Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Q-tje, ik ben trots op je!
Wow Quirijn, wat goed zeg.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Q, echt super zeg! We hadden op de meeting al wel gezien dat je "dun" was maar dit slaat echt alles.. en nu nog 5 kg eraf.. Jeetje wat moet er dan van je overblijven.. En dat je vel nog zo mooi zit zeg.. Je hebt nog een flinke rekbaarheid zo te zien...In die zin dat het weer netjes terug in model valt dan he en niet dat het nu flubbert ofzo hoor....

Hemera, ik herken wel veel in wat je schrijft maar weet nog niet zo goed hoe ik de nadelen enzo kan omgooien zodat het positief wordt.. In ieder geval dat ik het zo ga zien. Het is een heel proces volgens mij waar je doorheen moet gaan.

GoV, dat van je man herken ik ook wel hoor. Ik heb al eens eerder een afvalpoging gedaan en was toen op de 70kg uitgekomen en in de loop van 3 jaar tijd ben ik dus 33 kg aangekomen. Nu is en blijft het bovenal mijn schuld natuurlijk maar hij had er ook wel iets van mogen zeggen. Maar dat is het nou net he.. ze vinden je goed zoals je eruit ziet en nemen ze zoals je bent.. Onvoorwaardelijke liefde heet dat.. Ach ja...Uiteindelijk stop je zelf alles in je mond en zul je er ook zelf voor moeten werken om het eraf te krijgen...

Nou heb net gegeten... aardappelen, zigeunerschnitzel en bloemkool met 1 etl saus.... Voel me gelijk ook weer een stukje beter. Had voor het eten ook gewoon enorme last van mijn maag. Allemaal zuur wat omhoog kwam zetten. Niet echt fijn... Dus ook voor het eten al veel gedronken aan water... Nu heb ik alleen een zoetige smaak in mijn mond van de schnitzel... moet ik weer vanaf.. Dus weer maar wat water gaan drinken zo.... En zo komen we de dag wel door hopelijk tot het moment dat we weer kunnen gaan slapen... Pfffff, het is even een worsteling maar als ik daar weer doorheen ben gaat het als vanzelf hoop ik dan toch...
Je ziet er goed uit Q! Voel je je ook goed?

Hemera, mooi gezegd en ráák!

Iejoor

Straks lekker sporten. Heb al een rustig wandelingetje van een uur erop zitten, dus beweging genoeg! Ik zit er weer helemaal in!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Jeetje wat een lijntje Q!

Ik ga vrijdag zwemmen. Baantjes trekken. En ik vind he tnu al eng :(
Super mooi lijntje zeg Q.

Ik heb mijn eerste dag erop zitten

-in totaal 6 cracottes volkoren met milner komijnen kaas (ik weet dat ze niet vullen maar ik vind ze erg lekker integenstelling tot brood)

- theekop champignonsoep

-banaas

-meloen 1 schijf

avondeten: 2 stuks gepaneerde vis met aardappels, broccoli en rucola salade met tomaten.

Aan die twee stuks gepaneerde vis moet ik nog werken omdat te gaan minderen, ookal is het ongepaneerd....

Maar ja, het begin is er.
quote:Iejoor schreef op 17 augustus 2009 @ 17:36:

GoV, dat van je man herken ik ook wel hoor. Ik heb al eens eerder een afvalpoging gedaan en was toen op de 70kg uitgekomen en in de loop van 3 jaar tijd ben ik dus 33 kg aangekomen. Nu is en blijft het bovenal mijn schuld natuurlijk maar hij had er ook wel iets van mogen zeggen. Maar dat is het nou net he.. ze vinden je goed zoals je eruit ziet en nemen ze zoals je bent.. Onvoorwaardelijke liefde heet dat.. Ach ja...Uiteindelijk stop je zelf alles in je mond en zul je er ook zelf voor moeten werken om het eraf te krijgen...Hm. Ik wilde hier vanmiddag al op reageren ("man houdt niet onvoorwaardelijk van me, dat heeft de ander me doen inzien") maar ik realiseerde me dat dat te kort door de bocht was. Man houdt ongetwijfeld onvoorwaardelijk van me, ik denk alleen dat zijn onvoorwaardelijk anders is dan mijn onvoorwaardelijk. Hij gaf/geeft me niet de steun die ik voorheen nodig had. Die andere persoon heeft me laten inzien dat ik die steun wel kan gebruiken, maar dat ik hem niet nodig heb. Ik moet het afvallen nl zelf doen. Ongeacht of ik daarbij wel of niet gesteund wordt door mijn man. En weet je; soms (lees; regelmatig) gaat mijn man "lekker" pizza's halen, of patatjes, of weet ik het waar ie zin in heeft. Vaak zeg ik dan; ik pak wel een broodje (of boterham/fruit). Dan kijkt ie me raar aan, en vertelt de volgende dag verbaasd dat ie een kilo zwaarder is. En op dat moment voel ik me zo goed dat ik die vette trek heb afgeslagen Ik heb hem aan het begin gevraagd (toen ik begon met gezonder eten dus) of hij me wilde steunen en dus dat we vaker zouden koken en niet zo vaak meer zouden halen. Ja hoor, zou hij zeker doen. En wat blijkt nu? Hij gaat vaak door zoals we gewend waren en ik kom er achter dat ik zijn steun niet nodig heb. En eigenlijk voelt dat best goed.
Q, wat goed van je zeg!

Hemera, ik sluit me aan bij HotPip, heel goed gezegd!

Ik heb vandaag aardig gegeten, niet goed, niet slecht. Laat ik het daar maar ophouden.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik heb vandaag weer normaal gegeten: ontbijt, lunch, avondeten en twee tussendoortjes.

Vanavond 'gewoon' aardappelen, groente, vlees. Maar na zo'n maaltijd krijg ik altijd zo'n honger. Heb wel es gelezen dat aardappelen daarvoor zorgen, maar als ik iets anders maak (pasta ofzo) gaan er hier twee kinderen heeeeel erg moeilijk doen met eten. Dus eten we vaak aardappels-groente-vlees.

Nou kan ik tegenwoordig dat hongergevoel wel beter negeren, maar vind het wel vervelend.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb juist een man die me heel goed steunt.

Ik heb alleen soms zoiets slechts over me, dan ga ik iets lekkers/slechts/zoets eten als hij er niet is...........................................

Gelukkig is dat al heel lang geleden.

Ik moet alleen nu het sporten weer op gaan pakken.

Op mijn werk is er geen airco, het is zo warm dat ik 's avonds echt helemaal uitgeteld ben.

Morgen niet meer meuten, maar gewoon gaan. Vanavond kon ik niet, een vriendin kwam naar nieuwe auto en nieuw terras kijken.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ahhhh bedankt allemaal! (voel me stiekem heel trots!).

@HPL: ja, het voelt lekker. Ik ben er nog lang niet (wat betreft balans, acceptatie, inzicht en de rest) maar ik kom er wel.

@Iejoor: dat vel is inderdaad goed meegegaan. Ik denk dat het komt door een combinatie van leeftijd en keihard sporten.

Hemera, goed verhaal, heel duidelijk en herkenbaar. ik gebruikte dit concept in mijn werk ook vaak. Heel stoer ook dat je dit van jezelf met ons hebt durven/willen delen.

HPL, gefeliciteerd!!!

Moordwijf, nu is het eng, maar eenmaal in dat bad dan vergeet je dat weer.. komt goed! (en knap dat je gaat!)

Iejoor, wat je zegt over je man, dat ie er wel iets van had mogen zeggen.. meen je dat? Ik ben namelijk heel blij dat mijn man nooit iets van mijn gewicht heeft gezegd. Ik veroordeelde mezelf, anderen deden dit wellicht.. maar Q-man, die heeft dit nooit gedaan. Ik had me zo ongelofelijk lelijk en ongewenst gevoeld als hij er iets van had gezegd.. en ik had mezelf te waardeloos gevoeld om er nog iets aan te gaan doen. Nu hield ik niet van mezelf (nee dat deed ik echt niet, wel van wat er in mijn hoofd zat, maar niet het pakketje), maar wist ik in ieder geval dat er één iemand was die wél helemaal van mij hield. Dat gaf me kracht, en een reden om er iets aan te doen.

GOV, wat goed van je zeg.. en wat je zegt is zo waar, je moet het helemaal zelf doen. Die van mij steunde me wel, maar snapte het soms niet helemaal (Q je bent zo goed bezig! om het te vieren heb ik een appelflap gehaald voor je!! Das met appel, dus gezond!!)
Wow Quirijn, ziet er goed uit, hoop er ook ooit zo uit te komen zien.

@ luonto, grappig je hier tegen te komen...

Door alle drukte kom ik maar niet toe aan het goede voornemen om hier meer te posten/ lezen. Ben half bezig met pakken voor curacao. Ga daar stage lopen 10 weken bij het zee aquarium. Dolfijnenshows geven, dolfijnen trainen en natuurlijk feesten en vooral genieten. Week 11 komt een van mijn beste vrienden langs en gaan we een weekje vakantie vieren.

Verder werk ik heel erg veel nu. Wat wel het gevolg heeft dat ik amper snoep. Alleen red ik ook nu niet alles wat ik wel moet eten... dat komt dan wel weer doordat het zo druk is dat ik maar rondleidingen blijf geven. Vandaag een bus gesloopt ging een dure worden volgens men baas... ben benieuwd.

Wegen heb ik nog niet gedaan... had haast en was het vergeten. Ik ga morgen voor de herkansing
quote:zusenzo schreef op 17 augustus 2009 @ 20:37:

Super mooi lijntje zeg Q.

Ik heb mijn eerste dag erop zitten

-in totaal 6 cracottes volkoren met milner komijnen kaas (ik weet dat ze niet vullen maar ik vind ze erg lekker integenstelling tot brood)

- theekop champignonsoep

-banaas

-meloen 1 schijf

avondeten: 2 stuks gepaneerde vis met aardappels, broccoli en rucola salade met tomaten.

Aan die twee stuks gepaneerde vis moet ik nog werken omdat te gaan minderen, ookal is het ongepaneerd....

Maar ja, het begin is er.

Oke, dan ga ik nu even de bemoeial spelen . Ik vind het persoonlijk erg weinig, vooral dat wat je overdag eet. Ik denk ook dat het moeilijk wordt om dan bij het avondeten minder te nemen, gewoon omdat je nog honger hebt (en terecht!)!

Ik vind een cracotte ook erg lekker, maar er zit gewoon te weinig in om je dagelijkse voedingsstoffen uit te halen.. en ze vullen heel slecht.. Volgens mij (maar daar weet Iejoor meer van) moet je ook minimaal per dag 4 boterhammen eten (voor jodium? Iejoor? help?). Er zijn ook zo veel soorten brood.. is er niets te vinden dat je wel lekker vindt?
Ik vind het ook weinig Z&Z

GOV, je hebt helemaal gelijk! Gelukkig is Mr N wel zo eerlijk dat ie zei dat ik te dik was, daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor.

niet dat het de trigger was, maar hij ziet me tenminste écht. Hij ziet het pondje dat eraf is, hij ziet het pondje dat erbij is. Net zoals hij nieuwe kleren, kapsel en soms zelfs nieuwe make up ziet. Heerlijk vind ik dat En hij meent zijn complimentjes, want als hij het niet mooi vindt dan zegt hij het ook.
Ben je een dagje weg, zijn er zes pagina's bij...

Pippi, gefeliciteerd!

Quirijn, wat zie je er super uit zeg! En je huid is ook mooi strak gebleven (geen lubbers ofzo, iets waar ik bvang voor ben).

Zusenzo, je eet wel weinig denk ik.

Verder ben ik blij met wat jullie allemaal schrijven, hoewel het zeer persoonlijk is hier en daar. Jullie ervaringen en de manier van tegendingen aankijken geeft mij weer een stuk om over na te denken en inzicht in mezelf en hoe ik in het hele afvalgebeuren sta. Dankjulliewel voor het delen.

Hier vandaag een dagje weg. Druk en vermoeiend. En met de kersjes negen kilometer gelopen. Daarna een bbq. Ik heb geprobeerd om goed op te letten wat ik at, maar ik vrees de schaal morgen. Weltrusten meiden!
En man ziet hier het verschil niet tussen onze trouwdag en nu. En dat scheelt toch echt veertig!!!! kilo.
Q, wil je mijn gewicht op hetzelfde laten staan?

(Dan ga ik nu de weegschaal uit het raam smijten )
Lola
Doe mij maar 90.9 Q
Nou ik haal mijn kop dan toch maar weer uit het zand.....

94,5 kg vandaag. dus gelijk gebleven... Baal er wel van maar goed heb het ook aan mezelf te danken natuurlijk en weet waar het in zit.. Maar gisteren weer goed begonnen en dat gaan we nu gewoon volhouden.. Geen gezeik meer....

Q, soms zou ik wel eens willen hoor dat IejoorMan er iets van had gezegd maar aan de andere kant houd hij van mij zoals ik ben en dat is ook wel mooi. Dus het is een beetje 2-ledig. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft er regelmatig wel eens wat van gezegd maar dan snauwde ik haar alleen maar af.. Dus vrees dat dat ook zo was gegaan als manlief er iets van gezegd had... En tuurlijk is het fijn te weten dat hij toch wel van mij houd hoe ik er ook uitzie (en hij heeft mij echt in alle fases al wel eens meegemaakt in die 10 jaar geloof ik)! En je moet het zelf doen, hoe goed of slecht hij je ook steunt.

GoV, ik herken dat hoor van dat vettige troep halen. Manlief doet het ook geregeld nog. Heb een keer gehad dat hij friet ging halen toen we uit de stad thuiskwamen en ik was tegelijkertijd klaar met mijn portie eten koken dan dat hij thuis was met zijn portie friet.. Toen moest hij toch wel gelijk geven dat hij net zo snel at.. Het lijkt een snelle hap maar dat is het echt niet met al die wachttijd enzo. Dus wat dat betreft... Maar ja ik ga er nu weer iets te vaak in mee dus moet mezelf weer grondig toespreken. Ik weet nu al dat ik as zaterdag een etentje heb dus mag ik van mezelf de rest van de week echt helemaal niets extra's... Gewoon goed en gezond eten niets bestellen of halen en ook niet snoepen... Dat is de enige methode die voor mij werkt...
quote:Quirijn schreef op 17 augustus 2009 @ 21:54:

[...]

Oke, dan ga ik nu even de bemoeial spelen . Ik vind het persoonlijk erg weinig, vooral dat wat je overdag eet. Ik denk ook dat het moeilijk wordt om dan bij het avondeten minder te nemen, gewoon omdat je nog honger hebt (en terecht!)!

Ik vind een cracotte ook erg lekker, maar er zit gewoon te weinig in om je dagelijkse voedingsstoffen uit te halen.. en ze vullen heel slecht.. Volgens mij (maar daar weet Iejoor meer van) moet je ook minimaal per dag 4 boterhammen eten (voor jodium? Iejoor? help?). Er zijn ook zo veel soorten brood.. is er niets te vinden dat je wel lekker vindt?Helemaal waar Q, mijn dietiste heeft aangegeven dat ik minimaal 4 boterhammen moet eten en de overige 1 a 2 mag ik ook vervangen door iets anders (bij mij dus in het ontbijt als ontbijtgranen). Het is idd voor het jodium. Omdat ik een vitaminetablet slikte met 75mg jodium totaal mocht ik 1 boterham wel weglaten maar ik merkte later dus dat dat toch niet helemaal goed ging... Dus minimaal 4 boterhammen voor je voedingsstoffen is nodig... En je merkt ook gelijk dat je lichaam daar goed op reageert (althans ik wel...)
Lola, niet de weegschaal uit het raam smijten.. Bedenken hoe het komt en dat gaan aanpakken en dan zul je zien dat je volgende week de weegschaal weer heel erg lief gaat lief vinden...

Wat ik trouwens stom vind aan mijn weegschaal is dat ik op zaterdag en zondag altijd een stuk lichter weeg dan op maandag en dan baal ik altijd weer ontzettend.. Was afgelopen zondag dan ook nog afgevallen en maandag niet meer.. grrrrrrrrrrrrrrr........... Vandaar mijn kop in het zand steken actie....
Zo en nu is het wel weer genoeg zo op de vroege ochtend.. zit weer alleen op kantoor dus dan krijg je dat he...
Jippie de gehate 8 is weg. Ik weeg nu 79.

Fijn nu weer verder naar beneden. En het valt me niet eens tegen na gisteren. Feestje met vlaai en een BBQ omdat we 35 jaar getrouwd waren.
Gefeliciteerd zoebie! Zowel met je 7 als met je 35 jaar getrouwd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven