..dan ben ik te lui om van de bank af te komen, maar als het druk is met andere dingen in mijn hoofd ligt snaaien wel eerder op de loer.

Wat mij betreft blijven we ook hier tot het eind, 2 forums is idd niet heel overzichtelijk!

Feliz hoe gaat het bij jou ?
Ik vind het lastig zo tussen twee fora in bewegen :proud: Feliz haar account is hier ook al geanonimiseerd las ik op ViaFora. Misschien is het ook wel fijn als de info die wordt gepost bewaard blijft voor anderen die er wat aan hebben, dus in dat kader is het ViaFora misschien toch beter om nu al op door te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat doen we ?
Viva gaat toch door !
Ik heb geen voorkeur, zolang we maar door kunnen. Maar kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Is er nog iemand hier? Gezien het forum blijft.

Hier gaat alles best goed! Nog steeds steady in de 66. Af en toe heel lekker eten, wijntjes, voldoende bewegen: wel een prima balans gevonden. Na mijn verjaardag zat er ineens 1,5 kilo bij en was ik boven de 'nooit meer'-grens van 68 gekomen: 68,1. Oef! Daarna even een paar dagen terug naar stap 4 en er was weer 1,5 kilo vanaf. Nog steeds heel blij dat ik het dieet ben gaan doen!

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
We zijn over naar via fora forum
Maar helaas is dat forum erg stil
Hee wat leuk een update van GD! :hello: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en het je lukt om op gewicht te blijven! Ik ben trots op je! Dat is toch wel de allergrootste uitdaging he? Zeker met het weer van deze dagen :sun:

Ik kan niet wennen aan het Viaforum hoor, heb er ook al een poos niet gekeken :-$

Hier ook maar een update dan: het gaat heel goed! Ik blijf hangen tussen de 63,5 en de 64,5. Na het weekend is het wat hoger en aan het einde van de week weer wat lager. Ik let erg op mijn kcal inname doordeweeks, hou me aan een vast schema en probeer geen alcohol te drinken. Maar in het weekend eet ik gerust een patatje of pizza en ga ik lekker borrelen met toastjes en kaas.

Ik sta nog steeds elke dag op de weegschaal en als ik in de hogere getallen kom ben ik wat bewuster. Maar ik eet elke dag chocolade ;-D

Ook ik ben ongelofelijk blij dat ik in januari heb gekozen voor 1op1. Deze zomer was (en is) zoveel fijner zonder schurende dijen en mét leuke jurkjes. Ik heb zelfs een nieuwe bikini gekocht!
Alle reacties Link kopieren
Zullen we anders hier weer verder?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier nog mensen die met 1 op 1 dieet bezig zijn ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven