Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!

maandag 13 juni 2016 om 21:56
Beetje rare dag vandaag...
Fitness van 10-12 op lege maag, halfuur cardio en rest
apparaten en kracht.
Adviseer niemand om zo intensief
te sporten zonder ontbijt, maar ik had zó geen honger!
O: /
L: Quinoa gemixt met zoete aardappel en bloemkool
T: Appel
D: ik was uit eten vandaag! Eerst een broodplankje met garlic bread ,
dat was echt heerlijk! En toen bestelde ik vegetarische wraps,
dit waren wraps gevuld met kikker erwten, mais en nog veel meer groente!
Echt heel lekker. Ook nog een salade erbij on the side en als drinken 2x cola zero
en 1 drankje met vodka en citroen.
T: Stukje pure chocola 72%
Fitness van 10-12 op lege maag, halfuur cardio en rest
apparaten en kracht.
Adviseer niemand om zo intensief
te sporten zonder ontbijt, maar ik had zó geen honger!
O: /
L: Quinoa gemixt met zoete aardappel en bloemkool
T: Appel
D: ik was uit eten vandaag! Eerst een broodplankje met garlic bread ,
dat was echt heerlijk! En toen bestelde ik vegetarische wraps,
dit waren wraps gevuld met kikker erwten, mais en nog veel meer groente!
Echt heel lekker. Ook nog een salade erbij on the side en als drinken 2x cola zero
en 1 drankje met vodka en citroen.
T: Stukje pure chocola 72%

maandag 13 juni 2016 om 22:00
Ik ga trouwens over anderhalve week naar Italië,
ik ga daar twee maanden werken! Zal uiteraard allemaal
iets minder gezond zijn, maar ik ga mijn best doen! Vinden
jullie het leuk om dit te blijven meelezen? Beloof hierbij plechtig
dat ik niet alleen pizza ga eten
Morgen begin ik eerst met het 7 dagen dieet van Body & Fit om
voor Italië nog nét even wat strakker in bikini te kunnen! (Op
de vrije dagen, uiteraard) Ik laat jullie weten hoe dit gaat! Ben normaal
100% voor gezond en beter eten en niet voor diëten, maar aangezien het
nu ineens wel heel snel gaat wil ik nog net even wat sneller die laatste,
vervelende kilo's kwijt!
vervelende kilo's kwijt!
maandag 13 juni 2016 om 22:41
quote:pizzaislife schreef op 13 juni 2016 @ 22:00:
vervelende kilo's kwijt!Heerlijk, Pizza!! Passend ook, met jouw naam, haha! Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat eten en of het lukt een beetje balans te houden!
vervelende kilo's kwijt!Heerlijk, Pizza!! Passend ook, met jouw naam, haha! Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat eten en of het lukt een beetje balans te houden!
maandag 13 juni 2016 om 22:52
Wat gaaf pizza!! Laat je weten wat voor zalige recepten je daar opduikelt?
O: koffie, sinasappelsap, havermoutpap, banaan
T: koffie, koekje, meloen
L: koffie, melk, 6 boterhammen pindakaas, banaan
T: thee, koekje
D: melk, pannekoeken (3) met appel, rozijnen en kaneel
T: koffie, Skyr met kersen, stukje Tony
Edit: + blikje sinas en halve pot augurken
O: koffie, sinasappelsap, havermoutpap, banaan
T: koffie, koekje, meloen
L: koffie, melk, 6 boterhammen pindakaas, banaan
T: thee, koekje
D: melk, pannekoeken (3) met appel, rozijnen en kaneel
T: koffie, Skyr met kersen, stukje Tony
Edit: + blikje sinas en halve pot augurken
dinsdag 14 juni 2016 om 09:24
dinsdag 14 juni 2016 om 09:38
@Dormouse je zou er bijna bepaalde dingen van gaan denken
Heeft iemand trouwens nog eettips voor iets gezonds en vullends dat ik vanmiddag op het station kan halen, zodat ik me vanavond niet arm hoef te kopen aan voedsel bij het concert? Aangezien dat dus al om 6 uur begint en tot 11 uur duurt.
Verder gooi ik voor het placebo effect nog wat citrosan er in bij mij, want erg verkouden en dat gaat helaas ook altijd ten koste van mijn energie.
Heeft iemand trouwens nog eettips voor iets gezonds en vullends dat ik vanmiddag op het station kan halen, zodat ik me vanavond niet arm hoef te kopen aan voedsel bij het concert? Aangezien dat dus al om 6 uur begint en tot 11 uur duurt.
Verder gooi ik voor het placebo effect nog wat citrosan er in bij mij, want erg verkouden en dat gaat helaas ook altijd ten koste van mijn energie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 14 juni 2016 om 09:42
Haha, echt he Zodra ik aan de Cassis zou gaan zou ik het ook geen vrezen augurken ben ik al zo lang ik me kan heugen dol op. Is alleen zo'n ding wat ook maaaanden in de kast kan staan zonder dat je er erg in hebt (echt aantrekkelijk ziet het er ook niet uit haha).
Op welk station moet je zijn en hoeveel tijd heb je om te eten? Misschien weet ik iets, maar dan moet het wel bij een station zijn dat ik ken haha.
Op welk station moet je zijn en hoeveel tijd heb je om te eten? Misschien weet ik iets, maar dan moet het wel bij een station zijn dat ik ken haha.
dinsdag 14 juni 2016 om 09:48
Ik reis via Utrecht en opzich ken ik daar het stationsvoer wel, maar zoek toch wel iets dan ook beetje gezond is En ik ben daar al rond 4 uur en heb dan een 20/25 min. Het is ook niet erg om iets te eten te halen bij het concert, maar ik wil daar niet rammelen van de honger en de hele patatkraam (geen idee of dat er is) leeg eten. Ook omdat ik waarschijnlijk niet voor 1 uur thuis ben. Die man geeft namelijk nogal lange concerten, grinzz.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 14 juni 2016 om 09:53
Sorry, daar kom ik nooit en kan je niet helpen Misschien een rondje Google om te kijken of er geen broodjes-zaak oid in de buurt zit? Ook niet het toppunt van gezond maar beter dan frietjes van de Febo zeg maar. Denk dat uitgebreider eten dan dat ook wel lastig wordt in die korte tijd.
Wel leuk hoor, een concert! Alvast heel veel plezier
Wel leuk hoor, een concert! Alvast heel veel plezier
dinsdag 14 juni 2016 om 09:58
Ja, waarschijnlijk haal ik wel iets bij de broodzaak. Julia's of die nieuwe curry zaak zou ook kunnen, maar ik vind avondeten op dat tijdstip ook weer zoiets
eten doe ik sowieso in de trein, dus het eten halen binnen die tijd is niet echt een probleem.
eten doe ik sowieso in de trein, dus het eten halen binnen die tijd is niet echt een probleem.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:07
Haha, kan ik me wat bij indenken! Ik at jaren pas rond een uur of 8 avondeten, nu al een paar maanden om 5 uur/half 6 maar kan er nog niet echt aan wennen
En curry is ook niet per se ongezond toch? En afhankelijk van het dans/spring/juich-gehalte van het comcert zijn wat extra calorieën vast goed met enthousiasme te compenseren
En curry is ook niet per se ongezond toch? En afhankelijk van het dans/spring/juich-gehalte van het comcert zijn wat extra calorieën vast goed met enthousiasme te compenseren
dinsdag 14 juni 2016 om 10:14
@Dormouse 3,5 uur Bruce Springsteen en daarvoor nog een voorprogramma. Dus denk dat ik wel uit mijn dak ga
Nee curry is niet perse ongezond, is meer dat ik daar om 4 uur meestal geen trek in heb Ik eet zelf gemiddeld rond 6 uur, dus dat is me dan echt wat vroeg. Al is het best goed stationsvoer. Bedenk me net dat ze daar ook springrolls hebben, dat is wel een optie.
Nee curry is niet perse ongezond, is meer dat ik daar om 4 uur meestal geen trek in heb Ik eet zelf gemiddeld rond 6 uur, dus dat is me dan echt wat vroeg. Al is het best goed stationsvoer. Bedenk me net dat ze daar ook springrolls hebben, dat is wel een optie.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:26
Gaaf! Dan kan je wel los ja haha. Ehm, springrolls en voor de extra een broodje wat je dan kort voordat je de zaal inkan wegstouwt? Misschien dat dat nog lukt? En anders heul veul springen en gewoon friet halen daar als je echt honger krijgt Of ook nog zorgen dat er thuis wat klaarligt? Dat je nog snel wat kan eten voor je je bed in ploft?
dinsdag 14 juni 2016 om 10:32
quote:lux. schreef op 12 juni 2016 @ 22:20:
T. Echt een heeeeeeleboel fingerfood, wrap carpaccio, wrap zalm, wrap kip, hamburgertje, quiche, kaastengeltjes, bamibal, kipnuggets, jumbogarnalen in knoflook, stokbrood, popcorn, stukje vruchtenslagroomtaart, stukje chocola, witbiertje, 3 cola light. Alles was wel echt 1-hapsgrootte maar mén ik zit VOL haha
heerlijk. Wel confronterend, zo ziet het er bij mij ook altijd uit als ik op een verjaardag oid ben. Denk niet dat ik vrolijk word als ik dat bij ga houden.
Wat een ontzettend leuk topic is dit, ik doe heel veel inspiratie op!
T. Echt een heeeeeeleboel fingerfood, wrap carpaccio, wrap zalm, wrap kip, hamburgertje, quiche, kaastengeltjes, bamibal, kipnuggets, jumbogarnalen in knoflook, stokbrood, popcorn, stukje vruchtenslagroomtaart, stukje chocola, witbiertje, 3 cola light. Alles was wel echt 1-hapsgrootte maar mén ik zit VOL haha
heerlijk. Wel confronterend, zo ziet het er bij mij ook altijd uit als ik op een verjaardag oid ben. Denk niet dat ik vrolijk word als ik dat bij ga houden.
.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:35
quote:lollypopje schreef op 14 juni 2016 @ 09:48:
Ik reis via Utrecht en opzich ken ik daar het stationsvoer wel, maar zoek toch wel iets dan ook beetje gezond is En ik ben daar al rond 4 uur en heb dan een 20/25 min. Het is ook niet erg om iets te eten te halen bij het concert, maar ik wil daar niet rammelen van de honger en de hele patatkraam (geen idee of dat er is) leeg eten. Ook omdat ik waarschijnlijk niet voor 1 uur thuis ben. Die man geeft namelijk nogal lange concerten, grinzz.Is Julia's op het station een idee?
http://retail.nsstations.nl/formules/julia-s/ons-menu2
Ik reis via Utrecht en opzich ken ik daar het stationsvoer wel, maar zoek toch wel iets dan ook beetje gezond is En ik ben daar al rond 4 uur en heb dan een 20/25 min. Het is ook niet erg om iets te eten te halen bij het concert, maar ik wil daar niet rammelen van de honger en de hele patatkraam (geen idee of dat er is) leeg eten. Ook omdat ik waarschijnlijk niet voor 1 uur thuis ben. Die man geeft namelijk nogal lange concerten, grinzz.Is Julia's op het station een idee?
http://retail.nsstations.nl/formules/julia-s/ons-menu2
.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:45
quote:Marthe. schreef op 14 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Is Julia's op het station een idee?
http://retail.nsstations.nl/formules/ju ... u2probleem is dat ik niet echt zin heb in warm eten op die tijd. Maar ben er denk ik wel uit wat het gaat worden. Ken helaas het stationsvoer te goed Al heb ik die springrolls die ik wil nognooit gegeten.
[...]
Is Julia's op het station een idee?
http://retail.nsstations.nl/formules/ju ... u2probleem is dat ik niet echt zin heb in warm eten op die tijd. Maar ben er denk ik wel uit wat het gaat worden. Ken helaas het stationsvoer te goed Al heb ik die springrolls die ik wil nognooit gegeten.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:48
Die springrolls zijn lekker, maar het is echt heel licht en heel weinig. Meer een tussendoortje dan een maaltijd, daar kan je niet op leven hoor! Ik zou voor een volkorenpasta gaan met een tomatensaus en wat toppings bij julia's. Dat vult tenminste goed en het is best gezond! Broodje mee voor een paar uur later.. Veel plezier!!!

dinsdag 14 juni 2016 om 14:27
quote:Marthe. schreef op 14 juni 2016 @ 10:32:
[...]
hahahaha ik moest hier ook om lachen, herkenbaar...
pfoe ik heb zaterdag een super gezellige bbq, en als ik dan mijn
drankjes ga bijhouden is dat ook vrij erg . Ik zet er dan maar gewoon
"drankjes " neer
[...]
hahahaha ik moest hier ook om lachen, herkenbaar...
pfoe ik heb zaterdag een super gezellige bbq, en als ik dan mijn
drankjes ga bijhouden is dat ook vrij erg . Ik zet er dan maar gewoon
"drankjes " neer

dinsdag 14 juni 2016 om 14:39
@gojohhnygo @dormouse @lollypopje bedankt!!!
Ik heb vorig jaar een halfjaar stage gelopen in Zuid Frankrijk,
en ik heb nu superveel zin om weer naar het buitenland! Ik vertrek
23 juni. En die recepten, dat komt zeker wel goed!
O: Wasa crakers lichtgewicht, twee met jam (light)
en ééntje met calvé pindakaas + nog een perzik.
T: Pitloze witte druiven
T: Edamame boontjes! Ik vind dit zó'n heerlijke, gezonde
snack. Echt een aanrader. (van de AH to go)
L: Griekse Yoghurt met Kokos Granola
A: Twee smart protein pancakes van Body&Fit,
gevuld met verse groente!
Beweging: 60 minuten fitness
20 minuten lopen
Ik krijg vandaag ook mijn pakketje binnen.... spannend.
Vanaf morgen een weekje streng! Alleen zaterdag met die bbq word
het wel even een uitzondering, verder ga ik me er, hoop ik, heel netjes aan houden!
Volgens mij ben ik ookal iets afgevallen, want mijn broeken passen allemaal ruimer!
YESSS
Ik heb vorig jaar een halfjaar stage gelopen in Zuid Frankrijk,
en ik heb nu superveel zin om weer naar het buitenland! Ik vertrek
23 juni. En die recepten, dat komt zeker wel goed!
O: Wasa crakers lichtgewicht, twee met jam (light)
en ééntje met calvé pindakaas + nog een perzik.
T: Pitloze witte druiven
T: Edamame boontjes! Ik vind dit zó'n heerlijke, gezonde
snack. Echt een aanrader. (van de AH to go)
L: Griekse Yoghurt met Kokos Granola
A: Twee smart protein pancakes van Body&Fit,
gevuld met verse groente!
Beweging: 60 minuten fitness
20 minuten lopen
Ik krijg vandaag ook mijn pakketje binnen.... spannend.
Vanaf morgen een weekje streng! Alleen zaterdag met die bbq word
het wel even een uitzondering, verder ga ik me er, hoop ik, heel netjes aan houden!
Volgens mij ben ik ookal iets afgevallen, want mijn broeken passen allemaal ruimer!
YESSS

dinsdag 14 juni 2016 om 14:44
quote:gojohnnygo schreef op 14 juni 2016 @ 10:48:
Die springrolls zijn lekker, maar het is echt heel licht en heel weinig. Meer een tussendoortje dan een maaltijd, daar kan je niet op leven hoor! Ik zou voor een volkorenpasta gaan met een tomatensaus en wat toppings bij julia's. Dat vult tenminste goed en het is best gezond! Broodje mee voor een paar uur later.. Veel plezier!!!Ik dacht ook direct aan julia's! Neem zelf wel is een vegetarische pasta pesto,
of lekkere pasta met spinazie daarvan! Maar als je écht nog geen trek
in warm eten hebt dan zou ik gewoon voor een vullend broodje gaan!
AH To Go heeft ook superveel gezonde dingen trouwens. Van wraps tot salades
tot quinoa tot echt vanalles. Dus daar kun je ook altijd nog even kijken!
Die springrolls zijn lekker, maar het is echt heel licht en heel weinig. Meer een tussendoortje dan een maaltijd, daar kan je niet op leven hoor! Ik zou voor een volkorenpasta gaan met een tomatensaus en wat toppings bij julia's. Dat vult tenminste goed en het is best gezond! Broodje mee voor een paar uur later.. Veel plezier!!!Ik dacht ook direct aan julia's! Neem zelf wel is een vegetarische pasta pesto,
of lekkere pasta met spinazie daarvan! Maar als je écht nog geen trek
in warm eten hebt dan zou ik gewoon voor een vullend broodje gaan!
AH To Go heeft ook superveel gezonde dingen trouwens. Van wraps tot salades
tot quinoa tot echt vanalles. Dus daar kun je ook altijd nog even kijken!