Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
Alle reacties Link kopieren
He bah, beterschap Def!

Het zijn er drie geworden. Een soort mini-sanseveria'tje: allemaal groene punten. Een tradesantia met lichtgroen en roze. En een rhipalis pilocarpa, een soort lidcactus-achtig ding. Ze staan nu even te rusten, bij te komen van de reis. Heb ze water gegeven en zal ze later deze week in een passend potje zetten.

Klein rondje extra gelopen. Liep langs een beeld dat ik eigenlijk nooit eerder gezien had. Ik zie zoveel meer met wandelen dan met fietsen. Morgen een lunchafspraak, misschien ga ik dan ook lopend.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap, hier ook snipverkouden hoor! Nog 1 dagje werken en dan vakantie. Ik wilde dan mijn beweegritme weer even een nieuwe impuls geven. Komt wel veel regen aan las ik, dus ik hoop op wat droge uren tussen de buien door!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
11,5 km gelopen vandaag, vanochtend voor een bijpraat-sessie met een vriendin in de duinen, vanmiddag voor een aankoop naar de volgende plaats gelopen. Er stond een pittige wind, maar toch erg lekker gelopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen eerste training gehad, ging prima! Op de fiets er heen en weer terug dus mooie training alles bij elkaar.

Het is een loopgroep voor mensen met psychische klachten. De regel is wel dat het niet over je klachten gaat maar gewoon over luchtige dingen. (Als er wat is, kun je na de training even praten). Het fijne, en tevens het grote verschil, vind ik dat je moet leren te stoppen voor je over je grens gaat.
Mijn ervaring bij sport is dat je de grens opzoekt en er net overheen moet gaan. Hier werd ik juist iets afgeremd om beter te doseren.

Tegelijk zat daar ook een stukje angst van mij, voor sport. Ik kan soms zo buiten adem raken dat ik ff niet goed word. Dat is hier dus niet de bedoeling.

Vond het wel echt winterweer, jullie? Harde wind, koud. Je ziet wel krokussen en sneeuwklokjes maar voor de rest is het nu winterser dan in januari. Heb ook uitgekeken naar lammetjes maar die zag ik hier niet.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel herkenbaar Moon-Alisa, dat je niet helemaal vertrouwen kunt op je lichaam en dat het dan moeilijk wordt om je grens te bepalen. Ik heb hetzelfde als jij en dat is soms griezelig. Met wandelen kan ik het goed doseren merk ik, hoewel ik soms wel even pauze moet houden. Hardlopen lijkt me dan extra uitdagend, maar wel mooi dat ze daar zo extra rekening mee houden!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Er zijn drie trainers op een groep. We waren nu met 15 man denk ik maar normaal is de groep kleiner. Deze trainster zag mij voor het eerst, maar ze zag op een gegeven moment aan mijn loopje dat ik door mijn energie heen raakte.

Ze bleef ook met ons praten tijdens het lopen dus we moesten een tempo aanhouden waarbij we niet buiten adem raakten.

Ik heb vroeger nooit geleerd te doseren. Ging wel eens zelf een rondje hardlopen en dan was ik na 300 m al kapot. Omdat ik dan vanuit de luie stoel in één keer ging sprinten. Voor mij is het heel goed dat ik op de fiets naar de locatie kom. Het is ongeveer 25 min fietsen. (andere optie is er ook niet, heb geen auto)

Zondag weer wandelen overigens, ontopic. Als het niet weer stormt.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven