Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
Pippi langkous:

Organon is een moeder of zusterbedrijf van Moeders voor Moeders dacht ik, dus zo vreemd is het niet dat die er ook afstand van neemt

Yamuna; ik heb juist wél deelgenomen aan MvM, omdat het grootste deel toch gebruikt zal worden voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik liever toch nog 1 vrouw help zwanger te worden en 1 om "af te slanken" dan geen. (Cijfers zijn uiteraard verzonnen, maar om een voorbeeld te geven). Ik werd zelf heel erg makkelijk zwanger, gebruik mijn vruchtbaarheid nu niet meer om het zo maar te zeggen en dus wilde ik dit in elk geval doen voor de medemens die niet makkelijk zwanger wordt. Want ik gun elke vrouw (die dat wil) een kindje.
quote:Yamuna schreef op 18 mei 2008 @ 09:56:

wat ik wel eens wil weten ...

wie heeft dat dieet ooit gedaan en is ook blijvend op het behaalde gewicht is gebleven ???

Nadat ik gestopt was met roken, 12 kilo was aangekomen, ben ik met hcg 7 kilo afgevallen, en heb de rest met een low carb dieet gedaan,

We zijn nu bijna 4 jaar verder, ik ben het laatste half jaar 4 kilo aangekomen, en die gaan er met low carb weer af,

*edit*

ik ben ook zwanger geweest, en heb ook in een potje gepiest,
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 mei 2008 @ 10:34:

Sarah, Yamuna is dit blijkbaar niet verteld. Die stond vandaag toch met andere gedachten in haar potje te piesen dan vorige week.Inderdaad, en da's dan weer een misser van MvM Al zal het uiteraard ook afhankelijk zijn van de vrouw die je intake komt doen.
Door dit soort vrouwen heb ik niet meegedaan aan Moeders voor Moeders. Bedankt Jossine!
pippi ik wist het wel dat pregnyl ook voor afval methodes gebruikt werd. Maar ik dacht eigenlijk dat het een inmiddels in de vergetelheid geraakte afvalmethode van jaren terug was.

Ik was dan ook hoogst verbaast om zo een artikel in Viva te lezen
Organon is een moeder of zusterbedrijf van Moeders voor Moeders dacht ik, dus zo vreemd is het niet dat die er ook afstand van neemt

Zo ethisch zijn dergelijke bedrijven echt niet hoor.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
*voor er misverstanden over bestaan, mijn restant pregnyl word niet verkocht op internet maar gaat terug naar de fertiliteitsafdeling.
Wortd er ind at jubelartikel nog gesproken over waar HCG eigenlijk voor wordt verzameld? Of wordt dat angstvallig vermeden? Ik gok een beetje op het laatste.
quote:Yamuna schreef op 18 mei 2008 @ 10:42:

*voor er misverstanden over bestaan, mijn restant pregnyl word niet verkocht op internet maar gaat terug naar de fertiliteitsafdeling.Ik had niet anders verwacht :-)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 mei 2008 @ 10:43:

Wortd er ind at jubelartikel nog gesproken over waar HCG eigenlijk voor wordt verzameld? Of wordt dat angstvallig vermeden? Ik gok een beetje op het laatste.

Foute gok . Er is (in rood zelfs) een kolom gereserveerd over 'HCG en kritiek'. Maar je snapt vast al dat al die kritiek wordt gepareerd onder het mom van 'overgewicht is ook een ziekte en daar moet ook wat aan gedaan'....

Ik heb het artikel overigens ook met verbazing gelezen. Hoe haalt Viva het in haar hoofd om zoiets te promoten?!
Als ik een abonnenemt op Viva zou hebben, zou dit voor mij een reden zijn om dat op te zeggen. Per direct.
Zou wel leuk zijn als Jossine ook reageren komt hier. Ze is mailbaar....
Hmm dat valt me dan weer mee Aine.

Kijk, ik als ervaringsdeskundige begrijp best dat je zo wanhopig kunt zijn door je overgewicht dat je naar wondermiddeltjes zoekt.

En het is ook zo dat als je een historie van afvallen en weer aankomen hebt, dat afvallen steeds moeizamer gaat. Door al die crashdieëten, pilletjes en poeiertjes gaat je hele stofwisselling naar god.

Het is heel makkelijk om te roepen dat je dan maar níet die crashdieëten moet gaan volgen. Ten 1e is het ook nog niet zolang dat die dieëten niet meer te pas en te onpas worden gepromoot (en Viva is zo stom om het gewoon anno 2008 ook nog te doen), ten 2e is de juiste manier van afvallen (gezond eten, veel bewegen etc) een kwestie van een zeer lange adem en een heel moeizaam proces.

Dus ik snap best dat je naar een wondermiddel grijpt. Wat ik niet zo goed snap is dat je iets gebruikt als HCG.

En wat ik al helemaal niet snap is dat dit in een blad als Viva wordt gepromoot. (zowel het middel HCG an sich, als de crash methode)
Ik kan mij echt niet indenken dat mensen opgetogen over verwachtte afvalresultaten ontspannen de spuit in hun buik zetten.

terwijl ik met tranen over mijn wangen, en met trillende vingers, onder zachte aanmoediging van mijn partner mezelf moest injecteren.

De injectie naald met het solvens als keihard onverbiddelijk bewijs van het onvermogen en het falen van mijn lijf.

de doeleinden van de zelfde injectie naald staan zo lijnrecht tegenover elkaar ...

ik quote Jossine;

Ik geef grif toe; ik heb er alles voor gedaan - én alles voor gelaten- om dik te worden.

en quote aan het eind van haar collumn

PS: die gister gewoon weer een fles wijn achterover sloeg . Je moet niet overdrijven hé?

quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2008 @ 10:55:

Zou wel leuk zijn als Jossine ook reageren komt hier. Ze is mailbaar.... Lijkt me ook,laat ze maar komen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
ik heb r gemaild.
Hmmm... apart... als je kijkt wat je verder nodig hebt bij de kuur:

Fatburners en Koolhydraatblockers.

Maakt het geheel nog verder van gezond...
Yamuna, ik begrijp dat het voor jou wel heel lastig is om dit te lezen. En ik wil je gevoelens ook helemaal niet bagatelliseren.

Maar misschien hebben niet alle vrouwen die HCG gebruiken om zwanger te raken dezelfde gevoelens gehad als jij bij het injecteren?

En misschien zijn er dikkerds die net zo wanhopig geweest over hun gewicht als jij over je moeite met zwanger worden?

Wat voor jou een luxeprobleem lijkt, kan voor een ander heel erg zwaar zijn.
quote:nikkinuts schreef op 18 mei 2008 @ 11:01:

[...]

Lijkt me ook,laat ze maar komen!En dan opgevroten worden door de wolven? Die kijkt wel linker uit.
Is die collumn ook hier op internet te lezen?

Wat ik wordt er steeds "woester" van!

Yamuna,helemaal met je eens!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 mei 2008 @ 11:04:

[...]

En dan opgevroten worden door de wolven? Die kijkt wel linker uit.Als ze een beetje "lef" heeft............
ik kan mij indenken dat er mensen zijn die ontzettende problemen met hun overgewicht hebben. die al vanalles geprobeert hebben. etc.

maar dát idee krijg ik niet bij het artikel van jossine

(vandaar ook de quotes)
quote:nikkinuts schreef op 18 mei 2008 @ 11:04:

Is die collumn ook hier op internet te lezen?

Wat ik wordt er steeds "woester" van!

Yamuna,helemaal met je eens! Nee, het is een heel artikel erover, 6 pagina's.
Het slaat toch ook nergens op. Met 500 calorien per dag valt iedereen af. ( en normaal gesproken flauw van de honger). Maar wat gebeurt er als je na die paar weken weer normaal gaat eten? Dan zitten al die kilo's er zo weer bij.

En meestal meer. Dat weten ze bij Viva toch ook wel. Waarom doen ze dit dan??
Yam:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven