Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing: 280 kcal

L: volkoren bh, hamburger, mayo, geitenkaas: 518 kcal

T: aardbeien

T: glas rode wijn

D: spinazie ommelet met geitenkaas, ui, knoflook, tomaat, paprika: 289 kcal

T: rode wijn

T: olijven met cabanossi en manchego

T: totaal 395 kcal

Totaal: 1482

Best netjes, ik wil proberen onder de 1600 te blijven op een normale dag. eens kijken wat dat doet
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Idd pizza, congrats!

Hier lijstje van vandaag:

O. 2 witte bammetjes geroosterd met gezouten roomboter, appel, 3 zwarte koffie

T. -

L. Salade van feta, tomaatjes, rucola, avocado met vinaigrette, half maanzaadbolletje met een kwart roomboter met rosbief en een kwart pittige hummus

T. Lingonberrylimonade

D. Pittige paprikasoep (zelfgemaakt) met rivierkreeftjes en turks brood met tzatziki, 2 witbier

T. Ik ga een blokje van de tony caramel/zeezout nemen en een krakeling

Sport: rondje hardgelopen en echt de zwaarste bootcut KT ever gedaan.. was echt heftig. Was samen met mijn zusje sporten vandaag
quote:lollypopje schreef op 11 juni 2016 @ 20:44:

O: spelt muesli, soya yoghurt, honing: 280 kcal

L: volkoren bh, hamburger, mayo, geitenkaas: 518 kcal

D: spinazie ommelet met geitenkaas, ui, knoflook, tomaat, paprika: 289 kcal

T: rode wijn

T: olijven met cabanossi en manchego

T: totaal 395 kcal

Totaal: 1482

Best netjes, ik wil proberen onder de 1600 te blijven op een normale dag. eens kijken wat dat doetEen diner van 290 kcal? Die van mij zijn meestal 600-700 haha
@ lux. ach dat werd gecompenseerd door mijn lunch

maar komt waarschijnlijk omdat er geen koolhydraten bijzaten. Het was ei en groente, maar vult wel goed
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Jouw soep klinkt trouwens ook echt heerlijk lux.
Haha mijn lunch is ook 500kcal hoor ik heb ongeveer deze verdeling:

ochtend: 200 kcal

lunch: 500-600 kcal

avondeten: 600-700 kcal

Tussendoortjes: rond de 500 kcal voor 2-3 tussendoortjes

Het hangt er een beetje vanaf hoe mijn dag loopt, maar als ik probeer af te vallen schrap ik de tussendoortjes, de kcal van de grote maaltijden zijn echt de basis. Eigenlijk is mijn ontbijt iets te licht meestal, maar ik vind ontbijten heeel moeilijk, dus ben allang blij als ik IETS naar binnen krijg en daarom lunch ik weer wat uitgebreider
Nu viel het mee, maar zeker op een werkdag heb ik mijn tussendoortjes nodig om geen honger te krijgen. en ik probeer wat meer te spreiden over de dag, daar voel ik mijzelf toch wel het beste bij. Maar ook voor mijn doen was dit een zeer lichte avondmaaltijd. Daardoor konden de wijntjes er ook bij

Al was mijn maaltijd soep gisteren ook maar 300, maar die vulde door de linzen ook erg goed. Dus ik probeer het op die manier te doen. Deed ik hiervoor ook al, maar ik probeer het nu wat beter in de gaten te houden om te kijken of ik dan wel effect zie.
quote:lux. schreef op 11 juni 2016 @ 21:10:

Haha mijn lunch is ook 500kcal hoor ik heb ongeveer deze verdeling:

ochtend: 200 kcal

lunch: 500-600 kcal

avondeten: 600-700 kcal

Tussendoortjes: rond de 500 kcal voor 2-3 tussendoortjes

Het hangt er een beetje vanaf hoe mijn dag loopt, maar als ik probeer af te vallen schrap ik de tussendoortjes, de kcal van de grote maaltijden zijn echt de basis. Eigenlijk is mijn ontbijt iets te licht meestal, maar ik vind ontbijten heeel moeilijk, dus ben allang blij als ik IETS naar binnen krijg

Erg herkenbaar, heb jaren ontbeten met koffie en een stuk fruit, meer kreeg ik er echt niet in voor 10/11 uur. Is pas verandert met de zwangerschap/bv. Nu wordt ik wakker met een knorrende maag waar je u tegen zegt haha,

Volgens mij maakt het niet veel uit wanneer je iets eet, als je het maar eet. Als je je lekkerder voelt bij een licht ontbijt met een zwaarder tussendoortje is dat denk ik net zo prima als een steviger ontbijt met een tussendoortje van bijna-niks. Zolang je jezelf niet tekort doet door te weinig voedingsstoffen tot je te nemen
@Dormouse Dat denk ik ook. Het maakt uiteindelijk niet echt uit hoe je het verdeeld, dat is zo persoonlijk. Ik geloof daarom ook niet in die algemene diëten die vertellen wat je wel en niet moet doen. Wat werkt verschilt uiteindelijk toch per persoon.
quote:Dormouse schreef op 11 juni 2016 @ 21:19:

[...]

Erg herkenbaar, heb jaren ontbeten met koffie en een stuk fruit, meer kreeg ik er echt niet in voor 10/11 uur. Is pas verandert met de zwangerschap/bv. Nu wordt ik wakker met een knorrende maag waar je u tegen zegt haha,

Volgens mij maakt het niet veel uit wanneer je iets eet, als je het maar eet. Als je je lekkerder voelt bij een licht ontbijt met een zwaarder tussendoortje is dat denk ik net zo prima als een steviger ontbijt met een tussendoortje van bijna-niks. Zolang je jezelf niet tekort doet door te weinig voedingsstoffen tot je te nemen

Klopt helemaal! Er is niet 1 manier die voor iedereen goed is. Zoals dat men zegt dat je MOET ontbijten is lariekoek. Voor de een is dat prettig voor de ander niet. Zelfde geldt voor eten na 20.00. Allemaal geen probleem zolang je onder je verbruik zit. Gaat meer om het totaal van een dag dan het moment waarop!

Mijn dag was rommelig. Langs gegaan bij mijn zieke oma waardoor ik op de dag weinig heb gegeten.

O: havermout met kokosrijstmelk, banaan en kokosrasp

T: -

L: volkorenbol met kruidenkaas

D: volkorenspagetti met heel veel tomaten, beetje parmezaan en een caprese salade erbij

T: neem straks een bak popcorn uit de pan, wat toastjes met brie en wat druiven
Even geen tijd om echt te reageren, dat komt gauw weer! Voor nu alleen mijn mega-cheatdag lijstje:

O: Twee crackers met pindakaas en vlokken en twee crackers met Old Amsterdam en grove mosterd

T: Fruitcocktail uit een blikje.

T: Versgeperst sinaasappelsap

L: Versgebakken scones met ongezoete slagroom en abrikozenjam

A: Vier gegrilde knoflook-kippenpootjes met een heeerlijke salade van kikkererwten, tomaatjes, komkommer, bosui, feta, pijnboompitjes, peterselie, munt, balsamico-azijn en olijfolie.

T: Festini perenijsje

T: Koffie met een halve reep milka chocoswing (een halve kleine, niet die enorme, haha!)

T: Bugels met Heks'nkaas.
@lollypopje, ja, kwam er op de dag zelf achter dat ik een deadline had, dus was de hele tijd aan het werk. En aangezien ik tegenwoordig geen afhaal meer mag eten van mezelf...

300 kcal voor het avondeten haal ik echt never never nooit. Eerder het 3 dubbele.

Vandaag:

Ontbijt: yoghurt met mango

Lunch: scrambled eggs van 2 eieren, scheut rijstemelk, en half bolletje buffelmozerella

Avond: noodles met 1 groene paprika, 1 prei, 1 rode ui, 1 mango, kwart cup cashewnoten, in sojasaus/gember/knoflook/rode peper

Snack: paar blokjes pure chocola (85%) Heb er nu 2 op maar misschien neem ik er nog wel 1 of twee
Liever elitair dan een pauper!
quote:Ymora schreef op 11 juni 2016 @ 21:38:

[...]

Klopt helemaal! Er is niet 1 manier die voor iedereen goed is. Zoals dat men zegt dat je MOET ontbijten is lariekoek. Voor de een is dat prettig voor de ander niet. Zelfde geldt voor eten na 20.00. Allemaal geen probleem zolang je onder je verbruik zit. Gaat meer om het totaal van een dag dan het moment waarop!

Mijn dag was rommelig. Langs gegaan bij mijn zieke oma waardoor ik op de dag weinig heb gegeten.

O: havermout met kokosrijstmelk, banaan en kokosrasp

L: volkorenbol met kruidenkaas

D: volkorenspagetti met heel veel tomaten, beetje parmezaan en een caprese salade erbij

T: neem straks een bak popcorn uit de pan, wat toastjes met brie en wat druivenEven jou gequote maar iedereen bedankt voor de bijval haha, wist niet of het echt klopte of alleen correct voelde. Ik zie het altijd net als dag- en nachtmensen. Iedereen heeft gewoon net een ander ritme/andere behoefte En lekker belangrijk hoe je het incult, zolang het maar enigzins gezond is/je je er zelf prettig bij voelt.
Dat moment dat je healthy banaan ei pannenkoekjes

aan het maken bent maar de spatel spoorloos verdwenen is waardoor

je ze met een vork probeert om te draaien en ze compleet mislukken. Klein

stuk gehad en toen maar weggegooid. Niet lekker

Dussss... mijn ontbijt werd een bakje soya yoghurt ongezoet

met twee plakken peijnenburg zero, 0% suiker. (voor het eerst in huis,

wel echt lekker; weer eens iets anders)

Ik heb trouwens dit hele weekend s'avonds al ZO'N gigantische honger,

gelukkig doordeweeks vroeger op bed weer waardoor ik dit honger moment niet krijg..

maar anyway, heeft iemand tips hiervoor? Het is ook echt een honger gevoel

wat niet te negeren valt. Gisteravond toen ik thuis kwam rond uurtje of 23:30 heb ik toen maar wat wortels genomen

en 3 rijstwafels (2 met slankie kaas, 1 met pindakaas), maar goed, die tikken ook als kcal aan,

dus liever had ik niks gehad. :")
@Kalliope dit is ook voor mij geen gemiddelde hoor, al vulde mijn ommelet echt goed. Bestond uit o.a. 2 eieren en 200 gram spinazie. En heb nog drie stukken Dus vind het wel een goede om te onthouden. En anders hadden die wijntjes niet gekund, dus was een hele fijne bonus.

En ik heb nog een lading spinazie, want ze hadden de mega zakken in de aanbieding, dus dat gaat vanavond weer de hoofdmoot worden, waarschijnlijk in een wok met vis. Dus waarschijnlijk leef ik deze week op spinazie, grinzz.
O: bakje soya yoghurt ongezoet

met twee plakken peijnenburg zero, 0% suiker.

L: Tomaten crème soep, 2 crackers wasa lichtgewicht

met scrambled eggs en hüttenkase.

T: Cappuccino en een wijntje (zat op terras)

A: Vegetarische filet, bloemkool, champignons en wortel.
@pizza dat is vervelend van die honger! Ben je na net avondeten wel echt verzadigd of doe je in het weekend iets anders dan normaal qua avondeten? Wat wel kan helpen is om in de avond nog iets met eiwitten te eten. Bakje skyr met wat noten bijvoorbeeld.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: skyr met mango en bessen

L: twee volkoren boterhammen met halve avocado en twee gekookte eieren

T: appel

D: aardappels met schil uit de oven met bloemkool in een kerrie-Chili jasje

T: bakje kersen, stukje Tony 70% puur
vandaag

O: soya yoghurt, spelt muesli, aardbeien, honing

L: vier spelt boterhammen, twee met geitenkaas, twee met humus

T: olijven

D: geroerbakte spinazie met panga, uit, knoflook, tomaat en paprika met ketjap. De ketjap waren de meeste calorieën

T: blokje pure chocola met salted caramel

T: spelt cracker humus

Vandaag weer weinig calorieën (avondeten weer onder de 300 ), maar dit was een heel rustig weekend. Dus dan heb ik ook veel minder nodig. Morgen naar kantoor en dan word het interessanter. Dan eet ik meestal meer en ook meer behoefte aan koolhydraten.
O: koffie, croissants (5) met jam, sinasappelsap, mango

T: koffie, koekjesdeeg

L: koffie, 6 boterhammen met bacon, tomaar en sla, mango

T: thee met chocolade-kokos-koekjes (nadat ik koos voor tony chocola met karamel moet ik wel choco-kosos-koekjes maken haha), rosé, watermeloen.

D: melk, rosé, verse friet, salade met komkommer, sla, tomaat, ui en gekookt ei en zalm

T: rosé en popcorn en nog een koekje.
@Dormouse bij het lezen van jouw lijstje ga ik toch wensen dat ik zou moeten aankomen
Het is ook niet erg om wat minder calorieën bij ontbijt te eten, I know, maar het is wel zo dat ik vaak tot zeg maar 12.15 echt geen trek heb en dan opeens echt megahonger krijg, dus volgens mij is het niet zozeer dat ik de voedingsstoffen niet nodig heb, maar meer dat ik de honger niet voel ofzo. En ik fiets wel gewoon 35 minuten natuurlijk.

Mijn lijstje van vandaag is redelijk schandalig

O. mango en watermeloen en een croissant, 3 zwarte koffie

T. krakeling

L. -

T. Echt een heeeeeeleboel fingerfood, wrap carpaccio, wrap zalm, wrap kip, hamburgertje, quiche, kaastengeltjes, bamibal, kipnuggets, jumbogarnalen in knoflook, stokbrood, popcorn, stukje vruchtenslagroomtaart, stukje chocola, witbiertje, 3 cola light. Alles was wel echt 1-hapsgrootte maar mén ik zit VOL haha

D. - heb ik maar overgeslagen kan echt niks meer bij

T. -

Sport: rondje hardgelopen. Wilde eigenlijk ook nog KT maar heb zo'n bizarre spierpijn van gisteren
Heerlijk toch, Lux! Had je een verjaardag ofzo?

En Lollypopje, dat heb ik nou ook altijd als ik de lijstjes van Dormouse lees, haha! Lijkt me vreselijk lekker om gewoon alle lekkere dingen te kunnen eten, omdat het nodig is, haha! Ik zou dan wel alsnog gezond eten, maar wel lekker veel gezonde dingen haha!

Afgelopen weekend dus bewust een cheat-weekend gehouden met alles waar ik zin in had; (chocola, chips, geen gezond avondeten, niets invullen in de app, etc...) En hoewel ik dacht dat wel weer eens fijn was, voelde ik me er helemaal niet echt goed bij. Fysiek had ik veel last van mijn buik en eigenlijk was het ook veel minder lekker dan ik dacht. Ik merk dat ik er echt aan gewend ben geraakt om veel meer te genieten van kleinere hoeveelheden lekker eten. Vanaf vandaag dus weer gewoon normaal.

Laat opgestaan, dus:

O: Speltboterham met roerei van twee eitjes, snippers gerookte schouderham en bieslook en een glas melk

L: Twee speltwafels met Eru 15+ smeerkaas kruiden

A: Tuinerwtjes-stamppot (150gr. aardappel, 300gr. tuinerwtjes) met peterselie en munt, met visschnitzel uit de oven.

T: Koffie met stukje pure chocola caramel/zeezout

T: Nog te bedenken.
Was idd heerlijk Johnny, maar ik heb hetzelfde als jij na zo'n dag. Zoveel vet, zout en suiker is niet goed voor mij direct buikpijn en maagzuur.

Vandaag dus rustig aan

O. 3 volkoren crackers, 2 geitenkaas, 1 notenpasta

T. Banaan

L. 3 boterhammen, 1 dubbele met roomboter en kaas, 1 met roomboter en rosbief

T. Wilde perzik en Snelle Jelle

D. Snoeptomaatjes, pasta bolognese (echte, met rode wijn, wortel, selderij, etc.).

T. Ik ga of voor een paar dropjes of voor een stukje Tony puur met kers, voor bij Game of Thrones zo

Sport: KT en 20km gefietst.
Zoals ik had verwacht was mijn eerste kantoordag lastiger. Er zitten toch best wel veel calorieën in zo'n Soya Latte, maar vooral mijn spelt cracker geitenkaas had ik onderschat.

O: spelt muesli, soya yoghurt, aarbeien, honing

T: soya latte

T: spelt cracker oude geitenkaas

L: gemengde rauwkost

T: speltcracker

D: nog een kwart van mijn mega spinazie ommelet

Morgen naar Bruce Springsteen, dus dat gaat een hele rommelige eetdag worden.
@lux en Johnny; ik heb dat dus ook als ik iets vol suiker/zout of veel vet eet. Vooral als ik uit eten ben is het zo onprettig, standaard in de auto naar huis gierende buikpijn en m'n broek los. Om gek van te worden, ik heb dat als ik zelf thuis kook letterlijk nooit!

Vandaag;

O: halve avocado en hele banaan door de skyr heen gepureerd met een lepeltje honing

L: 4 maiswafels met kruidenkaas, stuk komkommer

T: skyr met mango

D: gnocchi met tomaat, aubergine en mozzarella

T: schaaltje kersen en druiven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven