Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom. Het is vandaag 1x gelukt. Ik ben ziek, bijholteontsteking. Ik was daardoor al blij met die ene keer.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, wandelen! Ik probeer ook veel te wandelen, maar helaas lukt dat heel vaak niet. Druk, druk, druk, en daarna moe, moe, moe. Het motiveert wel te lezen over wandelen. Ik blijf het hier volgen en hopelijk kan ik dan ook lekkere wandelingen melden!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ik heb een Fitbit gekregen (hij was van mijn man) :yes: Dus nu nog meer confrontatie als het niet lukt haha. ;-)
Ik merk dat ik het al snel saai vind.
Met een half uur lopen loop ik toch al vaak dezelfde kant op, hoe doen jullie dit??
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
11-01-2020 10:34
Ik merk dat ik het al snel saai vind.
Met een half uur lopen loop ik toch al vaak dezelfde kant op, hoe doen jullie dit??
Ik loop nooit doelloos, ik ga altijd ergens naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
11-01-2020 10:34
Ik merk dat ik het al snel saai vind.
Met een half uur lopen loop ik toch al vaak dezelfde kant op, hoe doen jullie dit??

Bij mij was een luisterboek de oplossing. Kon ik rustig elke dag hetzelfde saaie rondje lopen als ik wilde
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
10-01-2020 23:13
Ik zit nu in die fase met afstuderen. Heb deze week wel elke dag iemand gesproken, maar inderdaad ik zit ook niet echt goed in mijn vel en dit helpt niet echt. Wel heb ik vandaag gefietst ipv gelopen, dus ben in ieder geval buiten geweest. Maar goed, morgen ga ik naar vrienden, dus dat is al heel fijn. Ik merk dat ik het lastig vind mezelf 'vrij' te geven, want er is altijd wel iets te doen. Dat is ook de reden waarom ik zo'n zin heb in het hebben van een baan.

Goed dat je jezelf niets hebt opgelegd vandaag. Ik snap dat je heel wat anders aan je hoofd hebt. Fijn dat het een mooie dienst was! Geeft toch wat rust. Denk aan jezelf, en wees lief for jezelf :hug:
Ik herinner me nu, dat toen ik studeeerde, veel ouderejaars in de fase van afstuderen depressief raakten. Huisgenoten, ouderjaars vrienden... ik dacht altijd dat het heel erg moeilijk was maar het zal ook het gebrek aan structuur, beweging en daglicht geweest zijn denk ik. Ik heb zelf ook veel faalangst gehad afgelopen halfjaar. Dat zie ik ook achteraf pas. Maar ook erg weinig daglicht. En ja idd het idee dat je nooit helemaal vrij bent. Ik heb in de zomer ook te weinig vrij genomen. Wel leuk dat je uit ziet naar een baan :-)

Voordat ik op de rest reageer.... ga ik eerst mijn rondje maken. Later op de middag is het alweer wat donkerder immers.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
11-01-2020 10:34
Ik merk dat ik het al snel saai vind.
Met een half uur lopen loop ik toch al vaak dezelfde kant op, hoe doen jullie dit??
Als mijn man gaat werken stap ik vaak me in de auto en laat me en paar km verderop weer uitzetten. Of als mijn kinderen gaan trainen doe ik hetzelfde je kan dan in dezelfde tijd toch een andere route lopen als vanuit huis.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
11-01-2020 13:52
Als mijn man gaat werken stap ik vaak me in de auto en laat me en paar km verderop weer uitzetten. Of als mijn kinderen gaan trainen doe ik hetzelfde je kan dan in dezelfde tijd toch een andere route lopen als vanuit huis.

Slim!
Teruglopen is ook makkelijker. Het is niet alsof je dan een keuze hebt. OV-chip thuis laten. :P
Ik moet trouwens ook m’n pinpas thuis laten, want ben snel geneigd de supermarkt als doel te nemen en dan tijdens het lopen te gaan snaaien. :$

Nu net uurtje yoga gedaan en lig nu even op bed na te relaxen. Moet mezelf wel zo langzamerhand de deur uitschoppen naar de apotheek.
.
Ik merk dat ik dat ook wel lastig vind om het een beetje uitdagend te houden. Ik probeer daarom inderdaad ook met een doel te lopen. Of met een vriendin af te spreken om te gaan wandelen, of mijn man / zoon. Luisterboek is ook een goed idee, dat wilde ik vanmorgen gaan doen en toen bleek de koptelefoon niet goed opgeladen :purple:
Alle reacties Link kopieren
Foto's van de maan lukken bij mij meestal niet. Zou daarvoor een statief moeten hebben denk ik.

Handig idd om een stukje mee te rijden en dan terug te lopen. En idd ik heb ook mijn pinpas thuis gelaten. Juist omdat het niet de bedoeling is dat ik onderweg ga lopen bedenken wat ik allemaal nodig hebt, en dan terug weer met tassen te lopen. Het moet wel een half uurtje ontspanning zijn.

Ik ben naar t park gelopen maar vind de natuur echt niks aan hier in januari. Een vriendin van me doet een fotochallenge maar ik heb gewoon helemaal niks moois gezien onderweg. Maar wel het half uurtje vol gemaakt. Helemaal total loss thuisgekomen, de energie is echt op na gisteren.

Morgen zou ik kunnen lopen naar familie en terug maar dat is wel meteen 2 uur. Tussendoor fiets neerzetten kan ook. Ik moet nog even kijken, als ik me net zo voel als vandaag vind ik een half uur wel genoeg.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf maandagochtend 9 uur (dan start mijn teller) 26 km gelopen. Voornamelijk met het met een omweg naar de winkel lopen om boodschappen te doen, in plaats van uit mijn werk met de auto langsrijden. Iedere dag een paar boodschappen is voor mij prima te doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het is vandaag goed gelukt. Ik heb ipv 2x 15 minuten gewoon een half uur gelopen en geprobeerd een beetje door te stappen. Ben ik niet gewend, dus ik was moe toen ik terugkwam, maar dat voelde ook wel lekker eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
11-01-2020 10:34
Ik merk dat ik het al snel saai vind.
Met een half uur lopen loop ik toch al vaak dezelfde kant op, hoe doen jullie dit??
Ik wandel al vele jaren elke dag.
Mindset. Ik wandel om de hond te plezieren en voor mijn gezondheid. Niet om van het uitzicht te genieten.
Een bepaald rondje moet ik al een paar 1000 keer gedaan hebben, als je de omgeving niet belangrijk maakt, is ze ook niet belangrijk.
Vergelijk het met mensen die al 20 jaar baantjes trekken in hetzelfde zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
12-01-2020 01:05
Het is vandaag goed gelukt. Ik heb ipv 2x 15 minuten gewoon een half uur gelopen en geprobeerd een beetje door te stappen. Ben ik niet gewend, dus ik was moe toen ik terugkwam, maar dat voelde ook wel lekker eigenlijk!

:high5:
Het is ook lekker om een frisse neus te halen in plaats van de hele dag binnen te zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa, kun je wat meer vertellen over de foto challenge? Ik vind onderweg foto's maken echt leuk en probeer ook wel naar mooie stukken te gaan. Hier een recreatieplas in de buurt en veel mooie natuur. Soms rijd of fiets ik eerst een stuk zodat ik een mooie omgeving heb om te wandelen.

Ik heb een tijdje over stappenteller of fitbit gedacht, maar ik vind ze zo duur en lelijk. :facepalm: Het idee dat ik dat dan altijd om moet hebben vind ik dus niet echt leuk.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Laatste dagen wat ingekakt met het wandelen. Wil het vandaag weer op gaan pakken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
12-01-2020 09:49
Ik heb een tijdje over stappenteller of fitbit gedacht, maar ik vind ze zo duur en lelijk. :facepalm: Het idee dat ik dat dan altijd om moet hebben vind ik dus niet echt leuk.

Ik heb mijn telefoon altijd wel mee voor foto’s/hobby, en daar zit ook zo’n stappenteller op. Zal vast niet supernauwkeurig zijn, maar dat maakt me niet zo uit.
Ik draag al 30 jaar geen horloge meer, dus zo’n Fitbit vind ik ook niks.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wandelen vind ik nooit saai. Al loop ik die route 100 keer, toch zie ik steeds andere mooie dingen. Wel heb ik altijd muziek aan staan, de radio. Niet te hard. Fijne van wandelen is dat je niet zo op hoeft te letten net als bij fietsen en skeeleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de stilte juist fijn. Ik loop dus veel in natuurgebied/bos en de geluiden van de vogels zijn zo ontspannend! Ik vul mijn dag met behoorlijk veel geluid, dus tijdens het wandelen kan ik ook heerlijk nadenken over van alles.
Ik loop en fiets wel te weinig, pak te snel de auto. Dus dat is wel mijn voornemen voor dit jaar!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
12-01-2020 07:21
Ik wandel al vele jaren elke dag.
Mindset. Ik wandel om de hond te plezieren en voor mijn gezondheid. Niet om van het uitzicht te genieten.
Een bepaald rondje moet ik al een paar 1000 keer gedaan hebben, als je de omgeving niet belangrijk maakt, is ze ook niet belangrijk.
Vergelijk het met mensen die al 20 jaar baantjes trekken in hetzelfde zwembad.

Hangt wel van je rondje af hoor. Buiten in de natuur zou het me niet uitmaken, maar hier midden in de stad is er echt geen lol aan - vaak ga ik ook als het al donker is of wordt omdat ik dan minder last heb van het rumoer en alle mensen.
.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
12-01-2020 09:53
Ik heb mijn telefoon altijd wel mee voor foto’s/hobby, en daar zit ook zo’n stappenteller op. Zal vast niet supernauwkeurig zijn, maar dat maakt me niet zo uit.
Ik draag al 30 jaar geen horloge meer, dus zo’n Fitbit vind ik ook niks.
Mijn telefoon is een stuk nauwkeuriger dan de Fitbit die ik had (die bijv. ook telde als ik fietste of de afwas deed). Mijn Fitbit ging heel snel stuk en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was er blij om, want ik vond het een ding van niks.
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
12-01-2020 09:49
Moon-Alisa, kun je wat meer vertellen over de foto challenge? Ik vind onderweg foto's maken echt leuk en probeer ook wel naar mooie stukken te gaan. Hier een recreatieplas in de buurt en veel mooie natuur. Soms rijd of fiets ik eerst een stuk zodat ik een mooie omgeving heb om te wandelen.
Ik zag het op Facebook staan. Kan het nu even niet terugvinden, mijn internet is opeens heel langzaam. Als ik morgen tijd heb ga ik even zoeken.

Ik heb vandaag totaal een uur gefietst en 30 min gewandeld. Het 'rondje om' bij mijn ouders is precies 30 minuten. Dat is fijn want er is geen shortcut daar dus dit komt precies goed uit. Ik vond het wel heel vies weer. Was blij toen ik over de helft was. Niet echt iets om van te genieten, ik was vooral blij toen ik weer binnen zat. Grappig is wel dat ik meteen veel meer op het weer let dan ik deed. Ik ben daar heel lang totaal niet mee bezig geweest.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
@Pauwenveer ik heb je een PB gestuurd waar je het kunt vinden. Anders kom ik in de knoei met iemands privacy :proud:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 2x3km gewandeld. Totaal sinds 1 jan al 56km gewandeld. Motivatie gaat wel goed so far.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven