Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: Samen afvallen (Deel 2)

18-08-2015 15:35 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDasoli1,72105,061,9- 43,163,0J11071,6981,062,7- 18,361,0Floor341,6971,065,2- 5,861,0

Gewicht graag doorgeven vet gedrukt, op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!

Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Ik wil eerlijk gezegd het bijhouden van de tabel ook niet willen overnemen. Daarvoor ben ik te afwisselend online. Ik weet wel dat sommige topic een aparte nickname hebben gemaakt met wachtwoord zodat iedereen het zelf kan bijhouden (iedereen krijgt dan het wachtwoord van de nickname).

@Dasoli Ik ben benieuwd naar je tips van de huisarts! Ik denk (weet bijna zeker) dat ik daar nog veel van kan gaan leren! Hoe gaat het nu met je? Gaat het alweer beter? Wandelen na het eten is wel een goede ja, dat kan ik vrijwel meteen na het eten doen. Bij hardlopen moet ik eerst nog minsten 1-2 uur wachten. Ik ben alleen bang dat als ik nog maar 1x per week hardloop, mijn conditie en spieren op dat punt heel erg achteruit gaan. 16 april ga ik namelijk ook weer mee doen aan een wedstrijd. En ik loop van februari t/m 15 april stage. Dus ik moet eigenlijk op de 1 of andere manier wel 2x per week gaan hardlopen. Misschien dat ik dan maar 1x voor het eten ga hardlopen (dan eet ik wel even wat fruit of een boterham onderweg) en 1x in het weekend.

@Hamaika Hoe is het gegaan in je nieuwe team? Viel het allemaal mee?

Qua gezond eten gaat het hier wel redelijk. Ik heb gister een workout gedaan van 30 minuten en heb nu wel wat spierpijn, echt heerlijk vind ik dat. Straks ga ik nog even halfuur hardlopen. Daarna ga ik even hard werken aan mijn scriptie opzet. Die wil ik uiterlijk zondag af hebben maar het liefst aanstaande vrijdag. Morgen gaan we ook de koop-/aanneemovereenkomst tekenen. Dus vanaf morgen moeten we alle financiën gaan regelen. Gister ben ik naar Den Haag geweest voor het sollicitatiegesprek bij de Raad van State (afdeling bestuursrechtspraak). Ik was de hele dag kwijt, want het gesprek was om 13:30 dus ik moest iets over 11 al van huis en was pas half 5 weer thuis. Dat was wel jammer. Het gesprek was best pittig, ik kreeg wel wat lastige vragen maar ik mag wel van 4 t/m 15 april stage lopen bij de Raad van State bij de vreemdelingenkamer, unit asiel! Echt super leuk! Ik ga nu dus in februari en maart fulltime stage lopen bij een advocatenkantoor in Amsterdam en dan meteen daarna 2 weken bij de Raad van State. Ik ben echt heel blij! MIjn scriptie moet ik dus tussendoor in de weekenden gaan schrijven haha. Maar dat komt helemaal goed. Ik heb vorig jaar mijn scriptie ook tussendoor geschreven omdat ik toen nog heel veel vakken volgde. Het zal wel weer druk worden maar al die stages zijn zo goed voor mijn CV! Eind april t/m mei volg ik dan nog 1 vak en dan ben ik helemaal klaar. Ik ben wel gewend dat ik het zo druk heb. Het is allemaal voor mijn toekomst .
What you do today, can improve all your tomorrows.
Halloo lieve allemaal,

Ik kom later terug om te reageren op iedereen. Hier gaat alles goed, hele drukke werkweek.

Nieuwe docenten er bij en veel nieuwe klassen. Alles weer even in goede banen leiden en door de week gewoon druk druk druk.

Denk dat ik het weekend weer tijd heb voor het forum.

Gezond eten / lijnen gaat heel goed. Ik leef op speltbrood & fruit en drink vooral veel water en ice tea.

En in de avond eet ik gewoon, ene keer aardappels en groente en de andere keer een gezonde pastasalade.

Dit weekend wel een etentje met vriendlief maar dat probeer ik te compenseren overdag en met veel sporten / bewegen.

Ik blijf nu hangen op 74,8, ik hoop dit weekend 74 maar ik word één deze dagen ongesteld dus dan maar even kijken... meestal ben ik dan iets zwaarder.

Tot later lieve dames!
Dames even een hele korte moeilijke update van mij.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:30
86.36% gewijzigd
Aaah meissie toch . Wat een ontzettende nare rotperiode zeg! Ik had gehoopt dat 2016 beter voor je zou beginnen. Ik ben heel erg benieuwd naar wat er is voorgevallen, maar vertel dat maar als je terug bent en als je er de energie voor kunt vinden. Heel veel sterkte in ieder geval in Bilbao morgen. Weet dat wij aan je denken en met je meeleven . Als je je hart wilt luchten, weet dan dat mijn mailbox nog altijd open staat voor je. Verstandig om die sollicitatie op je werk in te trekken. Op dit moment kan het er allemaal even niet bij. Hele dikke knuffel en pas goed op jezelf meis .
Knuffels voor hamaika! Heel veel sterkte daar!!

Jullie klinken wel allemaal goed fit wn gezond! Hier is het nog vrij chaotisch, rommelige weken met veel mensen over de vloer, rare eettijd en weinig boodschappen tijd.. Ik heb nog geen overzicht en planning voor hoe ik het wil gaan aanpakken met eten en bewegen in combinatie met mijn werk... De pilates en yoga die ik deed passen qua lestijd niet, ik ben de dagen dat ik werk pas 8 uur thuis op zijn vroegst en dan heb ik geen honger meer... Het loopt dus een beetje raar steeds!! Ik zit nu in de trein naar huis en heb net wat boterhammen op maar ik mis het avondeten wel! Er is geen keuken in de kantine dus verder als een verlepte salade kom ik niet... Koude soep?! Nog even een puzzel dus! Net als de lestijd van sporten! Ik loop wel veel, heb de weegschaal nog niet geprobeerd, weet niet of ik durf want ik heb wel wat emotionele chocolade avonden gehad toen mijn memstruatie toch doorzette... Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik eerder aangaf de 7 minute workout weer te gaan doen... Dat ga ik eens doen als ik zo thuis kom! Kijken of ik het op kan bouwen naar 3-4 keer per week!

Werk is ontzettend leuk chaotisch en afwisselend, mag soms rennen en vliegen, soms gewichtheffen met zware kunstwerken en soms Pietje precies aan de gang... Heel erg leuk allemaal, ook intensief maar ik krijg er energie van merk ik! Oh en babies maken is ook goed voor de lijn toch 😁

Ik pas nog steeds mijn spijkerbroek die eerst te strak was en heb voor mijn werk wat praktische en nette jurkjes gekocht, strakke modelletjes waarin ik geen blubberbuik of drilbenen meer zie, dus dat is wel nog steeds top!!

Niets tipt aan dasolis prestatie natuurlijk, echt ongelofelijk hoe knap!!
Hamaika, ik hoop dat het toch allemaal goedkomt in Bilbao. Wat vervelend voor je.

Morgen weegdag, ik heb net een stukje pure chocolade opgegeten. Kon het niet laten liggen helaas.Maar voor de rest wel netjes gehouden.

Blijft wel moeilijk, heb iets weinig motivatie, maar ik hoop door actief mee te gaan schrijven wel motivatie krijg.
67,3 helaas. Het was aan begin van de week 8 ons minder
...
@Dasoli Ik ben niet echt druk met mijn 2e master. Ik moet daar alleen nog een scriptie van schrijven en 1 vak volgen maar dat vak begint pas eind april. Ik wil vandaag wel mijn opzet van de scriptie af hebben zodat ik die kan opsturen naar de scriptiecoördinator en ze mij een begeleider kan toewijzen. Verder kan ik nu niet zoveel doen aan de studie. Mijn scriptie ga ik ook tussendoor schrijven. Ik ga van februari t/m half april stage lopen dus de scriptie moet ik in de weekenden gaan schrijven, maar dat heb ik bij mijn vorige scriptie ook gedaan dus dat komt wel goed . Wel moet ik binnenkort ook nog naar de kaakchirurg. Mijn verstandskiezen liggen horizontaal ipv verticaal.. Ik zie wel heel erg op tegen al die tandarts bezoeken. Heeft allemaal te maken met mijn ouders die een heel zwak gebit hebben en dat is dus erfelijk. Daarnaast is er een hoop fout gegaan in mijn mond. Ik heb zoveel pech gehad. Nu dus weer die verstandskiezen die horizontaal liggen, ik heb ook tot op hele late leeftijd nog melktanden gehad, mijn volwassen tanden lagen achter in mijn gehemelte.. Was ook een heel pijnlijk proces om die tanden te halen. Ik heb op dit moment dus vooral heel veel stress om mijn gebit. Daarnaast hebben we de koopovereenkomst vorige week getekend dus nu moeten we de hypotheek rond krijgen.

Ik heb je tips van de huisarts door gelezen. Maar eet jij elke dag ongeveer hetzelfde of varieer je ook veel? Ik denk alleen dat die tips voor heel veel mensen niet haalbaar zijn. Ik heb bijvoorbeeld écht geen tijd om 3 uur op een dag te gaan wandelen (een uur in de ochtend, een uur in de middag én een uur in de avond). Als je vrij bent, is het mogelijk. Maar als je studeert of hele dagen werkt dan is die tijd er gewoon echt niet. Ik eet wel vrijwel hetzelfde als jij. Ik drink alleen water en thee, eet vrijwel nooit vlees(waren), altijd volkoren producten (bij witte producten heb ik na 1 uur alweer heel veel honger, dat vult echt niet bij mij), koek, snoep, chips, gebak, pizza etc. eet ik ook nooit. Ik eet bijna elke dag magere kwark, magere yoghurt of havermout met fruit. Ik eet nog wel regelmatig chocola en daar moet ik wel echt van af. Maar ondanks dat jij hiermee heel veel af valt, kom ik er van aan.. Ik moet echt nog even kijken hoe dat komt en hoe ik nu verder moet. Ik loop wel hard elke week en ga ook gewoon met regen (zelfs met een weeralarm ga ik gewoon). Ik zit alleen een beetje vast op dit moment. Weet niet hoe ik de kilo's er af kan krijgen.
Hoi lieve allemaal,

Ooh wat erg, ik ben veel te lang niet geweest. Sorry!

Hamaika je bent nu in Bilbao, misschien ben je zelfs al terug. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat! Heel veel sterkte in ieder geval. Ik vind het zo rot voor je.

Dasoli bedankt voor je mooie lijst, daar heb ik ook wel iets aan alleen kan ik ik echt niet zo goed zonder suiker / chocola. Daar mag ik elke dag iets van (puur of melk). Dan voel ik me hormonaal gewoon beter.

Flower wat rot dat je een beetje vast zit. Ik herken dat, heb dat ook een tijdje gehad. Ik kan ook niet heel veel wandelen maar krijg op mijn werk heel veel beweging, dat helpt wel. Ook eet ik nu steeds kleine beetjes, om de twee uur. Dan houd ik het beter vol.

Ik weeg nu 74,5! Daar ben ik al super blij mee, heb gister een bikini aan gehad die ik jaren geleden eens heb gekocht, dat was een hele mooie Ibiza stijl bikini met leuke kraaltjes en dingetjes. En die zit zo mooi! Dus daar ben ik heel blij mee.

Het eten gaat heel goed, veel fruit bij ontbijt en lunch, veel bewegen en 2 keer per week naar de sportschool.

Fijne dag lieve dames!
Hallo ook hier, weer een berichtje van mij. Ik kan ook niet zoveel sporten als jij Dasoli. Ik werk heel veel en als ik in avond thuis kom heb ik man en kids.

Werk je niet of zit je in de ziektewet?

Wel wandel ik veel met hond. Probeer tussen de 4 en 5 km per dag te wandelen. Maar helaas zet dat geen zoden aan de dijk. Ik denk eerder dat het bij mij ook hormonaal is. Ik eet niet echt heel veel en blijf op mijn koolhydraten letten. Vandaag woog ik zelfs meer dan mijn startgewicht. Maar bij mij fluctureerd het ook echt heel veel. En helaas de verkeerde kant op.

Ik ga over een poosje een diëtist raadplegen.

Hamaika, ik ben benieuwd hoe je reis was, ik hoop Poitiers voor je!

Maar denk aan je zelf hè, probeer er niet aan onderdoor te gaan.

Wat heerlijk dat je je bikini weer aan kan Floor. Ik heb juist besloten dat ik een bepaalde bikini juist niet meer aan ga trekken.

Flower. Jij hebt het ook maar druk zeg. Maar een nieuw huis. Wat spannend allemaal hè! En dan je studie nog. Ik zou het je niet nadoen hoor. Petje af voor je.
Positief bedoel ik Hamaika.
.......
Heeey Mevrouw Joehoe- Ajuu, haha leuke naam! Jij maakt ook wat mee met je huisarts. Humor is erg belangrijk! :D

Ik hoop op goed nieuws voor je lieve man Dasoli! Ik duim! Wel spannend weer zeg.. pfff wat goed dat je er zo rustig onder blijft. Tuurlijk kan je niet anders dan afwachten maar mean ik zou toch wel heel erg stressen steeds. Bah narigheid die kanker. Hier ook veel in mijn omgeving.. jonge mensen, zelfs kinderen. Echt verschrikkelijk, stomme #@$# ziekte!!!!!

Ooh en je lieve nepgenootje gaat straks al naar school. Wat jammer, snap dat je hem gaat missen. Maar dat is ook een leuke tijd, dan komt hij weer met hele mooie verhalen bij je wat hij allemaal meemaakt. En ook fijn voor z'n zusje dat zij dan even jouw volledige aandacht krijgt. Ook weer van genieten dus.

Ik ben zo benieuwd hoe het met Hamaika is. Heb jij nog iets gehoord Dasoli?

En Mupke bij mij is het ook behoorlijk hormonaal hoor. Dat heb ik nu wel door.

Sinds ik ongesteld ben schommel ik ontzettend en ik heb gewoon ook best wel last van mijn cyclus. Ik merk dat ik heel veel groente moet eten, veel moet drinken en dan gaat het goed (qua lichaamsgewicht stabiel maar ook qua klachten, hoofdpijn, buikpijn).

Heb door de jaren heen geleerd goed voor mezelf te zorgen, letten op alcohol, veel bewegen en enorm veel drinken (Water, icetea en gewone thee). Dan gaat het goed!

Maar de kilo's gaan bij mij ook niet zo snel.

De week is alweer bijna voorbij, de tijd vliegt hier zo ontzettend. Maar ik zit heerlijk in mijn vel en ben daar ook heel bewust van.

M'n bedrijf loopt goed en ik ben sinds het begin van het jaar weer gestart met yogalessen. Echt heerlijk! Ik sliep een tijdje slecht, december was een veel te drukke maand. Maar nu ga ik heel goed voor mezelf zorgen.

Volgende week zaterdag vertrekken we naar Thailand, oeee ik kan niet wachten!

Dit weekend gaat vriendlief naar het buitenland voor 5 dagen. Dan ga ik alvast beginnen met het inpakken van m'n koffer. Heerlijk die voorpret.

Nu maar weer aan het werk. Dikke knuffel en tot laterrrr!!
...
Vrijdag ga ik voor het eerst weer wegen in lange tijd en dat wordt mijn nieuwe startpunt. Volgende week ga ik dan ook weer zwemmen en sporten, dat heb ik al weken niet meer gedaan wegens gebrek aan energie. Ik moet de boel echt resetten en van daaruit weer vooruit.

Dank jullie lieverds voor het meeleven, love you girls.
Een super dikke knuffel voor jou Hamaika. Wat een emotionele rollercoaster.

Goed dat je het hier komt vertellen en dat je het van je af kan schrijven. En een goede keuze om jezelf even rust te geven (hoe moeilijk dat ook is omdat je zo ontzettend veel van Jabi houdt). Maar denk ook even goed aan jezelf nu en geef alles maar even rustig een plekje. Heel goed denk ik!

Ik wens je sterkte, kracht en heel veel liefde! Dat verdien je!

Wat vervelend van je beoordeling, maar ergens misschien ook wel even een teken dat je jezelf niet moet verliezen.

Ik denk aan je en vind het fijn dat ik er zo via deze weg voor je kan zijn.

En we gaan samen weer strijden tegen de kilo's! Je bent een kanjer!!!
...
Hey lieverds, ik ga ook weer meedoen met afvallen, en heb me vanochtend weer gewogen.

Je mag me weer in de tabel bijwerken Dasoli, mijn gewicht is nu

81.9

Valt me nog mee eigenlijk, ik dacht dat ik na al die weken stress wel aangekomen was, maar toch niet dus. Jij ook weer een pond er af, goed zo lieverd.

@ Floor dank je wel wijffie. Ik vind het superlief wat je schrijft .

En ka we gaan er samen weer tegenaan wijffie, ik ook, nog een lange weg te gaan. In april wil ik 75 wegen, dat is mijn tussendoel. Zou fijn zijn als dat eindelijk eens ging lukken.

Vanaf komende maandag ga ik ook het zwemmen weer oppakken. Ik ben door alles 5 weken niet geweest, dus dat wordt tijd,

Hoe is het verder met iedereen?
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:31
22.90% gewijzigd
66,5
...
Alleen even een snelle post: gister woog ik 69,9. De week ervoor 71,3 dus ik was heel erg verrast. Ik heb deze week wel hier en daar wat gesnoept en moet ongesteld worden dus dan weeg ik altijd zwaarder. Ik wil als ik op vakantie ga in de zomer (eind juli) sowieso 65 kilo wegen (misschien minder maar hangt er vanaf of ik dan tevreden ben, spieren wegen ook zwaarder dan vet dus ik kijk het even aan). Het duurt nog 5/6 maanden dus als ik elke maand 1 kilo afval dan red ik het makkelijk. Ik heb deze week wel veel gesport (6 dagen). Dit wordt wel even lastig weekend want morgen zijn ik, mijn vriend en mijn schoonzus jarig . Vanavond vieren we de verjaardag bij mij thuis en morgen bij mijn schoonzus. Ik ga gewoon klein stukje taart nemen en voor de rest lekker aan de komkommer. Over het 3x een uur wandelen op een dag. Ik ga dan veel liever een halfuur hardlopen of krachttraining doen van een halfuur dan een uur wandelen. Ik verbrand daar namelijk evenveel kcal mee maar het scheelt me wel tijd (bij krachttraining verbrand ik zelfs nog meer en ik vind spieren ontzettend mooi). Ik heb gewoon echt niet zoveel tijd en ik kan dus net zoveel kcal verbranden maar in minder tijd. Ieder voelt zich ergens anders prettig bij .
Hey lieverds,

Ik ben met griep thuis, al het hele weekend, gatverdamme.... Zat er wel in natuurlijk.

@Dasoli fijn dat het een longontsteking was en dat het niet erger was. Snap goed dat je zo bezorgd was meis. Dus alletwee onze kerels een longontsteking, nou nou....Wens hem beterschap namens mij.

En een centimeter gekrompen ja? Nu al? Hahahaha. Ben benieuwd voor je nieuwe doelen. En ja ik koop nu ook bij V&D, lekker goedkoop nu hahahaha. Beetje zuur wel, maar goed, profiteren ervan. Wat super nu alles in maat 40. Ik zit nog wel in een aantal 42's.

@ Flower ik kan ook niet zoveel wandelen met mijn fulltime baan. Ben van 07.00 tot 18.30 van huis als ik moet werken. Ik zwem 1 x per week een uur en op de andere doordeweekse dagen trap ik na het werk minimaal een half uur op de hometrainer voor de tv. Ik zit op de 15e etage qua werk, dus dat is voor traplopen wel echt te gortig hahaha. Die 65 kilo haal jij wel.

Ik heb wel een goede week achter de rug. Ik slaap wel echt veel om al de spanningen en stress en emoties er uit te laten. Slaaptabletten heb ik nu niet nodig dus die blijven in de kast. Mijn fysiotherapeute zei vrijdag dat ik was afgevallen, nou dat zal dan strakker zijn geworden met zwemmen en fietsen, want qua kilos is er in een ruime anderhalve maand maar 100 gram af.

Op het werk ben ik nog steeds niet happy met dat team maar ik kan gelukkig wel voorlopig mijn eigen specialiteiten inzetten en ergens geeft het ook wel rust dat bijna iedereen straks in India zit. Vanaf maart zijn ze weg. Ik moet wel een hoop gaan bijleren, maar gevoelsmatig wordt dat wel goed begeleid. Eigenlijk wel een OK week na al die zware shitweken dus. Hopelijk blijft dat zo. Succes in de nieuwe week ladies
Lieve Hamaika beterschap! Bah stomme griep, het heerst heel erg. Maar misschien hoort dat er ook wel even bij, alles moet er uit > stress en weinig slaap. Dus ik denk dat dit wel bij je proces hoort. Maar hoop wel dat je je gauw beter voelt lieverd.

Jammer dat je nog niet zo lekker in je vel zit op je werk. Gelukkig zit de meerderheid straks in India. Succes he, laat je niet gek maken. ;)

Flower wat een mooi getal. Goed bezig! En wat heb je veel gesport ook. Heel knap, daar heb ik ook echt geen tijd voor helaas.

Dasoli een longontsteking is zeker niet fijn en lijkt me erg pijnlijk. Maar gelukkig is dit voor jullie goed nieuws. Pff blij voor jullie! Wat een stress lijkt me dat, die onzekerheid. Dikke knuffel voor jou! En gefeliciteerd met maat 40, joepie!!!

Ik ga nu richting sportschool. Lekker even zweten. Vanavond yoga les, ook heerlijk is dat! Twee uur achter elkaar.

In de tussentijd heel erg druk met werk. Over 5 nachtjes gaan we al naar Thailand, ooh wat heb ik er veel zin in!!!

M'n zomerkleding alweer uit de kast gehaald en aangepast. Pas gelukkig nog altijd in maat 38 en soms zelfs in 36.

Ben benieuwd hoeveel ik weeg, ik ga na het sporten even wegen.

Fijne week en tot later!!
Hallo dames,

Mag ik weer meeschrijven?

Ik ben door ziekte een aantal kilo afgevallen, waardoor ik weer helemaal gemotiveerd ben! Alleen die ziekte (Pfeiffer) heeft ook zn nadelen, want ik heb totaal de puf niet om te sporten. Zelfs wandelen is al te veel, en dat deed ik echt heel graag. Ik gooi het dus nu maar op gezonde voeding, bewegen komt wel weer.

Als ik me nogmaals moet voorstellen hoor ik het wel, ben niet de meest actieve schrijver.

Ik ben 1.63. Ben begonnen op 73 kilo. Ik weeg nu 68 kilo en mijn streefgewicht is 62 kilo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven