Lijf & Lijn alle pijlers

De knop weer om, +/- 5 kilo afvallen! - Deel 2

22-05-2016 19:48 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Ga me vrijdag naakt wegen, maar nu met kleding aan, spijkerbroek + hemdje+trui, 65,1 (ongeveer, heb een analoge en de afstand is zo ver ha ha)!
Juul hoe gaat het bij jou nu met bewegen? Je zou toch bij de sportschool gaan kijken?
Ik heb grote moeite om geen lekkere dingen te eten, dus ik heb net drie rijstwafels gegeten, maar man, wat is het moeilijk om weer de knop om te doen. Ik heb van het weekend alles gegeten wat los en vast zat, dus ik kijk nogal tegen vrijdag op.

Alvast veel plezier bij de bruiloft juul!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ja klopt, samen met een vriendin maar die zit plotseling in heftige problemen dus we hebben het even op de lange baan geschoven.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus op dit moment nul beweeg
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
quote:Roxy21 schreef op 24 mei 2016 @ 21:01:

Ik heb grote moeite om geen lekkere dingen te eten, dus ik heb net drie rijstwafels gegeten, maar man, wat is het moeilijk om weer de knop om te doen. Geen lekkere dingen meer in huis halen. Of minder als normaal. Kun je het ook niet opeten. Ik let tegenwoordig met boodschappen doen op met wat ik pak. Qua koekjes ook alleen met weinig calorieën. Af en toe een keer iets lekkers.
quote:Roxy21 schreef op 24 mei 2016 @ 21:01:

Ik heb grote moeite om geen lekkere dingen te eten, dus ik heb net drie rijstwafels gegeten, maar man, wat is het moeilijk om weer de knop om te doen. Ik heb van het weekend alles gegeten wat los en vast zat, dus ik kijk nogal tegen vrijdag op.

Alvast veel plezier bij de bruiloft juul!

Welke lekkere dingen bedoel je precies? Wat vind je normaal heel lekker en 'mag' je nu niet van je zelf?

Ik eet niet boven de 1500 kcal (ok sinds ik ben begonnen 2 keer flink wegens 'verplichte' etentjes), maar soms maak ik ruimte in het schema voor iets lekkers en ongezonds zo als chocolade of chips. Wel zelden moet ik zeggen, ik heb er niet zo'n behoefte meer aan. Ook geen honger meer trouwens zo als in het begin. Maar af en toe kan het dus wel, ook als je af valt.
quote:strikjemetstippels schreef op 24 mei 2016 @ 21:38:

[...]

Welke lekkere dingen bedoel je precies? Wat vind je normaal heel lekker en 'mag' je nu niet van je zelf?

Nou, ik was op citytrip en had een lekkere reep chocola gekocht, die ze in NL niet verkopen met het idee dat ik daar wel een tijdje mee deed, maar die is in 1 dag opgegaan. En m'n vriend heeft koekjes gekocht voor hem zelf, maar die liggen in de keuken en ik heb me net echt in moeten houden. En op het station kwam ik vandaag ook bijna in de verleiding om een chocoladekoek te kopen.

Vorige week was ik een paar dagen op citytrip (o.a. van diverse stukken taart genoten) en mocht ik alles van mezelf eten en dat was erg leuk/lekker, maar ik merk dat ik daardoor het nu weer heel moeilijk vind om het binnen de perken te houden.

Als ik weer eenmaal in de flow zit gaat het best goed en vind ik het prima te doen, maar ik merk steeds dat ik enkele dagen nodig heb voordat de cravings naar zoet weer veel minder zijn, als ik een tijdje een uitspatting heb gehad . Het helpt wel goed om steeds te bedenken of ik bv de koekjes echt lekker vind, voor ik het in m'n mond stop, of niet. Zo heb ik gisteravond uiteindelijk toch niet gesnoept van de fudge (want dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker), terwijl ik wel trek naar iets zoet had.

Ik wil weer terug met door de weeks enkel wat pure chocola en in het weekend wel iets lekkers bakken. Dat werkte voorheen ook goed. M'n motivatie is wel weer terug aan het komen, die was ik ook een beetje kwijt, doordat ik voor mijn gevoel bijna bij het doel was.

Ik koop eigenlijk nooit iets lekkers voor mezelf, want ik vind de meeste zoete dingen uit de supermarkt helemaal niet zo lekker, maar m'n vriend koopt wel iets voor zichzelf. En het gaat er nu dus helemaal niet om dat ik iets lekkers wil, maar gewoon weer even moet afkicken van alle suikers

Maar inderdaad, af en toe iets lekkers moet zeker kunnen, zo panisch ben ik niet. Het moet wel leuk blijven tenslotte
Gisteren ook een goede dag. Vandaag trouwens ook tot nu toe. En aangezien ik me nog goed gemotiveerd voel, zal dat vandaag ook wel zo blijven. Wel alweer gestopt met het bijhouden van kcal. Dan ben ik er de hele dag mee bezig. Dus maar proberen of de gezond-verstand methode werkt...

Heb vanmorgen ook hardgelopen (8 km) mijn valkuil is dan wel dat ik vaak denk: och ik kan wel wat extra nemen, heb ook hardgelopen vandaag. Daar ga ik dus vandaag niet intrappen :-) .
tsja.....
Wauw 8km hardgelopen famke. Dan heb ik nog een hele weg te gaan.

Net een rondje van 4.25km gelopen.
Goed bezig dames!
Er wordt ineens weer volop gekletst hier haha, kan het even niet bijhouden allemaal. Wel leuk! Ik lees wel dat er een aantal goed bezig zijn met hardlopen. Zelf ben ik dit ook aan het opbouwen, mijn vorige rondje was 7 km in 45 minuten. Mijn doel is om de 10 km te gaan lopen.

Ik heb me vandaag gewogen omdat ik morgenochtend niet zo veel tijd heb. Zou iemand het voor mij in de tabel willen zetten? Bvd. Ik woog vanochtend 71, het gaat de goede kant op. Wil mijn doel alleen iets bijstellen naar onder 70. Merk aan mijn lichaam dat ik nog niet helemaal tevreden ben. Denk dat mijn streven 68/69 is.
Zojuist mijn gewicht van vanmorgen er toch ingezet, ondanks aankomende menstruatie en volle buik. Kan het volgende week alleen maar meevallen Deze week niet gesport (op een kwartiertje hardlopen na..), vorige week drie keer. Meestal probeer ik twee keer te gaan, deze week had ik er de puf niet voor.

@ hardlopen, wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg! Ik vind het te saai en ga daardoor onnodig wandelen "want geen zin". Gelukkig ieder z'n ding, al kan ik er wel jaloers op zijn

Heeft iedereen leuke weekendplannen? Hoe doen jullie dat met snacken in het weekend, een "cheatmoment", meerdere of helemaal niets?
Tabel iets uitgebreid met 'totaal eraf', misschien leuk voor de motivatie en het stond ook in de vorige tabel in het vorige topic.
Ik was ook niet echt blij dat ik de 77 weer aanraak, maar ja, dat is een logisch gevolg. Over twintig minuutjes ga ik sporten, zo geen zin in, maar toch doen!

Ik moet morgen werken, zondag ga ik lekker thuis niets doen. Plan is wel om zondag koekjes te bakken. Van helemaal niet snoepen wordt ik geen leuker mens. De verdeling 80/20 (80% gezond eten, 20% minder gezond) vind ik wel goed werken.
72.2! Op naar de 71,.. volgende week.

Meauve01 ik wandel ook nog weleens 1x een heel klein stukje tussendoor hoor.
Als het goed is ben je nét aan het sporten Roxy, wat goed dat je het toch doet ondanks je tegenzin! Hoe houd jij die 80/20 regel in stand? Ik merk dat ik het erg lastig vind om de balans te vinden, een beetje alles-of-niets.
Wat goed Snowy, al ruim vier kilo eraf! High-five!
Ja daar mag ik trots op zijn! Al vind ik het zelf allemaal te langzaam gaan ben sinds januari bezig. Helaas door de hormonen enz ivm MM is het allemaal wat langzamer gegaan.. Hopelijk gaat het nu makkelijk nu ik 1.5 week geleden ben gestopt met spuiten. Wil proberen rond de 70 te zitten als ik over 4 weken word geopereerd.
Dat is inderdaad iets om trots op te zijn Snow, want het blijft er ook bij je af!

Sporten ging best aardig, ik ben nu heel blij dat ik geweest ben. Echt fijn, dit topic helpt me wel weer om door te pakken en ben weer helemaal gemotiveerd.

@ Meauve, soms is de balans bij mij ook zoek hoor. Maar bij mij is het dus eigenlijk zo: doordeweeks niet snoepen, 's avonds wel een blokje chocola als ik daar zin in heb (maar ik heb normaal alleen chocola van 85% in huis, dus na 1 blokje heb ik wel genoeg ) en in het weekend bak ik wat lekkers. Meestal eet ik alle maaltijden gezond, maar af en toe patat oid.

En vroeger bakte ik in het weekend dan een hele cake of taart en at dat dan op (m'n vriend at er ook wel van, maar ik at het meest), nu bak ik nog maar de helft van een recept en dat smaakt net zo lekker, maar is wel beter voor me

Of dit precies 80/20 is weet ik niet, maar als je bijna altijd gezond eet, kun je dus wel af en toe iets lekker nemen.

Af en toe genieten van een zak M&Ms of chips is echt niet erg, maar niet elke dag .

Het helpt bij mij ook om me af te vragen of ik dingen echt lekker vind. Bv als je ergens thee besteld en je krijgt zo'n ingepakt droog koekje erbij. Je kunt dat gedachteloos op eten, maar ook even bij jezelf nagaan of je dat koekje echt lekker vindt. Het is verbazingwekkend hoe vaak je dingen eigenlijk niet echt lekker vind, maar eet uit gewoonte.

Nu ga ik een lekkere salade maken, van onder meer rucola, snijbiet en spinazie van eigen kweek van het balkon
70.0 dus totaal eraf 0,5

Sorry het lukt me niet om de tabel aan te passen... ik kan het denk ik wel als er al cijfers staan (startgewicht veranderen lukte ook).

Heb gisteren weer een goede dag gehad. Man zat aan de borrelnoten gisteravond. Keurig twee kiwi's gegeten... Waarschijnlijk ook met de tabel in mijn achterhoofd .

En snowy: het is er maar mooi af hoor. Dan maar wat langzamer. Ik ben ook in januari begonnen met opletten. Ging wel wat op en af hoor. Maar intussen wel ongeveer een kilo per maand verloren. Hoop dat het nu iets sneller gaat, omdat ik hier steun en motivatie vind. Maar het jaar ervoor was ik in januari 72,5 kg en een jaar later zat er 2,5 kg bij. Terwijl ik het hele jaar op en aan op mijn manier aan de lijn was. Dan maar wat langzamer en effectiever.
tsja.....
Nou, ik zie niet op de weegschaal dat ik ben afgevallen. Merk wel dat mijn broek losser zit.

Hopelijk volgende week wel zichtbaar op de weegschaal.
Heb wel mijn start gewicht veranderd, want kwam van ongeveer 66 van afgelopen tijd, maar dit jaar ben ik ook wel 67,5 geweest. Hopelijk snel in de 64.

Famke je gaat naar de tabel, zoekt je naam, en kijk even bij anderen hoe de getallen staan (of helemaal boven in, daar staan de titels voor de kopjes in de tabel).
Dank je wel strikje! Ik sta er al in zie ik...

Mijn startgewicht veranderen lukte ook. Zal het volgende keer zelf proberen, maar ben zo bang dat ik de hele tabel naar de kl*te help... . Of kan ik bij 'bekijk bericht' eerst de tabel inzien? Dan valt het mee.

Ik twijfel nu ook of ik mijn startgewicht (75 kg) erin zal zetten. Staat wel mooi in de tabel natuurlijk :-) . Dat is uiteindelijk ook mijn officiële startgewicht. Als schreef ik toen nog niet mee. Wat zal ik doen?
tsja.....
Als je alleen dat streepje vervangt of je vorige gewicht, dan verziek je de tabel niet hoor

Ik zou idd je start gewicht doen, dus die 75. Ik heb ook maar gegokt, ik begon met 66 (zo heb ik 'm ook in mijn eigen calorieën lijstje gezet).
Ik had het voor je aangepast famke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven