Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik heb het idee dat ik nu ook uit ketose ben (ok, waarschijnlijk door m'n gesnaai van afgelopen week).
Gisteren weer stap 3 streng opgepakt maar merk aan een slap en hongergevoel dat ik me weer even aan het herpakken ben.

Mauvi, wat een mooie tip voor @ntmz!! Die verantwoordelijkheid geven aan een cliënt kan denk ik echt mooi werken. Moetje wel stap 2 doen ;-)

Vanaf a.s. zaterdag begin ik aan stap 4. Welke shakes en smoothies raden jullie me aan?? Ik drink nu alleen de chocolade, vanille (en combi van die 2) cappuccino en toffee walnoot.

Fijne dag!
-
Alle reacties Link kopieren
@juf ik drink nu de key lime ofzo (die vind ik erg lekker!! Moet wel in de blender want hij bevat aardige klonten in de shakebeker). En de smoothies zwartebes/appel en kers/aardbei. Erg fijn weer wat anders na de shakes van stap 1/2! De repen nog niet geprobeerd. Ben even klaar met de repen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Roxy ik denk dat jij dan wel in ketose blijft. Bedoelde het meer voor mezelf. Want in ketose val je sneller af. Ben nog steeds in twijfel of ik terug naar 3 ga... Ik ga een googelen op ketose. Weet er niet zoveel van af. Hoe houdt je buik het nu?

Ik vind de cappuccino en vanille shake (met kaneel) het lekkerst. Soms chocola. Lemon pie goed koud ook lekker en dan vind ik die klontjes er heel lekker in . Beetje cheese cake haha. In het begin was ik ook van se smooties maar ik wissel nog al qua smaak. Raak snel verveeld/gewend Of zo. Ik maak de shakes ook weleens aan met sterke koffie en heet water. Qua repen is toffee mijn favoriet.

Vanmorgen 79.9.... Hoe is t mogelijk haha. Denk dat het is wat ariel zegt. Dat je lichaam weer even harder werkt als je even buiten je boekje bent gegaan. Wil vanmiddag de taart weerstaan en geef restjes taart mee aan vriendinnen. Zo gek taalde nooit naar taart maar sinds cb dus wel. Toch iets met suiker verslaving denk ik.

Haha pipo ik zit in de sauna ook niet volop te loeren hoor maar vind het soms wel leuk eens rond te kijken. Voel me nooit ongemakkelijk in de sauna of onzeker over mijn lijf. Ja 1x toen we met 3 vriendinnen waren en de kroegeigenaar van onze stamkroeg tegen kwamen. Maar toen waren we nog erg jong. Ook een keer ouders van kinderen van t kdv waar ik vroeger werkte tegen gekomen. Vond ik ook niet fijn. Ik ga alleen veel te weinig. Vind het vaak duur maar begrijp dat er best vaak via internet goede acties langs komen. Ga ik eens op letten.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Mauvi, onder de 80!! :yes:

Ik had ook niet het idee dat jij zat te loeren hoor, in de sauna :biggrin:
Ik denk dat ik, toen ik jonger was, meer lette op andere mensen hun lijf maar ik denk dat dat meer kwam door mijn eigen onzekerheid. Dat vind ik echt een voordeel van ouder worden, dat mijn onzekerheid die me vroeger nogal eens parten kon spelen weg is.
Zelfs toen ik op mijn zwaarst was (130 kg) ging ik naar de sauna en lag ik in bikini aan het strand. En dat doe ik nu nog steeds, weliswaar lichter maar ook serieus minder strak in mijn vel. En weet je, het boeit me niks.

Bekende tegenkomen in de sauna is me gelukkig nog niet overkomen, daar zou ik toch redelijk ongemakkelijk van worden.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden,

Nou het is geen parasiet, ergens denk ik ‘gelukkig’ maar ergens denk ik ook beetje vervelend dat ik nu nog niet meer weet. Weet ook ff niet zo goed hoe nu verder. Voel me de afgelopen 3-4 dagen al wel een stuk beter dus ik hoop gewoon dat het gauw over is. Als ik weer erge last krijg, verzoekt de huisarts me om echo’s te gaan maken in het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hij denkt nu zelf aan een reactie van mn lichaam op het shaken / weinig vezelrijk voedsel binnen te krijgen. Dus toch cb ;) haha. Ik krijg nu zakjes vezels om uit te proberen of de stoelgang rustig(er) kan worden. Hopen dat dit helpt.

Zo maar even de sportschool bezoeken. Het is hier mooi zonnig weer. Miss ook een stuk wandelen vanmiddag. Maandag is mn vrije dag. Werkse voor iedereen wiens werkweek weer is begonnen!
Ik ben echt bijzonder hard fan van de lactosevrije chocola. Duizend keer lekkerder dan de gewone chocola. Het is echt m'n fall-back shake. Als ik nergens anders zin in heb, dan lust ik deze toch wel.
Verder vind ik cappuccino lekker, de key-lime (vooral als mousse en idd...die klonten..) en de zwartebes smoothie is ook ok. Maar ik vind bijna alles veel te zoet. Blegh. Heb 't een maand opgeschoven maar 1 april ga ik wel echt naar stap 4. Ben toe aan een hartige lunch (boterham met kaas, kom maar doorrrr!).

Het stappen was echt fantastisch. Het feest was nogal een deceptie, maar we waren met een leuke groep. En het was heerlijk om weer lekker (te) veel te drinken en te dansen. Vond 't ook echt leuk om m'n jurkje te showen, en om continu op de foto te gaan. Heb 't wel semi-netjes bij witte wijn gehouden ipv bier. Dus ik kan er weer even tegenaan.

Vooralsnog lijkt de schade mee te vallen. De weegschaal was vanochtend lager dan ooit. Woensdag weer wegen bij de juf. Hopelijk zet de dalende trend zich nog even voort.
Alle reacties Link kopieren
Roxy wel fijn dat het inderdaad geen virus is! Als je behoefte hebt aan vezels zou je psylliumvezels aan je shakes kunnen toevoegen. Ik gebruik ze zelf al sinds ik ben begonnen met shaken. Je kunt ze kopen van colon clean maar ook lucovitaal verkoopt ze en drogist.nl heeft die vaak in de aanbieding.
Moet jij morgen ook weer naar je weegjuf? Ik morgenmiddag om 16:00 uur, 'k ben benieuwd!

MiniMe, wat leuk dat je zo genoten hebt van het dansen en je wijntje! En dan als klap op de vuurpijl een laag gewicht, top!!

Ik zou vandaag naar de sportschool gaan maar het was zulk lekker weer dat ik i.p.v sporten ben gaan wandelen. Lekker een rondje van 5,5 km gemaakt en genoten van deze temperatuur en het zonnetje. Heerlijk!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ariël, wil je in de tabel noteren:
Huidige gewicht 98,5 kg
Totaal afgevallen 13,5 kg

Alvast bedankt!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@pipo lekker bezig!! Mooi resultaat weer voor jou. Ik ben net geweest bij mn weegjuf.

Ariel, wil jij voor de tabel noteren: deze week afgevallen 0.7 kg totaal afgevallen 17.6 kg huidige gewicht 93.3?

Ik ben wel tevreden met de 7 ons. Zie liever een kilo. Maar dat ik me een stuk beter voel is voor nu voor mij het allerbelangrijkste. Ik ga nog een week stap 4 doen en daarna terug naar stap 2 of 3. Let’s do it, nieuwe week, nieuwe kansen. Op naar week 10 :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Mooi resultaat Roxy in stap 4!

Ik heb net tegen mijn weegjuf gezegd dat ik het momenteel best zwaar heb en echt heel veel zin heb om iets 'normaals' te eten. Ze gaf aan dat ik nu mijn 10de week Inga en dat het dus niet raar is dat ik het zwaar heb. En dat ik, als ik daar behoefte aan heb, echt even schijf aan CB moet hebben en iets moet gaan eten. Komende donderdag ga ik uit eten met een vriendin en ik denk dat ik dan iets lekkers van de kaart ga nemen en niet voor een salade ga. Ik heb er nu al zin in!! :yes: :kwijl:

Bij mijn weegjuf trouwens deze week 1,6 kg minder dan vorige week, maar goed, dan had ik vast zwaardere kleding aan :-D

Hoe gaat het met de rest?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@pipo jammer van de weegschaal bij de weegjuf, maar ach je houdt toch je eigen weegschaal aan! Dus dat is wat voor jou telt ;-) heerlijk vooruitzicht dat je donderdag is lekker gaat genieten met een etentje, gewoon waar je trek in hebt. Veel plezier alvast en geniet ervan!!!
And by the way... Vind het sowieso al heel erg knap dat je stap 1 nog volhoudt. Heb ik echt respect voor. Ik had na 3 weken al genoeg van t feit dat ik geen vast voedsel had..
wanneer ga je overstappen naar stap 2?

De rest is stilletjes zeg!! Iedereen druk druk? O_O
Alle reacties Link kopieren
Roxy ik volg het stappenplan niet maar doe het conform de oude manier. Die is iets anders en je zit minder lang aan de producten vast.
Ik blijf tot ik in april op vakantie ga stap 1 doen metom de 3 weken een eetweek (of stap2 :hyper: )
En na m'n vakantie kijk ik wat ik ga doen; nog even door in stap 1 of toch verder met opbouwen.

Hoe lang wil jij nog doorgaan tot je doorgaat naar de volgende stap?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@pipo ja wel fijn dat je dan minder lang vast zit aan de producten lijkt mij!! Want het afbouwen duurt denk ik ook erg lang. Als je het via hun regels doet.
Ik wil het liefst volgende week weer naar stap 2 en dan in stap 2 a 3 blijven tot ik 85 weeg. Dus dat is nog ietsje meer dan 8 kilo. Dan stap 4 tot de 80 kilo. En dan voor de laatste 5 kilo (ik denk dat ik toch voor 75 kg wil gaan nu ik zo goed en hard ervoor aan het werk ben) en dan zo door naar stap 5, 6, 7... ik weet niet of dat een realistisch iets is, ook nog nooit met de consulent over gehad. Maar zo zie ik het zelf wel erg mooi voor me!
Ohhhhhh wat komt jou vakantie al dichtbij. En wat zal je je lekker comfortabel voelen in je vliegtuigstoel en daar lekker voelen in je bikini of je badpak met dan vast en zeker een dikke -15/-20 kilo ;) :sun:
Alle reacties Link kopieren
Roxy gelukkig geen parasiet. Maar wel heel vervelend dat er nu geen reden is voor je klachten. Hopelijk werken de vezels en neemt de pijn af. Wel goed zeg dat je nog wel bent afgevallen. Je gaat nog steeds best hard.

Pipo week 10 alweer. Echt knap hoor!!! En de kilo's vliegen er nog steeds af. Heerlijk vooruitzicht voor op je vakantie.

Hier ben ik mijn best aan t doen me echt strak aan stap 4 te houden zonder teveel. En dat vind ik moeilijk. Zeker nu ik ongesteld ben. Maar.... wil vrijdag bij consulent ook echt onder de 80 zijn. En dat ben ik nu nog niet...
Alle reacties Link kopieren
Tijdens je menstruatie is het zó lastig om niet te snaaien Mauvi! Sterkte.

Roxy ik vind het een mooi plan, goed over nagedacht ook. Misschien volgende keer eens met je weegjuf bespreken?

Ariël, bedankt voor het bijwerken van de tabel :bigkiss:
Zag dat ik nu precies op de helft ben als ik aan mijn streefdoel van 85 kg blijf vasthouden.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, wat een rust hier!
Ik kom even klagen/van me afschrijven. Ik heb vandaag zo'n honger!!!! Geen idee hoe het komt, heb het volgens mij nog niet eerder zo erg gehad, zelfs niet in het begin. Dus ik ga vanavond een CBproof maaltijd eten, passend in stap 2. Wat is dit vervelend! :-o En ik hoop dat ik er dan morgen weer even tegen kan :cry:
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ohhh haha ik zag dat de tabel is bijgewerkt met een onofficieel gewicht van mij. Nou ja. Ik ga straks naar de weegjuf en hoop dat wel te halen. Waar een avondje stappen al niet goed voor is ;).
Alle reacties Link kopieren
Pipo wat rot zo'n honger dag. Wat ga je eten?? Helpt lauw water drinken je? Je bent al zo lang streng bezig. Je lichaam heeft even wat brandstof nodig.

Minime ik hoop voor je op een goed resultaat. En dat de wijn niet is blijven plakken. Ik het weekend ook 2 glazen op.... oooh alleen met kerst en oud en nieuw alcohol op dus hopelijk werkt de weegschaal vrijdag voor mij mee

Maar ongesteld en Cambridge vind ik zooooo moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Ik ben even wat afweziger maar lees af en toe wel de berichten, ik ben ook gewoon erg benieuwd hoe het met jullie gaat!

Hier had ik vreselijk veel moeite met stap 3. Uit ketose geraakt vorige week en er weer in komen kost vreselijk veel moeite. Afgelopen dagen veel meer gegeten dan de bedoeling is, zelfs de pindakaaspot is niet onaangeroerd gebleven.

Gisteravond mijn man gevraagd of hij me 3x per dag wil appen met de vraag hoe het gaat. Iemand die meekijkt helpt me heel erg. Vandaag een lepel garlan kruidenkaas genomen en er stonden bitterballen op tafel. Ja doeiiii. Dus daar heb ik er 1 van genomen.

Ik heb echt een hongerig gevoel nu. Veel water drinken helpt wel een beetje maar niet veel.

Om nu weer in ketose te raken en er zaterdag weer uit te gaan (want naar stap 4) vind ik een beetje stom. Ik ga nog iets langer in stap 3 blijven totdat er een aantal dagen 74,... Op de weegschaal staat. Ik heb geen zin om toch telkens boven die 75 te zitten.

Streef halen is streef houden!! Dat geeft maar weer eens aan hoe belangrijk een goede op- en afbouw is!! Ook in die fase niet te veel smokkelen kan ik je meegeven als advies :-( :facepalm:
-
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
07-03-2018 16:30
Jeetje meiden, wat een rust hier!
Ik kom even klagen/van me afschrijven. Ik heb vandaag zo'n honger!!!! Geen idee hoe het komt, heb het volgens mij nog niet eerder zo erg gehad, zelfs niet in het begin. Dus ik ga vanavond een CBproof maaltijd eten, passend in stap 2. Wat is dit vervelend! :-o En ik hoop dat ik er dan morgen weer even tegen kan :cry:
Knap dat het lukt om niet te snaaien!!! Goed om een maaltijd te nemen. Even wat meer koolhydraatarme brandstof kan echt geen kwaad. :there:
-
Alle reacties Link kopieren
Mauvi, ik krijg van m'n man een curry met bloemkoolrijst :kwijl:
En morgen ga ik gewoon echt eten waar ik zin in heb tijdens het etentje met m'n vriendin!

Menstruatie en CB is een waardeloze combi! Sterkte meid
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker pipo!!! Hopelijk heeft het je goed gedaan. Hoe gaat het nu met je man? Hij had toch een motor ongeluk gehad?? Hoe maakt hij de curry? Ik hou ook erg van curries. Kokosmelk is alleen niet zo slanke keuze volgens mij.

Jufengels moeilijk om weer in het gareel te komen he. Hoe lang.duurt het voor je weer in ketose zit en mag je dan alles wat bij stap 3 hoort? Dus ook de zuivel?? In ketose heb je minder honger toch? Ik ben bang dat het opbouwen en normaal eten nog best een dingetje gaat worden voor me. Ben echt niet slim en sterk genoeg om alle verleidingen af te slaan
Alle reacties Link kopieren
Prei fruiten (ui mag niet in stap 1), knoflook fruiten, specerijen aanbakken (gemberpoeder, paprikapoeder, gemalen korianderzaad, koenjit, msg (smaakversterker) gemalen komijn en zout&peper). Vervolgens water erbij, dan groente naar keuze en als laatste kruiden erbij (koriander, kerrieblaadjes, peterselie (gedroogde vorm) en selderieblad). Dat laten pruttelen. Geen kokosmelk dus het is wel een uitgeklede versie maar ik heb er echt van genoten!!

Je snapt dat dit net allemaal is voorgezegd hè?! :rofl:

Met m'n man gaat het steeds beter, hij loopt nog wel mank en kan ook maar kleine afstanden afleggen maar inmiddels wel zonder krukken. Fietsen gaat trouwens prima, beter dan lopen!

Wat balen jufengels dat je zo hongerig bent. Eenmaal weer in ketose wordt dat doorgaans snel beter al heb je er dan dus ook soms kl*te dagen tussen :@
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even een screenshot van gemaakt. Klinkt heerlijk. Fijn dat het wat beter met hem gaat. En top zo'n keukenprins ;)
Nou, gister bij de weegjuf was ik 99,5. Dat is weer terug naar m'n laatste officiële gewicht dat ik bij haar had. Dus best netjes voor na een avond stappen.

's Avonds thuis was ik 99,7 en vanochtend was ik...98,1. Dus het maakt nogal verschil bij mij. Makkelijk 1,5 kilo. Rekening houdend met dat ik vorige keren 's ochtends ben gaan wegen denk ik dat er toch echt wel weer wat af is in vergelijking met toen. Dus we houden de moed erin hier! Ik wil op naar onder de 90.

Oh en in stap 3 eet ik ook af en toe een bitterbal hoor. Moet kunnen vind ik. Morgen weer uit eten. Shared dining. Maar wel met mensen die me steunen (en dus niet alle vette meuk en pizza's gaan bestellen), dus dat gaat goedkomen. Zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven