Lijf & Lijn alle pijlers

Coronakilo’s

11-02-2021 17:37 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, bijna een jaar na de start van de covid pandemie. Ik ging zo lekker, maar sinds de 2de lockdown is de motivatie ver te zoeken. Ik ben het nu echt zat en wil de kilo’s eraf voordat de lockdown voorbij is (of iig voordat het juni is). Dus... wie doet er mee? Start vrijdag 12 februari. Afvallen door normaal te doen, dus gewoon eten en sporten. We kunnen elkaar motiveren. Ik wil 5 kilo eraf (waren er 2 voor de 2de lockdown 2🥲). Let’s go.
Ik kom er ook bij. Het is echt nodig :cry:

Ik weeg nu 83.3 kg waarbij ik sinds 1.1.2021 5 kg ben afgevallen. Mijn streefgewicht is 70 kg.

Ik was altijd erg slank maar mijn schildklier ging op traag. Ik heb nu medicatie en het gaat alweer stukken beter. Maarja, de kilo's moeten er af.

Ik ben 50 en ik merk dat het niet meevalt om af te vallen. Ik eet niet heel veel (nooit gedaan ook), dus waar het nu aan ligt dat ik niet meer afval dat weet ik ook niet.

Ik fiets dagelijks 20km naar mijn werk (10km enkele weg). Voor een ommetje heb ik niet altijd tijd omdat ik 9 uurs diensten werk en gewoon moe ben als ik thuis kom. Op mijn werk loop ik wel meestal 3 tot 5 km door de gangen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker actief (aan de babbel) iedereen!
Ik moet even afreageren: kinderen mogen net weer naar school, zijn ze vanochtend letterlijk 10 min op school, kunnen we oudste weer ophalen omdat een kindje uit de klas van oudste positief getest is. En vrijdag is het studiedag en dan een week vrij. Ben er zoooooo klaar mee, alle vakantiedagen gaan op aan dit soort dingen. Blergh!

Nou, dat moest er even uit. Nu weer een kopje thee (en op mijn werk is niets lekkers, gelukkig😅)
Min10 schreef:
15-02-2021 14:09
Lekker actief (aan de babbel) iedereen!
Ik moet even afreageren: kinderen mogen net weer naar school, zijn ze vanochtend letterlijk 10 min op school, kunnen we oudste weer ophalen omdat een kindje uit de klas van oudste positief getest is. En vrijdag is het studiedag en dan een week vrij. Ben er zoooooo klaar mee, alle vakantiedagen gaan op aan dit soort dingen. Blergh!

Nou, dat moest er even uit. Nu weer een kopje thee (en op mijn werk is niets lekkers, gelukkig😅)
Vervelend hè , je komt niet meer aan jezelf toe op deze manier.
Herkenbaar hoor. En zonde van je dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn middag ommetje wordt een avond ommetje. Het is mij nog niet gelukt om mijzelf een schop onder mijn kont te geven. Zo lenig ben ik niet...
En het regende nog tijdens mijn lunchpauze. En zo zijn er altijd excuses om dingen niet te doen.

Straks na het werk mijn dochter ophalen bij een vriendinnetje. En ik ga het lopend doen (denk ik). Zal ze niet blij mee zijn, want zij vindt het verschrikkelijk.
Hier vandaag ook een avond/einde middag-ommetje. De kids thuis door code rood, dus daar vandaag druk mee geweest en met werken natuurlijk. Morgen met een nieuwe collega een kennismakings-wandeling gepland, dus daar zit ik ook alweer goed!

Ik heb enorme snaaihonger, maar weet mezelf tot nu toe nog redelijk in toom te houden. Ik heb vandaag 3 boterhammen met kaas gegeten en een sinaasappel en een blondie :-$ (echt het enige wat nog over was...).

Man moet maar even boodschappen doen straks, die kiest meestal iets wat ik toch niet lekker vind. :-D

Vanmorgen was mijn startgewicht 69,4, dat was een BMI van 24,9, dus nu echt in de gevarenzone!
Alle reacties Link kopieren
Poah... voor mij waren de afgelopen 3 dagen super heftig. Voor het eerst in maanden 3 volle (en drukke!!) werkdagen gehad. Elke dag 20.000 stappen gezet en de weegschaal sprong spontaan 1 kg omlaag deze ochtend., maaarrrr....

Het is nu 4 uur, ik ben alleen naar de supermarkt gelopen en langs de etos, verder alleen maar op de bank gehangen. Een biertje heb ik opengemaakt want :na dagen hard werken “verdiend”, en vandaag ‘mag ik een dag niks doen’. 5000 stappen op de teller en ik betwijfel of ik mezelf vandaag nog in beweging ga krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja balen! Hier hebben ze gelukkig de studiedagen gecanceld, en is het gewoon een schooldag. Erg blij mee!
Gezellig topic wordt het zo!

Kunnen jullie eigenlijk voor jezelf zeggen dat je al een punt in je leven hebt bereikt dat je gewoon goed voor je lichaam wilt zorgen?
Ik merk dat ik daar steeds meer op kom. Dat ik me opeens afvraag hoe ik jaren fulltime heb gewerkt op ongezonde shit die ik in mijn lichaam stopte etc.

Of dat je dan op een dieet van 1700 kcal ging zitten en dat opeens heel snel gevuld was omdat je alsnog allemaal slechte dingen nam voor 80%. Ik probeer nu echt in de basis zoveel mogelijk verschillende gezonde opties te nemen om aan allemaal vitaminen te komen en dan is die 1700 kcal opeens veeeeel.

Ben benieuwd of jullie ook zo'n fase hebben of al gekend hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik was juist altijd op en top tot aan het idiote aan toe 'gezond' bezig. Ik moest van mijzelf élke dag hardlopen, elke dag groente en fruit, koolhydraatarm, zaden en pitten (vogelvoer), hield mijn calorieën bij, noem maar op. Tot ik een zwaar ongeluk kreeg en toen zoiets had 'lekker belangrijk. Lig ik dan in mn kist met maatje 36'.
Alleen dat heb ik een beetje te letterlijk gedaan, dat maling hebben aan. En nu heb ik de handrem weer aangetrokken en is het een 50/50 deal geworden. Gezond maar ook met mate genieten, en mezelf niet pushen.
VGM1980 schreef:
15-02-2021 17:27
Ik was juist altijd op en top tot aan het idiote aan toe 'gezond' bezig. Ik moest van mijzelf élke dag hardlopen, elke dag groente en fruit, koolhydraatarm, zaden en pitten (vogelvoer), hield mijn calorieën bij, noem maar op. Tot ik een zwaar ongeluk kreeg en toen zoiets had 'lekker belangrijk. Lig ik dan in mn kist met maatje 36'.
Alleen dat heb ik een beetje te letterlijk gedaan, dat maling hebben aan. En nu heb ik de handrem weer aangetrokken en is het een 50/50 deal geworden. Gezond maar ook met mate genieten, en mezelf niet pushen.
Ja, dat kan ik me voorstellen idd. 100% gezond is ook niet mogelijk, om lekker te leven moet je flexibel zijn. Dus ook je eten denk ik dan maar..
Maar idd, meer genieten van de ongezondere keuzes is juist gezond denk ik. Mooie ommekeer voor je zo, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm hier had ik nooit ergens een probleem mee (het boeide me gewoon niet zo). Op een gegeven moment twee kinderen verder en toen zeker was dat er nooit meer een zwangerschap komen zal, toen dacht ik wel oké ik heb geen excuus meer. Dus vanaf toen meer gaan sporten en opletten.

En dat gaat dus met ups en downs. Ik ben geloof ik weinig consequent en switch tussen de principes 'nu alles goed en gezond' en 'ik mag ook gewoon lekker leven en genieten'. Gulden middenweg is lastig voor me.

Vandaag warempel een ommetje gemaakt!
Don't bug me!
Heeft er iemand nog een geniaal idee om vanavond te gaan eten...? Normaal lukt het me prima om lekker, gevarieerd en gezond te eten. Maar de wekenlange grauwe en koude winter en het thuiszitten en de ellende maken het steeds lastiger. Wie o wie heeft leuke inspiratie.
Ik loop zo naar de ah (meteen met de ommetje-app!) en ik wil geen ongezonde dingen meenemen.
Ommetje app motiveert mij echt! Net op een loos moment toch maar even gaan wandelen
FoxtrotAlpha schreef:
15-02-2021 17:51
Heeft er iemand nog een geniaal idee om vanavond te gaan eten...? Normaal lukt het me prima om lekker, gevarieerd en gezond te eten. Maar de wekenlange grauwe en koude winter en het thuiszitten en de ellende maken het steeds lastiger. Wie o wie heeft leuke inspiratie.
Ik loop zo naar de ah (meteen met de ommetje-app!) en ik wil geen ongezonde dingen meenemen.
Hak groentezakken met extra spinazie en mais op een wrap!
xkayla schreef:
15-02-2021 18:22
Hak groentezakken met extra spinazie en mais op een wrap!
Het is een broccoli-ovenschotel geworden.
Wel met kaas.



Maar wat is het leven zonder kaas? :shame:
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond stamppot andijvie.
Ugh, ik had mn ommetje-app te snel afgezet. Dus nu heb ik maar de helft vd tijd geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
15-02-2021 19:18
Het is een broccoli-ovenschotel geworden.
Wel met kaas.



Maar wat is het leven zonder kaas? :shame:
Een leven zonder kaas is geen leven. Ik weet hoe slecht kaas is, maar als ik kaas moet opgeven ben ik toch liever dik. :$
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
15-02-2021 19:46
Ugh, ik had mn ommetje-app te snel afgezet. Dus nu heb ik maar de helft vd tijd geregistreerd.
Als het niet op ‘ommetje’ staat, dan telt het niet 😉🤣🤣 en moet je dus opnieuw 😉
min10 wijzigde dit bericht op 15-02-2021 21:13
6.06% gewijzigd
Starkid schreef:
15-02-2021 21:03
Een leven zonder kaas is geen leven. Ik weet hoe slecht kaas is, maar als ik kaas moet opgeven ben ik toch liever dik. :$
:flirting: ik ook
Starkid schreef:
15-02-2021 21:03
Een leven zonder kaas is geen leven. Ik weet hoe slecht kaas is, maar als ik kaas moet opgeven ben ik toch liever dik. :$
De koeien zouden je dankbaar zijn though 😬😅
xkayla schreef:
15-02-2021 17:15
Gezellig topic wordt het zo!

Kunnen jullie eigenlijk voor jezelf zeggen dat je al een punt in je leven hebt bereikt dat je gewoon goed voor je lichaam wilt zorgen?
Ik merk dat ik daar steeds meer op kom. Dat ik me opeens afvraag hoe ik jaren fulltime heb gewerkt op ongezonde shit die ik in mijn lichaam stopte etc.

Of dat je dan op een dieet van 1700 kcal ging zitten en dat opeens heel snel gevuld was omdat je alsnog allemaal slechte dingen nam voor 80%. Ik probeer nu echt in de basis zoveel mogelijk verschillende gezonde opties te nemen om aan allemaal vitaminen te komen en dan is die 1700 kcal opeens veeeeel.

Ben benieuwd of jullie ook zo'n fase hebben of al gekend hebben.
Het voelt voor mij voor de allereerste keer in mijn leven anders. Ik heb de afgelopen 10 jaar echt vaker gehad dat ik dacht “goh laat ik eens paar kilo afvallen”. Het lukte nooit goed, maar was ook niet enorm nodig. Ondanks het rondrennen voor 4 kinderen en een hond ben ik toch telkens weer aan gekomen en is het sinds een jaar harder gegaan. Vorige maand ben ik 40 geworden en opeens heb ik een “nu of nooit gevoel”. Ik kan toch niet mijn hele leven zo’n suikerverslaving blijven houden en alles eten wat los en vast zit 🥴 Het voelt dus wel echt serieus nu. Maaaaaaar... even kijken of ik over een maand nog zo denk. Vandaag is de eerste dag dat ik op mijn eten heb gelet (op zich normaal gegeten, maar geen ongezonde snacks) en ik heb serieus de hele dag aan eten gedacht. Een keer of 5 wilde ik al naar de kast lopen om een koek te pakken en kon ik me net bedwingen. Uit ervaring weet ik wel dat ik even een dag of wat vol moet houden en dat die suiker craving dan wat weg geebt is 🙄 Meer mensen die nog aan het afkicken zijn van het snaaien en er veel moeite mee hebben? 😜
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een paar kilo kwijt, valt mee, 3 a 4 kg.
Hoop dat lenteweer komende tijd doorzet zodat ik weer stukjes op de racefiets kan doen 😊
Min10 schreef:
15-02-2021 21:13
Als het niet op ‘ommetje’ staat, dan telt het niet 😉🤣🤣 en moet je dus opnieuw 😉
Ik heb nog een rondje van iets minder dan half uurtje gedaan (20.59 terug). Maar daar kreeg ik maar 1 punt voor omdat het het tweede rondje van vandaag was 😂
xkayla schreef:
15-02-2021 17:15
Gezellig topic wordt het zo!

Kunnen jullie eigenlijk voor jezelf zeggen dat je al een punt in je leven hebt bereikt dat je gewoon goed voor je lichaam wilt zorgen?
Ik merk dat ik daar steeds meer op kom. Dat ik me opeens afvraag hoe ik jaren fulltime heb gewerkt op ongezonde shit die ik in mijn lichaam stopte etc.

Of dat je dan op een dieet van 1700 kcal ging zitten en dat opeens heel snel gevuld was omdat je alsnog allemaal slechte dingen nam voor 80%. Ik probeer nu echt in de basis zoveel mogelijk verschillende gezonde opties te nemen om aan allemaal vitaminen te komen en dan is die 1700 kcal opeens veeeeel.

Ben benieuwd of jullie ook zo'n fase hebben of al gekend hebben.
Wat een goede vraag, xkayla!
Dus als iemand tips heeft om wel in die mindset te komen en vooral te blijven, dan houd me aanbevolen!

Ik heb vandaag wel een goede dag gehad met voldoende groente en fruit, niet al teveel snaai en 2 ommetjes. :thumbsup:
anoniem_64b83f9698965 wijzigde dit bericht op 17-07-2021 21:38
10.23% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven