Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Goed bezig, Ariel. Wat niet gaat, gaat immers niet. Kan me niet voorstellen hoe mensen met een gezin dit dieet volhouden. Ik vind eten met anderen om me heen echt duizend keer moeilijker dan alleen thuis.

Ik zit ook even in een mindere flow. Ik blijf hangen net onder die 100. En ik wil gewoon verder naar beneden. Maar ik wil ook weer aardappelen, pasta, chocola eten.... Dus die hang naar ongezond zondigen snap ik heel goed. Het heet niet voor niets 'zondigen' natuurlijk. Zondigen met wortels telt nu eenmaal niet.

Als ik straks (ooit?) een keer klaar ben, wil ik ook minder khd eten. Ik wil ze wel kunnen eten. Maar minder per keer, en minder vaak. Ik at altijd al veel groenten, en vis en vlees etc. Maar ik was wel echt (en ben misschien nog steeds wel) verslaafd aan khd. Vooral pasta en aardappelen, en de combinatie van die twee: gnocchi. Ik ben nooit echt een brood-eter geweest maar ook dat mis ik nu wel. Jaloers op diegene die nu weer crackers mogen!

M'n moeder begon dit weekend ook over Pasen. Ai. Dat wordt weer wat. Maar ik denk dat ik precies 1 april op stap 4 over ga. Dus dan kan ik wel crackers met eiersalade eten. Maar dat wordt weer een lastige...met de hele familie twee dagen om de tafel. Laat mij maar alleen, denk ik dan.

Waar ik ook een beetje mee zit, is dat anderen niet echt met me mee lijken te denken. Vaak neem ik m'n eigen eten mee naar anderen. Terwijl het wat dat betreft een super simpel dieet is: gewoon groenten en vlees/vis. Maar blijkbaar vinden mensen dat toch lastig. En dan kom ik weer aanzetten met m'n burgertje en potje boontjes. Ik word er wel een beetje sip van dat anderen dat niet kunnen bedenken ofzo. Vooral als ik al voor de derde keer zelf eten heb meegenomen. Ik zou dat zelf niet doen bij gasten. Maar ja.

Woensdag weer wegen. Hopelijk toch richting die 97 nu.
Alle reacties Link kopieren
Ariël als je de knop niet om krijgt en het liever op een andere manier doet is dat toch prima? Doe wat op dit moment het beste past bij jou.

MiniMe je bent best al een tijdje bezig dus ik kan me goed voorstellen dat je het even zat bent. Misschien dat stap 4 je wat 'lucht' geeft? En trouwens wel heel flauw van vrienden en familie om er geen rekening mee te houden zeg, hoe moeilijk kan het zijn om groente en vlees/vis voor jou te hebben?

Hier gaat het eigenlijk wel lekker. Ik smokkel bijna dagelijks met een stukje 30+ kaas en daar houd ik het prima op vol, samen met mijn 3 producten. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het bij mij niet heel hard gaat, dat ik het moet doen met ongeveer een kilo per week. Maar ik vind het goed zo. Ik ben geen 20 meer (ben zelfs bijna 47! o_o :-o ) en de realiteit is dat het steeds moeilijker is om af te vallen naarmate je ouder wordt.
Ik heb nu in mijn hoofd dat ik sowieso tot mijn vakantie doorga en na mijn vakantie nog 2 cycli wil doen en dan ga opbouwen. Maar goed, het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat ik het na mijn vakantie zat ben en helemaal niet meer wil shaken. Ik zie het wel.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Inmiddels ben ik twee weken lang onder de 75 kilo. Ik beschouw m'n CB avontuur als afgesloten en neem ik afscheid van m'n dagelijkse check-in hier op het forum. Ik ga nog deze week en volgende week shaken maar minimaal.
Mijn verwachting is dat ik nu op m'n streefgewicht blijf maar af en toe (zoals de Fransen dat noemen) moet opletten. En dat betekent een paar strenge dagen na bijvoorbeeld een wat voller weekend.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de strijd naar je streef! Denk gezond maar bovenal gelukkig :bye:
-
Gefeliciteerd, juf Engels! Benieuwd wel, wat je bedoelt met 'minimaal shaken' ;).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jufengels!!! Heb je voor je gevoel wel goed opgebouwd? Ben ik wel benieuwd naar.
Kom hier af en toe nog effe buurten en laat je ons weten hoe het gaat?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden,

@Ariel een personal trainer/coach lijkt me echt heel gaaf. Ik wens je heel veel succes, do it your way, en je komt er wel! En wat MiniMe zegt, lijkt me idd heel moeilijk, CB en een gezin met jonge kinderen..

@MiniMe vervelend zeg dat jou omgeving er niet echt rekening mee kan houden. Ik eet regelmatig bij mijn schoonouders of bij mijn pa of ma, en die vragen elke keer: wat mag je eten Rox? Of, wat wil je eten? En ze doen dan allemaal vrolijk mee! Mijn moeder en haar vriend zijn ook heel kha aan het eten, vanwege mijn hele journey met CB, echt super om te zien. Misschien een idee om er is over te praten met ze en je gevoel uit te leggen. Dat jij dit echt heel graag wilt. En hun steun nodig hebt. Hou vol!

@Juf echt super knap van je, in zo’n korte tijd je streven behaald. Nogmaals gefeliciteerd en ik hoop dat je over een tijdje nog is het forum komt bezoeken om te laten weten hoe het met je gaat en of je op gewicht blijft.. ben toch wel nieuwsgierig hoe het een maand later eruit ziet als je stopt met het shaken enzo. De een hoor/lees ik erover zo 5 kilo aan te komen zonder gek te doen en de ander komt (bijna) niks aan.. Bedankt voor je gezellige schrijfmomenten! Ik vond het altijd erg leuk om je verhalen te lezen.

Nou ik ben net terug van de consulent. Gelukkig viel het mee ondanks mijn zonde van zaterdagavond en de aardappelkroketjes of twisters uit de airfryer die ik af en toe heb meegepikt van vriendlief.. 0.8 kg :-) en spiermassa zelfs een ons af!!!!!( (so you are right about that Pipo haha) terwijl ik echt had gedacht dat er juist 1 a 2 ons bij zouden zijn.
Maar het sporten doet zn werk, want er is maar liefst 3 cm taille en 4 cm buik af deze week. Ik hoop dat ik ondanks stap 2 genoeg energie kan blijven vinden om 2-3x per week te blijven sporten, want ik zie het wel echt als een uitlaatklep.

@Ariel, wil jij voor de tabel noteren: deze week afgevallen -0,8 kg huidige gewicht 92.5 kg totaal afgevallen -18.4 kg en weer terug in stap 2? Lief dat je nog steeds de tabel wilt doen. Als je het te veel vind worden doordat je een ander avontuur in gaat slaan, geef je het dan aan :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ariel klinkt heel goed een personal trainer en dat je thuis kunt bewegen. Mooie stap. Wel jammer voor ons dat je niet meer mee schrijft. Kan je het tabel bijhouden aan een ander overdragen of vind je dat wel leuk om nog bij te houden?

Jufengels wat heerlijk voor je dat je eigenlijk klaar bent met cb. Goed gedaan!!! En lekker snel. En nu volhouden. En dat compenseren klinkt goed. De ene keer wat losser en dan weer paar dagen strak. Doe je over een tijdje een update??

Roxy je blijft lekker door afvallen zeg! Valt idd alles mee 0.8 met zondigen en aangepast cb. Nu weer in stap 2. Hopelijk bevalt je dat weer zo zonder crackers. En werkt je buik mee. Wat lekker om te lezen dat jij sporten als een uitlaatklep ziet. Voor mij blijft het een 'moetje'. Ik vind er niets aan en 20 kg lichter nog steeds niet. Merkt wel dat t makkelijker gaat en achteraf ben ik blij maar et naartoe gaan bleeeeh. Zelfs piloxing met collega's niet al is dat ook nog gezellig tussen door. Ik heb nu van trainer naast milon wat extra oefeningen voor biceps en triceps gekregen. Dat is zo slap en gerimpeld geworden. T wappert zelfs tijdens het sporten hahahaha.

Pipo het schijnt echt zo te zijn dat afvallen voor ons als 40 plussers (oeps) moeizamer gaat. Dus we zijn goed bezig.

Minime wat jammer dat je omgeving niet wat stimulerender voor je is. Het is juist heel gemakkelijk. Groenten en mager vlees of vis. Dat kan iedereen toch bedenken. Geef je het aan ze aan Dat je hoopt op meer steun? Wat voor een burgertjes eet jij?

Gister met vriendinnen bezig geweest voor een feest van andere vriendinnen . 2 hadden mij al een poosje niet gezien. Ze waren verbijsterd. Was leuk.

De bouw van ons huis is gestart en gaat heel rap. Leuk om te volgen en naar uit te kijken. Grappig dat ik straks tussen mensen ga wonen die niet weten hoe ik er een half jaar geleden uit zag
Alle reacties Link kopieren
@mauvi ik hoop ook dat mn buik rustig blijft. Vezels blijven slikken zegt mn consulent.. ik heb vandaag extreem veel honger en koppijn. De shakes van stap 4 bevatten dus blijkbaar per shake 50 kcal meer. En die crackers mis ik nu dus wel echt. Kunnen dit nu al verschijnselen zijn van het terug in ketose komen? Las dat iemand 24-48 uur omschreef. Crackers waren gister 12:30 gegeten. Dus wie weet.. is nu bijna 28 uur verder. Hoop dat ik er snel weer in zit, ik vind honger hebben echt naar :"-(
Jammer dat je sporten als een moetje ziet, ik hoor dat echt heel vaak. Maar probeer dat fijne gevoel wat je hebt na het sporten vast te houden en het daar voor te doen. :high5: en die kipfilets.... ja dat is verschrikkelijk en heel moeilijk te trainen. Ik heb ook aardige kipfilets maar vooral echt nog vet en geen loshangend vel. Lijkt me idd veel moeilijker, met jou leeftijd, om alles strakker en strakker te krijgen. Hoe jonger je bent hoe meer flexibel je lichaamsvel nog mee kan krimpen lijkt mij.
Leuk dat je complimenten krijgt van je vriendinnen. Ik vind het ook echt zo motiverend als mensen er iets van zeggen. Geeft een kick.
Idd apart om te bedenken dat je in je nieuwe huis dan ook een heel ander mens bent straks. Yesssss! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Net bij mijn weegjuf geweest en ondanks mijn overheerlijke maaltijd donderdag en de cheesecake van vrijdag toch nog 1,1 kg eraf bij haar! Volgens haar houd ik nog wel vocht vast want anders was ik 1,5 kg kwijt geweest.
Enniehoe, voor de tabel:
Huidige gewicht: 97,5 kg
Totaal afgevallen: 14,5 kg


Mauvi ik blijf stug doorgaan, dan maar wat langzamer. Vorige keer bij het CB'en zat ik op gemiddeld -2 kg per week, nu hoop ik op -1 kg. Maar vorige keer moest (wilde) ik er 45 kwijt en nu 'maar' 27. En ik ben inmiddels over de helft!
En spannend, een nieuw huis! Als je tips of inside information nodig heb dan roep je maar; ik werk bij een aannemer.
Wie gaat jullie huis bouwen?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Way to go pipo. Was die 45 kg vorige keer gelukt?? Trebbe bouwt voor ons. Ken je dat? Dat gaat heel rap. Zo staat er niets en zo zit de 1e verdieping er op. Nu wordt t leuk. Hopelijk oplevering voor de bouwvak. Dat zal er om hangen.
Alle reacties Link kopieren
Mauvi die 45 kg was bijna gelukt, op 2,5 kg na. Maar toen was ik het zat.
Trebbe ken ik niet, heb even gekeken op hun site maar ze hebben leuke projecten!
Vergis je niet in de snelheid hoor, er staat heel snel een woning maar da's voornamelijk de buitenkant. Meeste tijd zit 'm in de binnenkant. Zou wel fijn zijn natuurlijk als je voor de bouwvak opgeleverd krijgt!
Uit hoeveel woningen bestaat het project?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Hoi Meiden,

sorry dat het allemaal zo lang duurde. Omdat ik het allemaal zo heftig vind en nog steeds niet helemaal helder ben, wil ik niet al te veel nadenken over het dieten en dat doe ik natuurlijk juist als ik hier schrijf/lees, maar ik krijg hier wel juist ook mee wat anderen er van vinden en energie van hoe goed jullie gaan. Echt knap jongens, heb zoveel bewondering voor jullie!

Hier heb ik besloten over te gaan op mijn eigen weegschaal want die gebruik ik al sinds het begin der tijden van het afvallen (ik was ooit 124). Dus voor Ariel (als je weer eens tijd hebt, begrijp helemaal dat je stopt!) : Ik begon op 114,2 en weeg nu 99,8 en ben dus 14,4 kilo afgevallen

Zelf heb ik besloten nu tot de 94 stap 1 te doen en dan door te gaan naar stap 2 voor een maand en dan nog een maand stap 3 en dan max een maand stap 4. Ik kan niet stap 1 voor eeuwig doen, word er zo verdrietig van niets te eten. Wel ben ik bang want mijn consulent zegt dat sommige mensen helemaal niets afvallen in stap 3??? Zo raar, dan zie ik hier dat dat wel zo is? Soms twijfel ik aan haar kunnen.

Hierna, dat weet ik al helemaal nog niet. Ik at al wel gezond geloof ik, ik was al 10 kilo afgevallen.. Ach, is nog zo ver weg dat ik denk dat ik alle tijd heb.

Tot zover even mijn verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wings!! Mijlpaal onder de 100 woopwoop! En wat ga jij hard in ene!!! Bijna 15 kilo al jeetje. Wat heerlijk voor je. Alleen jammer dat je je nog steeds niet echt helder bij voelt, dat lijkt me weer erg moeilijk vol te houden en niet gezond. Wat zegt jou consulent hiervan?
En ik denk dat afvallen in stap 3 nog prima kan? Je kan daarmee nog steeds in ketose blijven alleen heb je net ff dat extra bakje kwark en wat extra groenten ‘s avonds met een stukje vis/vlees. Ik heb nu zelf 2 weken stap 4 gedaan en ik ben 1.5 kg kwijt geraakt dus 0.75 per week. En ik lees op fb dat veel anderen gewoon ruim een kilo afvallen in stap 3+4. Gek van jou consulent dat ze je een soort ‘bang maakt’? Doe wat goed voelt. Niet omdat je denkt dat je stap 1 MOET doen. Ik vond stap 1 ook killing, zeker in combinatie met mijn werk 38 uur p/w. Dus ben lekker stap 2 gaan doen en dat bevalt mij een stuk beter. En zit nu op 18.4 :lol: succes.. make wise choices.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even klagen.... wat is die toffeewalnoot vies!!!!!! Oh hellluuuuup hahahaha :"-(
Alle reacties Link kopieren
Echt??? Is heel lang een van m'n favorieten geweest! :-D Samen met Vanille en Butterscotch. Nu trouwens alleen nog maar vanille
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi om te lezen dat er dames (neem aan dat het dames zijn..) die nu een andere weg in slaan. En zo'n personal trainer, dat lijkt mij ook wel wat maja financieel ook een dingetje. Vermoed ik.
EN ook ik zou het leuk vinden om jullie ervaring, na cb, te lezen :) zowel de positieve als negatieve dingen.

Ik heb gisteren intake gehad bij mijn nieuwe consulent.
Een man, heel relaxt maar denk dat ie ook wel streng voor mij kan zijn. Volgens de site van CB moet ik stap4 doen maar hij vond stap1 ook prima. Dus ik ben gisteren begonnen met stap1.
De grootste uitdaging is het drinken. Ik drink zo slecht...je moet het echt voor mijn neus zetten.
De vriendinnen waarmee ik regelmatig leuke dingen doe weten dat ik nu CB doe en zullen mij niet meer vragen voor een etentje. Misschien dat het bij sommige nog onbewust zal gebeuren maar dat kan iedereen over komen. Dan laat ik ze wel het kant en klare cb pakje zien ;)
Van deze consulent mag ik trouwens 3 van die pakjes per dag. De vorige mocht ik er geen enkele in stap1... vreemd. Maar ik vind het niet erg ;) Vind ze namelijk heerlijk! haha
Wat ik ook wel fijn vind is dat deze consulent het online bijhoudt. Doet jullie consulent dat ook?

Voor de tabel: start 13-3-2018, 31 jaar, 1,73 lang/kort, stap 1, 121,9kg, streefgewicht 85
Dat streefgewicht is niet iets waar ik mij vast op pin. Ik wil in de spiegel kijken en denken "lekker wijf"

Vanavond naar de bios. Zonder wat te snaaien. Eigenlijk geeft dat wel rust. En geloof dat de film niet druk wordt bezocht (er zijn nu nog geen plaatsen gereserveerd) dus de geur verleiding in de zaal is dan ook niet heel groot. We zullen zien. :)
Verder heb ik deze week en volgende week best wel wat vrij dus kan mooi in het shaken komen. Maar moet wel afleiding zoeken anders ga ik de winkels (om de hoek) in en koop ik dingen die ik niet wil kopen. :hamer:

Geniet van de zon! dat ga ik nu ook doen met een bos wandeling :)
Wat bijzonder dat jij in stap 1 mag beginnen. Ik mocht dat met een lagere BMI niet van mijn consulent (en het officiële programma).

Ik doe dus stap 3 en als ik die super strak zou doen, zou ik 1,5 kilo per week afvallen. Dus ik zou het gewoon proberen, Witherwings!
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
14-03-2018 14:00
Wat bijzonder dat jij in stap 1 mag beginnen. Ik mocht dat met een lagere BMI niet van mijn consulent (en het officiële programma).

Ik doe dus stap 3 en als ik die super strak zou doen, zou ik 1,5 kilo per week afvallen. Dus ik zou het gewoon proberen, Witherwings!
Wat is conform het officiele programma? Ik heb dat nog nooit eerder gehoord! Ben wel benieuwd. Mag je dan niet stap 1 doen bij een hoog bmi ofzo?

@ntmz wat goed dat je nu ook officieel bent begonnen en mee gaat schrijven. Wanneer was je eerste weegmoment? Hoop dat je lekkere stappen gaat maken. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik was toch ook heel benieuwd waarom je niet in stap 1 mag beginnen dus ik heb net ff contact gehad met mijn weegjuf. Kennelijk is dat nieuw beleid: met een BMI boven 40 moet je in stap 3 of 4 beginnen omdat het anders te snel zou gaan. Wil je toch persé in stap 1 beginnen dan moet je eerst langs je huisarts en een schriftelijke goedkeuring van hem/haar kunnen overleggen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Mijn weegjuf was onverbiddelijk. Ik moest eigenlijk in stap 4 maar ik had mezelf bij de aanmelding iets te zwaar ingeschat waardoor ik op een paar gram na wel naar stap 3 mocht. Toen mocht ik wel stap 3. Maar stap 1, dat ging sowieso niet door.
Alle reacties Link kopieren
Evengoed, wie checkt het of je nu echt stap 3 volgt? Als jij besluit om het bij 3 zakjes te houden en er verder niet bij eet is er niemand die dat controleert toch?

Zo, ik heb net nog even lekker een uurtje gelopen;6 km in precies een uur, lekker doorgestapt dus! :applause:
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@minime heel bijzonder inderdaad, mijn weegjuf heeft daar nooit iets over gezegd terwijl mijn bmi ook 34 was dus obesitas. Ze zei juist zelf: lekker knallen in stap 1 de eerste weken?? ;)
Maar wat pipo idd zegt. Niemand zal weten of jij wel of niet die kwark en/of avondeten extra neemt naast de 3 shakes.. dat is helemaal aan jou

De wekker is hier alweer ultra vroeg gegaan. Een ochtend werken tot een uur of 2 en dan hopelijk vanmiddag even lekker sporten. :vechten:

Gezellige en gezonde dag allemaal! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen, je was inderdaad vroeg Roxy! Mijne ging ook weer om half zes maar ik heb 'm ff doorgedrukt, 10 minuten.
Gelukkig laatste dagje vandaag, morgen begint m'n weekend! :yes:

Fijne dag allemaal en werkse.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
13-03-2018 09:13
Gefeliciteerd Jufengels!!! Heb je voor je gevoel wel goed opgebouwd? Ben ik wel benieuwd naar.
Kom hier af en toe nog effe buurten en laat je ons weten hoe het gaat?
Ja, voor m'n gevoel goed opgebouwd. Ben nog steeds een het opbouwen hoor :-)
Met minimaal shaken bedoel ik deze week nog 2 shakes en die week er op 1 shake. Ik doe nu stap 4 (met soms iets meer eten dan hoort in die stap). En volgende week... Ja, een beetje Cambridge en een beetje van mezelf.
Ik blijf nog steeds afvallen. (Vanmorgen 73,7) Koek snoep cake taart en koolhydraatrijk eten laat ik nog steeds staan. Ik ga over anderhalve week echt een moment maken van m'n eerste koffie met taart.
Vrijdag ga ik borrellen met m'n man en dan nemen we wel bitterballen en een Glas wijn.
Ben wel blij dat ik nog steeds blijf afvallen, ik zit graag tussen de 73 en de 75, die kant ga ik nu echt op, dus dan kan ik ook met een gerust hart weer meer calorieën en koolhydraten gaan eten.
Zo. Even een update. Ik laat jullie niet zomaar los hoor ;-) vind het ook leuk om af en toe even in te checken en jullie verhalen te lezen!
Fijne dag!!
-
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn! 🏋🏼‍♀️
Lekker hoor! Gister de eerste training gehad. Eet schema ook binnen gehad dus straks eens rustig bekijken op de laptop en boodschappen lijstje maken. Weet niet meer wie het vroeg maar kosten vallen mee. 200 euro voor 3 maanden begeleiding (wel zelf sporten, of eventueel samen voor 50 euro per 90 minuten). Met m’n 2 kleine kinderen kan ik toch niet minstens 3x per week naar de sportschool dus zal het thuis moeten doen. Komt goed, heb er een heel goed gevoel bij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven