Lijf & Lijn alle pijlers

De strijd tegen de kilo’s! Wie schrijft mee?

22-11-2021 19:51 480 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de zomer zijn we met een groepje schrijvers gestart met afvallen. Helaas valt het topic een beetje stil en daarom willen wij graag een doorstart maken. We kunnen recepten delen, elkaar ondersteunen of gewoon gezellig kletsen over wat je zoal bezig houdt.
Nieuwe schrijvers zijn natuurlijk welkom. Op maandag zal ik proberen de tabel bij te werken, het is fijn als je je nieuwe gewicht dan dik gedrukt doorgeeft!

NaamStartStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
MoaningMyrtlejuni 202186,66871,814,8
Blondie5Maart 202172,76467,15,6
ElizaarJanuari 202277,1Streef71,45,7
Lovelylady89Februari 202257,95457,00,9
Samen afgevallen27
moaningmyrtle wijzigde dit bericht op 24-05-2022 21:01
27.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi MM!
Ruim 12 kilo afgevallen, wat knap van je!

Ik schrijf graag mee! Afgelopen ruim half jaar ben ik 6 kilo afgevallen en de laatste weken merk ik dat het een beetje versloft. Ik hoop hier een goede stok achter de deur te hebben en lekker veel mee te schrijven. Merk dat dat me echt helpt om te blijven focussen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja:

Start: maart 2021
Startgewicht: 72,7
Gewicht nu: 66,5
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey ik doe graag mee!
Wil kilo of 5 eraf.
Sporten deed ik al volop maar met m'n huidige eetpatroon blijf ik daardoor hooguit gelijk in gewicht momenteel.
Sinds m'n batterijen van m'n weegschaal op zijn (al een maand of 3) ben ik veilig aan het "struisvogelen"
Ik heb dus geen idee van mijn gewicht maar ik gok 75 kilo bij 1.79 m
Mag ik dat doorgeven als ik nieuwe batterij heb gekocht?
Hoi MoaningMyrtle, dat heb je snel gedaan! Top.
Fijn dat we weer een tabel hebben :-) Gezellig en motiverend.
@Avea en @Blondie5 ik ben in de overgang en ben daardoor veel aangekomen. Nou ja, wel door het eten natuurlijk maar de eetbuien hebben wel relatie met de overgang, en het afvallen lukte maar steeds niet.

Ik schrijf sinds begin september mee en ben, ook dankzij het meeschrijven, meer gaan bewegen (vooral meer wandelingen) en daarnaast zwem ik twee keer per week. Ik let goed op maar ik hoef niet superstreng van mezelf, want dat hou ik niet vol.
Ik let op koolhydraten maar ik eet niet helemaal koolhydraatvrij. Ik ben al heel lang vegetarier maar eet wel kaas en zuivel. Ik probeer vooral gezonde keuzes te maken, geen honger lijden.


Dus startgewicht sept 78 kilo, streef is 64 kilo, ik weeg nu 71kilo, 7 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, jullie staan in de tabel! Ik heb nog nooit eerder een tabel gemaakt (hier op het forum, natuurlijk wel in mijn leven :)) en ik moet nog even kijken hoe het makkelijk gaat. Mochten jullie daar tips voor hebben of fouten ontdekken dan hoor ik het wel!

Dank je wel Blondie, ik voel me al een heel ander mens :) Jij hebt ook al een mooie start gemaakt zie ik!

Avea, je staat alvast in de tabel dus we voegen alles toe zodra je een weegschaal hebt.

Klonkje, je hebt het nieuwe topic al gevonden! Fijn, we gaan weer lekker verder!

Een korte introductie voor de nieuwe mensen over mij:
Ik ben begin dit jaar geopereerd aan mijn enkel. Daar zit een enorm lang hersteltraject aan vast en ik ben volop aan het revalideren. Helaas was dit mijn 3e operatie en ben ik al bijna 5 jaar na een aanrijding bezig met herstel en revalidatie. In deze periode heb ik ontzettend veel op de bank moeten zitten (sowieso wordt ik vaak 3 maanden in het gips gezet) en na ontslag en het weigeren van betalen van de tegenpartij heb ik enorm veel stress gekregen. Dat heeft zich allemaal omgezet in kilo's met als dieptepunt dus afgelopen voorjaar, toen ik na 3 maanden gips weer op de weegschaal kon staan. De knop is flink omgegaan, ik wil graag terug naar mijn oude en gezonde gewicht van 68 kilo. Al die kilo's die op mijn voet terechtkomen is niet goed en steeds grotere kleding kopen is gewoon balen. Vorig jaar heb ik 9 maanden lang calorieën geteld, 1400 op een dag. Na 9 maanden was ik een kleine 2 kilo afgevallen en dat was super demotiverend. Het ligt dus niet aan teveel eten maar aan stress, slecht slapen, weinig bewegen etc. In juni ben ik gestart met koolhydraatarm eten en tot mijn grote verbazing blijf ik afvallen. De laatste maanden kan ik gelukkig ook het bewegen opbouwen en met behulp van Ringfit adventure op de Nintendo Switch wordt dat lekker makkelijk gemaakt. Natuurlijk heb ik ook nog allemaal leuke hobby's en bezigheden, dat zal vast allemaal nog wel volgen in dit topic. Ik woon alleen en hoef dus qua eten met niemand rekening te houden. Naast kha eet ik ook vegetarisch.

Nou, als jullie ook wat meer over jullie aanpak willen vertellen dan lees ik het graag. We kunnen eventueel recepten delen of met elkaar meedenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
MM wat een ellende met je enkel zeg! Kan me voorstellen dat dat enorm frustreert en niet meehelpt in het proces.... Nogmaals, superknap dat je de knop om hebt gezet en het nu lekker gaat!

Wat fijn dat je ons in de tabel hebt gezet! Kleine achtergrond van mij: in 2020 ben ik langzaamaan wat kilo's aangekomen vanwege het vele thuiswerken, schoolwerk van de kinderen begeleiden en gebrek aan uitdagingen (en dan bedoel ik nergens meer heengaan, alles in en rondom huis doen, etc.) Vaak aan het einde van de middag een glaasje wijn met wat lekkers erbij "want dat hebben we verdiend". En te weinig bewegen erbij. Maar op maandagmiddag (en dinsdag, en woensdag, etc.) aan de borrel gaan gaat nauurlijk nergens over. Ook heb ik zelf Corona gehad (maart 2020) en daar best een lange nasleep van ervaren: lang kortademig, geen reuk/smaak, conditie van nul). Afgelopen winter ben ik weer een beetje bijgetrokken en in het begin van dit jaar ging de knop om. Ik zag vakantiefotos van mezelf van zomer 2020 en daar schrok ik best van.
Ik ben meer gaan bewegen: elke dag wandelen, meer dan 11.000 stappen. En bewuster eten: gezonde tussendoortjes, niet twee keer opscheppen, na het avondeten niet meer snaaien, dat soort werk. En dat hielp al heel veel. In de zomer was ik ongeveer 6 kilo kwijt. Na de zomer wel weer opgepakt, maar niet heel goed gefocussed, dus ik schommel al een paar maanden rond hetzelfde gewicht. Ik ben superblij met de kilo's die eraf zijn, maar ik wil er voor het mooie nog een paar af. Weet dus eigenlijk ook nog niet concreet wat mijn streefgewicht is. Eigenlijk zou ik graag richting de 62-63 gaan. Maar ik merk dat ik daar nog strakker de teugels voor moet aantrekken en ik weet niet of dat wat is wat op langere termijn haal/houdbaar is. Ik ben er nog niet helemaal over uit :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi! Ik wil graag proberen mee te schrijven. Ik heb nog nooit langdurig meegeschreven in een topic. Ik ben afgelopen zomer geïnspireerd geraakt doordat mijn schoonzus veel afgevallen was. Zelf woog ik afgelopen zomer 122kg en ik weeg nu 106kg. Mijn streven is in eerste instantie 90kg. Ik volg project gezond. Ik moet zeggen dat ik al wel meer inzicht in mijn avond gesnaai heb gekregen. Daarnaast at ik overdag blijkbaar te weinig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik meeschrijven?
Ik weeg 74 kg bij 174cm lengte.
Streefgewicht is 68 kg.
Ik ben bijna 50 en snoep te veel. Zoet,hartig en wijn kan ik slecht van af blijven. Sport wel regelmatig.
Hopelijk kan ik de motivatie hervinden om te minderen met alles. Ik heb denk ik steun nodig en hoop dat hier te vinden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal, ik zou ook graag met jullie meeschrijven! Ik was in de zomer wel begonnen bij het groepje schrijvers wat MM noemde, maar door persoonlijke omstandigheden kwam het er toen toch niet van om echt met mijn eigen gezondheid aan de slag te gaan.

Nu doe ik graag een nieuwe poging! Door anderhalf jaar grotendeels thuiswerken, een zwangerschap/kraamtijd/leven met jong kind en Corona-verveling weeg ik nu wel echt meer dan ik zou willen. Ik weeg nu 83 kg bij 180 cm en mijn eerste streefgewicht is 78 kg. Sinds de zomer is het me gelukt om een regelmatiger sportroutine op te bouwen: 1x per week bootcamp, 1-2x per week hardlopen en daarnaast wandelen/fietsen. Mijn grootste valkuil is snaaien, zowel hartig als zoet, dus daar wil ik als eerste mee aan de slag.
Ik ben nu deels begonnen met Project Gezond, maar ben nog op zoek naar een aantal vervangers: zij noemen regelmatig een glas melk of vleeswaren als aanvulling voor een tussendoortje en dat eet/drink ik eigenlijk niet. In ieder geval leuk om wat inspiratie op te doen voor voedzame en gezonde tussendoortjes.

MM, wat goed dat je ondanks dat ellendige traject met je enkel toch zo goed aan het afvallen bent! Ik was al benieuwd naar de Ringfit van de Switch, maar jij bent wel enthousiast dus?

Blondie5, klinkt alsof je al een paar hele goede stappen hebt gezet en met een mooi resultaat :D

Tsjongejonge, al 16 kg afgevallen, wat goed! Bevalt Project Gezond je goed, ook op de langere termijn?

Vankatoen, ik sluit me helemaal bij jou aan. We weten heus wel wat wel/niet goed voor ons is maar de motivatie om het daadwerkelijk te veranderen is soms moeilijk op te brengen. Support helpt hopelijk om de stap ook echt te zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden!
Graag schrijf ik mee!
Ik ben 1 oktober begonnen met de strijd, of eigenlijk nieuwe lifestyle.

Toen de Corona ellende begon ben ik veel thuis geweest en ben ik ongemerkt toch zo’n 8 kilo aangekomen. En daarvoor wilde ik al ongeveer 8-10 kilo kwijt.
Ik voelde me echt verschrikkelijk als ik in de spiegel keek maar elke keer lukte me het niet de knop om te zetten.

Tot ik me inlas in het koolhydraatarm eten.
Ik ben daar dus 1 okt mee begonnen en dit gaat supergoed!

Ik begon op 80,5 kilo en weeg nu 75,3.

Ik merkte wel dat ik de laatste twee weken iets minder gemotiveerd ben. Eigenlijk sinds de Sint weer in het land is. Dus dit topic komt als geroepen!

Vinden jullie het ook zo moeilijk om de lekkernijen te laten staan? Ik had er geen moeite mee maar nu zet ik wat vaker op tafel voor de kinderen en liggen er telkens kruidnootjes en chocoladeletters in de schoenen en dat is toch een partij moeilijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
legally blonde, inderdaad dit is een extra moeilijke tijd. zojuist weer een hand choco pepernoten naar binnen gewerkt. grrr.
Vanmorgen heb ik een beker yoghurt met een banaan en een kiwi en wat nootjes gegeten. dat gedeelte ging dus goed. maar zo net voor de lunch moet ik geen lekkers zien, want ik eet het gewoon op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat we al met een hele groep zijn! Ik merk dat ik dit echt nodig heb, meeschrijven, een tabel en daardoor ook de focus houden. Ik schreef/schrijf mee in een ander topic, maar dat valt erg stil en dat vind ik jammer.

Zoetigheid in deze periode..... Daar kan ik prima vanaf blijven. Alleen hartig is mijn valkuil: nootjes, kaasjes, chips, wijntje erbij, mmmmm!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat het al een gezellig clubje is. Ik zal iedereen binnenkort toevoegen aan de tabel!

@Blondie, ik hoor echt veel mensen die tijdens Corona zijn aangekomen. Goed dat je er aan werkt! Ik herken wel wat je zegt over niet al te goed weten wat je qua gewicht wilt maar ik denk dat dat ook wel komt als je bezig bent. Ik had mijn eerste streef rond de 72 omdat ik daarmee een gezond bmi heb (en ik weet dat mijn weegschaal ongeveer anderhalve kilo te zwaar staat dus eigenlijk ben ik daar al bijna, maar die marge is wel lekker). Toen dacht ik 70 om wat speling te hebben en nu het afvallen goed gaat ga ik toch voor 68, voor het mooie. Maar goed, dat betekent echt niet dat ik met 70 niet tevreden zou zijn. Dus het is wel een fijne stok achter de deur maar ook niet echt noodzaak om daar heel erg aan vast te houden toch. Lekker dat de eerste 6 er al af zijn!

@tjongejonge, wat ben je al goed bezig zeg! Kijk maar of je het volhoudt om hier te blijven schrijven. En als je afhaakt is het ook prima. Dat zal met meer mensen gebeuren, zeker als het afvallen even niet lukt heeft zo’n topic geen prioriteit. Dus wat mij betreft is iedereen die het fijn vindt om samen een tabel als stok achter de deur te hebben welkom en we zien wel wie wanneer schrijft :)

@vankatoen, welkom! Hopelijk vind je hier de steun die je nodig hebt om gezonde keuzes te maken en verdwijnen de kilo’s die in de weg zitten.

@Parker, leuk je terug te zien! Ik ben zeker enthousiast over de ring fit. Doe het bijna dagelijks een half uur en heb dus ook naast mijn andere dingen een lekkere work out te pakken. Ik kom wel van ver, ben geen topsporter zeg maar gezien de zware operatie eerder dit jaar, maar op zich is mijn conditie best redelijk en het is dus een flinke work out. Als je echt op hoger niveau sport kan ik het niet goed inschatten maar er zijn veel verschillende niveaus dus ik denk voor de meeste mensen wel leuk. En hoe verder je komt hoe meer variatie van oefeningen. Mijn fysio ziet heel veel progressie sinds ik het fanatiek doe en moet lachen als ik daar squats moet doen en klaag dat die zinloos zijn omdat ik er geen punten/munten mee verdien.

@legallyblond. Ook kha dus! Fijn dat het bij jou ook goed werkt.
https://www.oanhskitchen.nl/speculaas-muffins/ Dit is misschien wel een lekker recept voor je als je toch een beetje wilt genieten van deze Sintperiode. Ik vind ze in elk geval erg lekker en maak er een stel die ik gewoon invries voor als ik eens een moeilijk moment heb (of weekend)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Parker

Ik vind project gezond goed werken voor ons. Mijn man is een grotere snaaier dan dat ik dat ben. Ik ondereet eerder dan dat ik er te ver overheen zit. Ik heb soms echt geen zin in snacks. Melk drink ik echt niet meer. Dan nog liever een gekookt eitje of kwark in de ochtend. Een vervanger voor vleeswaren zou ik niet zo snel weten.

Hier geen moeite om de sinterklaas zoetigheid te laten staan. Gewoon niet kopen.. lol. Ik koop wel iets voor mijn kinderen, maar dan bijv witte pepernoten. Die vind ik zich niet extreem lekker en zij wel.

@MM. Ik heb nooit eerder meegeschreven, omdat ik dan altijd de zwaarste zou zijn. Ik heb het echt te ver laten komen. Ik merk nu dat ik veel te weinig heb gegeten de laatste jaren. Ik dacht altijd dat het minder eten dieet zou gaan werken, maar dat blijkt dus averechts.

Vanavond rijstwafels als snack op. Ik weet mij maar 2x per week. Een halve kilo in de week is het streven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsjongejonge, ik vind het heel goed dat je dan nu gewoon wel meeschrijft! Het is voor mij, en ik denk voor iedereen wel, helemaal niet belangrijk wie het zwaarste is of wie het meeste afgevallen is, want gezondheid is geen wedstrijd. Het is bedoeld als stok achter de rug en om elkaar te steunen en eventueel tips enzo uit te wisselen. Je bent echt al goed bezig hoor, al zoveel kilo’s kwijt!

Meeschrijven zonder in de tabel te staan is dus ook prima als iemand dat wil, ik vind het zelf altijd een fijne motivatie om me in het weekend een beetje in te houden omdat ik het hier moet doorgeven maandag. Maar als dat voor iemand anders werkt is dat natuurlijk ook prima.

Later vandaag zal ik proberen de tabel weer te updaten, volgens mij gaat dat het makkelijkst op de laptop en die heb ik nog niet aan. Dus als je er nog niet instaat, ik heb je gelezen en ga het in orde maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tjongejonge wat knap van je! (Wat klinkt dat leuk, je nick zo in een compliment :-)) En goed dat je meeschrijft! En in de tabel is inderdaad geen must, het is al supergoed dat je je bewust ben en al zoveel bent afgevallen!

Ik weeg mezelf altijd op woensdag en vrijdag. Mijn vrijdag-gewicht mag dan in de tabel, dat is het makkelijkst denk ik!

Gisteravond na het eten nog lekker een wandeling gemaakt in de koude buitenlucht, erg fijn! Dan heb ik daarna ook minder snaaidrang haha!
blondie5 wijzigde dit bericht op 24-11-2021 11:59
6.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat we met een leuke club zijn!

@MM Bedankt voor je recept daar heb ik echt wat aan!

Tjonge jonge wat goed dat je nu wel meeschrijft! Ik herken je probleem met te weinig eten wel. Ik heb dat namelijk zelf ook heel erg. Maar juist dan kom je aan, ik probeer me nu echt aan drie maaltijden per dag te houden en ik eet veel vlees, daar zit ik echt wel vol van dus helpt bij mij wel.

Ik wil wel in de tabel trouwens dus mijn startgewicht was in oktober 80,5
Huidig gewicht is 75,6 ( ben dus iets aangekomen)
En streefgewicht is 68.
Alle reacties Link kopieren Quote
vankatoen schreef:
23-11-2021 11:55
legally blonde, inderdaad dit is een extra moeilijke tijd. zojuist weer een hand choco pepernoten naar binnen gewerkt. grrr.
Vanmorgen heb ik een beker yoghurt met een banaan en een kiwi en wat nootjes gegeten. dat gedeelte ging dus goed. maar zo net voor de lunch moet ik geen lekkers zien, want ik eet het gewoon op.
Ja erg hè! Die chocolade kruidnootjes zijn echt heerlijk!
Probeer het bij een handje te houden dan is er niks aan de hand. Je kan het!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor iedereen die kha eet en huisgenoten heeft die pepernoten eten. Ga er eens met zo'n zakje naast zitten, die zijn echt nog veel lekkerder dan pepernoten. Af en toe trakteer ik mezelf erop en ik val er prima mee af :)

https://www.dieetwebshop.nl/chokay-aman ... eug-kaneel
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,
Wil mij ook graag melden. Ben al een half jaar aan het afvallen maar toch wil ik graag tips en meelezen met andere lotgenoten.
Mijn verhaal.
Ik woog 121 kilo in maart. Ben toen gestopt met de pil. En geprobeerd meer te gaan eten. Dus gewoon ontbijt, middag eten en avond eten. Als ik aan het werk ben nog 2 tussendoortjes.

En nu afgelopen vrijdag woog ik 103.9 super trots natuurlijk. Vanochtend was het alweer 105,5. Wat een paar dagen ziek en nauwelijks eten en bewegen met je doet :"-(
Nu weer een paar weken proberen straks het er af te krijgen.

Mijn streefgewicht is voor nu 85. Als nog te veel maar eerst dat maar eens bereiken.
Wow, Knap dat jullie zoveel zijn afgevallen ilovejaimy en tjongejonge (leuke nick!)

Mij helpt het om hier te schrijven anders voel ik mezelf al snel zielig en geef ik op. Ik schommel erg in gewicht en dat is af en toe zo demotiverend!
En het bewegen blijft lastig. Nu ook weer met dat thuiswerken. Zit pas op 6000 stappen, vanmiddag klein ommetje gemaakt. Gelukkig zo uur intensief zwemmen en ook nog 2 x 25 minuten fietsen, dat scheelt. Maar morgen zit ik echt de hele dag van de ene online vergadering in de andere, en dan heb ik zo weinig zin om 's avonds nog aan de wandel te gaan...ben niet zo'n wandelaar ook. Meer een winkelaar :P

Ik ben rode linzensoep aan het maken, daar eten we spinazie bij.
Ik eet pas na zwemmen, anders snaai ik meteen de kasten leeg als ik thuiskom.

Ik ben echt een avondeter. Krijg altijd zin in hartig 's avonds maar ik moet op mijn bloeddruk letten. Daardoor baal ik ook wel dat een tussendoortje zoals bv kop bouillon, olijven op water ofzo niet kan. Te zout. Net als veel vleesvervangende (ben vegetarier) hartige smeerseltjes . Zit veel zout in. En zoete dingen ben ik niet zo dol op. Dus ik eet wel een bakje kwark met bv rood fruit maar echt lekker tussendoortje vind ik dat niet. (zeur zeur).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat knap dat je al zo'n eind gekomen bent Ilovejaimy!

Met thuiswerken vind ik het inderdaad ook lastig om voldoende te bewegen Klonkje, ik ben aan het einde van de dag ook gewoon niet meer zo gemotiveerd om ook nog naar buiten te gaan (zeker als het al donker wordt). Dus ik probeer een beetje te compenseren op de andere dagen.

Sinds vanochtend lig ik met buikgriep in bed, dus het gezonde eten staat even op een laag pitje. Crackertjes en bouillon gaat nu het beste :P
Alle reacties Link kopieren Quote
@Blondie.. mijn nick is inderdaad een leuke combi nu. Nooit bij stilgestaan. Ik heb deze al heel lang in gebruik. Ik was mij al bewust van mijn gewicht. Een oud collega was ook heel zwaar geweest, maar zij schoot echt extreem door. Ik ben bang om haar postuur te krijgen. Spillebeentjes en groot van boven. Dat heeft mij er stiekem wel van weerhouden om te gaan afvallen. Nu wil ik toch iets downsizen. Mijn BMI is natuurlijk torenhoog. Vandaag en gisteren woog ik rond de 105,6. Langzaam gaat het naar beneden.

@legallyblond. In vlees zitten blijkbaar veel kcal. Volgens koolhydraatarm eten mag je best veel vlees, maar in ons Project Gezond boek zitten daar juist weer veel kcal in. Ik moet echt aan mijn tussendoortjes denken. Ik pak zo ook nog een plakje ham met een augurkje erop. Dat is nog steeds niet veel, maar als dat voorkomt dat ik weer onder-eet. Ik dacht altijd goed bezig te zijn met weinig eten.. en daarmee bedoel ik 1 boterham in de ochtend en 1 à 2 in de middag. Blijk ik al die tijd juist te weinig gegeten te hebben.

@ilovejaimy. Wat leuk dat je meedoet! Hoe ben jij je eetmomenten aan het plannen? Volg je een bepaald dieet? Wat werkt voor jou? Je moet je niet laten weerhouden door een kleine terugval. Ik heb 3 weken stilgestaan op 107kg.

@Klonkje. Sportief hoor. Ik beweeg er bijna niet naast. Ik fiets naar de stad en terug, maar daar houd het wel mee op.
Ik moet wel gniffelen om je bakje kwark opmerking. Ik haat kwark. Ik eet het omdat het laag in kcal is, maar echt ervan genieten doe ik niet. Ik vind yoghurt ook al zo zuur. Ik ben dat echt niet gewend. Ik heb de laatste 20 jaar alleen maar vlokken op brood gegeten. Ik kreegvan de kraamverzorgster 7 jaar terug pas iets anders. Ik moest toen kaas en ham eten. Dat stond mij toen echt redelijk tegen. lol.

Hier dus 105,6. Nog 5 kilo en dan ben ik net zo zwaar als toen ik trouwde.
Manlief pakte laatst een chocoladeletter en ik dacht toen.. ik eet een klein stukje. Voor ik het wist pakte ik nog een stukje en nog een stukje en toen realiseerde ik mij dat ik aan het snaaien was. OEPS!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee.

Straks meer info als kind naar school is

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven