Lijf & Lijn alle pijlers

Dat is even schrikken

21-12-2017 17:02 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot mijn 15de nooit overgewicht gehad, vanaf toen begonnen de eerste overtollige kilo's erbij te komen. Maar daar bleef het ook wel bij ik vond het eigenlijk wel mooi die paar kilo's extra. Ik heb ook sinds mijn 20ste niet meer op de weegschaal gestaan, toen was het 78 kg bij een lengte van 173 cm (bmi 26.1).
In de jaren tot nu heb ik wel doorgehad dat ik aankwam maar ik had niet echt het idee van misschien moet ik maar eens gaan afvallen.
Tot mijn vriend zei San je word nu wel heel erg dik, morgen ga je met mij mee naar de sportschool om te wegen. (dat zei die letterlijk).
Mijn man is personal trainer en ook heel erg op het uiterlijk gewicht enz.
Gister ochtend dus op de weegschaal, 93 kg, oei die zag ik even niet aankomen. Gelijk alles een beetje uitgezocht (BMI, Vetpercentage enz.), mijn BMI was 31.3 niet alleen overgewicht maar dus ook obesitas, en dat als de vriendin van een fitte personal trainer.
Meteen een schema gemaakt met eten en sporten, eerst gekeken naar wat ik al eette op een dag, dat was nog al veel elke dag wel weer minstens 1 keer iets vets (chips, chocola, snoep, pizza, patat enz), en sporten deed ik niet aan.

kortom het was een heftige dag, even schrikken allemaal maar komt vast wel goed.
We hebben samen een doel samengesteld wat bestaat uit:
- minstends 20 kg afvallen
- 5 keer per week sporten
8102 schreef:
21-12-2017 21:46
Maar anders had je het wél gepast gevonden. Niet mijn woorden he. Je vergelijkt het zelf met alcoholisme waarbij dan gezegd word wegwezen.
Ik weet niet welke woorden je mij in de mond probeert te leggen, maar ik wil wel zeggen wat ik er over denk hoor. Als ik een relatie zou hebben met iemand die zich obees eet, dan zou ik eisen dat er iets aan gedaan zou worden. Zelfde met alcoholisme. Mocht die persoon dat niet willen dan ja, weg wezen in mijn geval.

Maar de reacties zouden wel veel anders zijn, net als in dit topic ze ook al anders zijn tov iemand met alcoholisme of een coke verslaving.
8102 schreef:
21-12-2017 21:54
Volgens mij was het haar man :proud:
Ze heeft een vriend EN een man??
Corona67 schreef:
21-12-2017 21:56
Ze heeft een vriend EN een man??
Yep dubbel op :proud:
8102 schreef:
21-12-2017 21:54
Volgens mij was het haar man :proud:
Vriend, volgende regel man.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
8102 schreef:
21-12-2017 21:58
Yep dubbel op :proud:
En dan nog te zwaar.. Je zou denken dat..
Timetraveler schreef:
21-12-2017 21:33
Maar de vraag is dan of er meteen sprake is van een extreme verslaving, bijvoorbeeld bij 10 of 15 kilo te zwaar. Misschien eet de buurvrouw wel even veel, maar heeft die het geluk maatje 36 te kunnen houden, ik zeg maar wat (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat het alle slanke mensen maar komt aanwaaien want dat geloof ik zeker niet) Het lullige is dat je het bij de een wel ziet, en bij de ander dus niet. Is het dan wel voor beiden meteen een extreme verslaving? Of geldt dat dan alleen voor degene met maat 44 (ik noem maar wat) en kan de persoon met maatje 36 dan 'gewoon lekker alles eten?'
Het gaat hier om iemand met obesitas. Dus niet een paar kilo extra, door wat te veel eten tijdens de feestdagen, maar een langdurige verslaving, jezelf structureel kapot maken door steeds opnieuw te veel eten.

Dit is heel goed te vergelijken met andere verslavingen, zoals alcohol of drugs, bij veel eten komen dezelfde stoffen vrij in de hersenen die verslavend werken.
S-Meds schreef:
21-12-2017 17:08
de dag dat mijn man me dwingt op de weegschaal te staan is de dag dat ik de advocaat bel
Ja, maar bij TO was blijkbaar tot nu toe niet het besef dat ze een BMI van boven de 30 heeft.
Hoe kan dat TO?
(heb nog niet verder gelezen dus misschien komt t nog).
All the way with Strikje. Zoals altijd.
Een goede personal trainer zal je nooit aanraden 5x te gaan sporten als je voorheen niks deed. Dan heb je na elke dag sporten een rustdag nodig, dus 3x in de week is voldoende.
Afvallen is een goede doelstelling, maar wel in kleinere haalbare stappen
Een beetje personal trainer zou in privétijd en in huiselijke kring toch ook een beetje op moeten letten wat ie eet én wat z'n partner eet. Ik denk dan, die zakken chips, koek, snoep en chocola belanden niet uit zichzelf in de keukenla. Je partner heeft hopelijk al veel eerder geuit dat je eetgewoontes niet oké zijn? Daarbij, zoals hier al gezegd, gelijk hoppa 5 keer in de week gaan sporten, is wel een beetje gek. Klinkt niet echt als een plausibel plan op de lange termijn. En, eten is idd 80% (ik denk zelfs meer) en bewegen maar 20%. Ik zou het dus andersom doen. Eerst afvallen middels een gezond eetpatroon en daarna gaan sporten. Makkelijk praten? Valt mee hoor. Been there, done that. Succes TO. Wordt geen jojo!
shining_star schreef:
23-12-2017 11:30
Een beetje personal trainer zou in privétijd en in huiselijke kring toch ook een beetje op moeten letten wat ie eet én wat z'n partner eet. Ik denk dan, die zakken chips, koek, snoep en chocola belanden niet uit zichzelf in de keukenla. Je partner heeft hopelijk al veel eerder geuit dat je eetgewoontes niet oké zijn? Daarbij, zoals hier al gezegd, gelijk hoppa 5 keer in de week gaan sporten, is wel een beetje gek. Klinkt niet echt als een plausibel plan op de lange termijn. En, eten is idd 80% (ik denk zelfs meer) en bewegen maar 20%. Ik zou het dus andersom doen. Eerst afvallen middels een gezond eetpatroon en daarna gaan sporten. Makkelijk praten? Valt mee hoor. Been there, done that. Succes TO. Wordt geen jojo!
Hij heeft er zeker al heel vaak wat van gezegd, ik antwoorde daar vaak best wel fel op en dit eindigde uiteindelijk in een ruzie, tot een paar dagen geleden hij zei je gaat nu mee op de weegschaal en toen ben ik meegegaan.
en uiteraard hebben we ook een voedingsthema gemaakt.
Hij zei eerst je gaat 2 keer per week sporten en dat bouwen we dan op, maar ik heb in het verleden op hoog niveau gehockeyd en toen trainde ik 6 keer in de week.
Vandaar dat ik eigenlijk wel dacht ik kan wel meteen 5 keer per week, hij heeft mij ook uitgelegd over blessures en dat soort gezeik maar ik ben ongelofelijk eigenwijs. :cry: ;) :-o
Eette?

Los daarvan: vriend wordt op dinsdagochtend wakker en ziet plots dat zijn vriendin obees is? Terwijl hij zelf personal trainer is en erg op uiterlijk en conditie gefixeerd?
Dymphnatam schreef:
24-12-2017 08:51
Eette?

Los daarvan: vriend wordt op dinsdagochtend wakker en ziet plots dat zijn vriendin obees is? Terwijl hij zelf personal trainer is en erg op uiterlijk en conditie gefixeerd?
Liefde maakt blind
Corona67 schreef:
24-12-2017 09:01
Liefde maakt blind
Behalve op dinsdagochtend?

David Dunning
Solomio schreef:
24-12-2017 09:03
Behalve op dinsdagochtend?
Afbeelding
Corona67 schreef:
24-12-2017 09:09
Afbeelding
:rofl:

David Dunning
Hahaha :HA:
SanneMila schreef:
24-12-2017 08:46
Hij heeft er zeker al heel vaak wat van gezegd, ik antwoorde daar vaak best wel fel op en dit eindigde uiteindelijk in een ruzie, tot een paar dagen geleden hij zei je gaat nu mee op de weegschaal en toen ben ik meegegaan.
Hij zei eerst je gaat 2 keer per week sporten en dat bouwen we dan op, maar ik heb in het verleden op hoog niveau gehockeyd en toen trainde ik 6 keer in de week.
Vandaar dat ik eigenlijk wel dacht ik kan wel meteen 5 keer per week, hij heeft mij ook uitgelegd over blessures en dat soort gezeik maar ik ben ongelofelijk eigenwijs. :cry: ;) :-o
Oké, duidelijk haha. Pas je wel op je relatie als je de neiging hebt fel te reageren en eigenwijs te zijn? Want als hij je gaat coachen heb je wel kans dat ie je buiten de sportschool om dus ook gaat bekritiseren betreft eten e.d. Daar moet je dan wel tegen kunnen (en andersom moet hij ook weer niet doorslaan in het coachen). En pas idd op met blessures. Je wéét dat je eigenwijs bent, dus kom op luisteren en pas op dat je je lichaam niet overbelast!
Corona67 schreef:
24-12-2017 09:09
Afbeelding
:proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
SanneMila schreef:
24-12-2017 08:46
Dat is dan weer een heel ander verhaal dan de openingspost suggereert.
Op hoog niveau gesport maar alles daaromtrent vergeten? En dan pochen eigenwijs te zijn. Ga daar dan vooral mee dóór maar zet je vriend niet zo voor schut met onjuiste informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven