Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Mijn vriendinnen zijn allemaal gemiddeld van gewicht, op 1 na. Die is een stuk zwaarder dan ik ben.

Gebak wat over is na de verjaardag deel ik uit. Mijn neef wil graag wat mee naar huis, dus ik mik de hele zooi in een bakje en geeft het mee. En soms lukt het me ook om een tweede stuk te slijten bij een tweede bakkie koffie

Vriezer doe ik liever niet, want dan heb ik het nog steeds in huis.

Ik snap niet waarom het lijnen hier niet lukt. 2 weken geleden was ik plotseling een kilo zwaarder, en hoe ik ook mijn best doe, ik krijg hem er niet af.

Hou me braaf aan mijn lijstje, geen extra`s......heb uit frustratie gisteren maar een fles wijn leeggezopen
Oké duidelijk

Ik ga weer beginnen met zwemmen. Lekker voor het werk, voorlopig maar 1 keer per 2 weken dat kan niet anders qua planning. Mss dat ik 's avonds ga trimzwemmen, dat lijkt me ook wel leuk.

Heerlijk gefitnessed vandaag, straks naar m'n ouders een dorp verderop fietsen, helemaal lekker.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik heb slechte ervaringen met 'maandag begin ik' of 'de eerste van de maand begin ik'.. het is bij mij pas gelukt toen ik op een dag gewoon van start ben gegaan..
Jeetje HPL, jij bent echt elke dag wel lekker actief bezig, wat goed zeg!

Quirijn.. Hoe lang heb je erover gedaan om 43,6 kg af te vallen, als ik vragen mag? Echt respectabel veel! Je BMI is nu lekker gezond Bij mij werkt het altijd heel goed als ik zeg: maandag ga ik beginnen of de eerste van een nieuwe maand.... Het blijven volhouden na 2 a 3 weken is het probleem... Ik ben er nu echt helemaal klaar voor om vol te blijven houden
quote:Jokejacket schreef op 23 augustus 2009 @ 13:56:

Jeetje HPL, jij bent echt elke dag wel lekker actief bezig, wat goed zeg!

Quirijn.. Hoe lang heb je erover gedaan om 43,6 kg af te vallen, als ik vragen mag? Echt respectabel veel! Je BMI is nu lekker gezond Bij mij werkt het altijd heel goed als ik zeg: maandag ga ik beginnen of de eerste van een nieuwe maand.... Het blijven volhouden na 2 a 3 weken is het probleem... Ik ben er nu echt helemaal klaar voor om vol te blijven houdenGelukkig dat het voor jou wel werkt! (en voor het volhouden, je moet het zelf doen, maar we kunnen je natuurlijk altijd helpen! gewoon van je af schrijven). Ik ben zelf afgelopen januari begonnen (niet de eerste hoor! haha, maar de 18e).
In 7 maanden tijd dus. Echt een applaus waard

Ik ga zeker lekker meeschrijven de aankomende tijd. Bedankt alvast voor de steun
JJ, ik ben er weer lekker in. Lag een maand of wat op z'n gat, nu voel ik me weer kiplekker!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ga vooral zo door HPL, dat zal je goed doen!
Iejoor, had je nog gelezen wat ik had geschreven over die boekjes? En zoja, heb je er belang bij? Anders ruim ik ze weer op namelijk
Hallo trienemienen

Ha de gewichten van mijn vriendinnen zijn royaal verdeeld.

De gewichten gaan van 55 kilo naar 158 kilo en alles ertussen in.

Gisteren 2 verjaardagen en daar viel op dat ik niets nam behalve cola light en 10 zoute sticks.

( schouderklopje voor mezelf )
Ik heb net vier vuilniszakken vol met kleding groter dan ik nu ben in de kledingbak bij ons in de straat gegooid.. Ik wilde het ineens weg hebben en niet kleding in zoveel maten in huis (of schuur) hebben liggen.. dus ik heb ALLES weggedaan.. Ik ga nooit meer dik worden... Ik zet er een dikke vette streep onder. KLAAR!
(Elle, wat goed dat je je op de verjaardag zo keurig hebt gedragen! haha.. dat komt helemaal goed morgen!)
jummie!!!

Even klikken dames, dit is lekker....
quote:HotCherryPoptart schreef op 23 augustus 2009 @ 17:03:

jummie!!!

Even klikken dames, dit is lekker....Ik snap dat mensen dit lekker vinden, maar buiten dat ik hem absoluut onaantrekkelijk vind, vind ik zijn zang ook eigenlijk niet mooi. Uch ik heb gesproken
(ik word er ook niet warm of koud van hoor Jos.. ik snap dat het een geweldig optreden is, maar ik val op andere types en houd van een anders soort zang)
quote:josephine69 schreef op 23 augustus 2009 @ 17:11:

[...]

Ik snap dat mensen dit lekker vinden, maar buiten dat ik hem absoluut onaantrekkelijk vind, vind ik zijn zang ook eigenlijk niet mooi. Uch ik heb gesproken Sluit mij aan bij Jos, ook niks voor mij
Mooi, dan blijft er meer voor mij over... Dit is echt zo het type man waar ik op val. En Kersman is zo ontzettend het tegenovergestelde.
quote:lola68 schreef op 23 augustus 2009 @ 14:48:

Iejoor, had je nog gelezen wat ik had geschreven over die boekjes? En zoja, heb je er belang bij? Anders ruim ik ze weer op namelijk

Oops sorry, heb het gezien en de boekjes even opgezocht in de winkel. Ze omschrijven eigenlijk hetzelfde als de capitool gids die ik al had gekocht dus je mag ze weer opbergen.. Sorry....

In ieder geval bedankt voor het opzoeken
God. Wat is die Optimel Chocolade Vla toch lekker. Jum.

Weet iemand van jullie waar ik een lunchbox kan kopen met verschillende vakjes? Vanaf volgende week ga ik weer naar school, en dan heb ik een lunchbox nodig. Ik zoek er eentje waar ik, naast brood ook bijv een vakje heb voor fruit of salade oid..
Leuk Hemera.. wat ga je voor opleiding doen?

Wij hebben hier boxen met een verdeel-schap erin, van mepal, die zijn te koop bij de V&D (ze zijn wel mega)

Deze dus:

Ben de dag na gisteren weer goed doorgekomen... Hebben netjes thuis gegeten... Wel een klein zakje chips op in het cafe maar goed.... Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt... Ik wil zo graag over 2 weken 93 kg wegen.. Dan heb ik er 10 kg af en dan hoop ik op vakantie net zo goed te gaan als Joke... gelijkblijven.. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet want zit een hotel dus alle maaltijden heb ik niet zelf in de hand... Uiteraard wel de keuze die ik maak hoor... Maar niet hoe het bereid wordt en met wat voor soort producten enzo.. Bv de kaas zal vast niet 30+ zijn en de melk ook vast niet mager.. Dat bedoel ik dan meer.. Nou ja we zien wel.. Hoop dat ze in Tsjechie ook lekkere maaltijdsalade's hebben ofzo... Voor als lunch.. Ik ben benieuwd...

Q, opruimdrift???? Wel goed hoor.. Dat heb ik nooit gedaan.. ALhoewel 1 keer wel maar ja toen moest ik later alles nieuw kopen dus dat schoot ook niet op... Ik laat het nu in 1e instantie alle broeken kleine maken door mijn moeder totdat het echt niet meer kan en het hele model op zijn gat ligt...

Vandaag trouwens een hempje aan dat normaal gesproken altijd heel erg mijn maag toonde en nu dus niet meer.. Jippie!!!!! En al mijn broeken zakken echt van mijn kont af.. Kan weer broeken van een maat kleiner aan. Dus dat is wel erg fijn...

Trouwens nog helemaal niemand in mijn omgeving die het ziet of er iets van zegt... Mijn ma durfde het niet, hahaha, heb haar iets te vaak gewezen op het feit dat ze me er niet op moet wijzen dat ik te zwaar ben want dat ik het zelf heus wel weet.... Maar die zag het dus ook aan mijn maag...
Ik ken helemaal niemand in mijn omgeving met maagbandje of maagverkleining. Moet zeggen dat die optie ook nooit in mij is opgekomen, want ik denk ook dat je, als je weer 'n vreetperiode krijgt, je maag daardoor weer meerekt ondanks operatie/bandje. Bovendien lukt het ook wel op eigen kracht, waarschijnlijk sneller ook dan wanneer je in de molen komt voor zo'n operatie en tijdens de herstelperiode kun je natuurlijk ook niet sporten en sporten zorgt juist voor minder trek en calorieverbranding, dus redelijk essentieel.

Mijn vriendinnen hebben volgens mij allemaal rond de maat 38 tot 42 en 'n uitschieter naar 48-50. Toch wil gewicht dus niet alles zeggen. Ik weet zeker dat vriendinnen van mij die nu 10 kilo minder dan mij wegen 'n grotere kledingmaat dragen dan ik. Dat hangt af van waar het allemaal zit. De een heeft brede heupen en/of 'n flinke buik en dat zijn juist mijn pluspuntjes. Heerlijk om geen breed gebouwde heupen te hebben, want maat 40 broeken zitten momenteel al weer als gegoten, terwijl ik nog 10 kilo kwijt moet voor de bmi van 25.
Overigens ligt er bij ons niet iedere dag netjes zo'n broodje met komkommer en tomaat en verse sla tussen.. die krijg je er helaas niet bij..
Oh ja Q, super mooie foto's van je op de hyves.. Je ziet er echt super goed uit hoor....
quote:Iejoor schreef op 23 augustus 2009 @ 18:41:

Q, opruimdrift???? Wel goed hoor.. Dat heb ik nooit gedaan.. ALhoewel 1 keer wel maar ja toen moest ik later alles nieuw kopen dus dat schoot ook niet op... Ik laat het nu in 1e instantie alle broeken kleine maken door mijn moeder totdat het echt niet meer kan en het hele model op zijn gat ligt... .

Das dus precies de reden dat ik vandaag alles weg wilde hebben.. ik ga geen slag om de arm houden.. dit is het, en dit blijft het.

Over de vakantie. Mij heeft het geholpen om in de ochtend flink te ontbijten.. overdag veel fruit te eten, maar niet al tijdens de lunch een maaltijd achtig iets te nemen. Je ziet zoveel mensen op vakantie tijdens de lunch al zo veel eten, vaak warm en vet, en dan neem je 's avonds dus nogmaals eten (ook vetter en meer dan thuis) en dan is er geen houden aan. Dus mijn tip: ontbijt flink, neem veel fruit, drink veel water, lunch normaal en geniet van je avondeten.

Oh en ik lag iedere dag om acht uur in het bad om een kilometer te zwemmen, maar goed.. daar moet je maar net zin in hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven