Lijf & Lijn alle pijlers

Coronakilo’s

11-02-2021 17:37 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, bijna een jaar na de start van de covid pandemie. Ik ging zo lekker, maar sinds de 2de lockdown is de motivatie ver te zoeken. Ik ben het nu echt zat en wil de kilo’s eraf voordat de lockdown voorbij is (of iig voordat het juni is). Dus... wie doet er mee? Start vrijdag 12 februari. Afvallen door normaal te doen, dus gewoon eten en sporten. We kunnen elkaar motiveren. Ik wil 5 kilo eraf (waren er 2 voor de 2de lockdown 2🥲). Let’s go.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een off-day. Nergens zin in en had eigenlijk moeten gaan hardlopen maar kan even niet van de bank komen. Morgen hopelijk even tijd voor.

Jammer VGM dat je niet lekker kunt wandelen vanuit je huis. Hier wel wat groen in de omgeving, maar ‘s avonds is het gewoon wandelen door de wijk/stad.

Wow Arcorìs ineens 6,8km, wat goed. Hier van de week blij met 3km en van de sportschool kreeg ik te horen dat ik niet moet proberen om ineens veel meer te gaan lopen maar opbouwen met elke keer 10% meer. Hopelijk in mei 5km, dat is mijn eerste doel.

Goedgemutst, ik maak wraps om mee te nemen naar het werk. Volkoren wraps met een beetje light zuivelspread kipfilet veldsla en paprika, oprollen in aluminiumfolie en klaar. Of ik bak de avond ervoor een dun ei wat ik als wrap gebruik. Ik ben niet zo van salade en zo krijg ik toch nog voldoende groente binnen met de lunch.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat met Ups en Downs zo lees ik ook bij jullie.

Maar laten we de moed er wel in houden met zijn allen!

De halve kilo die er bij mij na het weekend aan zat was er vanmorgen weer af.

Zegt al met al niks ben ik bang. Wel heb ik vanmorgen een broek uit de kast gevist uit het pre-Corona tijdperk en die paste nog prima.

Ik ben ook nog steeds bezig met fanatiek bewegen en ondanks het feit dat ik daar dus weinig van terug zie in de cijfers voel ik me fysiek wel beter. En daar gaat het uiteindelijk toch om.

Ik zit in mijn ‘goede’ weken qua maandelijkse cyclus en dus valt het met het snaaien ook wel mee.

Ik trakteerde mezelf vrijwel iedere ochtend op een lekkere latte. Maar die staan wel stijf van de calorieën. Ben dus maar overgegaan op thee.

Voor de rest eet ik veel fruit. Kan ‘s avonds zo een pond druiven op. Maar feitelijk zijn dat ook suikers dus misschien kan dat ook wel iets minder.

En voor de rest heb ik ook mijn porties bij de maaltijd wat aangepast en eet ik nog steeds geen toetje.

Ben benieuwd hoe het er maandag voor staat.

Goed weekend allen!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Hier viel ik week 1 echt mega af, en staat t nu een beetje stil lijkt t. Maar goed, ik eet wel echt veel minder, dus moet uiteindelijk goedkomen. Morgen weer officiële weegdag (al doe ik dat stiekem tussendoor ook wel).

Wandelen gaat ook goed, al loopt die @#€€&-app supervaak vast.. Jullie ook last van?
En ik vind t niet zo motiverend dat ik voor 20 min de hond uitlaten ongeveer evenveel punten krijg als voor 7 km wandelen.. Maar goed, daar is die app ook niet voor..

Ik drink in de ochtend ook graag een latte, maar in fitnesspal stond daar wel 180 kcal voor ofzo. Maar ik denk dat dat de Starbucks-versie is, want ik doe er gewoon een scheut halfvolle melk in, dus dat kan nooit zoveel zijn toch? Is gewoon melk met lucht...?

Wat ik voorheen dus deed in het weekend was wijn en hapjes, en dat doen we nu dan nog net een 0,0 en heel matig met olijven en een paar ingebrande noten, maar ik merk dat ik dat toch wel supersaai vind. Hebben jullie lekkere en gezonde borrelhapjes-ideeen?

Knap hoor, 6 km hardlopen! Ik hoop dat de tennis snel weer kan beginnen, dat zou ik wel weer leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel geminderd met latte's en cappucino's drinken want dat loopt inderdaad aardig op qua calorieën, niet als je er gewoon 1 neemt maar wel als je er 5 neemt (zoals ik :mrgreen: ) Ik drink er nu nog 2.
Het scheelt wel als je soja-melk hebt ipv gewone melk maar dat vind ik niet lekker.
Ik had dit weekend wel wat meer trek in zoet, maar was me ineens duidelijk: ik ben ongesteld geworden!

Krijgen jullie voor die tijd ook altijd zo'n zin in zoet/chocolade?

Vandaag 1 ommetje gedaan, maar had gelezen dat pas na 20 minuten de vetverbranding begint, dus dat schiet niet op. En ik zit de hele dag achter de computer te vergaderen, dus beweeg verder op een werkdag bijna niet.

Hebben jullie een actief beroep?
Alle reacties Link kopieren
Hier was het zaterdag wijn en pizza (wel een kinderpizza met ‘gezond’ beleg) en gisteren hebben we uiteindelijk frietjes gegeten. Hadden nog even een ommetje en kwamen vrienden tegen waar we uiteindelijk mee naar huis zijn gegaan en dus frietjes gegeten te hebben. Merk dat ik van vet eten wel sneller vol zit, dus eet wel minder dan eerst.
Beweging wel goed de afgelopen twee dagen. Zowel zaterdag als zondag 10.000+ stappen waarvan een rondje van 3,2km joggen op zondag.
Toch vanmorgen maar niet op de weegschaal gestaan om demotivatie te voorkomen.

Hier ook een zittend beroep. Maar nu ik thuis werk nog redelijk wat beweging. Het loopje naar school 2x per dag maar moet ook 2 trappen op en af als ik wat drinken moet pakken en ik drink zeker een glas water per uur, soms wel meer.

We gaan er gewoon weer tegenaan deze week. Succes allemaal!
Hoe is het met jullie en het afvallen?
Hier mwah. Ben ondertussen bijna 2 kilo kwijt, dus dat is mooi. Vanmorgen durfde ik niet op de weegschaal te staan, want ik had gisteren een dag als vanouds (pak koekjes leeg gegeten, chips, teveel opgeschept enz). Lastig, als ik niet zo lekker in mijn vel zit dan grijp ik weer naar eten. Balen van gisteren, maar vandaag weer braaf. Ik probeer minder koolhydraten te eten, dus broccolirijst en courgettepasta liggen weer in de koelkast 💪 Hardlopen heb ik me nog niet toe kunnen zetten, maar wandelen doe ik heel veel op het moment. De hond krijgt afgesleten kussentjes onder zijn pootjes denk ik 😉
Dank nog aan de mensen die tips gaven over gevarieerder middageten. Ik heb al wraps gemaakt en restjes opgewarmd tijdens het thuiswerken 👍🏻
Geniet van het weekend. Best lekker weer om wat extra te bewegen misschien.
Zijn er trouwens mensen die een tabel met gewicht etc erin willen? Ik weet het niet goed, maar wellicht werkt dit motiverend?
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg mijzelf niet, omdat het mij er om gaat dat ik weer in mijn kleding pas en niet om het cijfertje op de weegschaal en ik van mijzelf weet dat het mij demotiveert als er niets af is. Toch sta ik voor mijn gevoel stil.
Niets gegeten buiten het plan om, en ook goed bewogen maar qua kleding zit het niet losser dan 4 weken geleden.
Het spookt dan wel in mijn hoofd 'waar doe ik het nog voor, waar is die zak chips', maar ik weet ook dat elk pondje mooi meegenomen is dus maar niet.
Voor mij werkt een tabel met gewicht niet motiverend, het gaat dan voelen als een wedstrijd en dat is het voor mij niet. Ik doe het namelijk niet voor anderen, maar voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Zijn we nog bezig dames met het verliezen van de (Corona)kilo’s? Het is zo stil hier (en ja ik ook).

Hier lijkt er niks af te willen, plakt goed allemaal. Heel demotiverend als je wel meer beweegt en zeker minder snoept (al vijf dagen geen chocolade gehad). Vorige week paaseitjes gekocht maar de zak is nog dicht, al heb ik het vanavond wel moeilijk en blijf ik er maar aan denken. Verder ook genoeg beweging, maar dus geen lager getal op de weegschaal. Maar we zetten door, het moet.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds bezig, hoor. Ik vind het wel steeds lastiger, maar ik heb nog niet gesmokkeld. (in mijn hoofd al wel 30 x) Ik merk dat het bij mij met ups en downs gaat. De 1e maand had ik het moeilijk, de 2e maand deed ik fluitend en had ik het ritme te pakken en nu de 3e maand 'ben ik er klaar mee'.
Heb mijzelf nog steeds niet gewogen, maar de broeken die niet meer aan gingen gaan ondertussen weer aan en ik pas mijn ringen ook weer.

Jammer dat het hier zo stil gevallen is!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me ook weer eens melden.

Is hier idd wat stilgevallen. Hebben we de moed laten varen met zijn allen?

Ik wel even. Ging voortvarend van start en merkte ook echt wel resultaat. En dan komt de klad er in.

Zoekend naar excuses kom ik toch wel uit op mijn hormoonbalans. Twee weken per maand ga ik als een speer om vervolgens weg te zakken in twee weken van moedeloosheid en demotivatie. En dit proces herhaalt zich vervolgens weer.

Daarbij liepen ook een aantal andere zaken niet helemaal lekker en dan is de verleiding om op de bank mijn heil te zoeken (vaak met wat lekkers er bij) te groot.

Op dit moment is de focus er wel weer maar ik blijf zoekende. Dat gejojo in gemoed, motivatie en energie daar wil ik eigenlijk wel van af.

Hoop ook op beter weer. Zon, licht en warmte. Dan gaat het met mij vaak stukken beter.

Qua gewicht ben ik weer terug bij af. Dus ik begin vanaf vandaag maar weer opnieuw.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
iemand nog?
Alle reacties Link kopieren
Sorry jongens (meisjes) ik heb jullie gruwelijk verwaarloosd. En mijn dieet ook :-D

Heb inmiddels de wijn ingeruild voor thee. Maar ja daar horen dan wel weer koekjes bij, lekker soppen. Helpt niet dan hè?

Zit inmiddels boven de tachtig kilo... en sinds de sneeuw in februari ook niet meer gesport. Moet ik maar weer eens gaan doen...
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf hangen in mijn gevoel van lusteloosheid en gebrek aan motivatie. Sterker nog het wordt een neerwaartse spiraal.

Ben inmiddels zelfs twee kilo aangekomen.

Mijn lijf protesteert bij iedere beweging en dus blijf ik op de bank hangen. Wordt vervolgens nog stijver en strammer.
Slecht voor mijn gemoed en dus begin ik te snaaien. Gaat van kwaad tot erger.

Ik krijg de knop maar niet om gezet.

Wel lukt het me om minimaal twee keer per week mijn hardlooprondje van 5 km te doen. Maar de Yoga oefeningen die ik daarna altijd doen confronteren me weer met mijn onbuigzame lijf. En buik die in de weg zit.

Ik gaf de vorige keer al aan dat ik de overgang verantwoordelijk houdt voor mijn klachten en gemoedstoestand. Maar om zo nog jaren door te sukkelen....

Hoop dat de sportscholen snel weer open mogen. Vooralsnog modder ik nog maar weer door.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in anderhalf jaar 3 kilo aangekomen, ik ben nu 63 kilo en ik ben 1.58. lang.
Er ''moet'' max 5 kilo af.

Ook ik kan de motivatie niet vinden.
2 weken geleden te horen gekregen dat we weer met 4 man buiten mogen sporten. ik doe aan medisch fitness. Ik moet nog steeds bellen..
Het punt is; ik heb geen zin om in dit soort kou buiten te sporten in m'n korte mouwen, maar in 20 graden met felle zon ook niet..
Het kan dat er alsnog een tent staat om in te sporten, we kregen ook wel vrij weinig informatie moet ik zeggen...

Vorige zomer met een klein clubje een aantal weken 3 X per week gewandeld, maar toen ik vroeg of we dat weer op konden pakken werd er twijfelend gereageerd omdat we dan met 3 á 4 man zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jullie de motivatie niet kunnen vinden! Bij mij is er sinds januari 15 kilo af, en ik raak alleen maar meer gemotiveerder nu ik bijna al mijn oude kleding weer pas en mijn lichaam weer slanker zie. Vooral met het oog op de zomer en in bikini.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
12-04-2021 12:40
Jammer dat jullie de motivatie niet kunnen vinden! Bij mij is er sinds januari 15 kilo af, en ik raak alleen maar meer gemotiveerder nu ik bijna al mijn oude kleding weer pas en mijn lichaam weer slanker zie. Vooral met het oog op de zomer en in bikini.
Super knap zeg! Bij mij tot half maart 10 en daaromheen blijf ik nu al een maand hangen, dus ik vind het soms ook lastig om door te zetten. Maar ik heb nog niet opgegeven hoor 😁, nog 3.5 te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook minder. Ik eet gezond, snoep niet maar blijf aankomen. Ik weet ook waar het aan ligt, ik eet gewoon veel. Aan een volkoren (dubbele) boterham red ik het niet mee. Zelfde geld met een bak yoghurt met fruit. Na een uur schreeuwt mijn maag weer: halloooooo? Eten? En dan pak ik weer een gekookt eitje met een appel. En na een uur weer iets. En bij de lunch weer een mega bak yoghurt of 2 dubbele volkoren boterhammen etc etc. :facepalm:

Sporten zit er nog niet in. Ik hoop dat de sportscholen weer open gaan binnenkort. Dan kan ik tenminste weer knallen want dat vind ik wel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier worden weer groepslessen buiten gegeven. Misschien dat je daar kunt aansluiten?
Vind je fietsen of hardlopen leuk?
Ik ben een paar kilo’s aangekomen en is er ook nog steeds niet vanaf. Ik sport wel meer maar eet niet altijd zo gezond. Ik kan me er niet echt toe zetten om te koken 🙈
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
14-04-2021 09:23
Hier gaat het ook minder. Ik eet gezond, snoep niet maar blijf aankomen. Ik weet ook waar het aan ligt, ik eet gewoon veel. Aan een volkoren (dubbele) boterham red ik het niet mee. Zelfde geld met een bak yoghurt met fruit. Na een uur schreeuwt mijn maag weer: halloooooo? Eten? En dan pak ik weer een gekookt eitje met een appel. En na een uur weer iets. En bij de lunch weer een mega bak yoghurt of 2 dubbele volkoren boterhammen etc etc. :facepalm:

Sporten zit er nog niet in. Ik hoop dat de sportscholen weer open gaan binnenkort. Dan kan ik tenminste weer knallen want dat vind ik wel leuk om te doen.
Ze zeggen toch dat dat niet altijd trek betekend, maar dat je het eerst eens moet proberen met een glas water?
Doe ik eigenlijk ook nooit, dus het is geen aanval!

Ik eet zelf vanaf maandag al minder. Ontbijten deed ik eigenlijk zelden, wel heb ik muesli gekocht, maar ben de yoghurt vergeten..
Maar zodra ik dat heb gekocht maar eens kijken hoe dat bevalt.
Verder lunch ik met 2 harde broodjes of boterhammen. Ik wil niet meer te veel lekkere broodjes kopen.
Maandag en gisteren heb ik na het avondeten 2 paaseitjes gegeten, maar heb ik de toetjes overgeslagen wat ik normaal wel rond 20.00 deed
Chips probeer ik ook pas van het weekend aan te raken.

Ik hoop zo dat het helpt!

Maar ik durf wel te zeggen dat die 2 eetmomenten 's avonds ook gewoon uit verveling zijn, dus nu kijk ik dingen terug of kijk ik een film.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte dat mijn lichaam er aan gewend was geraakt dat ik steeds wat te eten nam, en er dus ook om ging vragen. Ik ben dat gaan negeren, en inderdaad dat glas water. Dat viel niet mee in het begin. Maar toch is die gewenning verandert, ik heb die hunker niet meer.
Wel eet ik 3 hoofdmaaltijden en 2 a 3 tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat je dat kunt negeren! Dat zou mij niet lukken. Dan verander ik echt in een draak. :lol: Ik drink de hele dag door (ik zit op kantoor en om het half uur word er drinken gebracht). En gek genoeg heb ik met het avondeten veel minder honger. In de avond zul je me dan ook niet zien eten.

Misschien eens langzaam minderen. Dus 7 sneden brood ipv 8 op een dag (voorbeeld). En dat om de 2 weken minderen. :)
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat irritant is, dat als je iets afslaat dat als gek wordt gezien.

Wij hebben een afdeling van 100 man, dus als je alle traktaties aan zou nemen..
Nu is het voordeel bij ons dat iedereen op verschillende verdiepingen zit. Op de verdieping waar ik zit zitten er denk ik rond de 35.
Daarnaast hebben wij ook weleens jubileums of collega's die afscheid nemen

Ik weet eigenlijk niet wat ik wil met dit verhaal, maar goed..

Vanmiddag een borrel via Zoom waarbij we een proeverijpakket hebben gehad; 4 samples port en 15 bonbons. Niet dat ik mezelf nu alles ontzeg hoor, maar ik denk dat het digitaal toch lastiger is omdat iedereen verwacht dat je ''meedoet''
Alle reacties Link kopieren
Daar trek ik mij echt geen moer van aan, wat anderen zeggen. Ik doe het voor mijzelf, net als dat ze gaan zeggen 'je moet nu stoppen hoor' of 'dat kan jij wel hebben nu'. Terwijl ik nog steeds overgewicht heb. En omdat je er slanker uit ziet betekend dat niet automatisch dat je 'het kan hebben'.

Maar ik lees ook bijvoorbeeld bij sommige mensen 'nog niemand heeft gezegd dat ik ben afgevallen' 'niemand lijkt het te zien'. Boeit mij ook niet.
Ik doe het voor mijzelf, en niet voor een ander.
Alle reacties Link kopieren
Mijn weegschaal is stuk. Cijfers verspringen steeds en ik kan de batterijen niet vinden (om te kijken of dat helpt).

Ik heb een grens bereikt. Ik ging mijn teennagels lakken en ik kon er niet comfortabel bij omdat mijn buikje in de weg zat. :"-(

Ik zie het niet in de spiegel, die kilo’s. In mijn eigen ogen blijf ik slank. Maar ik heb dit eerder gehad, als ik dan foto’s van mezelf zie ben ineens wel enorm. Is dat herkenbaar voor iemand? Dat vervormde zelfbeeld in de spiegel? Ben we blij dat ik het deze kant op heb en niet andersom, dat je jezelf dik blijft zien ook al ben je slank... maar toch. Als veters strikken moeizaam gaat is er iets niet goed.

Ik moet meer sporten.
Don't bug me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven