Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!

zaterdag 14 mei 2016 om 20:47
O: 2 boterhammen met jam
T: Griekse yoghurt met aardbeien en honing
L: rest van mijn smarties en 2 boterhammen met jam
T: 2 rolletjes Topdrop
A: Drie gevulde paprika's met gehakt. Daarnaast nog rijst en doperwtjes. Lekker!
Heb vandaag alleen maar met hoofdpijn op de bank gehangen. Beetje een saaie dag zo.
T: Griekse yoghurt met aardbeien en honing
L: rest van mijn smarties en 2 boterhammen met jam
T: 2 rolletjes Topdrop
A: Drie gevulde paprika's met gehakt. Daarnaast nog rijst en doperwtjes. Lekker!
Heb vandaag alleen maar met hoofdpijn op de bank gehangen. Beetje een saaie dag zo.
zaterdag 14 mei 2016 om 22:16
zondag 15 mei 2016 om 19:23
Woops, ik loop wel heel erg achter! Was/ben dit weekend in Nederland, vlieg over een paar uurtjes weer terug. Niet hele gezonde dagen gehad, wel heel lekker.
Donderdag:
Ontbijt: yoghurt met eetlepel chiazaadjes, el raw cacao bits, el kokos flakes.
Lunch: pistolet met kaas, boter, uien(?)chutney, en rucola, en een ice latte (weet niet wat erin zat maar het smaakte alsof er veel suiker in zat:-$ )
Avond: zoete aardappel, paprika en boerenkool uit de oven met olijfolie, ciabattabroodje, twee gevulde quorn burgers
Vrijdag:
Ontbijt 1 (4.30): ciabattabroodje met pindakaas
Ontbijt 2 (7.00): boterham met kaas en cream cheese, sinaasappelsap
Tussendoor: een paar kleine toastjes met aoli en tapenades om te proeven (stuk of 5) op de markt
Tussendoor: bolletje chocolade-ijs, bolletje meloenijs
Lunch: 2 broodjes, eentje met aubergine-aoli, rucola en zachte geitenkaas, eentje met een soort Marokkaanse tapenade van paprika en nog wat dingen, en ook rucola en geitenkaas
Dinner: witte asperges met ouderwetse eiersaus, gekookte aardappelen*
Avond: stukje zelfgebakken brownie
*Ik eet maar 1 keer per jaar gekookte aardappelen, in mei, bij de asperges Ben geen liefhebber van Hollands eten maar asperges horen traditioneel.
Zaterdag:
Ontbijt: twee echte Nederlandse boterhammen met roomboter en chocoladevlokken, aardbeien
Lunch: twee boterhammen met aardbeien, stuk brownie
Tussendoor: latte machiatto
Tussendoor: paar kleine stukjes cake/brood om te proeven (kwarkcake, stroopwafelcake, Irish coffee cake, cranberry-noten cake)
's Avonds een 'walking dinner' waarbij elk half uur een kleine gang komt. Een non-alcoholisch welkomsdrankje, wat stukjes kaas en olijven, een gerechtje van paksoi en een andere groente in een vinegrette, wat truffel, en een gepocheerd kwarteleitje, een gerechtje van witte asperges, boontjes, een gekookt kwarteleitje, iets romigs en een vinegrette, een gerechtje van gebakken bloemkool met bloemkool-couscous en nog een groente, een gerechtje van een gekookt roosevalaardappeltje, asperges, een dik wonton velletje gevuld met groenten, nog wat truffel en een sausje, een kaasplankje van drie kaasjes met een notenbroodje en een rode-vruchten compote, toetje van gemarineerde aardbeien, aardbeienbavarois, room, mini-meringues, en yoghurt-basilicum ijs. Daarnaast een biertje en heel veel wijn (4-5 glazen?). Mmmmm
Donderdag:
Ontbijt: yoghurt met eetlepel chiazaadjes, el raw cacao bits, el kokos flakes.
Lunch: pistolet met kaas, boter, uien(?)chutney, en rucola, en een ice latte (weet niet wat erin zat maar het smaakte alsof er veel suiker in zat:-$ )
Avond: zoete aardappel, paprika en boerenkool uit de oven met olijfolie, ciabattabroodje, twee gevulde quorn burgers
Vrijdag:
Ontbijt 1 (4.30): ciabattabroodje met pindakaas
Ontbijt 2 (7.00): boterham met kaas en cream cheese, sinaasappelsap
Tussendoor: een paar kleine toastjes met aoli en tapenades om te proeven (stuk of 5) op de markt
Tussendoor: bolletje chocolade-ijs, bolletje meloenijs
Lunch: 2 broodjes, eentje met aubergine-aoli, rucola en zachte geitenkaas, eentje met een soort Marokkaanse tapenade van paprika en nog wat dingen, en ook rucola en geitenkaas
Dinner: witte asperges met ouderwetse eiersaus, gekookte aardappelen*
Avond: stukje zelfgebakken brownie
*Ik eet maar 1 keer per jaar gekookte aardappelen, in mei, bij de asperges Ben geen liefhebber van Hollands eten maar asperges horen traditioneel.
Zaterdag:
Ontbijt: twee echte Nederlandse boterhammen met roomboter en chocoladevlokken, aardbeien
Lunch: twee boterhammen met aardbeien, stuk brownie
Tussendoor: latte machiatto
Tussendoor: paar kleine stukjes cake/brood om te proeven (kwarkcake, stroopwafelcake, Irish coffee cake, cranberry-noten cake)
's Avonds een 'walking dinner' waarbij elk half uur een kleine gang komt. Een non-alcoholisch welkomsdrankje, wat stukjes kaas en olijven, een gerechtje van paksoi en een andere groente in een vinegrette, wat truffel, en een gepocheerd kwarteleitje, een gerechtje van witte asperges, boontjes, een gekookt kwarteleitje, iets romigs en een vinegrette, een gerechtje van gebakken bloemkool met bloemkool-couscous en nog een groente, een gerechtje van een gekookt roosevalaardappeltje, asperges, een dik wonton velletje gevuld met groenten, nog wat truffel en een sausje, een kaasplankje van drie kaasjes met een notenbroodje en een rode-vruchten compote, toetje van gemarineerde aardbeien, aardbeienbavarois, room, mini-meringues, en yoghurt-basilicum ijs. Daarnaast een biertje en heel veel wijn (4-5 glazen?). Mmmmm

zondag 15 mei 2016 om 21:41
Klinkt heerlijk Kalliope! Leuk dat je in NL was familiebezoek?
@Hier: vandaag bezig geweest terras leggen in de tuin en mijn man ging bij de eerste flagstone die we gingen verslepen al door zijn rug dus ik heb al het zware werk mogen doen morgen weer verder maar de hele tuin ligt nu in puin haha. Al vinden de katten die zandbergen en gaten wel leuk
O. cracker met geitenkaas, cracker met pindakaas
T. 3 koppen zwarte koffie
L. 2 volkoren boterhammen met op allebei 1 gebakken ei, een kwart avocado, een halve tomaat en basilicum
T. Festini perenijsje
D. Sushi! We hebben sushi gegeten. 2 nigiri zalm en 2 nigiri tonijn, 3 maki zalm, 3 maki tonijn, 1 maki avocado en 2 maki paling, 2 uramaki met avocado, krab en zalm, 2 yakitoristokjes, wakame en edamame, 2 corona en voortoe een bolletje zwarte sesam-ijs en een bolletje groene thee-ijs.
T. zoute popcorn met cola light (we zijn naar de film, aan die cola en popcorn ga ik zo beginnen)
Lekker dagje gehad! Naast slepen met zware stenen en graven in de tuin ook nog een rondje hardgelopen, dus wel een redelijk gezond dagje erop zitten
@Hier: vandaag bezig geweest terras leggen in de tuin en mijn man ging bij de eerste flagstone die we gingen verslepen al door zijn rug dus ik heb al het zware werk mogen doen morgen weer verder maar de hele tuin ligt nu in puin haha. Al vinden de katten die zandbergen en gaten wel leuk
O. cracker met geitenkaas, cracker met pindakaas
T. 3 koppen zwarte koffie
L. 2 volkoren boterhammen met op allebei 1 gebakken ei, een kwart avocado, een halve tomaat en basilicum
T. Festini perenijsje
D. Sushi! We hebben sushi gegeten. 2 nigiri zalm en 2 nigiri tonijn, 3 maki zalm, 3 maki tonijn, 1 maki avocado en 2 maki paling, 2 uramaki met avocado, krab en zalm, 2 yakitoristokjes, wakame en edamame, 2 corona en voortoe een bolletje zwarte sesam-ijs en een bolletje groene thee-ijs.
T. zoute popcorn met cola light (we zijn naar de film, aan die cola en popcorn ga ik zo beginnen)
Lekker dagje gehad! Naast slepen met zware stenen en graven in de tuin ook nog een rondje hardgelopen, dus wel een redelijk gezond dagje erop zitten
zondag 15 mei 2016 om 22:14
Heerlijk Kalliope, dat je t allemaal kon onthouden . Ik wil ook n tuin lux! Helaas onbetaalbaar hier, wel verhuizen we in september naar huis met dakterras v 30 m2
O: havermout lijnzaad banaan pindakaas
L: 2 gebakken eieren met parm. Kaas
T: 2 bananen met pindakaas en cacao
D: aardappel makreel citroen peterselie geroosterde tomaat met knof salade
T: ws geroosterde zonnebloem en pompoenpitten met honing, ik heb nl nog honger en we hebben niks meer in huis
Ik heb vandaag echt de hele dag op de bank gelegen 24 kichen gekeken. Oftewel: ik heb me niet bewogen.
O: havermout lijnzaad banaan pindakaas
L: 2 gebakken eieren met parm. Kaas
T: 2 bananen met pindakaas en cacao
D: aardappel makreel citroen peterselie geroosterde tomaat met knof salade
T: ws geroosterde zonnebloem en pompoenpitten met honing, ik heb nl nog honger en we hebben niks meer in huis
Ik heb vandaag echt de hele dag op de bank gelegen 24 kichen gekeken. Oftewel: ik heb me niet bewogen.
zondag 15 mei 2016 om 22:19
Vandaag
O: soya yoghurt, spelt muesli honing, aardbeien
L: roerei, tomaatjes, ui, geitenkaas, winterpeen, paprika, linzen
T: tony chocolonelly melk cofee crunch 1/2 reep met een glaasje port
D: volkoren pasta, tomatensaus, courgette, paprika
T: 1/2 zakje soyaknabbels en 1/2 glaasje port, toen was de fles leeg
Ging vanmiddag even niet zo lekker met me, verschrikkelijk emo, dus toen vond ik de chocola en de port wel geoorloofd.
O: soya yoghurt, spelt muesli honing, aardbeien
L: roerei, tomaatjes, ui, geitenkaas, winterpeen, paprika, linzen
T: tony chocolonelly melk cofee crunch 1/2 reep met een glaasje port
D: volkoren pasta, tomatensaus, courgette, paprika
T: 1/2 zakje soyaknabbels en 1/2 glaasje port, toen was de fles leeg
Ging vanmiddag even niet zo lekker met me, verschrikkelijk emo, dus toen vond ik de chocola en de port wel geoorloofd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 15 mei 2016 om 23:01
Ik kon niet alles meer onthouden want de walking dinner zat gevuld met zoveel smaakjes en mooie details. Maar het was allemaal heerlijk. Walkig dinner was echt heel leuk ja. Beetje hangen aan een sta-tafel, dan weer even zitten, even staan, even zitten aan een andere tafel... Handig om meerdere mensen even te spreken. Het was voor mijn moeders zestigste verjaardag dus wel waard om rven voor terug te vliegen.
Manderijn, want heb je een keurig lijstje voor de zondag!
Mmm, lux, sushi. Naar welke film ben je?
Een halve reep valt nog mee voor een emobui, lollypopje. Ik had de andere helft ook opgegeten.
Mijn lijstje voor vandaag. Morgen trek ik de teugels weer strak aan!
Ontbijt: een boterham met saffraanaoli en rucola, een boterham met Marokkaanse tapenade en rucola.
Lunch: twee stukjes brownie
Avond: twee kommen koolrabi-soep met tuinkers en een lepeltje room, stokbrood met de aoli en tapenade, wat geitenkaas en rucola
Tussendoor: een stuk wrap met falafel (snack van KLM)
Straks: 2 glazen Whiskey (een jonge Glenfiddich en een 18-jarige rokerige Bowmore ), twee broodjes met saffraan-aoli, geitenkaas en rucola.
Manderijn, want heb je een keurig lijstje voor de zondag!
Mmm, lux, sushi. Naar welke film ben je?
Een halve reep valt nog mee voor een emobui, lollypopje. Ik had de andere helft ook opgegeten.
Mijn lijstje voor vandaag. Morgen trek ik de teugels weer strak aan!
Ontbijt: een boterham met saffraanaoli en rucola, een boterham met Marokkaanse tapenade en rucola.
Lunch: twee stukjes brownie
Avond: twee kommen koolrabi-soep met tuinkers en een lepeltje room, stokbrood met de aoli en tapenade, wat geitenkaas en rucola
Tussendoor: een stuk wrap met falafel (snack van KLM)
Straks: 2 glazen Whiskey (een jonge Glenfiddich en een 18-jarige rokerige Bowmore ), twee broodjes met saffraan-aoli, geitenkaas en rucola.

maandag 16 mei 2016 om 12:26
@lollypopje: wat vervelend dat je je niet lekker voelt what up?
@sense: wij hadden ook nooit een tuin, idd te duur, dus ben er nu heel blij mee! We zijn vlak buiten Amsterdam gaan wonen (met letterlijk 2 minuten fietsen ben ik weer binnen de stadsgrenzen), want daar was het wel goed betaalbaar. Ik heb 5km fietsen moeten omruilen voor 10km fietsen naar werk, maar da's alleen maar gezond. Binnen een kwartier ben ik in mijn favoriete lunch- en eettentjeswijk en binnen een halfuur op de meeste andere plekken in de stad. En thuis is het rustig en stil, kan ik lekker buiten zitten in de rust ipv op een minibalkon aan de drukke straat, staat de auto voor de deur en hebben we gewoon een húís ipv een appartement. Zo fijn!
@sense: wij hadden ook nooit een tuin, idd te duur, dus ben er nu heel blij mee! We zijn vlak buiten Amsterdam gaan wonen (met letterlijk 2 minuten fietsen ben ik weer binnen de stadsgrenzen), want daar was het wel goed betaalbaar. Ik heb 5km fietsen moeten omruilen voor 10km fietsen naar werk, maar da's alleen maar gezond. Binnen een kwartier ben ik in mijn favoriete lunch- en eettentjeswijk en binnen een halfuur op de meeste andere plekken in de stad. En thuis is het rustig en stil, kan ik lekker buiten zitten in de rust ipv op een minibalkon aan de drukke straat, staat de auto voor de deur en hebben we gewoon een húís ipv een appartement. Zo fijn!
maandag 16 mei 2016 om 13:08
@lux. Ik had gewoon zo'n dag, dat al mijn emoties vast zaten, tot er een klein dingetje gebeurde en alles er uit kwam. Maar geen idee waar dat vandaan kwam. Maar het er uit gooien met chocola en port als troost, hielp wel
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 16 mei 2016 om 21:08
O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien en aardbei-sinasappelsap
L: speltbol mozarella pesto, rucola,tomaat en grande suikervrije soya caramel machiato
T: lemoncake, niet suikervrij
D: ravioli pesto pollo en ice tea green
T: tall suikervrije soya caramel machiato
Voor wie het nog niet had geraden, ik had een treindagje vandaag
L: speltbol mozarella pesto, rucola,tomaat en grande suikervrije soya caramel machiato
T: lemoncake, niet suikervrij
D: ravioli pesto pollo en ice tea green
T: tall suikervrije soya caramel machiato
Voor wie het nog niet had geraden, ik had een treindagje vandaag

maandag 16 mei 2016 om 21:28
@lolly: oh da's vervelend, dat soort dagen heb ik ook wel eens.
@mandarijn: heeeeerlijk hè een tuin als student had ik die ook niet hoor alhoewel.. In september ga ik weer studeren
@hier:
O. 2 pitabroodjes met gesmolten kaas
L. Hot dog en 2 glazen lingonberrylimonade
T. Olijven en een corona
D. Pasta puttanesca + een corona, Optimel Appel-Kaneel
T: Ik zit te schransen van de Daim chocola (ja wij zijn naar de Ikea geweest vandaag, hence de hotdog en de Daim )
Sport verplaatst, want ik moet nog even bijkomen van terras leggen, aarde wegscheppen en gras zaaien. Maarr... Het nieuwe terras ligt!
(Zoals jullie zien is ritme uit m'n dag ook meteen een slechter lijstje afgelopen dagen geen normaal ritme gehad en dan lukt normaal eten ook niet zo goed).
@mandarijn: heeeeerlijk hè een tuin als student had ik die ook niet hoor alhoewel.. In september ga ik weer studeren
@hier:
O. 2 pitabroodjes met gesmolten kaas
L. Hot dog en 2 glazen lingonberrylimonade
T. Olijven en een corona
D. Pasta puttanesca + een corona, Optimel Appel-Kaneel
T: Ik zit te schransen van de Daim chocola (ja wij zijn naar de Ikea geweest vandaag, hence de hotdog en de Daim )
Sport verplaatst, want ik moet nog even bijkomen van terras leggen, aarde wegscheppen en gras zaaien. Maarr... Het nieuwe terras ligt!
(Zoals jullie zien is ritme uit m'n dag ook meteen een slechter lijstje afgelopen dagen geen normaal ritme gehad en dan lukt normaal eten ook niet zo goed).
maandag 16 mei 2016 om 21:38

maandag 16 mei 2016 om 21:45
Fijn Lolly! Man en ik willen ook alweer meer, groter, dichterbij een natuurgebied voor ons volgende huis. Zo heeerlijk vind ik, om een beetje buiten te wonen. Vind het geen probleem om naar de stad te rijden voor de leuke dingen maar geniet enorm van de natuur en de ruimte en de rust.
Maar goed heb wel makkelijk praten want als we echt de stad uitgaan zou ik altijd in de pied-a-tèrre van mijn schoonvader middenin Amsterdam centrum terecht kunnen als we het een keertje laat zouden willen maken. Dus voor die paar keer per jaar dat dat voor zou komen zijn we ook al voorzien
Nu kunnen we 's nachts nog gewoon op de fiets naar huis
Maar goed heb wel makkelijk praten want als we echt de stad uitgaan zou ik altijd in de pied-a-tèrre van mijn schoonvader middenin Amsterdam centrum terecht kunnen als we het een keertje laat zouden willen maken. Dus voor die paar keer per jaar dat dat voor zou komen zijn we ook al voorzien
Nu kunnen we 's nachts nog gewoon op de fiets naar huis