Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!

Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!

We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.

Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Goedemorgen allemaal!

Anke, wat raar dat mensen er nu pas iets van gaan zeggen. Bij een gewichtsverlies van 40kg zie je dat toch al best wel een tijdje lijkt me. Vaak zijn de mensen die er niets over zeggen gewoon jaloers, tenminste dat is mijn ervaring, haha. Of ze zien het gewoon echt niet, dat kan ook nog. Die warme maaltijden van jou dieet lijken me een heerlijke aanvulling, ik ga een beetje op zien tegen dat zoete steeds, maar misschien moet ik er gewoon nog even aan wennen.

En lladybugg, 2x gefeliciteerd! Met je dochter en je gewicht! Wat een heerlijk gevoel geeft het om onder die 80 te zitten he! En dat ondanks dat wat meer eten afgelopen week! Toch goed gedaan! Ben je al lang bezig?

Ik ben vanochtend met de pap begonnen nadat ik gisteravond maar een halve mango shake wegkreeg. Ik kreeg het gewoon echt niet naar binnen, werd er echt misselijk van. Bij de eerste hapjes van de pap was het ook nog even moeilijk maar nu ik die op heb gaat het weer aardig! Ik zit in ieder geval wel in ketose!! Heb het vanmorgen even getest en het stropje verkleurde! Dus daar ben ik heel blij mee!😄

Fijne dag en succes allemaal!!
@Bollesmurf Dank je voor je mooie woorden! Ik heb de draad weer opgepakt en dat gaat eigenlijk gewoon weer goed. Ik doe CB800 dus eet elke dag wel een maaltijd. Ik kan je dan ook niet precies vertellen hoe het in de eetweek van CB500 gaat.

@Sabine heel goed, in ketose! Ik heb ook wel verschillende shakes geprobeerd hoor en sommige vind ik echt vies, gewoon een kwestie van uitproberen. Dank je voor je felicitaties en ja dat motto....het helpt gewoon om er zo over te denken. Iets als dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk, dat geldt eigenlijk voor alles...ook tijdens CB!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
@Lladybug, gefeliciteerd met je mijlpalen! Leuk zeg dat je dochter door is. Wat zal ze trots zijn!

@Bollesmurf, de eetweek houdt in dat je gewoon je 3 shakes neemt en daarnaast een lichte maaltijd. Hier zitten restricties aan, er zijn een heleboel producten die je niet mag enz. Je krijgt een boekje mee waarin staat wat je wel en niet mag eten en wat tips en recepten.

@Anke, raar is dat hé dat mensen nu pas complimenten gaan geven?! Mijn broer zei er bij 23 kg ook pas wat van. Heel apart. Toen ik dat zei, kreeg ik te horen; 'ja ik had wel wat gezien, maar durfde er niet over te beginnen'.

@Sabine, goed dat je in ketose bent! Dat scheelt al heel veel honger. Zelf heb ik alle weken geleefd op de chocolade shake. De repen vond ik vies, de soep ook en de meeste smaken shakes kreeg ik ook niet weg. Het is gewoon zoeken naar wat voor jezelf werkt.

@Okkie, joehoe, wat ben je stil de laatste dagen?! Gaat het nog wel goed?

@Ego, vanmorgen 0,8 kg lichter! Jippie! Het begin is er dus weer. Vandaag dag 2 van streng zijn en het gaat tot nu toe goed. Had net wel honger, maar ik had vanmorgen dan ook vroeger ontbeten dan normaal. Het fijne is, ik weet dat ik het kan. Zoals gister dat de moed me even in de schoenen zakt, maar dan ben ik streng en hup het gaat er gelijk weer af! Dat is een fijn gevoel. Je moet tenslotte de rest van je leven op blijven letten en als je dan weet dat je dat kan is het wel erg fijn.
Goedemiddag allemaal,

Wat vind ik dat knap lladybugg, dat je jezelf weer kunt motiveren om weer door te gaan met afvallen nadat je jezelf even hebt laten gaan!

Bollesmurf wat ik van mijn consulente kreeg te horen is dit: je doet drie weken het normale programma, dwz. de eerste twee weken leef je op 3 vloeibare producten per dag CB (shakes, soep porridge) en in de derde week komt daar de reep bij als je wilt.

Na drie weken moet je naast de drie CB producten ook een maaltijd eten die bestaat uit 250 gram groente en een stukje vlees of vis.

Lekker mosterd: smart had het al uitgelegd.

Ik zit vandaag in mijn tweede dag en ik vind het echt niet mee vallen. Morgen wegen bij mijn consulente en ik mag toch hopen dat er dan minimaal een kilo af is!! Ik ben wel benieuwt hoeveel jullie in je eerste week zijn afgevallen!

Sterkte allemaal weer
Hallo mede cambridgers!

Zit nu op dag 5.. en voel me goed. Zit in ketose volgens die stik in ieder geval. Heb nog wel een honger gevoel.. en mijn energie is ook nog niet terug..kan dat kloppen?

Heb net een pannenkoek gemaakt van de pap... en bah wat is dat smerig!

Had de appel kaneel smaak.. en bij de eerste hap was ik al geneigd om er een dikke lading stroop op de smeren.. brrr niet voor herhaling vatbaar! !

Ben aankomend weekend vrij.. en zie er wel een beetje tegen op. Vrijdag een feestje waar ik graag een biertje zou drinken.. en zondag ook nog uit eten met schoonfamilie..

hebben jullie hier nog tips voor om dit zo goed mogelijk door te komen?

@takkentrol ik ga vrijdag middag voor de eerste keer wegen. Zal het dan op het forum zetten 😉
Goed zo Katjeanne. Die energie had ik pas na een week of 2,3. Dus nog even geduld.

Smart, weer helemaal goed bezig lees ik wel. Knap vind ik het.

Takkentrol, nu komt het op karakter aan. Hoe graag wil je het. De eerste 4 of 5 dagen zijn gewoon moeilijk. Ik verloor in de eerste week 3 kg. Maar dat verschilt per persoon. Afhankelijk van startgewicht en hoe vaak je al gelijnd hebt.
@Takkentrol, heel vervelend maar eerlijk gezegd moeten de moeilijkste dagen nog komen... Dag 3 en 4 vond ik het moeilijkste. Het is heel belangrijk jezelf niet zielig te vinden. En gewoon niet toegeven. Bedenk je goed dat we allemaal een start hebben moeten doen en dat we die allemaal overleefd hebben.

@Katjeanne, ik had je nog geen welkom geheten. Bij deze; welkom! Je moet niet tegen het weekend op zien, dat is niet nodig. Je kan gewoon de dingen doen die je leuk vindt, maar alleen dan zonder alcohol of eten

Wat je eventueel kan doen zondag is dat je een maaltijdsalade neemt. Heel belangrijk; de dressing apart laten serveren! Daar zit namelijk het meest slechte spul in. Door het apart te laten serveren kan je zelf bepalen hoe weinig je neemt. Verder belangrijk; geen noten of stokbroodjes eten.

Ik heb het op die manier ook wel eens gedaan tijdens een etentje in mijn shake periode. Van mijn consulente mocht het, liever niet natuurlijk maar soms ontkom je gewoon niet aan een etentje.

Bedenk in elk geval dat je nu in ketose bent en dat je daar niet uit wil omdat het slecht is voor je lijf om er in en uit te gaan. Dat was voor mij altijd een goede stok achter de deur.

@Anke, ik las dat je er gewoon bijna bent! Verstandig om de afbouw zo goed te gaan doen.

@Ego, ik kom vandaag op 1500 cal. Iets meer dan ik eigenlijk wilde maar nog steeds heel acceptabel. Het gaat dus weer goed hier!
@smart, ik sla meer wel doorheen hoor. Vamiddag ging beter dan vanmorgen, minder honger. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het idee om de komen de drie maanden niet te mogen eten, heel deprimerend vind. Maar dat komt wellicht ook omdat ik, als de koolhydraten junk die ik ben, nu duidelijk aan het afkicken ben.
@Takkentrol, je moet ook niet zo ver vooruit kijken. Eerst babystapjes; de eerste week, dan de eerste 5 of 10 kg enz enz. Voor je het weet ben je daar waar je wezen wil. Het gaat echt sneller dan je denkt.

@Ego, gister te zout gegeten dus vanmorgen ietsje er weer bij. Maar dat is vocht dus goed weg te werken vandaag.
Ben ik weer!

Dankjewel voor je lieve oppeppende woorden smart. Het gaat vandaag al weer beter dan gisteren hoor! Gisteravond mocht ik weer een soepje, kip-champignon dit keer, en die beviel me prima, vond ik wel een soort van lekker.

Vandaag de bananenshake en bosvruchten. Oh, die laatste was echt vet smerig!

En vannacht gedroomd dat ik pizza ging eten. Vroeg me trouwens wel tijdens het eten (echt, ik neem een héél klein stukje) niet uit ketose zou raken. Maar verder ben ik niet zo met eten bezig hoor ....

Maar toen ik stopte met roken rookte ik ook regelmatig in mijn dromen een sigaretje. Ging ik zelfs halve sigaretjes roken om dan later nog wat te hebben ...
Goedemiddag,

Wat ben ik blij dat ik elke dag gewoon iets mag eten, denk dat ik helemaal gek zou worden als ik alleen aan de shakes/soepen en zo zat.

@Takketrol, geef jezelf een schop onder je kont, je knop is om, je bent begonnen en je gaat gewoon afvallen. Je kan het best en dat eten in je dromen, heerlijk toch, daar kan je er van genieten zonder dat het gevolgen heeft!

@Smart @Anke jullie gaan zo goed! Petje af!

@Katjeanne ik had je ook nog geen welkom geheten geloof ik! Bij deze dus, welkom! Dat weekend kom je wel doorheen, de 1e keer is het misschien vreemd en lastig maar het wordt steeds gemakkelijker. In mijn geval helpt mijn omgeving ook, ze weten dat ik niet meedoe met het gebak en zo en bieden het ook niet meer aan.

@Sabine, goed bezig!

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met Fruitsalad gaat? Iemand nog iets van haar gehoord?

Hier weinig bijzonders, gewoon aan de shakes en dat gaat goed!

Fijne dag allemaal!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Inmiddels -7kg hier na 2 weken :-)

Moet wel thuis wat minder op de weegschaal gaan staan, want daar was ik de ene dag opeens 2 ons zwaarder dan de dag ervoor, dat soort dingen wil je niet zien natuurlijk! Vandaag en morgen blijf ik er dus netjes af.

Verder gaat het heel goed, alleen een vreselijk vieze smaak in m'n mond. Motivatie nog onverminderd, energielevel best oké, hongergevoel valt mee.
Lladybug, gaat ook lekker bij jou.

Azile, prima start. Die weegschaal moet je inderdaad tegen kunnen. Het is wel zo dat je niet echt kunt groeien met 500 calorien. Dan moet het dus vocht zijn. Ik was ten opzichte van gisteren ook een ons gegroeid. Maar zolang ik weet dat ik me aan de regels heb gehouden, kan het alleen maar vocht zijn. Is niet erg. Verdwijnt ook wel weer.

Takkentrol, komt allemaal goed. Rustig door blijven ademen en door gaan. De tijd is voorbij voor je het weet. Mijn halfjaar is voorbij gevlogen. Vond het niet meer druk hoeven maken om eten ook echt wel rustgevend. Heerlijk.

Smart, het blijft een gevecht maar gewichtstoename door vocht zou ik mij niet zo druk om maken.

Okkie, we missen je. Hoe gaat het?
@smart en @lladybug bedankt voor jullie reactie! Ik ga er een goed weekend van maken!!

nog even een vraagje.. hebben jullie gewoon bouillon gedronken van knorr? Rond 4 uur voel ik me meestal erg duizelig dus vroeg me af of ik dat mag nemen?

Succes iedereen!!
Ik heb de bouillon van Cambridge, nogal prijzig maar hij is wel lekker. Ik heb een enorm commerciële consulente en die beweerde dat je echt niets anders mag nemen. Heb begrepen dat er genoeg zijn die wat 'eerlijker' zijn over het gebruik van andere bouillons en vezels. De bouillon heb ik toch gekocht omdat ik mezelf geen enkele ruimte tot smokkelen wil geven, want dan is bij mij erg snel het hek weer van de dam.
@Azile, wat ern onwijs goed resultaat!!!! Gefeliciteerd!

@katjeanne, geen pannenkoek dus Ik heb net de appelkaneel als pap geprobeerd en ik vond het wel lekker. Maar ik ben een echte papeter, dat is wel makkelijk.

Ego: Net bij mijn consulente geweest en we waren beide een beetje (klein beetje) teleurgesteld; na 3 dagen 1,5 kilo kwijt. Ik had stiekem op 2 gerekend, maar het is toch maar mooi 1,5 minder. Wat we beide heel raar vonden was mijn vochtpeil. Dat was nu lager dan maandag! Ik heb toch echt heel braaf 3 liter water gedronken per dag naast mijn koffie en thee. Stoelgang is wel minimaal dus zij denkt dat daar mijn vocht heen gaat en het minder gewichtsverlies daar aan te wijten is. Nu meteen aan de colonclean en hopen dat het werkt.

Wel gaat het vandaag beter met het hongergevoel!
Dames, ik zal even wat van mij laten horen...

Het gaat op zich wel aardig, hier, qua gewicht.

Maar ik heb enorme "brugklas-stress", ik kan het niet opbrengen mee te schrijven.

Sorry en tot snel!
@Okkie, wat vervelend! Het loopt dus niet allemaal lekker. Neem je tijd, lees af en toe mee en schrijf wanneer je kan/wil. Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat.

@Azile, wat ga je goed! Dat is toch wel een fijne opsteker zo na 2 weken.

@Katjeanne, Ik heb ook de bouillon van cb gebruikt. Je doet er enorm lang mee. Zelf heb ik alleen in het begin wat last van flauwte gehad maar niet noemenswaardig. Ik nam nog wel eens een bouillonnetje als manlief aan het avondeten zat. Daarnaast natuurlijk ook gewoon een shake, daardoor had ik ook het idee iets warms te eten.

@Takkentrol, stoelgang is een vervelend iets. Okkie en ik hebben er ook last van gehad. Verder vind ik 1,5 kg na 3 dagen juist heel mooi! Ik geloof dat ik in de eerste week iets van 2,3 of zo kwijt was. Wat betreft vochthuishouding, daar kan je nooit een peil optrekken maar zal je zeker nog wel vaker mee te maken krijgen.

@Ego, ik had gisterochtend al geschreven dat ik wat te zout had gegeten en daardoor ietsje was aangekomen. Nou dat vocht is weg en ik heb een enorme klapper gemaakt! 1,2 kg minder dan gister! Jippie! Ik zit weer in de flow! Dit moet ik dus vast zien te houden. In elk geval vandaag, want morgen een drukke dag met zowel lunch als diner buiten de deur. Maar daar tegenover staat dat ik sportief bezig ben (helemaal voor mijn doen )

Zet 'm op allemaal! Dit weekend wordt het mooi weer, volgend jaar als het weer mooi weer is paraderen wij allemaal in bikini!
Zo hier ben ik weer! 2 heerlijke weken vakantie gehad. Maar oh oh wat was dat moeilijk!! Braaf al me producten meegenomen maar ik heb toch 1 keer met uit eten gaan gesmokkeld.. Ik kon het niet meer opbrengen om weer een shake te nemen. Dus ik ben benieuwd maandag bij de consulente! Nu gaan we er weer goed tegen aan, inmiddels toch al bijna 20 kg kwijt!

Wat leuk dat er nu zoveel mensen zitten op dit forum!

En wat is iedereen toch goed bezig! We mogen trots zijn op onszelf.

Ik heb even een vraagje; hebben jullie ook zo onwijs last van je menstruatie? Ik was normaal nooit meer ongesteld maar sinds dit dieet ben ik het soms een maand lang en dan onwijs hevig!

Ik hoor het wel
@Okkie, vervelend dat je het zo druk hebt. Hoop dat je snel weer wat tijd voor je zelf hebt!

@Smart, je hebt helemaal gelijk, ik moet gewoon niet zeuren! Een pond per dag is natuurlijk hartstikke mooi! En wat lekker dat je gewoon 1,2 kg lichter bent dan de dag er voor, dat motiveert goed hè?

@suzanneverweij, nou, op een vakantie één keertje zondigen vind ik een goeie score hoor!! En nu thuis gewoon weer verder. En bijna 20 kg al kwijt? Top!!!

En over je menstruatie, ik doe voor het eerst dit dieet maar ik heb het op m'n 20ste wel gehad bij een ander dieet (gewoon heel mager eten en zo). Toen ging mijn lijf ook raar doen en ben ik bijna een half jaar continu aan het menstrueren geweest.

Ego: ik heb het gevoel dat het steeds makkelijker gaat. Omdat ik een afspraak had buiten de deur kon ik vanmorgen niet op m'n normale tijd ontbijten dus dat moest ik uitstellen. Heb pas om 9:00 uur ontbeten met de chocola walnoot(?) en heb 'm wel weer in 2 gedeeld maar had niet vreselijke honger. Is het echt héél erg als ik zeg dat ik de smaak met walnoot echt gewoon heel erg lekker vind?
Net eerste weegmoment gehad: -3 kilo. Maar had eigenlijk meer verwacht en gehoopt.. heb geen weegschaal thuis dus kan het ook niet in de gaten houden 😜

Ik gebruik nu de drinkbouillon van knorr.. deze was volgens mijn consulente ook prima.

@takkentrol.. nee inderdaad geen pannenkoeken meer voor mij haha!
Goedemorgen allemaal!

Katjeanne, drie kg is natuurlijk hartstikke mooi maar ik snap je teleurstelling wel. Toen ik ging afvallen met SB was ik in 4 dgn al 5 kg kwijt! Ik had dus echt wel de hoop dat ik ,op mijn weegmoment bij de consulent na drie dagen CB, ook minimaal 2/2,5 kg kwijt zou zijn. Maar het was 'maar' 1,5, toen moest ik ook wel even slikken hoor. Aan de andere kant, het is een pond per dag, da's toch een mooi resultaat!

Ik denk ook dat iknu minder snel afval omdat ik al zo vaak aan het lijnen ben geweest dat ik mijn stofwisseling een beetje heb verkl@#¤. Plus mijn leeftijd, hoe ouder je wordt, hoe lastiger het is om af te vallen zeggen ze (ik ben 43).

Fijne dag weer allemaal!
3 kilo is meer dan prima. Noem mij een dieet waar je dat gaat halen.

Omdat mijn zus ook zo vaak aan het lijnen is geweest, moest zij van de consulent het SA900 programma volgen. Is vergelijkbaar met de CB800. Ik ben ouder dan dat jij bent Takkentrol. 45 jaar. Maar zit nu na 6 maanden toch op een gemiddelde van 1,5 kilo per week. Er zaten weken bij van 4 ons maar ook weken van bijna 2 kilo. Er is soms geen peil op te trekken. Heb in dat half jaar 1 keer gezondigd. plusminus 20 gram ham naar binnen gesnaaid. In mijn eetweken viel ik meestal tussen de 1 en de 1,3 kg af. Met 1 uitschieter naar 1,9 kg. Deze week val ik minimaal af. Maar nu al voor de 11e dag ongesteld.

Heb vanmorgen dan ook maar niet op de weegschaal gestaan. vind het wel even prima. Ik hou mij aan de regels en mijn lichaam moet de rest doen. Daar heb ik verder geen invloed op. Ik kan alleen bepalen wat ik naar binnen schuif. En dat doe ik dan ook. Nog 1 week shaken (en 1,5 dag) en dan lekker afbouwen. Heb zin in de nieuwe fase van mijn leven. Zit vol goede moed en plannen. Vastbesloten om niet meer terug te vallen. Ben wel benieuwd hoe ik de omschakeling van afvallen naar stabiliseren geestelijk ga beleven. Begrijp toch wel dat veel mensen daar problemen mee hebben.

Lekker doorgaan, dames. We komen er wel. Wees eerlijk tegen jezelf en blijf met je handen en mond uit de snack-kast.
@ Anke, nou met SB haalde ik dat dus , en zelfs meer .

Maar dat neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben en het gewoon een prachtig resultaat is, drie kilo!

Wat goed trouwens dat jij zoveel bent afgevallen in 6 maanden!! Echt petje af en diepe buiging!

Ik moet, om een gezond bmi te hebben 60(!) kg afvallen. Denk niet dat dat realistisch is dus ik breek het in stapjes: eerste stap is -15 kg, tweede onder de 100.

Voel dat ik momenteel heel weinig energie heb. En ik heb sinds een paar dagen een raar gevoel in mijn benen en ik merk dat ik continu tegen een soort kramp in mijn benen aanzit. Herkent iemand dit?
Ja, die kramp herken ik. Verzuurde benen. Ik denk dat het toch te maken heeft met de topprestatie die onze benen moeten leveren. Ons gewicht dragen met minimale calorieen inname.

Ik dacht ook dat 40 kilo niet realistisch zou zijn. En toch heb ik het (bijna) gehaald. Gewoon je best doen en maar kijken waar het schip strand. Elke kg is meegenomen. Zo heb ik er steeds naar gekeken. Niet denken ik moet nog zoveel maar meer weer een kg weg. Weer een dag dichter bij het gezond worden. Alhoewel ik mij nooit ongezond heb gevoeld. Ook niet toen ik topzwaar was. Maar wel in mijn achterhoofd dat als er iets gebeurde met mijn gezondheid dat ik dan zeker weten gezeur zou krijgen over mijn gewicht. En dat wou ik voor zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven