Lijf & Lijn alle pijlers

Dat is even schrikken

21-12-2017 17:02 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot mijn 15de nooit overgewicht gehad, vanaf toen begonnen de eerste overtollige kilo's erbij te komen. Maar daar bleef het ook wel bij ik vond het eigenlijk wel mooi die paar kilo's extra. Ik heb ook sinds mijn 20ste niet meer op de weegschaal gestaan, toen was het 78 kg bij een lengte van 173 cm (bmi 26.1).
In de jaren tot nu heb ik wel doorgehad dat ik aankwam maar ik had niet echt het idee van misschien moet ik maar eens gaan afvallen.
Tot mijn vriend zei San je word nu wel heel erg dik, morgen ga je met mij mee naar de sportschool om te wegen. (dat zei die letterlijk).
Mijn man is personal trainer en ook heel erg op het uiterlijk gewicht enz.
Gister ochtend dus op de weegschaal, 93 kg, oei die zag ik even niet aankomen. Gelijk alles een beetje uitgezocht (BMI, Vetpercentage enz.), mijn BMI was 31.3 niet alleen overgewicht maar dus ook obesitas, en dat als de vriendin van een fitte personal trainer.
Meteen een schema gemaakt met eten en sporten, eerst gekeken naar wat ik al eette op een dag, dat was nog al veel elke dag wel weer minstens 1 keer iets vets (chips, chocola, snoep, pizza, patat enz), en sporten deed ik niet aan.

kortom het was een heftige dag, even schrikken allemaal maar komt vast wel goed.
We hebben samen een doel samengesteld wat bestaat uit:
- minstends 20 kg afvallen
- 5 keer per week sporten
Oke is goed
Je gaat van helemaal niet sporten naar 5x per week?

En je kan wel samen doelen stellen maar het gaat om jou hè! Wat is jouw doel en waarom en niet omdat hij het zegt.
wie is we?
Is 5x per week sporten niet veel te veel van het goede? Ik denk dat je beter iets langzamer kunt opbouwen, ook om je motivatie te behouden.
de dag dat mijn man me dwingt op de weegschaal te staan is de dag dat ik de advocaat bel
Je kunt beter je voeding rigoreus aan pakken. Daar is de meeste winst te behalen. Natuurlijk is sporten goed maar verwacht niet te veel. Je kent je zelf het beste natuurlijk, maar hoe gemotiveerd ben je en hoe gemotiveerd ben je als je na een maand weinig bent af gevallen? Je zal ook meer honger krijgen.

Misschien zeg ik iets dat jij en je vriend al lang hebben bedacht hoor.
Oh en succes natuurlijk!
Een professionele personal trainer zal je nooit aanraden van niets naar 5 x sporten te gaan. Sowieso is je voedingspatroon aanpassen effectiever wanneer je wilt afvallen, dan sporten. Ga op zoek naar een goede diëtist en bouw meer bewegen op op zo'n manier dat het ook niet veel moeite kost. Wellicht onder begeleiding van iemand anders dan je vriend.
Dat is nogal een verandering, opeens vijf dagen sporten. Snap dat je geschrokken bent, maar je kunt dit toch niet opeens veranderen. Twintig kilo in hoeveel tijd? Ik zou naar een diëtist gaan om op een verantwoorde manier af te vallen. Sporten kan je opbouwen. Het moet ook leuk zijn om vol te houden. En gaat je partner je trainen? Dnk na over wat het met je relatie doet. Afvallen doe je overigens voor jezelf, omdat je je niet goed of niet gezond voelt. Je doet het niet voor je vriend die zelf heel fit is.
Rustig aan..3 x per week sporten is ook goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Koffiehagedis schreef:
21-12-2017 17:11
Een professionele personal trainer zal je nooit aanraden van niets naar 5 x sporten te gaan. Sowieso is je voedingspatroon aanpassen effectiever wanneer je wilt afvallen, dan sporten. Ga op zoek naar een goede diëtist en bouw meer bewegen op op zo'n manier dat het ook niet veel moeite kost. Wellicht onder begeleiding van iemand anders dan je vriend.
Dit dus!
En zodra je stopt met dat intensieve sporten komen de kilo's dubbel terug.
Verander je eetgewoontes, voor altijd. Ga matig sporten, voor altijd.
Gooi eerst alle suiker eens uit je menu, na een poosje zal je suiker echt vies gaan vinden.
S-Meds schreef:
21-12-2017 17:08
de dag dat mijn man me dwingt op de weegschaal te staan is de dag dat ik de advocaat bel
Precies dit, mijn nekharen gingen ook al overeind staan bij het lezen van die zin.
anoniem_358010 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 17:21
0.62% gewijzigd
Bjort schreef:
21-12-2017 17:19
Precies dit, mijn haren gingen ook al overeind staan bij het lezen van die zin.
Bij mij ook.
En wil vooral niet te veel tegelijk. Het is heel moeilijk om in 1 keer al je oude gewoontes te vervangen voor nieuwe. 5 keer per week sporten is wel erg veel ineens.

Ik ben zelf afgevallen van 90 naar 64 maar heb daar wel de tijd voor genomen. Eerst kleine dingen in mijn eetpatroon veranderd en 's avonds een eind wandelen. Niet alleen beweging maar dat deed ik op het moment dat ik anders op de bank tv ging kijken en ging snaaien.
Kijk wat voor jou werkt en wat je leuk vindt, anders houd je het niet vol.
Wat een belachelijk doel voor iemand met 0 ervaring.
Je vriend moet zich schamen
Gezellig gaan afvallen vier dagen voor de kerstdagen.
'Nu ga je rauwe worteltjes eten met kerstdiner?
S-Meds schreef:
21-12-2017 17:08
Zo echt wel !
Je weet zelf wel of je te zwaar bent of niet.
8102 schreef:
21-12-2017 17:24
Gezellig gaan afvallen vier dagen voor de kerstdagen.
'Nu ga je rauwe worteltjes eten met kerstdiner?
Zou je dat ook tegen een alcoholist zeggen? 'Ga je dan water drinken?'

Ze is obees. Dat is enorm ongezond. Ik snap het wel dat je wederhelft zich daar zorgen over maakt.
strikjemetstippels schreef:
21-12-2017 17:26
Zou je dat ook tegen een alcoholist zeggen? 'Ga je dan water drinken?'

Ze is obees. Dat is enorm ongezond. Ik snap het wel dat je wederhelft zich daar zorgen over maakt.
wat een vergelijking weer.
dolfje schreef:
21-12-2017 17:06
Je gaat van helemaal niet sporten naar 5x per week?

En je kan wel samen doelen stellen maar het gaat om jou hè! Wat is jouw doel en waarom en niet omdat hij het zegt.
TO, dit dus.
Ga je dit de rest van je leven volhouden, samen met waarschijnlijk een streng dieet, omdat het snel snel moet?
Deze fout maken veel mensen, met als gevolg dat je in een korte tijd veel afvalt. Dat is dan leuk, dat je snel veel afvalt, maar de kans dat je dat lang vol gaat houden is niet erg groot.
Met als gevolg dat de verloren kilo's er een jaar later net zo hard weer aan zitten.

Mijn advies, leg de lat wat lager. Begin bijvoorbeeld met 3 dagen een sport die je leuk vind, en wat betreft eten, geen strenge dieten waarbij je voeding weg laat. Je wordt dik van te veel eten, simpel.

Niet in een keer gaan overdrijven, dat ga je simpelweg niet volhouden.
Oww en doe het voor jezelf ajb, niet voor je vriend.
Ik vind de opmerkingen van hem nou niet erg vriendelijk en stimulerend.

(Trouwens, ik at. Ik eette is geen Nederlands, maar dat is off topic, ik weet het)
anoniem_359398 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 17:33
14.37% gewijzigd
Het klinkt als een gezond besluit om af te willen vallen maar probeer dit te doen door realistische doelen te stellen. Dus eerst kijken naar je eetgewoontes. Waar krijg je teveel calorieën binnen, probeer dat te veranderen en je ziet dat je zult afvallen.

Afvallen zit voor 80% in eten en 20% in sporten. Dat gezegd hebbende, probeer het sporten rustig op te bouwen. Ik kan je garanderen dat als je van 0 naar 5 keer per week gaat, je binnen de kortste keren en enorme afschuw aan het sporten krijgt.

Ik hoop niet dat je vriend jou als project ziet om een strak fitness model van te maken!
Succes!
1 post ik wacht even af. :popcorn:
Ik geloof trouwens niet dat iemand die personal trainer is zijn partner niet al lang een keer mee naar de sportschool had genomen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven